[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:47

Gefeliciteerd! :) met de veulentjes!!

Olga, wat een keuzes, enorm heftig, hoe is ze de nacht door gekomen?

Chrissy (?) Fijn dat ze thuis zijn, ondanks stalrust toch beetje genieten he!

(?) Voor die het veulentje verloren was, sterkte, las dat het veulen niet goed ontwikkeld was, heftig hoor. Nogmaals sterkte.

Sorry terug lezen op telefoon is een drama.

Ff beetje afwezig. Zuslief heeft een nieuw paard... We hebben altijd koudbloeden gehad of warmbloeden met een koudbloed karakter :+ Nu een BWP, ff wennen hoor.
Stresskip, maar wel een leuk diertje.
Beertje :D

En een update Zaïra. Ze staat nu snachts binnen, dus dit is wel na het binnen staan. Links vandaag, rechts gisteren.
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:53

Mag ik even tussendoor zeggen dat ik vanaf de laatste scan tot 320 dagen wel mee vond vallen hoe lang het duurde. Maar nu toch wel een beetje ongeduldig begin te worden. Bovendien was mijn grote verwachting dat ze weer vroeg zou gaan omdat ze ineens veel vaart maakte met 300 dagen en haar vorige veulen ook met 319 kwam. Maar nix. Melk test is ook zo blauw als dat maar blauw kan zijn.

Getsie.. en we zitten nog niet eens op 340 :D

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:53

Yeey @toushie & @baudyh gefeliciteerd *\o/* fijn dat alles goed is gegaan! **\O/**

Hier vannacht nog niks… :roll: naar mijn idee kan de ph niet verder zakken en de melk is ook echt plakkerig… elke dag flinke harsjes aan dr uier…. We hadden gegrapt begin vh jaar of ze het t weekend van de 17e wilde doen aub… zou ze dan toch een keer luisteren 8)7

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:00

Hier ook niks vannacht. Wel twee Roodborstjes die sinds vanmorgen druk bezig zijn met een nest te bouwen in mijn tuin. Heb een vermoeden waar, maar dat telt natuurlijk niet als een veulen. Wel heel benieuwd of ik straks daadwerkelijk jongen in de tuin heb.
Vanmiddag maar eens kijken hoe Zoë en Maria er voor staan. Verwacht rond en gezond met weinig zin om te bevallen (en het is zulk mooi veulen weer). Dus we wachten rustig verder :j .
De kleine van Jenny wilt ook een speelmaatje geloof ik. Nu moet mama er continue achteraan :') . Hoef er niet bang voor te zijn dat Jenny straks geen conditie heeft. De kleine zorgt er wel voor dat moeders goed in conditie blijft :D .

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:08

Fijn dat je niet gebeld bent Olga. Geen bericht is goed bericht. Ik duim nog steeds! :knuffel:

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:11

Gefeliciteerd Baudyh!!

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:17

mooney schreef:
Ik heb het in het DBT van 2017 ook gedaan, toen hadden we 50,7% merrieveulens en 49,3% hengstveulens. Ben benieuwd hoe het nu is.

Ik heb hem even uitgebreid gedaan, zodat er ook nog interessante statistiek uit te halen is rondom methodes van waken, effecten op draagduur etc. Ook als je merrie verworpen heeft of er is tijdens de dracht wat mis gegaan kan je hem invullen als je wilt.
Je kan hem zo vaak invullen als je wilt, dus mensen met meerdere merries kunnen steeds opnieuw invullen bij een nieuw veulen.

Kabayo misschien een idee om het linkje in jouw post van veilige merries erbij te zetten?

https://forms.gle/FrWndYhbowLDznKB7

Ik heb hem ook voor beide ingevuld!

Verder lees ik gewoon mee, maar reageren wacht ik weer even mee tot de volgende bijna aan de beurt is!
Sterkte voor alle nare berichten en gefeliciteerd voor de positieve! <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:27

Gefeliciteerd Baudyh! Van welke hengst was deze?

baudyh schreef:
Vulina schreef:
Och jakkes.. Laat je rhino testen? Zo gooien ze rhino veulens er ook uit..

Dan hebben ze volgens de DA een gele gloed over nageboorte. Dat was niet zo. Nageboorte was wel echt verrot. Ook zo een lucht

Ik ga er toch nog even op in. Je kunt zonder swab niet weten of het rhino is geweest. Heb vanochtend nog even nagevraagd bij de veearts.. Maar de verrotte nageboorte past niet bij rhino "gelukkig".

Op moment dat zo'n veulen dood ter wereld komt, komen de meest besmettelijke stoffen vrij. Dat is ook de reden dat ik er nog even op in haak, dat men niet denkt (aangezien het nu op ongeveer staat); oh geen gele gloed, en vervolgens de ene abortus na de andere..

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:30

Gefeliciteerd Toushie, toch een hengstveulen. Lekker veel wit. Ik hou ervan.

Baudyh ook gefeliciteerd met je mooie hengst.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:43

Baudyh. Gefeliciteerd, knap mannetje <3

Toushie. Oeps toch een hengstje :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:57

Gefeliciteerd!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:05

Gefeliciteerd Baudyh *\o/* *\o/*

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:06

Toushi: oepsje! :+ maar hij is er niet minder leuk om!!

Baudhy: gefeliciteerd!!!

Dark: fopmerrie seg!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:20

Toushie schreef:
Knolselder schreef:
Ow Toushie, ws jouw merrie door zo eeg eeg splashy paint of quarter gedekt? Dan snap ik wel dat je wat meer wit gehoopt had.

Jaaa klopt!

Cynthia82 , nou wees gerust want gisteravond heeft mijn moeder gekeken en die zei jaaa merrie en ik heb net zelf gekeken en ik zeg een hengst , want zie alleen een poepgat.
Dus ik denk dat ik een rectificatie kan doen en mijn merrie een hengst is :')

_O- _O-
Sorry, ik vind het echt balen voor je als je graag een merrie wilde, maar zoals je het schrijft, klinkt het erg grappig :')

Formulier ingevuld!
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 14-04-22 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:22

Wat een nare berichten zo nu en dan. Veel meer dan afgelopen jaren voor mijn gevoel. Sterkte iedereen.
En iedereen gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes!
Ik zal ook nicole even pb doen, zodat het op het beginscherm komt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:29

Touschie gefeliciteerd met je merrie ehh, hengst. Dat is dan wel even balen. Ik kon bij Fellow z'n slurfje niet zien, dus hoopte ook nog even dat ik verkeerd had gekeken, maar helaas |(

Baudyh gefeliciteerd met je mooie bruine. Wel fijn na de ellende van het andere veulen.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:30

Gefeliciteerd Baudyh!!

ljongema

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:34

Kan ik ook op lijstje veiligere merries?

Hier begint ze al aardig aan haar uier. 325 dagen

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:36

Heel veel sterkte met alle tegenslagen hier..

Mijn toekomstige veulen gaat rijpaard worden, dus ondanks dat ik voorkeur voor een merrie heb wil ik eventueel mijn merriekaart wel inruilen tegen een hengstje :+ Ik heb nog wat struggels met de hengstennaam. Heb een hele leuke naam maar als officiële naam misschien wat kort.

Haar uier gisteravond:
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:38

De lijst ook ingevuld!

Wij hebben er een dragende merrie bij voor mei dit jaar. Ik mag niet meer op verkooppagina's kijken :+

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:40

@Olga89
Jeetje.. we blijven duimen.. kan niet onder woorden brengen wat ik moet zeggen. Voel je niet schuldig over de berichten die je deelt. Ik hoop dat ze vandaag toch weer wat wil.

@baudyh
Jeetje ook voor jou een dubbele post. Een sterkte met verlies en een gefeliciteerd met het hengstje.

@Mer1980
Gefeliciteerd! Mooi getekend! Wel heel vervelend dat dat je merrie de placenta er niet goed heeft afgekregen en pellen werd en moest spoelen. Fijn dat ze nu weer thuis zijn.

@kellykeuhh
Gefeliciteerd! Wat een leukerd, die aftekening! En zo lief dat Shetje erbij staat op rust. Wel vervelend dat ze waarschijnlijk een baarmoederontsteking heeft. Beterschap! Ze is prachtig.

@Moosss
Een beetje dubbel dit, want gefeliciteerd met het ene veulen, maar de ander wat naar. Sterkte met het verlies!

@ Toushie
Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gegaan is. Mijn dame is ook een keer zo onhandig bij de wand geweest. Toch een hengstje. Ik weet nog van heel vroeger toen ik volgens mij rond de 11/12 jaar was dat onze Shetlander een veulen kreeg. Die werd eerst gezegd merrie, ik was zo blij! Tot ik een paar dagen later een piemeltje zag bungelen :)) Had degene toch verkeerd gekeken.

@Nicky1963
Gefeliciteerd!

@xYaartje
Wat een heerlijk snel en lief knuffelmeisje is het <3
@Caresse07
Wat fijn dat de camera werkt, ik moet er ook mee aan de slag gaan, want moet nog bestellen |o
@Cemlys
Ook fijn dat alles klaar is :j
@_Natasja_
Wat een heerlijke spruit heb je ook en de schriktraining er vast jong in :))
@Toushie
Aahhh ik zie ze! Hier hebben we camera's op de koppelingen van konijnen, komt af en toe een rat buurten..
@Setteli
Wat fijn dat hij nu mag drinken, is toch altijd even spannend. Wel vervelend dat het bonden nu even tegen zit. Ik zat altijd heel lang in de stal met boekje etc., maar dan moet de merrie het wel toe laten, dat is lastig.
@Hennos
Wij lopen bij elkaar in de buurt met dagen, Misty is nu 278 dagen, paar dagen er tussen dus. Zij is ongeveer net zo rond :))
@AM_Horses
Een paasveulentje zou leuk zijn! Prachtige foto's van de hengst!
@superpony
Is toch een dingetje dat binnen wennen dan volgens mij. Hier vindt de haflinger binnen staan niet fijn. Is ze niet gewend, althans niet zo naar de stal gehaald te worden. Voorheen stond ze bij mijn ouders en hebben ze de stallen ook heel lang als schuilstal gebruikt en was ze relaxter in de stal. Nu na een jaar gaat het beter, maar ze staan voornamelijk dag en nacht buiten en alleen bij heel slecht weer op de stal. Ik merk wel als ze een paar dagen achter elkaar op stal staat ze weer relaxter aan het worden is, dus ik wil de laatste maand dracht maar elke nacht op stal zetten.
@Polo97
Gefeliciteerd met de veilig mijlpaal! Altijd weer fijn.
@YVK
Spannend als ze zo hard gaan!
@Janinevv
Fior is ontzettend knap <3
@Polo97
De veiligmijlpaal, altijd weer fijn :D Het is echt buik waar ha je met die pony heen :))
@Cioccolato
Wat een heerlijk ding <3 Gelukkig is het nu nog niet helemaal goed remmen, nog niet zo erg :))
@Knolselder
Die heeft inderdaad ook een hele buik zo!
@Kabayo
Wat fijn dat Fayalo ook veilig is! En begin uier, kan snel gaan :))
@Eilinora
Dat gaat hard met Pepper! Spannend!
@Sanet
Haha de dames helpen elkaar wel :D En ik snap de ongeduld wel als uier ineens komt dan leef je er toch echt heen.
@Cynthia82
Heerlijke foto's, wat een lekkerding.
@Jessicazz
Wat gaat dat hard, ze is zo mooi! Dat hartje <3
@Yvk
Fijn dat ze open is, dat geeft toch wat rust.
@Chrissy
Wat fijn dat ze thuis zijn! Voor een goed herstel.
@Ketly
Die schiet ook mooi op!
@MukiwaCobs
Jij moet ook echt geduld hebben... ze bakken ze mooi af denk ik.
@Dark7
Nog niks? Jeetje ze houdt je lekker bezig..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:47

Fijn dat wita nog stabiel is! Hopelijk snel een beetje mest...

Knappe Blue <3

Luna wordt groot!

Moosss, wat verdrietig, sterkte. Hoe gaat het met de merrie?

Beterschap voor Tiara!

Wat een prachtig veulen heb jij Mer1980!

Toushie gefeliciteerd!!!

Wat fijn dat Shanrock en mamma weer thuis zijn. Sterkte met de boxrust.

mooney schreef:
Ik heb het in het DBT van 2017 ook gedaan, toen hadden we 50,7% merrieveulens en 49,3% hengstveulens. Ben benieuwd hoe het nu is.

Ik heb hem even uitgebreid gedaan, zodat er ook nog interessante statistiek uit te halen is rondom methodes van waken, effecten op draagduur etc. Ook als je merrie verworpen heeft of er is tijdens de dracht wat mis gegaan kan je hem invullen als je wilt.
Je kan hem zo vaak invullen als je wilt, dus mensen met meerdere merries kunnen steeds opnieuw invullen bij een nieuw veulen.

Kabayo misschien een idee om het linkje in jouw post van veilige merries erbij te zetten?

https://forms.gle/FrWndYhbowLDznKB7

Kan deze link ook in de OP?

baudyh gefeliciteerd!!

Hier 325 en 321 dagen. Beetje met een dubbel gevoel, de ene merrie is nog topfit en idioot, de ander krijgt amper d'r ene been voor d'r andere. Sneu om te zien. Hopelijk komt veulen beetje op tijd...

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:53

Wat kan ik op de billetjes van mijn veulen smeren zodat de huid niet stuk gaat. Zij is aan de diarree. Ik heb haar billen nu schoon gewassen.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:54

Zit er eff doorheen.

Ze hebben dextaject gespoten vanochtend voor de laatste rijping van het veulen. Wita heeft koorts en lijkt oncomfertabeler, ze zijn bang dat de darmwond lekt want ze heeft veel oedeem. Ze willen wachten tot morgenochtend of ze zelf begint, zo niet gaan ze het opwekken. Gaat het nu slechter dan spoedkeizersnee en merrie afspuiten.

Ik zit nu bij haar in de wei, ze wil niks eten. Ze loopt wat rond, komt soms naar me toe, loopt weer wat. Staat op rust etc etc

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:55

Hoe gaan ze het dan opwekken Olga? Jeetje joh wat een stress...