[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:41

Gefeliciteerd Ibbel, hij is inderdaad enorm!
Heeft je merrie toch maar even goed gedaan, want dat zal haar best even moeite hebben gekost.

Thanks Polleman

Ibbel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:43

Ze was er in 4 minuten. Ik heb even meegetrokken om het hoofd er uit te krijgen, maar verder was het kennelijk appeltje-eitje voor Damour :+ Ik was er vorig jaar ook al verbaasd over, wat een grote veulens er uit komen, maar kennelijk heeft ze er plek voor :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:44

Suffie: weet jij al wat meer? Zag dat je ook in een ander topic over een paard met een verlamde achterhand had gereageerd. Je zou toch zeggen dat er 'iets' heerst met nog zo'n apart geval...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:49

Ibbel Gefeliciteerd! Ook weer zo'n prachtig keukentje! :D

Hier vanochtend Auri geinsemineerd, hopelijk met een dag of 18 goed nieuws!

Rose haar staart kon vanochtend bijna pakt, dus de banden zijn weer slapper. Uier was ook meer, maar de spenen staan nog niet echt naar buiten gericht. Ze had er vanochtend wel last van, ze had maar heel weinig haast om naar buiten.

Suffie, hoe is het nu? Ik hoop zo op goed nieuws!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:55

Gefeliciteerd Ibbel!

Tijdje niet zo actief geweest op bokt, probeer wel mee te lezen maar dat lukt ook niet altijd :o

Jeetje Suffie, wat erg! Weet je al iets meer? Ik duim voor een goede afloop :(:)

Camacho wordt toch schimmel, hij had een kaal plekje op de hals en daar komen nu grijzige haren op. En ook rond de ogen heb ik een paar grijze haartjes ontdekt. Ik vind schimmels erg mooi, het is alleen zoveel poetswerk :D

Volgende week zaterdag gaan we met Cappuccino naar de keuring in Hoofddorp. Ben benieuwd hoe die stoere vent het gaat doen :o

Mijn New Forest merrie Greenfield Beau Chance is inmiddels drachtig gescand .... eindelijk, het was de 3e ronde al. Mijn KWPN merrie Armanda wordt volgende week gescand, dus het is nog even spannend!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:42

gefeliciteerd ibbel, een joekel amai

suffie heel matig positief dan?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:23

Wow Ibbel ja wat een joekel en wat een benen!! Wow!

Hier ook een merrie met weer meer uier. Haar buik is ook gezakt. Ze is pas rond de 311 vandaag maar ik denk dat ik het alarm er maar ga aanhangen binnenkort. Normaal lekt ze wel melk etc maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Ze heeft er ooit één in sneltempo afgeleverd nog helemaal in de zak,die was verdronken hadden we er niet bijgeweest. :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:31

Damour had vorig jaar keurig harsjes gedurende een dag of 3, en daarna melk die ik ook netjes kon testen, en dit jaar helemaal niets. Dus je kunt er inderdaad niet op vertrouwen dat merries het ieder jaar hetzelfde doen, dat is bij deze wel gebleken.

Nu nog wachten op de laatste. Geen idee wat die gaat doen. Hoop dat ik er wel ook bij zal zijn. Ik doe mijn uiterste best daarvoor natuurlijk, maar ja... Het zal maar zo'n sneaky type zijn die wacht tot je even naar de WC bent :+

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:00

Ibbeltje gefeliciteerd!! Wat een grote dame

Proficiat Hinte!

Haha Pretty die foto. Die zitten echt wel te wachten op een nieuw speelkameraadje

Diva post maar als je biggetjes hebt. Vind die zo schattig altijd

Oh nee suffie! Geen leuk nieuws Ik duim!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:26

Gefeliciteerd Ibbel! Prachtig veulen!

Suffie hoe gaat het?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:56

Gefeliciteerd Ibbel!!

Hoe is het nu suffie

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:24

Aisha krijgt haar vriendinnetje :')

Afbeelding

Afbeelding

Geboren buiten op 311 dagen met zero echte voortekenen pfoe dat was een vluggertje ik zweet er nog van :+

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:27

Gefeliciteerd ibbel en pretty!

Ibel prachtig veulen heeft ze snel gedaan en inderdaad supergroot!

Pretty
Ze is er vroeg bij!
Mooi getekend!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:27

Wat een poepiee!
Gefeliciteerd!
Ik hou van bont :))

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:28

inderdaad mooi getekend trouwens!
Vindt mijn bonte beetje apart getekend lijkt net of ze een moter helmpie op heeft :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:29

*\o/* pretty gefeliciteerd, wat leuk nog een merrietje erbij, je gevoel zat dus juist en een kopietje bijna van Aisha, niet?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:31

Hoepla, gefeliciteerd pretty!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:33

EEN MERRIETJE???
*\%/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:37

Niet juichen Linda is van schoonouders! ;) :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:06

Gefeliciteerd Pretty!!! Ging dat even vlotjes. :))
Ibbel is gewaarschuwd nu, geen wc bezoekjes meer. :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:05

Ibbel, gefeliciteerd!!

Pretty, jij ook, meid! Wat een schatje! En wat een geluk dat je zelf ook een merrietje hebt gekregen, anders was het wel heel zuur geweest ;)

Liaan, wat wordt Neusje groot!
Lief dat je vraagt hoe het gaat :) Nog niet zo heel goed, maar ik weet dat het herstel lang gaat duren. Voordat het te vaag en ernstig gaat klinken: Ik heb al jarenlang (>15 jaar) gezondheidsklachten zoals gewrichtspijnen, spierpijnen, zwakte en ernstige vermoeidheid (en nog een hele hoop andere klachten).
Inmiddels is de vermoeidheid zo erg dat ik weinig anders meer kan dan werken en in het weekend 2 uurtjes naar de paarden en dan de rest van de dag op de bank.
Begin deze maand wéér naar de huisarts en een uitgebreid onderzoek geëist. Daar kwam eindelijk iets uit! Ik heb B12 deficiëntie, wat betekent dat mijn lichaam niet in staat is om B12 op te nemen uit voedsel. De waarde hoort tussen de 240-700 te liggen, waarbij alles onder de 300 voor klachten kan zorgen. Ik heb 55.
Ik moet nu de rest van mijn leven injecties krijgen, te beginnen met waarschijnlijk 1-2 jaar 2 keer in de week om te herstellen.
Ik moet dus veel geduld hebben, maar uiteindelijk krijg ik mijn leven weer terug en daar ben ik zo blij mee! :D
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 30-06-17 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:05

Ooh gewoon weer een merrie Pretty, jouw gevoel was helemaal goed! Gefeliciteerd!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:33

Omdat ik hier de meesten meiden ken en niet de behoefte heb om een apart topic te openen;

Dinsdagavond eindelijk even tijd om te gaan rijden, maar je was niet fit en zweette. Ik vertrouwde het niet en de DA gebeld, hij kwam meteen. Vage verschijnselen, maar wel richting de darmen. Darmontspanner en pijnstiller en je knapte weer op. Woensdagmorgen weer hetzelfde, weer de DA erbij en hij stuurde ons door naar de Lingehoeve. Allemaal mensen bereid gevonden om je daar heen te brengen en op afstand contact gehouden met de behandelende DA. Je was een kanjer, ze gingen je beter maken, zo nam ik afscheid van jou.
's Avonds kwam er een verschrikkelijk telefoontje. Je stond in quarantaine, je had hoogstwaarschijnlijk de neurologische vorm van Rhinopneunomie. Je achterhand wilde al niet meer en je kon niet meer mesten en plassen. Swabs en bloed waren al onderweg naar de GD. Ik ging door de grond, want dit zou betekenen dat mijn andere paarden ook een groot gevaar liepen.
Donderdagavond weer telefoon, de uitslag was binnen; Geen Rhino, maar wat dan wel? De DA had nog een paar testen uitstaan en daar hoopte hij vrijdagmorgen de uitslag van binnen te hebben. Voor nu ging hij je behandelen als een paard met een zenuwbeschadiging, dus op de ontstekingsremmers.
Helaas kwam daar vanmorgen een verschrikkelijk telefoontje. Je kon ook niet meer eten en waggelde door de stal. De DA vroeg om toestemming om je te laten gaan. En dan sta je daar en moet je JA zeggen tegen iets wat je eigenlijk helemaal niet wilt. Ik had je nog zo graag even willen knuffelen, maar dat betekende ook dat je nog langer moest "wachten". Na een half uurtje belde de DA dat je heel rustig was gegaan en dat het zo goed was...... Je had hersenvliesontsteking en zou nooit meer beter worden.
Lieve Jill, we hebben maar zo kort van je mogen genieten. Je haalde mij uit een diep gat na het overlijden van Ziva. Nieuwe stalletjes, paardjes weer lekker aan huis, het had zo mooi kunnen zijn.
Op school mij groot kunnen houden, maar wat was het een lange dag. De rit naar huis was nog langer en toen ik thuis kwam hinnikte je maatje Dunja. Ze mist je ook..... Lieve Jill je bent nu een mooie ster en ik hoop dat je nog heel lang mag stralen bij alle andere "Leemhorst"sterretjes.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:35

Och nee, heel veel sterkte Y;(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:36

Heel erg veel sterkte met dit oneerlijke verlies, Suffie Y;(
(in mijn vorige bericht vergat ik te reageren op jou, sorry!)