[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:54

Dit zou ik gewoon schoonmaken en evnetueel iets van hydrocortiderm of vetaderm opsmeren. Is een wond van schuren. De zalf droogt wat uit en verzacht jeuk. Honingzalf bevat enzymen, goed voor vieze wonden of wonden met veel beschadigt weefsel omdat ze goed opruimen, maar hier niet zo voor nodig.

pff werkdagen van 12u opzitten en nog dienst. Hopelijk blijft het rustig, want ben eigenlijk stikkapot. Veulen net nog medicatie gegeven en ook injectie dex erbij. Hopelijk daar morgen wat resultaat van.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:58

Ik smeer ook overal honing zalf op. Vreemde plek. Beetje vies, maar zitten er geen beestjes in? Lijkt zo aangevreten.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:04

Mijne had een heel klein plekje aan de zeikant. En mijn merrie heeft ooit ook zoiets gegaan. Bij Koko zat het met een dag al een korstje op. Heb er toen calendula spray op gedaan!

Prettige en campus heel veel sterkte. Veel veulentjes slecht dit jaar! Op de hengstenhuderij waar ik werk ook al een stuk of 5 - 10 welke hoge koorts hebben gehad van net onder of net boven de 40....

Klein ego,
Hier met Koko gaat het heel goed. Heeft pas nog opvoeding vast staan gehad en groeit hard. Kwam eerst tot mn navel en nu al net onder mn riben haha.
Hoe kan ik via mobiel een foto posten?

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:09

Uiltje001 op hoeveel dagen dracht zit jouw merrie?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:41

Dank je wel Cemlys en de andere :). Ik dacht honingzalf omdat ik dat nog heb. Heb ook zinkzwavel pasta maar dat mag dacht ik niet op open schaafplekken

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:41

11 juli is ze uitgerekend. Ik woon een kwartier van de stal af. Vandaar dat ik al op stal slaap.

Ben de kantine aan het pimpen. Begonnen met de deurkozijnen te schilderen. Wat een werk zeg.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:52

Cemlys en Pretty wat naar de zieke veulentjes... hopelijk knappen ze beide op.

Inowa gefeliciteerd! Wat een flinke jongen!

Suus_elviere wat een lief hoofdje <3

Cyrina mooie foto's!!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:20

Pretty en cemlys, mijn duimen draaien voor jullie knappe vechtertjes. Hopelijk komt alles goed!

Bonny, mijn kleine had dit de eerste paar dagen heel erg. Is handig er iets op te doen wat wel een beetje afdicht of goed schoonhouden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 02:21

Jet4you, klinkt al steeds spannender!!!

Uiltje, :(:) voor de merrie en jou zelf. lastig als ze het zo zwaar hebben, maar super dat je er zoveel bij bent. Succes!!! Zo goed bezig :D nuttig tijdverdrijf als je er toch bent he!!!

Keresa, proficiat met je drachtige dames voor 2016.

Cyrina, Decorado wat een stoertje!!! En die foto met mams <3 ! Succes met Buena ziet er goed uit!!!

Suus-elviera, die storm met zijn brilletje grappig en idd veel donkerder!! Wat een lief hoofdje heeft hij toch!

Bonny, ziet eruit als schuren, goed schoonmaken en iets als vetaderm zou ik doen.

Fotsy, wat is zuurstofwater???

Zamba foto plaatsen via telefoon kan ik je niet mee helpen ben al blij als het normaal lukt ;) !
maar wel benieuwd naar foto's van Koko!!

Pretty, gelukkig nu wat koeler, heerlijk! Hopelijk scheelt dat ook nog iets en slaan de medicijnen snel aan bij Jessy! En voor de hond kan de injectie zeker wel wat doen. Hier duimen we hoor!!!

Cemlys, hoop dat de dex in combinatie met normalere temperatuur verlichting brengt, en dat hij op die manier een kans kan krijgen, we duimen!

Buiten Jet4you, Uiltje en Cyrina nog meer wakers? Succes allemaal!!!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:25

Vanacht op 2 uur is het veulen van Buena geboren!! Het is een merrie en alles is uitstekend verlopen. Het was voor haar de eerste, maar ze deed het super goed.

Suus - Elviera wat een schatje!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:25

Gisterenavond wou ik Vera weer melken maar ineens mocht ik niet meer! Rondraaien en willen schoppen,poeh ik kon haar met geen mogelijkheid meer melken.
Net toen ik dacht,stomme merrie,denk aan je veulen,en uit de stal ging,ging Jessy gewoon gaan drinken! *\o/* Merrie keek me aan met een blik van "zie je nu,jij mag er weer afblijven". ~~}>
Ineens ook weer beschermend zodat ik niet zomaar meer aan Jessy kan komen.
Erg aparte merrie. Ze weet precies wanneer hulp nodig is en wanneer niet.

DA is dan nog gekomen en Jessy maakt wel degelijk vooruitgang. Geen koorts meer en al wat meer oppervlakkiger ademen,minder pompen!
We zijn er nog niet maar vooruitgang is vooruitgang,het levensgevaar is iig nu wat geweken.
Verder mooi haar medicijntjes blijven geven en stalrust.

Izzy raakt ook alweer zelf recht,maar nog moeilijk en loopt ook erg scheef in het begin. Hopelijk werkt de spuit nog wat beter. Helaas gaat zij er toch geen jaren meer bijdoen en ga ik ooit moeten overwegen wat of hoe. Maar ze wil nog zo graag bij mij zijn..

Jet4you hopelijk zet het nu door!

Uiltje succes met waken!

Bonny flink schuurplekje,hopelijk werkt de zalf snel!

Cemlys ik ga duimen dat de injectie zijn werk doet!

Verder excuses dat ik niet zo aanwezig ben,alles (en dit niet alleen) werkt ontzettend op mij,mijn hele lijf doet pijn en is gewoon moe. :z

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:28

Dat klink positief Pretty, fijn!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:33

Cyrina *\o/* *\o/* *\o/* proficiat, Vlotte Buena een eerste keer is toch altijd wat spannender, maar heerlijk een merrieveulen, Naam Foto??? :o

Pretty, wat fijn en idd vooruitgang is voortuitgang, Die Vera :D , ze voelen dat toch he!En Izzy moeilijk he maar kan even duren voor de spuit volledig werkt of niet? Beterschap endoe zelf rustig aan he, :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:07

Fijn pretty dat ze vooruitgang boekt. Injectie hier pas gisteravond gegeven, vanavond weer. Leek mss iets rustiger maar als hij in beweging komt dan is het weer bij af. Hij stond vanmorgen heel sneu met zn hoofd op de merrie te rusten zodat hij zn nek gestrekt kan houden. Vanavond weer prikken. Heeft gewoon ook tijd nodig deze medicatie. Hij laat nu wel minder makkelijk zn medicatie geven. Of dat een achteruitgang of vooruitgang betekend weet ik niet

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:08

Cyrina gefeliciteerd.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:10

Gefeliciteerd cyrina :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:12

super Pretty, en begrijpelijk dat je nu weinig tijd hebt, je hoeft je niet te excuseren hoor ;)

hier eindelijk aan het gieten, ongelooflijk dat een mens soms toch ook eens blij wordt van regen

de veulentjes groeien hier goed en volgend jaar verwachten we eentje van mijn eigen hengstje
Lily had weer diarree, dus nogmaals ontwormd en gelukkig had ze vanmorgen geen diarree meer

Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:19

Fotsy, wat een heerlijk duo!!! Stuur die regen is hierheen. Fijn dat ontwormen dan helpt en het weer klaar is.

Cemlys, :(:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:26

ok regen is al vertrokken maar jij woont best ver dus zal nog even duren :P

oja en zuurstofwater is een soort ontsmettingsmiddel, bij de drogist te verkrijgen, dat begint te bruisen op een wonde en dat is juist goed voor de klem en vele andere bacteriën, die kunnen niet tegen zuurstofrijk milieu dus voor ik een wonde afsluit van de lucht ontsmet ik altijd met isobethadine en zuurstofwater als je de wonde niet afsluit van de lucht is dit niet echt nodig.
Ik gebruik dit hier ook constant want sta ook altijd vol krabben en wondjes, tja als je op een oude boerderij woont en lomp geboren bent :D en die konijnen werken niet altijd mee O:)

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:19

Cyrina gefeliciteerd! *\o/*

Pretty wat fijn dat Jessy weer drinkt bij Vera!
En sterkte nog met Izzy.

Cemlys ik hoop dat het vooruitgang betekent

Fotsy mooi stelletje *D
Hier ook regen en wind trouwens

Vanmorgen vroeg 1 x vals alarm
Uier lijkt gelijk aan gisteren
Ben erg benieuwd hoe lang het nog gaat duren -O-

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:22

Hier ook flinke regenstormen. Paarden zijn hierdoor een uur later naar buiten gegaan. Die van mij waren not amused haha. Heb die dus maar midden in de storm naar buiten gebracht omdat ze zo aan het opdringen waren.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:32

gefeli cyrina *\o/* , was het even vergeten melden :o

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:22

Onze Doñana <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:42

Gefeliciteerd Cyrina! Mooi veulentje, denk je dat ze schimmel wordt?

Zimba is nog steeds een lekker eigenwijs veulentje. }:)
Soms is het wel lastig als ik die twee uit het land wil halen, achter mama aan lopen doet hij al lang niet meer :roll:

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:11

Ik kruip maar eens onder mijn steen vandaan heb alles meegelezen maar had telkens geen tijd om te reageren.

Wat een drama bij sommige veulentjes, ik hoop oprecht dat alle veulentjes erboven op komen en straks gezond door het leven mogen gaan!

Inowa wat hebben we lang op je veulentje moeten wachten maar wat een dotje!

Cyrina van harte met je veulentje (iedereen die ik nog niet gefeliciteerd had hierbij ook gefeliciteerd) wat een kleintje maar wat een mooie naam!

Mijn lieve koda was gister alweer 3 maanden oud, hij groeit lekker en z'n veulenvacht is hij al aardig aan het verliezen. Kiss is natuurlijk z'n grote kameraadje ik kwam vandaag de wei in en zag ze heerlijk samen spelen zo leuk om te zien.

Maar een paar foto's gemaakt dit keer alleen wel met me mobiel dus niet zo geweldig mooi als met me camera maar ach beter iets dan niets hea!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijk kind is het! <3