Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pauk schreef:Murosch.. Is het een maiden of heeft ze eerder veulens gehad?
Ik heb er een merrie tussen staan die rustig met de uier bevalt die jou merrie nu heeft. Ik heb ondertussen geleerd niet meer zo op uiers af te gaan maar meer ook op gedrag.
Janflicka.. Klinkt als een gedraaid veulen, heel normaal
Manda schreef:Hoe doen jullie dat met het vaccineren van de merrie? Er staat toch dat een maand vantevoren het beste is voor het veulen, maar zijn jullie niet bang voor koorts als bijwerking en dan de kans verwerpen?
Diane_Basje schreef:Hier is vanmiddag de d.a. ook wezen enten. Zijn over 6 weken uitgerekend. Veulenprik of vitaminepasta is niet nodig als de nageboorte compleet is en het veulen gewoon staat, biest drinkt, plast en poept. Hij zei dat een ervaren fokker met een gevaccineerde merrie doorgaans geen controle van de dierenarts nodig heeft.
carika schreef:In de veulenprik is vaak een (breed) antibioticum en tetanus antistoffen. Die antistoffen krijgt het veulen door de extra vaccinatie al door de moeder. Zo werd het tenminste aan mij uitgelegd
http://www.dkhn.nl/paarden/verzorging/entingen.aspx
Sjintoo schreef:Yippie! Ook ik kan me hier aanmelden. Heb gisteren een merrietje gekocht waarvan het wel eens kon zijn dat ze drachtig is. De DA heeft haar vandaag gescand en ze is dan ook drachtig. Vorig jaar in de zomer heeft ze bij een appaloosa hengstje gestaan. Van de juiste dekdatum heb ik geen idee. Maar volgens de vorige eigenaar moe ze binnen 2 maanden bevallen.
Mijn drachtig dametje
[ Afbeelding ]