[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:04

Brave Hepsi en brave Sjol! Hoor het misschien verkeerd op het filmpje, maar gaat er een ijzer bijna los bij Sjol?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:20

Ze heeft geen ijzers..... :D
Wou alleen eigenlijk niet echt rechtdoor maar stil gaan staan of naar rechts de berm in richting haar vriendjes,
dus loopt tikje scheeft, dus daardoor niet gelijkvoetig.
Ik klik aantal keer weet niet of je dat bedoeld? (aangezien ze eigenlijk dus sitl wou gaan staan. )

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 21:34

Nee, jouw klikken was duidelijk te horen. Hoefgeluid klonk niet "gelijk" (weet niet of je weet wat ik bedoel), dacht dat het ijzertje was, maar hartstikke mis dus, haha.
Hafje (Rikkie??) stond de Hepsi in de weg!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:03

Stond maar klein beetje in de weg, arme Rik, kan ook helemaal niets met dat graasmasker.
Probeert af en toe hapje Hepsi te nemen, maar dat wurm lacht hem dat gewoon uit.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:03

Afspeenperikelen alom, afscheid nemen voor langere tijd of voor even.. het is wat, onze kinders verlaten hun nest en gaan op kamers...

Volgende week speen ik Draumur en Fjör af. Venus geeft alles aan Draumur en daardoor groeien haar hoeven niet meer, dus dat is niet zo mooi, en ze is behoorlijk depri als ze na een rondje fietsen met mij, oortjes naar voren en vrolijk, weer bij haar kind terugkomt, hangende oren, trieste blik.

Het is genoeg geweest, Draumur is erg groot gegroeid en red zich nu wel alleen.

Fjör is nog echt een mama's kindje en daarom denk ik dat het voor hem ook goed is om wat afstand van mama te nemen. Mama bemoeid zich overal mee en maakt daardoor haar kind over zijn toeren en dat is niet altijd handig.
Bijvoorbeeld met het omdoen van een halster, als Fjör zich even druk maakt omdat hij een halster om krijgt is mama gelijk met haar neus erbij en maakt hem daardoor nog onzekerder, hij krijgt dus bevestiging van zijn gedrag. Terwijl hij zonder bemoeienis van mams veel makkelijker is.
Het is een eerste veulentje van Sigrún en daarom is ze ook zo bemoeiziek denk ik.. tijd om op eigen benen te gaan samen met zijn broer Draumur!

Hier wat foto's van ze:

Draumur, vos, bijna 5 maanden
Fjör, zwart, bijna 4 maanden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebber, Fjör is op zoek naar een nieuw baasje!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:07

Wel heerlijk stel raus kabouters zo saampjes hoor MI!
Tja, hier is het ook tijd, normaal groeien Sjol haar manen super snel, nu wat traagjes, voeten wel goed,
maar ze is flink afgevallen (was ook nodig), maar meer hoeft niet.
In de wei zie je ook dat het tijd is dat het kleine ding op eigen beentjes gaat staan.
Net zoals bij jou met Draumur.

hoop dat je leuk baasje vind voor Fjor!

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:15

Ik dacht... laat ik weer eens een keer wat foto's plaatsen, is al zo lang geleden...

Geis wordt steeds zwarter en is zo'n lekkere knuffel! Echt een wereldveulen! nu moet ik toegeven dat het mijn eerste veulen is hoor, maar ook op de manege waar ik voorheen stond heb ik nooit een veulen meegemaakt wat zo mensgericht is. t is wel een echte tinker hoor! lekker eigenwijs en de hele dag eten! }:0
Morgen is Geisha al weer 3 maanden. Gelukkig zit ik nu nog niet in de afspeenperikelen daar zie ik nog wel tegenop hoor. Ik vond de eerste keer met moeders naar les al doodeng, maar Geisha is braaf in stal met haar shetlander oppas-vriendje en moeder Djira is zooooooooo braaf! Vreemd genoeg is ze nog veel braver als de laatste keren dat ik haar reed voor ze moest bevallen. Afgelopen week de tweede keer les gehad en echt ze was geweldig. Lekker morgen weer even rijden en met dat heerlijke weer ga ik dit weekend echt genieten!!!! Helaas moet ik nog wel veel werk doen maar ik neem denk ik mn werk gewoon mee naar stal.

Wat vinden jullie van mijn "kleine" Geisha?

Zo was ze...
Afbeelding
Zo is ze nu, na alle regen lekker smerig!
Afbeelding
Af en toe sjeest ze vierkant de bocht door, helaas is dat bijna niet te fotograferen omdat ze meestal om me heen hangt
Afbeelding
Ze is echt een tinker hoor, net als dr moeder eten, eten, eten!
Afbeelding
en ze krijgt al sokjes!
Afbeelding
deze foto vind ik zelf heel mooi! <3
Afbeelding

edit: MI wat een gave foto's zeg! Wat zijn ze lekker bezig zeg!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:20

Hi die renfoto van Geisha!!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:25

Horsii, dat gaat niet meevallen, hoor.. Ik ken Dais en heb dit twee keer eerder met haar meegemaakt..

Sjolvir, ik kijk morgen naar je filmpjes, bok nu mobiel.
Succes morgen!

Magic, wat zijn jouw IJsjes groot geworden! Die steigerfoto's zijn mooi, zeg!

Geisha ook al zo groot..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:45

Ik wilde even vlug melden dat chennai vandaag is vertrokken naar dr nieuwe bazin en dazzle gaat morgen naar de eifelopfok. Wordt dus nog n zware dag, want chennai weg is al raar maar straks ook dazzje weg... Denk dat ik morgen n mega emotioneel wrak ga zijn.

Waar ik wel mega blij mee ben is dat dazzje EINDELIJK van zijn diarree af is!

Ik zal morgen proberen uitgebreider te reageren maar bok nu mobiel en moet eerlijk bekennen dat ik gebroken ben

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 23:54

@CL, het wordt er ook niet makkelijk op voor jou :(:)

Net kermis gehad, van 1 avond lig ik al in stukken.. morgen 6 á 7 uur opstaan, met de kar weg de hele dag. Zondag eigenlijk ook nog maar denk dat ik dat maar afzeg..
Heb geen idee hoe het met Akira gaat. Ze staat nu bij haar oma en driekwart zus van 2. Wel weet ik dat ze gezond is en dat is het belangrijkste voor mij :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 07:39

Ik ga nu beginnen aan mijn jankdag...

CL en Sjolvir, succes en sterkte vandaag!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:54

Jij ook veel succes en sterkte vandaag Cynthia!

Ben net wakker en zit nu aan mn kopje koffie, voel me raar en heb toch een lege plek in mn hart.... Ik weet dat Chennai het super gaat krijgen en ben erg blij dat ze goed terecht is gekomen maar toch, het zal tijd nodig hebben.

Zometeen naar de ruitersportzaak, wil nog n nieuw halster voor Dazzje halen want hij is zo ongeveer uit zijn veulenhalsters aan het groeien (sjolvir, wat voor een maat halster heeft Hepsie nu?) en dan op naar stal. Dan kan hij nog even buiten spelen en kan ik nog enkele foto's van hem maken voordat hij naar de opfok vertrekt. Als hij eenmaal weg is zal ik ook wel beginnen aan mijn jankdag want dan heb ik er n0og maar 1 op stal staan en als ik dat zo alleen al typ voelt het raar.

Heb wel hele mooie foto's voorbij zien komen van al het jonge spul, nog even en ze gaan allemaal weg bij de mama's en dan moeten ze allemaal leren om echt op hun eigen beentjes te staan....

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 08:58

Allemaal veel sterkte met het afspenen en dus afscheid nemen van hun plekje op stal.

Hier laat het nog op zich wachten. Guusje moet nog eerst gechipt en geent worden.. voor dat enten ga ik maandag maar eens bellen denk ik..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 09:22

Gelukkig is Dazzle enkele weken al geschetst en gechipt. Alleen het paspoort heb ik nog niet in mijn bezit aangezien er nog een DNA onderzoek loopt ivm zijn papa. Heb nu een tijdelijk document gekregen van het NRPS waardoor hij wel verplaatst kan/mag worden want anders had hj nog en wek of 2 hier alleen op stal moeten staan.

Zo, tijd om mn koffie op te drinken en op pad te gaan, meld me straks nog wel even...... Fijne dag iedereen!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 12:15

cuba: de diarree was dus van de melk? Gelukkig is hij er nu eindelijk af!

gave steiger foto's van fjör en dreamur! Heel mooi!

Babousca staat in de wei, ik ben er nog een uur bij gebleven maar ze heeft niet eens gerent! Ze staat rustig te eten en kruimelt wat rond om te verkennnen. De grote paarden komen ook steeds even snuffelen en dan staat ze onderdanig te smakken.
Tot nu toe gaat dus alles goed!!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:18

Gelukkig dat het goed gaat..

Voor iedereen sterkte vandaag die hun veulen aan het afspenen zijn..

Zo ik heb alle 3 de paardjes gewassen en mijn bijrijdpaard gelongeerd..
Guusje was aan het rennen met wis en mijn verzorgster was vergeten het draadje dicht te doen..
Met als resultaat dat ze beide weer in hun stal stonden :P
Ook fijn om te weten dat ze naar hun stal rennen, want ze kunnen ook het land of richting weg gaan..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:27

zo ik ben net lekker wezen crossen met Dessy :)

Ik wens iedereen veeel sterkte tijdens deze moeilijke afspeen periode,
Ik heb zelf vorige week ook een traan moeten wegpinken toen ik bij Adana was gaan kijken.
Volgend weekend ga ik weer een dagje erheen dit weekend lukt me dit helaas niet |(

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:00

Bij ons zijn de veulens vorige week afgespeend. Zonder problemen, 1 dagje wat gehinnikt....

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:20

Zo, ik ben ook weer thuis na een raar dagje stal...... Dazzle is ondertussen bij de opfok aangekomen en staat lekker in de wei, de rit is goed gegaan dus daar ben ik heel erg blij om. Voelt wel erg raar nu, gisteren had ik nog 3 paarden en nu staat er nog maar 1.... Heb nog geen echte jankbui gehad al had ik er toen straks op weg naar huis toch wel wat moeite mee en liepen er enkele tranen over mn wangen heeb (zal wel aan het nr op de radio gelegen hebben want op de een of andere manier gebeurd dat dan toch ineens, zo'n nr dat ergens n gevoelige snaar raakt).

Terwijl Dazz nog op stal stond heb ik ondertussen mn tuig maar eens een goede uitgebreide poetsbeurt gegeven want dat was ook echt weer eens nodig (9 weken niet echt gebruikt en er zat dus behoorlijk wat schimmel op mn tuigage), toen was Dazz z'n vervoer er en hebben we hem op de trailer gezet. Hij deed het echt ontzettend braaf en stond er erg snel op. Daarna mn ruin maar van stal afgeplukt en met hem op ons hand-graas weitje gaan staan en onze staleigenaresse nog maar eens naar zijn pees laten kijken, conclusie: vanaf morgen gaan we weer rustigaan aan de slag. Wel fijn dat hij in ieder geval weer rustig aan de slag mag maar heb me wel voorgenomen om hem echt tijd te geven en ik kruip er ook pas weer over n maand of 1,5 want eerder hoeft van mij nog niet. Ach, we zien wel.... Eerst even wat dingen verwerken en alle aandacht aan mn enige overgebleven maatje gaan geven.

Hoe is het vandaag gegaan bij de verhuizing van Ti?????

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:41

Fijn dat het goed gegaan is CL.
Hoe is het gegaan met dais en ti?

Deze week geen bezoek aan kyrtje gebracht helaas. :( mischien volgende week of die week erop een dagje erheen. Waren nu heel de week op autojacht maar helaas nog niks kunnen vinden zonder echte mankementen. Kyrtje staat wel heerlijk op de wei met haar maatje (een bokker pb de nog dat ze der zag staan hihi) en deze week zouden er nog twee merrie veulens komen voorbij kyr en der maatje

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:46

babousca afspenen is mislukt.
Ze is halverwege de middag door alle heining gespeert en was toen weer bijna thuis.
laatste heining zelf maar losgemaakt en weer bij moeder en sjanty gezet. Ze had het uier gelijk weer gevonden.
Pff beraden wat nu te doen.....

Dazzle goed aangekomen fijn!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:51

Pfft, das ook balen jennyk.... Is het dan niet een idee om ze echt ver uit elkaar te halen?

Ik ben ook erg blij om te horen dat Dazzle goed is aangekomen, blijft gewoon raar dat ik er nu ineens 2 minder op stal heb staan....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:08

Dazzle weg en Chennai, weg zal inderdaad wel heel leeg zijn, gelukkig wel goed overgekomen.
Laat antwoord, maatje pony.. halster...
Eiffelopfok, jij bent dus ook paar uur met veulen op stap geweest.

Jennyk, balen dat Babouska naar huis terug is gekomen (nou ja naar mams..).
Moet zeggen wel razend slim veulen, maar of je hier nou blij van wordt, nee, vermoed ik.

Hier kreeg ik toen ik al uur weg was smsje, Sjol staat nog steeds gewoon te eten (had strook gras bij gegeven.)
Hepsi liep zo achter emmertje eten aan trailer in, maar heeft daar wel 3 uur herrie staan schoppen
en niet echt stil geweest onderweg.
Kreeg 's middags nog een smsje.. Sjol at nog steeds (zal ook geen fjord wezen...)

Hepsi na lange reis zeiknat van de trailer gehaald, helaas lakschade, midden op haar mooie hoofje net naast
haar werveltje.
Foto's van gemaakt, want wit op voorhoofd is ongewenst... En ze had geen wit, je weet natuurlijk niet hoe het terug groeid.
Vervolgens in giga wei gezet met merrie veulen wat gisteren was gebracht, zijn nu maatjes.
Vanmiddag kwam er nog 1 en hun eigen worden van de week gespeend, stonden nu in weitje ernaast.

Foto's volgen, maar ben nu niet thuis.

Ging later nog even kijken, riep en daar kwam ze aangestormd! De Hepsi.
Even later stond ze weer bij haar nieuwe kleine fjorden vriendinnetje.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:49

Fijn dat het afspenen van Dazzle en Hepsi (op een beetje lakschade na) goed gegaan is!

Balen van Babousca :( Wat ga je nu doen, Jenny?

Bij Dais en Ti ging het wel aardig.

Vanmorgen ben ik met Ti, en verzorgster met Dais naar stal gewandeld.
Verzorgster ging rijden.
Stalgenootje zette haar 1,5 jarige hengst op de vrachtwagen en toen mocht Ti erop. Hij ging heel braaf naar binnen en vond het wel gezellig.
Eenmaal op de wei was het ook goed en ging hij eten.
Tot het hem te lang duurde zonder zijn mama. Hij raakt niet echt in paniek. Hij staat gewoon rustig te eten, kijkt op, hinnikt, eet, rent in volle galop en werpt zich tegen het hek.
Toen maar als eerste schrikdraad gespannen.
Daar ging meneer onderdoor, en nog een keer, maar toen kreeg hij een schok en durfde hij niet dichterbij dan 1 meter bij het draad te komen.

Dais stond te draaien, hinniken en zweten op stal, maar zo lang ze niemand hoorde, ging het wel.
Ik heb haar nog 1 uur in de paddock gezet. Ze leek wel een koe, zo'n groot uier.
En alsof ze moest veulenen, want het drupt aan één stuk door.
Toen ze in de paddock stond ging ze heen en weer rennen, hinniken, zoeken, kijken.
Vanavond gaat verzorgster nog een stuk met haar stappen en als ze goed rustig is, mag ze weer naar de wei. Ik hoop morgen al.

Toen weer naar Ti gereden. Hij was blij me te zien, liep constant achter me aan. Hij en vriendje zweetten behoorlijk, maar ze stonden rustig.
Ik was best tevreden.
Tot slatgenootje net belde, want zij is vanavond nog gaan kijken en toen bleek TiVriendje op twee plekken door het draad te zijn gerend...
Wederom stonden ze rustig.
Mocht hij weer door het draad gaan, staat er altijd nog een hek, waar hij met veel moeite wel tussendoor kan klimmen (wat ik niet verwacht). Als hij dat doet, staat hij op het erf, waar geen gevaar is, hij nergens heen kan en ook dat is afgesloten met een hek waar hij zeker niet over- of doorheen kan.

Straks nog een keer kijken en dan morgenochtend weer.

Ik voel me wel heel gemeen dat ik mijn liefjes zo veel verdriet doe |(