[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:26

Wauw zitake!

Ik heb net van de post minder nieuws gekregen.
Het bedrijf dat de reclame drukt trekt zich terug, dus per april heb ik geen werk meer |(
Weet een van jullie misschien een ander baantje? folders lopen gaat nu dus niet meer en ik wil nu dan wel wat anders. Ergens bij de paarden? :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:29

Steffi, heeft deze merrie al meer veulens gehad?
Ik zeg drachtig, kijk maar eens naar Neon en haar buik. Sommige zijn een meester in verstoppen. En haar buik is echt anders dan vorig jaar en puilt toch wel wat uit.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:34

Iemand de tip om een vader over te halen om een veulen te fokken? :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:35

Zitake, wat een supernieuws!!! :D
Steffi, ik denk ook dat ze drachtig is, hoor. Ze heeft een klein buikje, dat wel, maar inderdaad, kijk naar Neon, dat zegt niets..

MIJN FURMINATOR IS BINNEN!!!!!! *\o/* *\o/*
Ik ga hem zo gelijk even uitproberen :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:38

Venthe schreef:

Gewoon jouw reden zeggen?
maar ik zie dat je je merrie in de sport uitbrengt..
Let erop dat ze na het krijgen van het veulen, ongeveer 6 maanden niet kan worden uitgebracht ivm. het veulen aan de voet en dat ze van te voren waarschijnlijk ook een paar maanden niet kan worden uitgebracht..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:46

Venthe schreef:

Wil je vader misschien niet omdat hij weet hoeveel er bij komt kijken? En niet iedere merrie is zomaar geschikt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:52

@AGarcia, heb gewoon mijn reden gezegd maar helaas vind hij het gewoon weg de stalling te duur van een 2e paard (kosten van het veulen opzich zijn niet het probleem). Snap dit natuurlijk wel maar ik wil het zo graag. Ja ik weet dat ze lang uit de runnig zal zijn (heb me al tamelijk goed ingelezen) maar als ik haar dit jaar laat dekken komt het mij eigenlijk goed uit, ivm een nieuwe studie volgend jaar.

@Snoevie, hij wil dus niet omdat de stalling voor een 2e paard helaas te duur is. Ik weet ook wel wat er allemaal bij komt kijken en ook dat niet elke merrie geschikt is. Hopelijk vind ik een snel oplossing voor het geld! :P

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:55

@ Venthe, je zegt dat je volgend jaar een nieuwe studie gaat beginnen? Als het veulen er is begint het pas. Laat je je merrie deze of volgende maand dekken heb je kans dat het veulen er in december/januarie is maar een merrie kan makkelijk nog een maand extra dragen etc. Hoe oud is je merrie eigenlijk?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:00

Mijn merrie wordt in juli 9, dus officieel gezegd is ze per 1 januari 9.
Als ik mijn ouders en het financieel zo ver krijg dan moet ik waarschijnlijk toch nog een jaartje wachten want ze gaat dit jaar naar de keuring (is helaas nog nooit op keurin geweest dus vond het wel eens tijd worden). Als ze daar geen ster haalt dan ga ik er nog eens over nadenken of het dan niet verstandiger is om een veulen te kopen. Maar dat zie ik dan wel.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:02

Ik zou zeggen neem de eerste de beste keuring ;)
Maar ik zou het nu nog niet doen, aangezien je volgend jaar met een nieuwe studie begint die (denk ik) veel tijd in beslag neemt en in zo'n positie snap ik dat je vader dan geen veulen wilt.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:06

Dat was ik ook van plan, ik laat haar keuringsklaas maken en voorbrengen door Lauw van Vliet dus hopelijk haalt ze het om ster te worden!
Hopelijk slaag ik in mei voor mijn VWO, dan ga ik eerst een jaar werken en kan ik mooi sparen :) en dan moet het toch wel lukken om mijn vader over te halen

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:17

misschien moet je nog iets meer in de toekomst kijken:
- wat doe je als het een hengst word
- wil je het houden
- heb je het geld om de stalling te betalen
- kan je merrie het aan
- heb je genoeg ervaring voor de bevalling en afspenen etc.
- moet het veulen naar de opfok?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:18

Hier eindelijk eens een foto van de buik op pootjes die hier rondloopt. Normaal is ze echt niet toonbaar omdat ze erg van modder houd maar nadat mijn dochtertje een uurtje flink geborsted had was ze wel toonbaar.

Afbeelding ze is nu 317 dgn

Dit is de aanstaande vader Moonstar Royal Legacy aka Fudge

Afbeelding

Zitake: dat is goed nieuws!

Verder nog mooie drachtige buikjes gezien.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 19-01-11 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:30

AGarcia schreef:
misschien moet je nog iets meer in de toekomst kijken:
- wat doe je als het een hengst word
- wil je het houden
- heb je het geld om de stalling te betalen
- kan je merrie het aan
- heb je genoeg ervaring voor de bevalling en afspenen etc.
- moet het veulen naar de opfok?

Ook hier heb ik al over nagedacht :D
Het veulen is inprincipe voor mezelf maar het kan natuurlijk altijd zijn dat door onvoorziene redenen weg moet of omdat het niet klikt.
Ik neem (en mag) het veulen pas als het financieel kan. Dus als ik gespaard heb/ eigen baan heb om een bijdrage te leveren aan het onderhoud.
Ik zelf heb geen ervaring met een bevalling maar de stal eigenaresse fokt zelf en kan dus 24/7 een oogje in het zeil houden en hulp bieden. Het veulen kan het land op met haar veulens dus hoeft niet naar de opfok. En of mijn merrie het aankan... inprincipe is 100% gezond maar dat wordt natuurlijk nog gecontroleerd zodra er sprake van dekking is!

@ de gene boven mij, wat een super schattig ponyetje en dochtertj!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:44

@Sharani, wat een mooi buikje op pootjes, dat duurt vast niet lang meer! Ben benieuwd wat voor kleurtje daar uit komt!

@ Venthe, je hebt er zo te horen wel over nagedacht en je zegt dat het zowiezo dit jaar nog niet gebeurd, dan heb je dus nog tijd genoeg om een bijbaan te vinden en goed over hengstenkeuze etc na te denken, ik zou zeggen blijf vooral meelezen hier dan steek je nog meer op en kan je uiteindelijk een zo goed mogelijke keuze maken!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:00

zitake wat leuk dat ze vroeger zijn begonnen met het leggen van de beton, zal aangenamer zijn als je paardjes dichterbij staan.
Lady was vandaag rustig niets speciaals gemerkt, maar ik ga jullie laten moet zo dadelijk vertrekken naar de pianoles.
tot morgen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:08

Venthe,de stalling en het onderhoud van een veulen zijn niet echt goedkoop,en als ik jouw vader was,zou ik t niet zo leuk vinden,hij geeft aan dat een 2de paard te duur is,en jij wilt tips hoe je hem over kan halen?

en niet om de flauwe zeurpiet uit te hangen,maar als je klaar bent met je school,studeer je dan niet door?
je wil een jaar werken en sparen,maar daarmee heb je nog geen constante bron van inkomsten om je veulen mee te onderhouden

ik zou er nog eens heel erg goed over nadenken,en over een paar jaar eens zien hoe je situatie dan is,dat je je vader niet om hulp hoeft te vragen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:19

@Steffi_H, ik zou zeggen drachtig.
Is het niet mogelijk middels bloedonderzoek te kijken of ze drachtig is, als scannen is uitgesloten?

zitake schreef:
*\o/* *\o/* Krijg net te horen dat ze vrijdag al wat fundering gaan gieten voor het stalletje, dus als het goed is, komen de pony's straks gewoon thuis te staan *\o/*

Wat super zeg!
Jouw baas heeft het echt goed met je voor!
Zou inderdaad wel fijn zijn als je de wei aan de andere kant van de weg ook nog bij kunt huren.
Blijf je trouwens in het huis wonen waar je nu zit, of ga je op zoek naar wat anders?

Is de kraamvisite nog dichter bij huis ;-)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:28

Hoop voor je zitake dat het niet gaat vriezen, super je eigen stalletje.

Hmm tja, buikje drachtig of niet, lastige zou op het oog zeggen ja, maar op FW (fjordenwereld)
waren we ook met zijn allen erin getuind bij een merrie die nagevoeld is en leeg bleek te zijn.
Maar die had qua rare peer buik ook maar zo dragend kunnen zijn, leek precies op Sjol haar buikje.

Wat een snoezig pony dier zo naast je dochtertje.
En dan zo'n super chique fototje eronder.. van heel gelikt ponytje.

Venthe, snap je vader wel.. Kost toch een boel geld zo'n veulen, jij gaat studeren dus hij draait voor
de kosten op. En moet dan ook nog eens achter 2 paarden aan lopen. (weet niet wat je gaat
studeren, maar zal vermoedelijk meer tijd kosten dan de middelbare school)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:34

Steffi_H schreef:
Inderdaad, dat zegt soms weinig. Ik blijf hier met twijfel zitten door dat opvoelprobleem inderdaad, maar we wachten wel wat af dan. Zien wat ze doet..

Soms moet je gewoon even crea-bea zijn. Wij hebben al eens een opvoelbox gemaakt met oude deuren, muren van balen houtkrul, een smal pad dat dicht gemaakt is aan 1 kant, de trailer hebben we ook al eens zo gebruikt... Eenmaal in een smalle ruimte waar ze niet uitkunnen, kalmeren de meeste dames al vrij snel, ze kunnen dan geen kant op, dus verdoven is dan ook niet nodig. Maar volgens mij is ze gewoon drachtig hoor! Onze DA voelt werkelijk alles op, ook zonder opvoelbox, en zijn collega die gaat gerust koprollen met de dames als dat nodig is, hij heeft al menig draak zo omgeturnt dat ze nu zelfs zonder vasthouden opgevoeld kunnen worden... Wij hadden 1 merrie die echt heel erg sloeg en emira moet ook echt in een opvoelbox, die hou je met 5 man en verdoving anders nog niet, in de opvoelbox staat ze wel te miepen, maar zo kan ze wel makkelijk opgevoeld worden...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:48

Is het anders niet mogelijk STeffi, om haar mee te nemen naar de praktijk?
Neem aan dat ze daar een opvoelbox hebben?

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:49

Neon: Dit is haar eerste veulen.

Annastasia: Ik denk wel dat dat gaat met bloedonderzoek ja, maar voorlopig wacht ik dan wel gewoon af tot eind februari.

SA: Voorlopig ga ik gewoon afwachten, mocht ze nu tegen eind februari nog niet met uier lopen kan ik wel wat creatief proberen denk ik. Een plank en wat stro moet toch wel lukken. Ohja: GEFELICITEERD!!!

Sjolvir: Dat is mogelijk maar ik heb geen vervoer. En ik ken hier eigenlijk niemand in de buurt met een trailer...

Ben blij dat toch de meesten hier drachtig zeggen. Ik vond haar er nu ook wel drachtig uit zien maar toch was mijn twijfel er.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:51

Sa, gefeliciteerd! :)

Snoevie

Steffi_H,ik had een pony op fjordenwereld gezien waarvan ik zou zweren dat ze drachtig was,maar dat bleek ze niet te zijn.
niet om je te pesten,maar ik zou afgaan op de mening van een expert.

Marlis

Gefeliciteerd ShamalArabs