Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TJ_Stables schreef:Wie kan mij helpen om de hengstigheid in kaart te brengen![]()
Mijn merrie heeft der veulen geworpen op 21 juni, 23 juni heb ik merrie en veulen eerste keer buiten gezet, veel heen en weer lopen en enorm natte billen van plas te laten lopen, was dit al de veulenhengstigheid?, dit heeft zo'n 3 tal dagen geduurd dat billen nat werden door plas te laten lopen, knipperen deed ze toen ook met vulva.
Nu vandaag 4 juli terug knipperende vulva (niet) vooraf geplaatst, zit ze nu dan in de echte hengstigheid?![]()
Als ik de dagen tel kan het niet want zitten niet genoeg dagen tussen
sourcy schreef:Lonniejj: ik hoop dat jullie kleine mannetje snel aansterkt en de vooruitzichten goed gaan zijn voor hem. Hij is in ieder geval op een goede plek nu.
Update ons veulen:
Undaunted is zo extreem groot met als gevolg dat hij ook enorm slap is, voornamelijk in zijn benen, waardoor opstaan en bewegen een enorme opgave is voor hem maar ook heel pijnlijk omdat zijn pezen en spieren te slap zijn en hij dus op zijn kogels staat, zowel voor als achter even erg. Onze kliniek is sinds vanmiddag met kliniek wolvega en nog een collega grote kliniek in overleg om te kijken wat de opties zijn om hem steun en hulp te bieden en pijnvrij te krijgen thuis, hier wordt ik morgenochtend weer over terug gebeld als we de nacht goed doorkomen. als blijkt dat er voor thuis geen goede opties zijn wordt het een opname op de kliniek. Door zijn vermoeidheid en pijn moet ik hem dus blijven stimuleren en ondersteunen zodat hij wel goed blijft drinken, maar doordat hij dus minimaal wil/kan en mag bewegen is er dus te weinig beweging in zijn buikje waardoor hij vandaag al 3x een klysma nodig heeft gehad omdat hij zijn mest er niet zelf af kan krijgen, ook dit wordt morgen weer opnieuw besproken omdat dit ook geen oplossing is voor nog dagen / weken.
Het enige positieve stukje voor nu voor ons is dat er geen schade lijkt te zijn neurologische door het zuurstoftekort tijdens de bevalling bij het veulen en dat de merrie gelukkig tot nu toe wel alles goed mee gaat en ook lijkt zij geen schade hiervan te hebben over gehouden tot nu toe.
[ [url=m/5PygL5.jpg]Afbeelding[/url] ]
lonniejj schreef:Onze Y’ur gaat momenteel met sprongen vooruit! Sinds vanmiddag lijkt hij het zelf opstaan onder de knie te hebben.
Afweer is gecorrigeerd met plasma, alle andere bloeduitslagen zien er goed uit, enkel zijn rode bloedcellen moeten nog wat omhoog.
Ze zijn vannacht nog wel intensief met hem bezig geweest, maar met duidelijk resultaat!
Verder steelt hij de show aardig op de kliniek en staat hij al bekend als een ondeugende, eigenwijze vent. Dat belooft wat![]()
Ze wilden hem vannacht wat bijvoeding geven met een flesje, maar meneer blieft het niet, hij wil alleen bij mama drinken..![]()
[ [url=m/Eh79JW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/izniVP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sourcy, hoe is het nu met jouw knul?