[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:36

Gefeliciteerd!!

En cp ook gefeliciteerd fijn dat merrie en hengstje binnen staan

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:47

Gefeliciteerd goldenarrow!

Cynthia, ze is een kopietje van haar moeder! Heel tof om te zien

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:48

Gefeliciteerd GA! Ook lekker optijd :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 00:02

jaaa, fijn weer wat veulentjes geboren , CP en GA beide gefeliciteerd *\o/*

Relana1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 00:04

Even een update.
Na gister een ienieminie harsje te hebben weggeveegd zat er vanmorge een flinke klodder. Meteen na t wegvegen drukte er melk uit. Niet geheel wit. Vanavond was weer een flinke klodder en meteen na wegvegen wederom druppels.

Is dit nou t teken van de zogenaamde 24u. Dirf geen oog dicht te doen haha.
Maar inmiddels kapot en kids slapen i de stal omdat we op pensionstalling staan...

Oh let kt be tonight please...

Pip ligt eigenlijk zelden in haar leven en das nu ook niet anders.

Kling vanaf vanmorgen duidelijk opgezette er lang

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 00:14

dat lijkt erop dat het niet lang meer duurt! Succes met waken en duim dat het gauw komt!

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 00:23

Nieky, ik kruip onder de wel bekende leessteen vandaan. :Y) Gaaf veulen!! En ik meen mij te herinneren... Dat fotsy 2 jaar terug ook een veulen had die smoky black was en die kleur had, maar dan tobiano. En dan later weer vrij donker werd.

Cp wilde ook even reageren op jou veulen. Wat een gaaf ding zeg!! Word een hele stoere hengst denk ik zo. Blij mee? En hoe bepaal jij nou welke je aan houd? Gingen hengsten altijd weg of dat niet?

*Kruipt weer weg*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 01:20

Goldenarrow. Gefeliciteerd *\o/*

Relana. Dat klinkt veelbelovend. Succes met waken

Cynthia. Ze is prachtig. Wat lijkt ze veel op haar moeder

Cp. Fijn dat je ze makkelijk mee naar binnen kreeg. Hij is wel heel goed gelukt!

Nieky. Ze kunnen dus best heftig reageren op de wolven. Fijn dat er geen problemen meer zijn geweest nadat jullie de omheining hebben aangepakt. Hoe hoog is deze nu?

Jolie is voor de duvel niet bang <3 heerlijk veulen, ook de hond vindt ze helemaal geweldig

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 01:30

Pffft, het is wel weer echt een hengst hoor := Na anderhalf uur hem toch maar even op zijn benen getild en onder de uier geparkeerd. Klojo deed niet eens de moeite om op te staan. Merrie is best lief voor haar kinderen en deed geen pogingen om hem op te laten staan, dus hij heeft voornamelijk gelegen in eerste instantie.

Hij staat nu in ieder geval en heeft gedronken. Voor de zekerheid er vast een microlax ingedaan, mijn ervaring is dat hengsten toch iets meer moeite hebben met de meconium dan merries.

Edit: Net toen ik naar bed ging zag ik meneertje nog ondersteboven in de hooibak liggen := Dus hem er maar even uitgetild, sukkeltje :')
Laatst bijgewerkt door goldenarrow op 04-05-23 02:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 01:31

Cynthia, arme kleine niet lekker geweest,gelukkig gaat het nu beter terug, en wauw die foto van haar en Fiore <3

Kiki, zo benieuwd naar Bo haar veulen, uier is wel al wat meer aan het worden, er zit vooruitgang in :D

Cp, gefeliciteerd *\o/*

Nieky, ik ben helemaal verliefd op kleine Lola, ze kijkt je ook zo wijs aan :o ;)

Goldenarrow, gefeliciteerd!! *\o/*

Libby had duidelijk een mindere dag, ook 39,4 graden.
Vanmorgen waren haar hematocriet waarde gestegen naar 25 ineens, dat was positief, vanavond telefoon dat het terug naar 12 gedaald was, voor nu geen groot probleem omdat ze die meer zien schommelen maar moet weet goed in de gaten gehouden worden.
Normale hematocriet waardes voor een paard liggen tussen de 35 en 40 overigens.
Libby heeft op 7 gezeten voor haar bloedtransfusie.
Zo te doen met haar..ik weet niet als we dit geweten hadden of we haar niet in laten slapen hadden ipv een keizersnede. Maar het was ook volgens hun geen probleem die keizersnede.
Het beestje ziet echt af, is doodop, staat al vast sinds ze uit de operatie komt, heeft erg weinig eetlust, koekjes en wortels gaan er nog goed in maar verder :(.

Is iedereen hier eigenlijk voor een keizersnede of enkel bij levend veulen?

Relana1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 02:23

Wat een gave veulentje zijn er gekoboren!

Cp jeetje das even een verassing.
Pip staat hier helaas nog rustig te eten, pff monster wil er niet uit.

Inge ik zou alles doen zodat pip de grootste kans had. Dat is ook de reden waarom ik dit nooit meer doe haha zo bang dat iets met haar gebeurd.

Nu elke dag meer dat ze overdraagt. Brrr

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 06:50

goldenarrow: gefeliciteerd! Klinkt als een dom veulen, gelukkig zag je dat hij in de hooibak lag, toch erg handig om een camera te hebben

inge: aiai, ik duim echt dat ze nu eens de stijgende lijn pakt en aanhoudt!
Ik weet niet wat ik zou doen als een keizersnede moet plaats vinden, nooit over nagedacht eigenlijk :o

relana: nog geen veulen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 06:52

GA, gefeliciteerd! Goed dat je nog op de camera keek, dat verwacht je toch ook niet zo snel.

Relana, succes nog verder met waken. Jouw geduld wordt wel op de proef gesteld, zeker als je op stal moet overnachten met je kinderen.

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:06

Gefeliciteerd goldenarrow *\o/*

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:10

Goldenarrow gefeliciteerd met het veulentje, die hengstveulens ook, wat een dommerik.

Inge, ik denk dat iedereen kiest om zijn merrie te redden, misschien als het een merrie is die in slechte conditie is en het echt wordt afgeraden. Ik kan me niet voorstellen dat ik niet elke kans voor de merrie zou aangrijpen. Helaas weet je nooit of er complicaties zijn.
Ik hoop zo voor jou en je merrie dat de stijgende lijn wordt opgepakt en ze snel herstelt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:16

GA, hahahaha!! :')

Inge, ik zou er ook alles aan doen om mijn merrie (en veulen, maar merrie eerst) te redden.
Ik blijf zo hard voor je duimen dat ze er snel bovenop komt! :knuffel:

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:42

Cynthia82 oh jeetje dat was ff schrikken om dr zo te zien liggen.
Is het nu allemaal weer goed met d´r of nog steeds wat koliekerig?
Ze is wel echt heel gaaf <3

Luna2006 uier van Sun is idd lekker vol.

Dagmar11 leuke foto met je bijrijder, ze is idd lekker rond
Ja regumate is al helemaal afgebouwd. met 325 begonnen met afbouwen in 4 dagen
Bo is er klaar mee, is echt zo moe
Leuke foto van de 3 bij elkaar

shadow33 kijk maar ze worden beide wel steeds weer wat voller

Marjoleine89 je moet doen wat voor jouw goed voelt en wat voor jouw merrie het beste is. Maar echt wel begrijpelijk dat je wereldje erg klein word.

cp112 gefeliciteerd met je 2e stiekeme merrie. Gelukkig kon je ze beide zonder problemen binnen krijgen.
Maar idd een flink kereltje, mooi <3

Evelien_MG bijna veilig!
Oeh duurt best lang nog met dr been. Hopelijk hersteld het allemaal voorspoedig

nieky1993 van kleurtjes geen verstand, maar weet wel dat ik er echt heel leuk vind <3

Al_Zawraa dat is echt een voordeel van op een eiland wonen.
Hoe is het met je dames?

jennyk hoe is het met je merrie?

goldenarrow gefeliciteerd!
Fijn dat hij ondanks zijn beentje niet helemaal goed lag het allemaal voorspoedig is verlopen met de bevalling.
Het is toch wat met die hengstjes, soms echt niet snugger

Relana1984 hebben je kids nog vakantie?
Ze maakt het wel spannend allemaal

AM_Horses wat een heerlijk brutaal ding <3
Die is straks gewoon bomproef haha

_Inge het blijft een achtbaan waar jullie in zitten :(:) blijf heel hard voor jullie duimen

Gisteravond met het binnenhalen was ze zo moe, gewoon sneu
Afbeelding

Uier loopt niet heel veel meer terug
Afbeelding

Veelvuldig beeld op de camera gisteravond en vannacht
Afbeelding

Verder veel schuren en eisen ( parkeert gewoon de billen voor je neer) dat je krabt op dr billen.
Melk is nog steeds helder en gelig/oranje
Vandaag 342 dagen

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:47

Gefeliciteerd cp en ga!

Blijft spannend inge! Wel sneu ook dat ze zolang al vast staat.. kunnen ze geen gras maaien en dat geven? Over het algemeen eten ze dat beter.
Ik zou bij al mijn merries, behalve de oudste ook keizersnede laten doen. Vooral als de da zegt dat ze dan een kans van slagen hebben zou ik dat altijd proberen.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:53

Golden arrow gefeliciteerd.

Greeneyez dat kan maar zo. Ik heb een keer een merrie gehad die er niet eens drachtig uitzag en een week later een veulen had. Ik wist trouwens wel dat ze drachtig was.

Libby zet hem op.

Relana ze weet je in spanning te houden. Hopelijk vandaag dan.

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:58

stal_HD schreef:
Greeneyez dat kan maar zo. Ik heb een keer een merrie gehad die er niet eens drachtig uitzag en een week later een veulen had. Ik wist trouwens wel dat ze drachtig was.

Dat stelt me weer wat gerust. Je gaat soms zo aan jezelf twijfelen als het zo lang duurt allemaal :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:00

Inge, ik heb destijds wel gekozen voor een keizersnede. Ik had op dat moment geen geld (net een huis gekocht), maar vond dat ik voor het geld niet mijn merrie kon laten inslapen. Als er nou geen hoop meer was, was het een ander verhaal geweest. Veulen was overigens al dood. Mijn merrie heeft een staande keizersnede gehad, ik denk dat dit voor minder complicaties zorgt dan een liggende. Wond is denk ik minder groot.
Dit was haar wond vlak na de keizersnede
Afbeelding

Bij een volgende keer zou ik het, als er genoeg kansen voor de merrie zijn, wel weer doen.

Relana1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:23

Om 6u trof ik haar liggend aan, heel raar voor pip . Dus beetje juichen. Al snel stond ze weer op. Maar vanaf half 7 lag ze constant. De pensionstal baas kwam aan en zag dat ze weeen had. Betreft houding enz. Ze is moe, om haar heen boeide niks.

Nu sinds 20 min loopt ze wat te scharrelen. Wijdbeens hahaha.

Dus maar niet na huis.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:33

Wij hebben ook keizersnede gedaan en zou het zo weer doen. Alleen ben ik niet zo happig op klinieken. Nog maar 1x een goede ervaring gehad en meerdere slechte met serieuze misdiagnoses...

Hier trouwens luna haar proces. 1ste foto paar uur erna. Na een 1.5 week en laatste paar maanden later. Nu zie je niets meer.
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:39

GA gefeliciteerd

CA
geweldig hoe ze nergens wat om geeft!

Inge wat een gedoe allemaal. Ik weet niet of ik een keizersnede zou doen ik vind het herstel wat jij beschrijft wel zo vreselijk ik weet niet of ik dat mijn merrie aan zou willen doen. Zulke dingen weet je meestal pas achteraf...... maar nu ik dit van jou hoor alleen al een week vastgebonden staan en dan 4 maanden boxrust ik weet niet of ik mijn paard daar een plezier mee zou doen.
Maar goed als het moment daar is dan maak je toch vaak gewoon de keus om je paard te redden.....
Vreselijk dat jij al die keuzes echt moet maken!

Marjolein dat kleine wereldje dat begrijp ik wel.... ik ga nog wel leuke dingen doen met me kinderen in de buurt van huis en doe me boodschappen nog maar veel meer dan dat doe ik niet. Me oma is 95 geworden maar ik ben niet naar haar toe geweest want het is ruim 2 uur rijden. Me opa heeft een hartinfarct gehad maar niet geweest want ook dat is 2 uur rijden. En het einde is hier ook nog niet inzicht....

Hier is het uier weer behoorlijk terug gelopen op 352 dagen, ik zie er deze week geen veulen meer uitkomen eerlijk gezegd. Ik denk dat ze ook wel richting het jaar zal gaan..... Aan de ene kant frustrerend aan de ander kant heb ik me er maar een beetje bij neer gelegd. Ze staat nu 2 weken met birthalarm om en belt me meerder keren per nacht wakker, me man wordt al zo gek van het 's nachts wakker worden dat hij beneden gaat slapen vanaf vannacht..... Ik ben benieuwd hoe lang hij daar zal slapen :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:57

Wordt een paard na een keizersnede normaal gesproken weer volledig te gebruiken voor de sport? En kun je er uberhaupt nog mee fokken?