[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:26

Gefeliciteerd symke!! wat een knap meisje!

baudyh schreef:
Hier zijn vast ook mensen die hun veulens te koop aanbieden. Het valt mij dit jaar echt op dat potentiële kopers hun fatsoen ook een beetje kwijt zijn.
Alles gaat via de app en je krijgt berichten als
Vp. Of filmpje. Niet zo iets van : mag ik een filmpje ? En na de prijs hoor je niks meer.
En ik vraag echt niet de hoofdprijs.
Heel apart.

Dat probleem heb ik al jaren :+ Maar merk dat mensen mini's vaak maar als een extra grasmaaier zien en denken dat ze ze voor een appel en een ei kunnen kopen. Steek je vaak veel tijd in en zijn geen serieuze kopers.

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:28

Als ik wil kopen wacht ik ook tot einde seizoen dat de prijzen toch iets zakken _O-
En zit er dan niks naar mn zin tussen koop ik wel een 3 jarige oid

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:31

baudyh schreef:
Ik wil best onderhandelen over de prijs hoor. Maar zo ver komt het niet eens.
We zijn ook wat laat. Leer je weer van. Volgend jaar eerder.

Of je onderhandeld en ze reageren daarna niet meer.

Ik herken volledig je verhaal. Eigelijk gewoon te triest voor woorden.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:34

Tuurlijk Cio werkt twee kanten op. Maar als verkoper heb je een prijs is gedachte die je echt wil hebben. Of je moet inderdaad echt moeten verkopen aan het einde van de rit.
Misschien moet ik vraagprijs verlagen en er een vaste prijs van maken. Heb toch het idee dat onderhandelen over de prijs niet meer zo van deze tijd is ofzo. Ik ben ook een ontzettend slechte verkoper dat zal ik grif toegeven hahaha.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:41

Gefeliciteerd Symke! Fijn dat de nageboorte er ook af is en de kleine staat en drinkt. Wat een opluchting moet dat voor je zijn. Nu ervan genieten! :j

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 10:43

gefeliciteerd Symke! Ze ziet er zeer mooi uit!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:05

MDWStables schreef:
Tuurlijk Cio werkt twee kanten op. Maar als verkoper heb je een prijs is gedachte die je echt wil hebben. Of je moet inderdaad echt moeten verkopen aan het einde van de rit.
Misschien moet ik vraagprijs verlagen en er een vaste prijs van maken. Heb toch het idee dat onderhandelen over de prijs niet meer zo van deze tijd is ofzo. Ik ben ook een ontzettend slechte verkoper dat zal ik grif toegeven hahaha.

Ik denk dat een vaste prijs niet werkt. Een koper wil er altijd iets afpraten.
Ik neem een minimale prijs in gedachte gooi daar wat overheen. Zo dat ik wat kan zakken en dat werkt altijd prima.
Wij zitten in de btw dat is wel lastig. Maar ja zo is het nou eenmaal

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:14

Geen ervaring met verkopen maar wat mij wel opvalt is dat er vaak zo geheimzinnig wordt gedaan over de prijs en er gewoon 0,0 info staat in een advertentie. Is er een reden dat dat niet wordt gedaan? Ik denk dan echt hup gooi je vraagprijs erbij en goede info en foto's/filmpjes en voorkom voor jezelf ook vele berichten.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:15

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:18

Ik fok vrij weinig en dat wat ik fok houd ik aan in ieder geval tot 3 jaar oud. Een oude fokker/boer zei tegen mij dat als het zo kan je het zo moet doen. Leer je als beginner het snelste van. Ik denk alleen wel dat dat vooral opgaat als je met dezelfde merrie fokt en ik heb de merrie nu verkocht...

Afgelopen woensdag naar de nationale NRPS keuring geweest en heel mooi resultaat behaald ondanks dat de draf en galop niet beoordeeld konden worden omdat hij lekker andere dingen aan het doen was. 4e in de groep en echt mooi commentaar gekregen. Heb precies gefokt wat ik wilde :D
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:19

Spannend balko! Mag je elk veulen opgeven en worden ze geselecteerd?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:20

AshleyRol schreef:
Geen ervaring met verkopen maar wat mij wel opvalt is dat er vaak zo geheimzinnig wordt gedaan over de prijs en er gewoon 0,0 info staat in een advertentie. Is er een reden dat dat niet wordt gedaan? Ik denk dan echt hup gooi je vraagprijs erbij en goede info en foto's/filmpjes en voorkom voor jezelf ook vele berichten.

Precies dit. Als er “prijs op aanvraag” of zoiets staat, denk ik al: laat maar, die is te duur.
Overigens: ik vind €5000 voor een veulen enorm veel geld, ben ik daar de enige in??

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:30

Nou ik schrik er ook wel een beetje van hoe duur veulens blijkbaar zijn geworden. Aantal jaren geleden had je een leuk gefokt kwpn-veulen voor zo'n 2500 euro, nu meer dan het dubbele.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:32

Ja het is de marktwerking, een paar jaar terug werd je bijna uitgelachen als je 5000 voor je veulen vroeg. Maar alles ligt nu hoger qua waarde.
Als het een veulen is die goed gebouwd is, met een goede, bewezen afstamming, zijn ze dat echt wel waard. Al zegt papier nog steeds niks.

Maar kijk maar eens wat diezelfde paarden nu doen als ze 4 en beleerd zijn. Dan val je helemaal stijl achterover van de prijzen :=

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:42

Dat is mooi Balko! Dressuurveulens gaan sowieso beter dan springers (snap ik ook wel).

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:43

Gefeliciteerd Symke! Dat is het wachten waard toch?!!

Ik reageer niet super veel meer maar dat over de verkoop wil ik inderdaad ook wel even m’n ei kwijt. Wat een frustratie zeg!

Ik herken me helemaal in het bovengenoemde, ben er ook helemaal klaar mee. We krijgen heel veel reacties op ons Spielberg veulen maar er is nog niemand komen kijken. De berichten zijn bijna allemaal onpersoonlijk, alleen maar de vraag om een filmpje en de vraagprijs (die heb ik er inmiddels gewoon bijgezet omdat ik er gek van werd). Te duur, niet wat ze zoeken, geen tijd om te komen kijken, onzinnige biedingen… Wij willen ook best onderhandelen maar alleen als de geïnteresseerde het veulen ook daadwerkelijk gezien hebben en wij er een goed gevoel bij hebben. Hij gaat niet zomaar weg. Maar even komen kijken is blijkbaar niet meer van deze tijd? In 2019 en 2020 hadden we binnen een week al 10 bezichtigingen staan en direct verkocht.

Wij hebben inmiddels een opfokmaatje geregeld en nog een weiland waar ze in kunnen. We gaan niet minderen in vraagprijs en in wat wij belangrijk vinden in het verkoop proces. Hij blijft te koop tot het afspenen en als hij niet verkocht wordt zien we over over drie jaar wel verder :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:49

SparkYY_8 schreef:
Gefeliciteerd Symke! Dat is het wachten waard toch?!!

Ik reageer niet super veel meer maar dat over de verkoop wil ik inderdaad ook wel even m’n ei kwijt. Wat een frustratie zeg!

Ik herken me helemaal in het bovengenoemde, ben er ook helemaal klaar mee. We krijgen heel veel reacties op ons Spielberg veulen maar er is nog niemand komen kijken. De berichten zijn bijna allemaal onpersoonlijk, alleen maar de vraag om een filmpje en de vraagprijs (die heb ik er inmiddels gewoon bijgezet omdat ik er gek van werd). Te duur, niet wat ze zoeken, geen tijd om te komen kijken, onzinnige biedingen… Wij willen ook best onderhandelen maar alleen als de geïnteresseerde het veulen ook daadwerkelijk gezien hebben en wij er een goed gevoel bij hebben. Hij gaat niet zomaar weg. Maar even komen kijken is blijkbaar niet meer van deze tijd? In 2019 en 2020 hadden we binnen een week al 10 bezichtigingen staan en direct verkocht.

Wij hebben inmiddels een opfokmaatje geregeld en nog een weiland waar ze in kunnen. We gaan niet minderen in vraagprijs en in wat wij belangrijk vinden in het verkoop proces. Hij blijft te koop tot het afspenen en als hij niet verkocht wordt zien we over over drie jaar wel verder :j

Ik had ook interesse in die van jou, maar voor mij was het een vaste prijs ipv vraagprijs ;)

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 11:53

Vulina schreef:
Ik had ook interesse in die van jou, maar voor mij was het een vaste prijs ipv vraagprijs ;)

Jij vroeg ook wat we er ‘minimaal’ voor wilde hebben, via de app. Ik vind dat een hele moeilijke vraag en kan daar geen antwoord op geven via de app.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:04

Wooow gefeliciteerd symke *\o/* prachtig ding! <3 Wachten werd beloond.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:26

Muronia schreef:
Nou ik schrik er ook wel een beetje van hoe duur veulens blijkbaar zijn geworden. Aantal jaren geleden had je een leuk gefokt kwpn-veulen voor zo'n 2500 euro, nu meer dan het dubbele.

Maar je bent zelf fokker dus je weet ook; €2500 heb je nauwelijks de kosten eruit dus als je reeël bent moet je toch zeker t dubbele hebben.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:32

Ik fok wel maar ik (ver)koop tot noch toe eigenlijk nooit. Al mijn paarden zijn eigen fok (op een gepensioneerde manegepony na) dus het is jaren geleden dat ik me daarin heb verdiept. Dekgelden en onderhoudskosten zijn in die tijd wel gestegen inderdaad.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 12:36

Gefeliciteerd symke!!

Mn overbuurman mag niet klagen, veulens worden altijd goed verkocht, ook een aantal via de veiling.

Ik hoef niet na te denken over verkoop want eindelijk m'n merrie veulen gaat echt niet weg haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:19

Balko schreef:
Muronia schreef:

Maar je bent zelf fokker dus je weet ook; €2500 heb je nauwelijks de kosten eruit dus als je reeël bent moet je toch zeker t dubbele hebben.

De tinker veulens gaan momenteel voor 2500, thank God!
Dan houd je er iig nog iets aan over.
Voorheen had je mazzel met 1500 maar meestal zat het rond de 1000. Dat is zelfs met eigen hengst en dus geen dekgeld al niet te doen.

Ik vind 4 a 5 voor een normaal goed kwpn gefokt veulen zo gek nog niet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:29

Ik vind zelf tussen de 4000-6000 euro normaal geld voor een dressuur veulen. En dan word je er echt niet rijk van hoor. Neem een dekking en dierenarts kosten. Hoefsmid , voer dan is 3500 wel het minimale. En je mag er heus nog wel een beetje op verdienen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:33

SparkYY_8 schreef:
Vulina schreef:

Jij vroeg ook wat we er ‘minimaal’ voor wilde hebben, via de app. Ik vind dat een hele moeilijke vraag en kan daar geen antwoord op geven via de app.

Mee eens hoor onderhandelen doe je met iemand die voor je staat. Tenzij iemand het veulen ingezien wil kopen. Dat kwam in het verleden ook voor.