Knolselder schreef:Moner ik heb wel vaker het gat in de hoorn gehad. Ik heb er nooit echt bij stilgestaan dat dat gevaarlijk kon zijn, want er is verder nooit iets geks met die veulens geweest. Wat houdt het dan in?
Superpony, ik fok en ga naar keuringen en soms shows. De shows zijn gewoon lol met je knol en neem je zo serieus als je zelf wil. Er zijn ook veel plezierreeksen zoals springen aan de hand, obstakelparcours, Liberty, verkleedklasse,…
Ik heb ook aangespannen gereden met de shet en mijn minimerrie Suus, maar helaas te weinig tijd voor om dat verder door de zetten. Heb een paar mini indoor marathons gereden en was SUPER tof! Maar tijd om degelijk door te trainen ontbreekt mij.
Ik geniet van het plannen van de combinaties en ze geboren te zien worden/te zien opgroeien.
Maar ook van uren in de wei naar de kudde kijken, lekker poetsen en manen kammen, als ze zelf naar je komen om lekker te kroelen, te gaan wandelen,…
De kinderen kunnen er ook alles mee.
Ik mis het rijden soms en zou hier makkelijk een groot paard kwijt kunnen, maar er zijn hier 0,0 uitrijmogelijkheden aan de boerderij. En meestal mis ik het niet en ben ik blij op vakantie eens en rit te gaan maken.
Moosss wat schrik ik van je bericht! Heel veel sterkte. Hopelijk komt alles met de merrie goed!
Olga, zo te lezen heeft je merrie weinig zin meer om te vechten… wat hard zeg… hoe *** is dit. Ik zou ook focussen op het veulen. En als Wita er mee doorkomt, des te mooier.
Ik hoop dat op zijn minst 1 van beide het redt.
Het is ook leuk om met die kleintjes bezig te zijn. Fokken is ook leuk..........soms, maar ik kan en wil echt niks verkopen.
Wel is het hier al even aan het uitdunnen vanwege hoge leeftijden. Ergens wil ik nog rijden, maar aan de andere kant lijk ik stiekem wel al aan het afkicken. Ik kan ook goed genieten van bij ze zijn.
Toushie schreef:Nou update ,
Drinken duurde even en staan ook dat had ze echt wat hulp bij nodig.
Nageboorte is eraf , ze heeft lekker gedronken en poepje gedaan.
Nu extra vlas in de stal en stal ook afgesloten zodat ze lekker kan liggen.
Ze mag op de paddock morgen maar heb dat liever met toezicht natuurlijk.
Ze had van mij wel ehm iets meer wit mogen hebben. Mijn gevoel zei merrie dus dat klopt dan weer wel.
Oogkleur lijkt verder bruin.
Ze is dus red(Roan?) heterozygoot splash 1
Op Roan moet ze nog evt getest worden.
Zal foto bij plaatsen hoe handig de merrie was gaan liggen.
[ [url=m/Ff2ezl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8O0Nww.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AiCEtN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gefeliciteerd!! Fijn dat alles oke is en morgen ben je vast smoorverliefd, ongeacht de kleur

Chrissy, fijn dat ze thuis zijn en alles goed gaat.
Mer ook, en wat is je veulen mooi, schoon wit