[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:26

Setteli en Pretty sterkte :(:) bah wat naar zeg....

Skaay gefeliciteerd! Knap kereltje <3

Ik lees nog wel trouw mee maar niet veel tijd gehad te reageren maar zal het weer proberen :). Ik verwacht dit jaar 5 veulentjes, allemaal heel verschillende combinaties en twee worden niet bij mij geboren (een merrie verkocht met veulen van terug, andere merrie in bruikleen en bevalt daar), ben zo nieuwsgierig hihi

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:50

Manda, ben heel benieuwd naar je veulentjes!

Skaay, "gewoon een valk"..... veel mensen zijn juist jaloers op valk ;) hihi! Kleurtje welke bij mij ook nog ontbreekt hihi! Zo'n mooie kleur! Wat fijn dat lenthe zo'n goede mama is :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:09

welkom terug manda

skaay, ik vind valk super van kleur, ben dol op creme :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:13

Wat verdrietig pretty. Extra naar omdat het juist beter leek te gaan met Karin. ;( Achteraf denk je altijd wat als... maar daar zijn zulke gebeurtenissen helaas niet mee te voorkomen.

Iemand schreef nog iets over het opwekken van de bevalling, maar dat loopt bij paarden heel vaak slecht af. Volgens mij was het Paul de Vries die vorig jaar tijdens een lezing vertelde (en anders heb ik het ergens gelezen) dat er een onderzoek had plaatsgevonden bij een grote fokkerij. Bij merries die uitgerekend waren probeerden ze de bevalling in gang te zetten. Ze wilden hier ervaring mee opdoen omdat het vooral voor grote bedrijven mogelijk praktischer (en goedkoper) zou zijn om zelf het moment van de bevalling te kunnen bepalen. Daar kwamen ze alleen snel van terug, want uiteindelijk hebben ze vanwege de hoge sterftecijfers het onderzoek voortijdig moeten afbreken. Er staat me iets bij van 40%, maar ik weet niet meer of dat nou het percentage was dat het niet haalde of het percentage dat het wel haalde. Hoe dan ook was dat dus onder 'ideale' omstandigheden, met gezonde merries en (volgens de kalender) voldragen veulens. Niet zo gek dus dat dierenartsen hier over het algemeen niet aan beginnen.

Skaay gefeliciteerd, fijn dat alles goed gegaan is!

Ik moet bekennen dat ik door de minder leuke verhalen hier wel steeds meer de kriebels begin te krijgen. :o Shadylah zit vandaag op 285 dagen, dus dat begint ook al op te schieten. Ze is de laatste tijd flink in de breedte gegroeid:

Afbeelding

Dit weekend gaan we met de kraamstallen aan de slag. Misschien is het wat optimistisch, maar ik hoop dat we alles klaar krijgen. De camera's ophangen en dan kunnen we ook weer gluren.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:31

Pretty, dat is toch geen gemekker en je hoeft je toch niet te verontschuldigen :(:) , dit topic is niet alleen bedoeld voor de leuke dingen, maar ook om de nare dingen te delen. Juist zo fijn dat dat in dit topic kan :). En helaas hoort dit er bij het fokken ook bij, t kan helaas niet altijd goed gaan :(.
Fijn dat met Karin alles oké is :).

Mooie buikjes komen er voorbij :).

Belle is vandaag 316 dagen, Biscuit 314, Hope 302 en Bibi 278 dagen. Belle en Biscuit komen nu echt dichtbij, qua uiers nog geen verandering ten opzichte van de vorige keer.

Owh en edit, Skaaay valk is ook prachtig! Mooi kereltje is het!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:34

Een kennis van ons laat soms een bevalling opwekken. Alleen als de Merrie uitgerekend is en al heel veel melk verliest. Zelf geen ervaring mee.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:52

Dankje Mijnlieverd!
Voor jou wordt het nu ook echt spannend. En dan zo dichtbij elkaar. Ik heb nu (gelukkig bijna) even weer pauze..

Goeroe dankje. Interessante informatie ook. Opwekken geniet ook niet mijn voorkeur,het is gewoon niet aan paarden gegeven om een bevalling te laten opwekken. Dan moet je echt al heel zware indicaties hebben lijkt het me.
Wat een schattig buikje heeft ze ook!

Noisy dat komt allemaal wel goed met Joan hoor! De "regel" is hier wel dat het jaar erop het met de pechmerrie net wél goed gaat. Laten we dat maar willen geloven ok? ;)
Ik weet nog niet of we nog met haar gaan fokken. Even laten bezinken. Dit is haar tweede dode veulentje immers,hoewel ze dus hiervoor wél twee gezonde gegeven heeft dus het kan echt wel.

Dankje Silly. Blij dat het leerzaam is. Is het toch voor iets goed hé.
En ja dat is fijn op zo een moment als je het even kan delen in een groep die het begrijpt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:17

Poeh Pretty, jij ook al zo'n domper -O- Weet dat je er alles aan hebt gedaan en ik hoop ook voor jou dat je merrie zich hier goed doorheen slaat.

Maar dit alles zet je wel weer met beide voeten op de grond, vooral toen ik gistermorgen het berichtje van Setteli kreeg. Alles van vorig jaar beleefde ik in een roes en ik weet hoe machteloos je je voelt op zo'n moment als je gewoon niets meer kunt doen. Leven en dood liggen zo dicht bij elkaar, vooral hier in dit topic. Gelukkig kunnen we dit lief en leed ook met elkaar delen als hechte club met elkaar +:)+

Hier is alles nog rustig. Uier begint duidelijk te veranderen, maar is 's avonds nog steeds leeg. Zodra het na weidegang ook vol blijft krijgt Lara het alarm om. De camera gaat wel het weekend online, om in de vakantie alvast 's avonds wat merrie TV te kunnen kijken. Op papier nog 4 weken te gaan *\%/*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:27

jeetje, even bijlezen, maar er is een boel gebeurd de afgelopen dagen.
allereerst Setteli en Pretty, heel veel sterkte met het verlies van jullie veulen! hopelijk knappen de merries gauw weer op. Zeker Jazzy na zo'n zware operatie.

Het maakt het voor ons toch wel een beetje extra spannend.. tuurlijk weet je in je achterhoofd dat het niet altijd goed gaat, maar het komt nu toch wel 'dichtbij' als we het zo mee kunnen beleven.

Skaay, gefeliciteerd met jouw mooie veulen! heeft ie al een naam?

Hier gaat alles zijn gangetje, uier groeit aardig nu, en aanraken lukt steeds vaker, maar ze blijft narrig..
wij gaan komende tijd ook maar eens aan de slag met de camera. Omdat we geen wifi hebben in de stal wil ik het toch maar gaan bekabelen, wat nog best een klus is vrees ik.
en verder moeten we aan de slag met de weide omheining, die wil ik ook op tijd netjes en veulenproof hebben. Leuke klusjes dus. \

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:43

Jeetje wat zijn er een heftige dingen gebeurd!
Ik heb net even een beetje bijgelezen, maar schrok van de berichten van Setteli en Pretty.
Tuurlijk weet je dat het mis kan gaan, maar als het dan ook echt gebeurd is het altijd heftig.

Heel erg veel sterkte beiden!!!! Hele dikke knuffel voor jullie merries. :(:)

Skaay: van harte gefeliciteerd met je veulen! wat een snoetje!!!

Hier hebben we vandaag de camera weer geinstalleerd. Het laatste spannende stukje kan beginnen! Ik ben een enorme controle freak en wil alles ruim van te voren klaar hebben.
Alarm ligt al in huis en de mevrouw kan vanaf vandaag dus geen stiekeme feestjes meer in haar stal geven. ;)

Ivy haar uier begint nu toch echt wel te veranderen. Gelukkig is ze een enorme knuffelkont en mag je overal aanzitten. "aandacht is aandacht" is haar motto. :D Heerlijk beest <3

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:34

pretty, Ach wat enorm triest, ik leef hier van achter de pc enorm met je mee :(:)
Wel fijn dat het met Karin weer goed gaat!
Het was wel een heel mooi veulentje....

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:42

skaay en icecrystal, van harte gefeliciteerd met dit mooie kereltje!

Setteli, Fijn dat het met Jazzy naar omstandigheden goed gaat!

mijnlieverd , Spannend.... Gaat echt op schieten nu

En natuurlijk weer een aantal mooie dikke buiken gezien!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:48

Wat erg pretty.. Ik lees het nu pas. Heel veel sterkte :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:48

Hier eindelijk wat Schot in de zaak; weliswaar bij de merrie die in maart uitgerekend is en nu 3 weken te vroeg maar goed:
Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:00

En de andere doen nog niks?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:01

Silly1972 schreef:
En de andere doen nog niks?

Nee hebben wel wat uier ontwikkeling maar hoge melktesten (7.5-8) en de andere krijg ik niets uit. Die is wat ongedurig ook. Verder zijn die rustig, schuren wel wat maar verder niets...

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:57

Wat was hij prachtig pretty Y;(

Knappe merrie azara, vind wel dat je wat bruut binnen komt vallen maar misschien ligt het aan mij :o

Ceasar zie ik harsjes?? *\o/*

Goeroe ze ziet er mooi uit. Lijkt wel beetje witter :P ik word idd ook bang door de verhalen... Pfff

Noisy prachtige valkjes. Lekker even uitwaaien

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:10

Afbeelding
Afbeelding
Mijn Tinker bijna 270 dagen dracht van haar tweede veulen ook weer spannende tijden. :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:33

Pretty fijn dat ze wat aan de betere hand is nu!

Caesar harsjes zie ik! Is de test 6.4 of?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:38

Ja vind ik lastig, 6.2 of 6.5... het is nog groen ipv geel. Heb de andere pony nu weggehaald en ze is gelukkig heel rustig. Staat wat over te stappen van rust been en beetje schrapen maar verder nog niet onrustig.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:54

Schrapen vind ik toch altijd wel een beetje verdacht... In de gaten houden maar. Met die maiden's weet je het maar nooit :=

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:15

Deze van ceasar is geen maiden meer,het is de 17 jarige die altijd paar weken te vroeg gaat.

Ceasar ik vind het meer 6.2 nu maar denk zomaar dat jij wel snel een veulen hebt

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:35

Caesar, Spannend.....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:41

Klopt inderdaad, vorig jaar was deze pony ook 3 weken te vroeg en neigt ze nu weer te doen. De 2 maidens van februari zitten nog op slot. Ik ga zo als vriendlief binnen is wat uurtjes slapen en dan wisselen we elkaar af als het er nog niet is.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:43

Ach nee pretty! Wat erg zeg! Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Veulen van Lenthe is mooi zeg!

En spannend Ceasar