[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:43

Succes Cynthia! Wat heeft ze trouwens voor wit dingetje op haar uier zitten , wratje?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:44

Gefeliciteerd JustLizz en Ylana! *\o/* *\o/* *\o/*

Luna, wat kijkt hij down. :(:) De duimen blijven draaien hier!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:46

Sorry dames ik ga mij hier tijdelijk in meeleestand zetten. Ik heb echt de fut niet om te reageren en krijg nu vanalle verwijten naar mijn hoofd geslingerd omdat ik geld wil inzamelen omdat ik eerlijk gezegd 600 per dag (hij staat op intensive care met de hele tijd 1 DA bij hem) niet kan blijven betalen...

Dus voor mij gaat bokt op low staan...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:00

Ik las al wat ja Luna. Maak je er niet te druk om. Ik vind het juist vervelend dat mensen zich er mee bemoeien. Als je het raar vind, geef je toch gewoon geen geld? Daarbij blijft het me opvallen dat het weer dezelfde is die je openbaar blijft aanvallen...

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:02

Wat vervelend Luna. Ik wil je sterkte wensen en hoop op een goede afloop!

Verwijten :( ......ze hebben naar mijn idee totaal geen functie en er is nog nooit iemand beter van geworden!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:03

Luna, ik begrijp het allemaal wel. Je hebt genoeg andere dingen aan je hoofd, maar naar een ding ben ik wel heel benieuwd. Hebben ze je op de kliniek niet een indicatie gegeven op kansen? Appie is erg ziek, maar is er wel een kans dat hij hier bovenop komt? Een infectie in de darmen en dan geen melk mogen, klinkt mij niet erg positief.

Mijn eerste veulen heeft 2 dagen in Utrecht gestaan, was 10 jaar geleden ook €500 per dag bij de veulenbrigade, maar na 1 1/2 dag gaven ze aan dat de verwachtingen minimaal waren. Wij hebben het veulen toen laten inslapen.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen, ook met het maken van eventuele beslissingen :(:)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:07

Heel veel sterkte luna2006.

Knappe veulen spam weer.

Whoop Whoop spannend EF FF en Cynthia82. Dat er morgen maar mooie veulens naast mogen staan.

Fien dr uier staat ook wat strakker als daar straks. Verder blijft dr kling wat hangen. Ik verwacht het ook nog niet vannacht maar goed ze is maiden dus zeker weten doe ik het niet.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:11

Sterkte Luna ...

Hier vanavond weer overactief veulen geschop, Azara blijft er wel rustig onder. Af en toe even een voetje omhoog richting buik haha.

Pony zelfde stadium, dikke buik, hangende uier maar geen melk ..

Het weer werkt hier ook niet mee, gisteren stralend blauwe lucht en warm, en vandaag alleen maar weer regen ... Word er gek van !

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:17

Ik kopieer het even uit een ander topic. Het komt erop neer dat hij best goede kansen heeft. Hij moet nu verbeteren of verslechteren. Als hij verslechterd moeten we de keuze maken om hem te laten gaan, dan is zijn lichaampje gewoon niet sterk genoeg...

Wat hij heeft snap ik zelf helemaal niet. Hij staat onder het toezicht van een italiaans team en alle info komt in het engels. in de eerste kliniek dacht ze dat de melk van muis niet goed was, deze was gelig. Zij hadden aangeraden naar Equitom door te gaan, gewoon voor een nachtje zekerheid.

Daar aangekomen, melk daar getest van de merrie, weer gewoon mooi wit en goed. Geen rede dus dat hij niet zou drinken. Zuigreflex was wel goed dus heel erg slecht was hij er niet aan toe. Wel waren er afwijkende waardes, waaronder de nieren. Daar gingen ze hem antibiotica voor geven en wat vocht toedienen. Zijn uitdrogingswaardes waren 43, deze zijn normaal maximum 40 bij een veulen.

Ze zouden hem via de fles toch wat proberen te geven, en anders via zijn neusje. Tot snachts uur of 4 nam hij telkens een paar slokjes braaf zijn melk. Maar toen ging hij helemaal in staking dus hebben ze hem via de neus gaan voeren. DA vond dit toch niet helemaal ok en wou opnieuw een echo doen. Daaruit bleek dat een darm welke normaal continu zou moeten bewegen (en dus bijna niet zichtbaar op echo) nu veel minder bewoog, tot bijna niet. Dit zou moeten wijzen op en infectie. Omdat melk hier helemaal niet goed voor is gaan ze hem nu via nog een extra baxter voedingsstoffen toedienen. Appie deed dus eigenlijk goed door niet te willen drinken, alleen verloor hij veel krachten.

Hij staat wel gewoon recht, komt kroelen dus hij is niet extreem verzwakt. Hoe lang hij moet blijven weet de DA niet. Sommige veulens zijn op een week naar huis, andere op een maand. Het hangt er vanaf hoe snel hij die infectie voorbij is. Ik weet wel dat de vrouw die hem helpt alles van de wereld doet om hem zo goed mogelijk te helpen. Iedereen is ontzettend gek daar op hem, elke keer als er iemand voorbij komt steken ze hun hoofd even in de stal en gaat het van "ooh appy and mousse how are you doing?" In het engels, of italiaans of spaans. Ook de andere mensen die naar hun paarden komen, komen kijken aan de staldeur.

Succes aan de wakers vannacht trouwens!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:20

Ik begrijp die verwijten wel. Het is je eigen keus om hem zo te behandelen. Dan is dus ook je keus om te bepalen of je financiën dat aan kunnen, dan moet je daar anderen niet mee lastig gaan vallen.

Mijn pot is ook eindig en ik heb een economische grens en natuurlijk mag je bij andere mensen om geld vragen, maar ik ben daar zelf altijd erg sceptisch in. Als fokker weet je dat dit soort risico's erin zitten, als eigenaren van dieren ook. Pijnlijk maar waar. En als je zelf echt wilt, kun je ook een pony verkopen en daarmee al wat betalen lijkt me...

En dit is geen aanval op jou, maar een algemeen ding omdat ik dit soort acties steeds vaker voorbij zie komen.

En ik hoop oprecht dat je veulen het red hoor,want het is toch weer een leventje, maar blijf reëel. Sterkte!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:33

oeps nu ben ik de namen alweer vergeten maar voor de laatste twee geborenen gefeliciteerd.

En het wordt weer een spannend nachtje. succes wakers.

Sara heb het in het andere topic ook gezegd. Ik wens je veel sterkte toe en een juiste beslissing wanneer de maat vol is.

Ga nu mijn bedje in. Slaap lekker iedereen.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:38

Ik ga mee met Ceasar, hoe moeilijk ook. Sterkte met de moeilijke beslissingen die je te wachten staan.

Succes voor alle wakers vannacht! :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:39

Maar wanneer iemand en actie start om geld in te zamelen en je kan je daar niet in vinden, hoef je niet te reageren, lijkt mij.
Veel mensen willen altijd direct hun mening uiten, terwijl daar vaak helemaal niet om gevraagd wordt.

Iemand vraagt om geld voor een doel en niet naar een mening. Het is zo makkelijk om mensen dingen te verwijten maar wat hebben ze voor een meerwaarde?

Er zijn altijd mensen die wat geld ervoor over hebben en mensen die niets geven, beide is prima toch?
Leven en laten leven :j

Hoop dat Appie er goed door heen komt :(:)
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 22-05-16 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:39

Caesar, ik ben het wel met je eens. Maar ik vind daarnaast dat je zelf gewoon simpelweg een keuze hebt; wel of niet financieel helpen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:40

Edit; Mopjemop kan veel beter verwoorden wat ik eigenlijk bedoel :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:48

BianCatjee gefeliciteerd *\o/*

Leonoor, pffff echt lang!

Cynthia zit wel schot in de zaak.
O nu lees ik al waken vannacht. Heel veel succes en hopelijk vannacht een veulentje *\o/*

C2012 war een mooie kerel <3

angelpam, spannend

Janinevv wat een bolle buikjes. Leuk het verschil in uier zo

Luna2006 beterschap voor appie.

gblover wat een lekker ding <3

JustLizz gefeliciteerd *\o/* Flinke merrie zo te zien.

Venthe, heerlijk zo'n lekkere grote box. Zo te zien is ze er tevreden mee. Ze ziet er goed uit.

Elmars_Floor spannend, kan nooit lang meer duren.

Ylana gefeliciteerd *\o/* Mooie bonte man <3

CL wat een brave man is Gentle toch ook. Bryana heeft het ook erg snel warm en is ook vaak klam.

Spannend FF, succes met waken

Mopjemop wat is Mick toch een knappe kerel. Maar als hij er ook zo'n last ven heeft gewoon een racestreep scheren. kan prima ook al staat hij 24/7 buiten.

ML wat een plaatje <3 <3
Fijn dat alles goed is verlopen.

WL wat een heerlijke Liv spam <3 <3

Over het crowfunding ga ik me niet uitlaten.

Gisteren is er een bokker foto'wezen maken van Bryana (ze heeft een half zusje van Bryana).
Er trots op de foto's :D
Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:50

tanjaatjuhh schreef:
Succes Cynthia! Wat heeft ze trouwens voor wit dingetje op haar uier zitten , wratje?

Ja :) Toen ik de foto's vandaag vergeleek met de FiUier zag ik dat hij groter is geworden de afgelopen 3 jaar.

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:51

Luna2006 schreef:
Ik kopieer het even uit een ander topic. Het komt erop neer dat hij best goede kansen heeft. Hij moet nu verbeteren of verslechteren. Als hij verslechterd moeten we de keuze maken om hem te laten gaan, dan is zijn lichaampje gewoon niet sterk genoeg...

Wat hij heeft snap ik zelf helemaal niet. Hij staat onder het toezicht van een italiaans team en alle info komt in het engels. in de eerste kliniek dacht ze dat de melk van muis niet goed was, deze was gelig. Zij hadden aangeraden naar Equitom door te gaan, gewoon voor een nachtje zekerheid.

Daar aangekomen, melk daar getest van de merrie, weer gewoon mooi wit en goed. Geen rede dus dat hij niet zou drinken. Zuigreflex was wel goed dus heel erg slecht was hij er niet aan toe. Wel waren er afwijkende waardes, waaronder de nieren. Daar gingen ze hem antibiotica voor geven en wat vocht toedienen. Zijn uitdrogingswaardes waren 43, deze zijn normaal maximum 40 bij een veulen.

Ze zouden hem via de fles toch wat proberen te geven, en anders via zijn neusje. Tot snachts uur of 4 nam hij telkens een paar slokjes braaf zijn melk. Maar toen ging hij helemaal in staking dus hebben ze hem via de neus gaan voeren. DA vond dit toch niet helemaal ok en wou opnieuw een echo doen. Daaruit bleek dat een darm welke normaal continu zou moeten bewegen (en dus bijna niet zichtbaar op echo) nu veel minder bewoog, tot bijna niet. Dit zou moeten wijzen op en infectie. Omdat melk hier helemaal niet goed voor is gaan ze hem nu via nog een extra baxter voedingsstoffen toedienen. Appie deed dus eigenlijk goed door niet te willen drinken, alleen verloor hij veel krachten.

Hij staat wel gewoon recht, komt kroelen dus hij is niet extreem verzwakt. Hoe lang hij moet blijven weet de DA niet. Sommige veulens zijn op een week naar huis, andere op een maand. Het hangt er vanaf hoe snel hij die infectie voorbij is. Ik weet wel dat de vrouw die hem helpt alles van de wereld doet om hem zo goed mogelijk te helpen. Iedereen is ontzettend gek daar op hem, elke keer als er iemand voorbij komt steken ze hun hoofd even in de stal en gaat het van "ooh appy and mousse how are you doing?" In het engels, of italiaans of spaans. Ook de andere mensen die naar hun paarden komen, komen kijken aan de staldeur.

Succes aan de wakers vannacht trouwens!

Luna, als je bij Equitom staat, zit je in de beste handen. Ze hebben er vorig jaar van mijn3 geopereerd en ook mijn veulen op de papfles gehouden toen de moeder door haar koliek operatie geen melk meer had. Zolang ze erin geloven, moet je er ook in geloven. Veel goede moed. En laat je niet opjagen door wat anderen zeggen!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:56

Gefeliciteerd JustLizz en Ylana! *\o/*

Luna :(:)

Veel succes voor de wakers vannacht!!

Nog even een Ragnar spam <3
Ik ben zo trots op mijn paardjes! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:57

Prachtige veulens!
En succes aan de wakers!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:37

Luna, heel veel sterkte nogmaals. Laten we hopen dat hij gewoon weer snel opknapt :(:)

Cynthia, succes! Wordt echt spannend zo!

Ik wilde eigenlijk vroeg gaan slapen, maar Klasien stond vreselijk onrustig. Ze staat nu sinds een halfuurtje gewoon weer rustig, maar ze heeft een soort rare bult of iets? Ik kan het niet echt plaatsen. Misschien weet iemand hier meer? Zo net tegen de flank, voor haar echte buik begint zeg maar.

Daarnaast staat ze nu weer vreselijk te schuren... Ze ging net bijna in haar voerbak zitten.

Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:46

Anus gaat heel ver uit tot heel ver in.. buik rommelt als onweer.. floor eet wel stro.. geen kuil.. melk stroomt eruit bij druk

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:50

Kwam zojuist druk en de melk druppelt eruit..

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 00:17

Bedoelde deze melk tieten.. :pAfbeelding