[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:36

Cemlys balen dat het niet beter lijkt te gaan. Dat actief zijn,kan dat niet komen door de medicijnen voor de luchtwegen ook? Hoor vaak dat kinderen daar hyper van worden.
Jessy speelt helemaal niet,ze is goed duf..

Gisteren rond 21u kreeg ik voorzichtig hoop,ze leek wat alerter en ik had ze zelf zien drinken *\o/*
Ze at mooi brokjes mee en de grasmix.

Maar vanmorgen is mijn man er eerst langsgegaan en hij zegt dat ze nog steeds staat te pompen en verwijde neusgaten heeft. -O-
Straks moet de DA weer langskomen...
Mijn oude hond Izzy zakte dan nog door haar poten terwijl ik daar bezig was,die kan sindsdien niet meer zelf opstaan. |(
Ze krijgt al cortisonen om haar gangwerk te ondersteunen,ze is sowieso slecht te been. Heb ze wat rimadyl gegeven maar tot nu toe nog weinig effect.
Wat is dat hier allemaal zeg? |(
Ga straks met lood in de schoenen zelf naar stal. Paardjes met tropenrooster binnenhalen en jessy bekijken..

Caesar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:45

Kan ik me voorstellen Pretty, het is niet niks. Hopen dat je hond ook wat opknapt, maar die warme dagen zullen haar ook geen goed doen... Hoop dat ze zich straks wat beter voelt.

Cemlys, duim nog steeds voor je mannetje. Ik mis een beetje het fanatisme in je posts. Het strijdlustige... ik zou je eerder teneergeslagen vinden. Ik snap het helemaal als je het allemaal zo hoort en ziet, maar probeer het niet op te geven!!! Hij kan het redden, er is nog een kans.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:50

ik denk eerder dat cemlys gewoon realistisch probeert te zijn,ze is tenslotte zelf ook dierenarts en ik gok dan ook wel dat ze zelf heel goed weet wanneer er nog hoeveel hoop is.

neemt niet weg dat het natuurlijk erg moeilijk is bij je eigen veulen.

pretty ik hoop dat ze er doorheen komt,ook voor je hondje.
het word vandaag de laatste echt warme dag dus die zal haar nog wel zwaar vallen.
gewoon lekker koel houden en de dag proberen door te komen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:14

Ahh pretty zit je niet mee he... Is dat je border collie van toen die operatie?

Ik denk inderdaad dat cemyls ook realistisch probeert te zijn..

Hier heeft Empty het echt heel zwaar met haar dikke buik en ze moet nog ff...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:24

Ik bedoel mijn opmerking overigens absoluut niet verkeerd naar cemlys toe. Ik weet dat ze als dierenarts realistisch is en alles uit de kast haalt, maar ik probeer haar toch een steuntje in de rug te geven op deze manier. Excuus als het verkeerd overkomt...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:41

DL ik denk niet dat het pretty haar border collie is maar haar oude hond, veel sterkte meid, het is echt geen goed weer voor honden en paarden, hoor hier ook veel zieke dieren en mensen.

caesar weten we wel hoor, naast een goede basis hoop is er ook altijd het gezond verstand, en als DA ben je net ietsje realistischer denk ik dan.

jet4you nog niks?

uiltje?

jobamara wow zeg das een hele handleiding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:53

Geen probleem hoor Caesar, ik snap wat je bedoelt. Maar inderdaad als ik emoties op 0 zet dan weet ik dat de kans nu gewoon heel klein wordt. Ik zie hem beetje bij beetje de verkeerde kant opgaan. Neem vanavond dex mee en ga dat spuiten. Kijken hoe die daar op reageert. De vochtafdrijver neem ik gewoon alvast mee. Irritante is dat hij gewoon doodleuk een clown blijft. Hij wil gewoon nog steeds en zolang die dat aangeeft krijgt hij die kans. Zie ik dat ook verdwijnen dan laat ik hem inslapen.
Het is gewoon zo k*t om zo n klein beestje zo benauwd te zien zeker met dit weer. Ik vind het sowieso al iets vreselijks bij dieren en heb er echt een hekel aan.
We zullen zien...weer een paar spannende dagen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:57

M'n duimen draaien voor jullie Cemlys en pretty

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:02

Dank je iedereen. Het is inderdaad mijn oude hond,ze is groot en log en 13 jaar..al een wonder dat ze zo ver gekomen is. Maar ook mijn schaduw die overal meegaat. Ik vrees dat ze het nooit zal willen opgeven want ze wil in haar leven maar 1 ding en dat is bij mij zijn.
Ze gaat iets beter als ze eenmaal rondloopt maar is schots en scheef. Ze ligt hier nu bij me op mijn werk (zoals elke dag al 13 jaar lang),ze is zo stom geweest om haar op de vloer te leggen dus dat wordt straks tilwerk. Ik til ze in de auto en uit de auto maar ze weegt 30 kilo.

Jessy was hetzelfde als gisteren,maar de uier van Vera was weer niet bedronken. Als eerste heb ik koorts gemeten maar dat was netjes 37.7. Koortsremmer was 24 uur terug dus op zich zou je denken dat de medicijnen aanslaan dan.
Ze pompt wel nog steeds inderdaad en is gewoon niet fit.
Ik heb Vera weer gemolken en ze heeft 2.5 grote spuiten melk gehad,dat drinkt ze behoorlijk vlot op.
Wat ze wel doet is mee eten uit de bak en van het hooi. Zal drinken te lastig zijn voor haar ademhaling?
Gelukkig is ze wel al 7-8 weken dus is het niet héél erg als ze maar wat blijft eten en drinken.
Ik ga ze deze middag weer gaan melken en geven. Vera laat het verbazingwekkend toe eigenlijk.
Vanavond komt de DA weer bijspuiten en kijken wat we nog kunnen doen en ook mijn hond een oppepper geven ook al waarschuwde ze me dat het niet zal kunnen blijven duren..
Weet ik maar ik kan nu echt even niet dat soort beslissingen maken,het is teveel opéén..

Cemlys ik snap je nu helemaal ivm dat benauwde...het werd hier warm maar er vielen ineens 10 druppels regen en sindsdien is het koude wind. Dus geen benauwd weer meer tot nu toe gelukkig.
Alles zit toch binnen voor de buien en het onweer straks. Geen extra risico's..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:11

Pretty, fijn dat Vera het melken goed toelaat, de duimen draaien hier voor jullie, :(:)

Cemlys,ook voor jou veel sterkte!

Fotsy, idd hele bief erbij :) .

Uiltje en Jet4you nog geen veulen en verdere vorderingen??

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 11:54

wat een narigheid allemaal, pretty, je ouwetje heeft het maat zwaar, maar is ook echt al heel oud voor een grote hond, kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt, kleine jessy is ook heel akelig, word daar ook AB voor gegeven? of heb ik daar overheen gelezen? ik hoop dat het snel beter met haar gaat.

cemlys ik snap jouw houding wel, zou zelf ook zo reageren, maar ik zal duimen dat het goed komt met je kleintje

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:06

Pretty en Cemyls ik blijf heel hard duimen voor jullie!!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:28

Ja Pretty en Cemlys ik duim ook mee.

Hier nog niks. Vanmorgen heel vroeg wel 2x alarm en lag ze gestrekt, wat ze normaal nooit doet. En het uier is weer iets voller. Ik denk zelf wel dat het deze week gaat gebeuren.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:45

Pff wat een zware tijden pretty en cemlys :(:)

Het gaat hopelijk schelen als de warmte weg trekt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 13:11

Ook ik duim voor jullie Cemlys en Pretty, wat een narigheid! :(

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:06

Pretty en Ines veel sterkte

wie een veulentje heeft gefeliciteerd

verder niet echt bij gelezen

wie nog op een veulentje wachten succes

bij mij volgend jaar als alles goed mag gaan 3 veulentjes

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 14:15

Hoi allemaal,

Tijdje weg geweest na de geboorte van Decorado. Ben wezen rondreizen door SPanje, nieuwe vloeren leggen in huis etc.

Mensen bij wie het nu allemaal niet lekker loopt.. sterkte...
Mensen met een veulen, gefeliciteerd!!!

Met Decorado gaat het super!!! Inmiddels 4 maanden oud en een beer van een veulen!!! Zowel in hoogte als in de breedte ... hahaha

Buena was al een tijdje uitgerekend.. maar ze liet echt niks zien, geen uier, geen slappe banden niks... en dan nu vandaag is het uier volgelopen en gelijk melk druppelen .. dus zal vandaag nummer 2 wel komen :)

Paar foto's;

Decorado;
Afbeelding

Met mama Granaina
Afbeelding

Uier Buena;

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:02

spannend hoor!

Jolandje ja uiteraard krijgt ze AB,ontstekingsremmer en kortwerkende cortisone en koortsremmer kreeg ze ook gisteren.
Vanmiddag leek ze weer iets beter. Ik heb Vera weer gemolken en het met het spuitje gegeven.
Ik kreeg ook iets meer weerstand van Jessy hierbij en dat vind ik alleen maar goed.
Ze moeten helaas wel op stal blijven,minder fijn voor Vera. Gelukkig is het vandaag helemaal niet zo warm!
Vanavond komt de DA weer kijken.. En meteen Izzy ook extra cortisone geven. Ze gaat iets beter,maar raakt amper recht.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:39

storm begint al goed te verkleuren rond zn oogjes en neusje
Afbeelding

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:44

Hier nog niks. Zware nachten zijn het. Niet leuk om te waken. Merrie ligt veel lang uit. Continu de melder die afgaat. Ze kreunt verschrikkelijk dus ga veel bij haar kijken. Zelf denk ik donderdag dat ze gaat, al hoop ik op vannacht.

Sterkte met de zieke dieren. Hoop dat ze snel opknappen.

Nou ik ga maar weer naar stal. Plicht roept weer.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:00

pfffffffffffffffft, veel sterkte Cemlys en Pretty! Hier draaien de duimen volop voor jullie!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:31

Sterkte met waken nog jet4you en uiltje..

Iemand dit wel eens gezien. Zo haal ik ze net van de wei. Rode plek boven zijn anus/onderkant staartwortel. Niks stuk. Lijkt soort schaafplek. Wat zou ik daar op kunnen doen?

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:40

Dat Heeft luna ook gehad. Heb er isobetadine zalf op gedaan. Maar was op de vulva

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:40

eerst eens goed ontsmetten met isobethadine en zuurstofwater (opgelet piekt beetje maar is tegen klem) en dan zilverspray want dit is zo een plaats waar die wond veel te vochtig blijft en dus niet kan genezen dus dien je dit droog te maken. Zou ik doen natuurlijk. Rare plaats alleszins maar ik schrik van niks meer, mijn veulen heeft al op veel rare plaatsen een wondje gehad of krab.
Voor de duidelijkheid geen zilverspray op vulva of aars spuiten :=

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:42

Zat al aan honingzalf te denken. Maak ik het eerst goed schoon en dan honingzalf erop morgen. Thanx voor de tips