[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:29

Wie weet vult het uier zich ineens heel hard murosh, toch maar goed in de gaten houden!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:38

vanaf wanneer testen jullie met een melk test?

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:43

Wat gaan jullie weer snel! Ik probeer wel steeds bij te blijven, maar reageren lukt vaak niet omdat het via de telefoon niet heel handig is.

Iedereen gefeliciteerd met de veulentjes. We hebben in iedere geval een heel knap begin.

Leuk om te zien dat alle merries toch al beginnen op te schieten. Hier is de eerste merrie volgende week aan haar tijd maar ze schiet nog totaal niet op. Dus die zal wel lekker een week of twee over tijd gaan.

Melktest doe ik vanaf het moment dat het uier zo goed als vol is.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:46

Murosch.. Is het een maiden of heeft ze eerder veulens gehad?
Ik heb er een merrie tussen staan die rustig met de uier bevalt die jou merrie nu heeft. Ik heb ondertussen geleerd niet meer zo op uiers af te gaan maar meer ook op gedrag.

Janflicka.. Klinkt als een gedraaid veulen, heel normaal :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:00

Pauk schreef:
Ik heb er een merrie tussen staan die rustig met de uier bevalt die jou merrie nu heeft. Ik heb ondertussen geleerd niet meer zo op uiers af te gaan maar meer ook op gedrag.

En wat voor gedrag dan precies?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:10

Uiers alleen zeggen mij ook niet genoeg.
Maar het hele pakket moet kloppen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:11

rockey schreef:
vanaf wanneer testen jullie met een melk test?

Ik test op dit moment ook, je kan het al doen dat er al iets te testen valt. Kan je mooi de vordering beetje bij houden.

Murosch spannend hoor kontje is al mooi slap!

Gisteren Mierela voor het eerst getest en ze kwam op 7 uit :D vanavond weer proberen te testen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:15

Ze is maiden (helaas, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal). Ik heb zo'n voorgevoel dat ze me op een onverwacht moment gaat verrassen.. Ze heeft vanaf dag 317 nu en dan hars (nu dus 9 dagen).

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:57

Hier op 315 dagen en de uier begint wat te doen! Het is nog niet veel maar van kleine theezakjes naar wat grotere theezakjes!
Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:10

Ymor schreef:
Pauk schreef:

En wat voor gedrag dan precies?

Ik heb ze altijd op camera en die heb ik ruim van tevoren al aan. Zo bestudeer ik ze en vaak hebben merries altijd wel een beetje een patroon. Kwa eten, rusten, liggen enz.
Dus als ze ineens erg onrustig zijn, niet gaan liggen op de "normale" tijden of juist veel liggen zijn dat voor mij tekenen dat ik ze beter in de gaten ga houden.
Ik heb ook maar 1 merrie hier staan die kegelt, de rest doet dat nooit dus ik ga niet op meer zodanig op uiers af, al hou ik het natuurlijk wel in de gaten.
M'n oudere merrie ging altijd ineens de nacht ervoor niet meer liggen terwijl ze juist altijd 3x snachts sliep. Dat was voor mij het teken dat het binnen 24 uur zou komen terwijl ze verder nog altijd erg rustig was.

Murosch.. Maidens :+ Vervelend he! Ik heb er dit jaar ook 1tje, vind ik altijd het lastigste. Ik ga wel proberen om melk te testen bij dr, misschien helpt dat en een maand van tevoren ga ik haar weer in de gaten houden via camera om eventueel ander gedrag op tijd te zien

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:15

Diane basje jij het geen walrussen maar luiaards :D

Murosch ik verbaas me er ook telkens over dat die uier echt precies twee stenen zijn. Denk dat je het wel zal merken hoor.

Er komt echt vorderingen bij velen, straks veulenboom *\o/* kan niet meer zo lang wachten :D wie zal de volgende zijn? vind ik ook al best leuk

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:48

Grote theezakjes voor vitaquilla :')

Pauk, mooie tips! Dat leek mij ook ideaal maar camera hier tot op heden nog niet aangesloten gekregen (geen internet). Het lijkt er op dat het alsnog wel gaat lukken met datakaarten enz. maar maiden hier zit inmiddels op 308 dagen vanaf laatste dek (318 vanaf eerste dek). Zou ze dan nog wel in haar "normale ritme" zitten? Of ben je dan eigenlijk al wat te laat om dat nog te gaan uitvinden?

Edit: ik heb wel "geoefend" om aan haar uier te komen dus hopelijk kan ik straks wel melk testen :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:00

Dat ligt wel aan je merrie zelf. Sommige zijn van die dramaqueens :+ Maar vaak bij m'n merries hier is het echt vlak voor de geboorte dat je echt duidelijke veranderingen ziet, of het veulen is aan het draaien dan zijn ze ook nog wel is onrustig

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:05

Ik heb hier de camera erop vanaf zo'n 310 dagen. Ze heeft nu 2 hele onrustige nachten gehad, ik denk door draaien van het veulen. Verder heb ik niet echt rituelen kunnen ontdekken. Ze ligt weinig, dat was me wel opgevallen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:23

Vitaquilla er komt beweging in.
Inderdaad pauk maar hier ook niet echt een ritueel, ze ligt nooit, eergisteren super onrustig en deze nacht bijna ganse nacht met haar kont tegen de muur geplakt, dus als ik ze zie liggen is het zeker spannend

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:24

Pauk? Gedraaid...je bedoeld dan ingedaald?
Hoelang voor de geboorte gebeurd dat?
Word er helemaal nerveus van...tis allemaal zo onverwachts!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:25

janflicka mijn merrie had dit ook spectaculair van de ene dag op de andere was buik gekrompen was rond 304 dagen, ze zit nu op 334 dagen. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:33

mijn merrie ligt wel, hoe komt ze anders aan die poepvlekken over haar hele lijf :') hahaha
hopelijk gaat het nog lukken met de camera :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:34

Wat gaat dat hard Fotsy! Hopen dat de waarde van de melktest snel daalt bij Flo.

Vitaquilla, dat begint toch al ergens op te lijken, er zit beweging in.

astridklomp en sultan15 voor jullie kan het toch niet lang meer gaan duren nu he.

Lovelyn hoe ver is de jouwe nu?

Diane_basje heerlijke luie bende heb je daar, genieten in het zonnetje!

janflicka dat schijnt normaal te zijn, ik hoor het wel vaker. Misschien dat het inderdaad indalen is. bij mensen verandert de buik dan ook flink en komt lager te hangen.

gefeliciteerd met je mijlpaal tammiebels!

Nicole, 7 is al niet meer het hoogste qua melktest he, dus zal ook niet lang meer duren!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:34

:D Het kan dan dus nog wel even duren...
Hou haar goed in de gaten!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:51

Murosch ik hoop ook dat het niet lang meer duurt! De melktest is hier al een week rond de 7, soms wat lager en soms wat hoger. Hoop zo dat hij vandaag flink gedaald is! Fairy was gisteravond rustig en is daarvoor een paar avonden onrustig geweest. Ze ligt sinds 3 dagen veel meer, al lag ze daarvoor ook graag plat te slapen :+ denk dat zij vooral heel onrustig wordt voor de bevalling, en hopelijk duidelijk hars/kegelen. Vorig jaar was ze nadien en heeft ze maar 1 middag hars gehad en is toen die avond bevallen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:30

Dacht ik dat die van Nicole geveulend had, was ze verkeerd getagd :D Wat een stunt!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:11

Murosch schreef:
Wat gaat dat hard Fotsy! Hopen dat de waarde van de melktest snel daalt bij Flo.

Vitaquilla, dat begint toch al ergens op te lijken, er zit beweging in.

astridklomp en sultan15 voor jullie kan het toch niet lang meer gaan duren nu he.

Lovelyn hoe ver is de jouwe nu?

Diane_basje heerlijke luie bende heb je daar, genieten in het zonnetje!

janflicka dat schijnt normaal te zijn, ik hoor het wel vaker. Misschien dat het inderdaad indalen is. bij mensen verandert de buik dan ook flink en komt lager te hangen.

gefeliciteerd met je mijlpaal tammiebels!

Nicole, 7 is al niet meer het hoogste qua melktest he, dus zal ook niet lang meer duren!

Klopt idd :):) Van 9 en dan elke keer een 0.5 gaat eraf. Maar ik heb gisteren voor het eerst getest en toen was het al 7 *\o/* Nog even spannend dus..

Caesar schreef:
Dacht ik dat die van Nicole geveulend had, was ze verkeerd getagd :D Wat een stunt!

JAA ik zag het en toen dacht ik ohhh snel berichtje doen dat die NIET van mij is _O- Al zou ik zo eentje ook niet erg vinden <3

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:41

spannend dames!
Gaat hard zo te zien bij Murosch, en bij nicole schiet het ook al lekker op volgens de melktest..

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:49

Fotsy.. Dat kan natuurlijk ook. Ik heb dat tot nu toe wel gehad maar of dat voor dit jaar ook weer geldt, geen idee