[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:51

JennyK, gelukkig gaat het goed met de uiers en is je kleine uitbreker vannacht braaf geweest.

Maseike, lijkt me inderdaad raar als je altijd gefokt hebt, dan nu geen veulentje verwachten.

Vandaag begonnen met de revali-de-Hepsie van Sjolvir, dat betekend dat Sjol sinds vandaag aan het revalideren is van haar blessure waardoor ze van okt tot juni dit jaar niet goed liep EN ze gaat van Hepsi af. (ga nog een revalidatie topic in elkaar zetten ooit. )
Ging overigens heel goed, Sjol ontvoeren, oke.. geef toe.. Hepsie piepte onder het draad door, die moest ik eerst met moeite weer terug stoppen.
Toen ik weg ging met Sjol ging Tobago even rennen met Hepsi, lekker saampjes... stel mallerds...
Sjol ging heel braaf mee. Naar vereniging gewandeld (10 minuten), onderweg kan je de wei nog stukje zien en ik zag geen rennende paarden meer, daar gelangeleidseld ook 10 minuten (stalgenoot belde nog dat het allemaal rustig was in de wei.) en terug naar stal.

Nog paar daagjes.. dan gaan ze scheiden...

Zo laat je dan Hepsi achter, bij haar grote vriend, ome Toobs..
Afbeelding

Zo moeder zo dochter, terwijl moeders wordt aangekleed, voor haar uitje.
Afbeelding

Nieuwsgierige aag, moet weer overal aan zitten.
Afbeelding

Al op het padje naar de rijvereniging. Heerlijk om weer achter die kont te lopen!
(moet wel zeggen, zit echt echt echt geen spier meer op :( )
Afbeelding

En nog even rondje door de bak op de vereniging.
Afbeelding

Tja, toen waren we al weer terug.
Afbeelding

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:19

f snel post via telefoon. Hoelang duurt t meestal voordat uier weg is na spenen veulen. Kyra is er nu 1.5week af en uier staat niet meer op klappen maar is nog wel gevuld. Ze lekt geen melk en lijkt geen last te hebben.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:44

Sjolvir gave foto,s met die kleine smurf :)
Is idd beetje raar Mon nu niet drachtig maarjah ik ben dadelijk zo druk met haar zoon en zelf heb ik ook nog twee kinderen en die miepen nu ook van ja mama wij willen ook eens wat anders dan alleen maar paarden.
De tijd die ik dadelijk over heb dan ga ik lekker leuke dingen doen met de kids dus dat is ook wel leuk :)
Ik kan niet wachten om gekke dingen te doen met mijn kids en dat houd mij ook weer jong :)

Jenny ja klopt ik ga terug naar mijn vorige dressuur stal.
De stal is jou bekent, Mon heeft daar ooit gestaan toen ze nog flink wedstrijden liep :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:51

Ach je eigen kinderen zijn nog belangrijker dan Mon haar kindjes dus die mogen nu ook wel aan de bak komen. (geloof overigens wel dat je ze niet verwaardeloosd hebt hoor!)
En je hebt nog een Mon zoon om mee verder te gaan.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 23:17

Ik ben goed voor mijn eigen kinderen maar ook voor de kids van Mon.
Soms is het moeilijk om voor zowel Mon der kids en mijn kids tijd voor vrij te maken dat ik soms teveel wil voor alles en dat je ook besef dat de dag zo voorbij is.

Maargoed ik kreeg wat ik graag wilde maar moet nu ook aan mijn kids denken zeker omdat mijn zoontje echt met ons dingen wilt doen zoals dagje weg en zolang Mon veulen naast zich heeft gaat dat niet omdat ik de paarden niet aan huis heb.
Maar ik heb drie prachtige en lieve mooie kids uit Mon gekregen en het was mooi dat ik dit heb mee kunnen maken en voor mij gaan er nu andere deuren open, wedstrijden met Mon der zoon en zeer leuke dingen doen met mijn kinderen ..................

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:42

sjolvir wat goed dat hepsi rustig bleef ondertussen je met sjolvir weg was.
Hier begint de afspeen dag ook dichter te komen vrijdag avond mogen we lady wegbrengen, ben toch wel eens benieuwd naar de reactie van jewel.
Gisteren vond jewel de lesgever heel interessant, stond steeds bij hem om geaaid te worden en nu zijn mijn zadel, zadeldek poetsdoos en cap niet meer veilig ook de longeerlijn moet er soms aan geloven.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:08

Ik heb me weer kostelijk geergerd en eigenlijk nog steeds.
De chipper zou vandaag tussen 11 en 12 uur komen.. Om 1 uur was ze er nog niet en heb ik haar gebeld.
Nam toen niet op dus een smsje gestuurd.
Hier geen reactie op. Aangezien ik de paarden binnen heb gehouden heb ik die om half 2 buiten gezet en wederom proberen te bellen. Toen daarna nog eens gebeld en de voicemail ingesproken, omdat ik zo moet gaan werken.. Maar nog steeds geen gehoor.. Of er is iets gebeurt of er is iets tussen gekomen of ze doen maar een beetje waar ze zin in hebben..
Maar heb haar gezegt dat ze maar moet bellen voor een nieuwe afspraak te maken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:36

Pff whis.. lekker is dat...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:09

Whisperke, het is toch wat met die chippers tegenwoordig :n

horsii, bij mendy duurde het volgens mij 2 á 3 weken, het zakt langzaam af, gewoon niks aan doen, je kan gewoon rijden etc.

Mendy's melkproductie kwam in de eerste week nog wel op gang als ze het veulen hoorde, toen ging Akira bij de 2-jarige in de wei en dat was dus buiten gehoor, uier zonder problemen weg getrokken met ong 5x per week beweging onder het zadel :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:11

horsii schreef:
f snel post via telefoon. Hoelang duurt t meestal voordat uier weg is na spenen veulen. Kyra is er nu 1.5week af en uier staat niet meer op klappen maar is nog wel gevuld. Ze lekt geen melk en lijkt geen last te hebben.

Bij Dessy heeft dit ongeveer 4 weken geduurd

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:15

Even snel een post van mijn kant, vanavond is de kleine Kayenne naar de opfok gegaan.. Ging allemaal zonder problemen, ze stond super braaf op de vrachtwagen, kon op camera meekijken :D

Nog even bij Shanti gekeken net, die stond gewoon te eten zoals het een haflinger betaamt.. Niets aan de hand, net of ze nooit een veulen heeft gehad. Kayenne schijnt wel een beetje te hinniken hoorde ik via de sms, maar staat wel rustig verder. Morgen gaat ze lekker de wei op met 2 vriendinnetjes :))

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:23

Wendy, fijn dat het bij jou zo rustig ging. Toch lekkerder dan dat moeder en of kind er een paniek bende van maken.

Whisperke, jemig, lekker onbetrouwbaar die chippers... Hou je ze binnen en wacht, komt er geen kip en bedankt!

Kelly, bij jou ook deze week, hoop dat het bij jou en mij net zo gaat als bij Wendy.

Ben alleen nog aan het twijfelen of ik Hepsi vast zet in de trailer of los..
3 uur trailer is heel lang.. Als ze in de knoop komt met het touw of omvalt of een been er mee in de knoop krijgt...
Maar ja, zonder.. als ze achterin staat en je moet remmen, kapt ze hele trailer door.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:00

Bij ons gaan de pukjes voor vervoer los in de trailer, maar dat is vooral omdat ze zo klein zijn en ik bang ben dat het veulen zich ophangt. Maar goed, die van mij zijn als ukkie ergens tussen de 60 en 75 cm...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:09

Die van mij is groter, maar daar ben ik dus ook bang voor.
Durf haar dus ook niet vast te zetten.
Geen idee, hoe groot, maar meer dan 75 cm :+

Stang voorin is ook al geen optie, daar klapt ze dan precies of tegenaan, of onderdoor en ertegen aan met schoft.
Plak wel zwaailicht op mijn auto.. pas op.. baby on board...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:58

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:54

Sjolvir schreef:
Die van mij is groter, maar daar ben ik dus ook bang voor.
Durf haar dus ook niet vast te zetten.
Geen idee, hoe groot, maar meer dan 75 cm :+

Stang voorin is ook al geen optie, daar klapt ze dan precies of tegenaan, of onderdoor en ertegen aan met schoft.
Plak wel zwaailicht op mijn auto.. pas op.. baby on board...

gewoon los doen dan. Heb ik ook wel vaker gedaan, beter dan dat dat ze halsbrekende toeren uithalen om eruit te geraken.
Ik heb Pops eigelijk gewoon achter moeders aan meegenomen op de vrachtwagen. Ze keek heel goed hoe mams het deed (klep stond iets hoger dan normaal ivm scheve wegdek), sprong er mooi op en drentelde erachteraan. Apart in een schot gezet en aan 2 kettingen vast. ze deed eigelijk helemaal niet moeilijk. Hooinetje erbij en klaar. ze heeft al aardig aantal uurtjes op de vrachtwagen weggewerkt die kleine. _/-\o_
Zo had ik mijn cluppie georganiseerd op de vrachtwagen voor de shows. Andere kant konden er nog 3 op ;) en midden om klaar te maken, heerlijk, droog en zoveel ruimte. Me like.

Afbeelding

Pasch kreeg trouwens vorige week kale plekjes op der rug. toch maar even schimmeltestje gedaan (iedereen verklaarde me al panisch), ook gelijk imaverol erop, en blijkt toch positief te zijn, gelukkig al 2 keer behandeld met imaverol. Verder heeft ze er geen last van, maar om erger te voorkomen. Vieze vieze dingen...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:57

Ik neem een veulen eigenlijk altijd los mee. Moeder staat wel vast en haal er een schot tussenuit zodat ze meer ruimte hebben. Kunnen zelfs zo overnachten.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 00:21

Heb uiteindelijk nog naar het kwpn gebeld...
Achteraf heeft ze terug gebeld.. had de telefoon in de auto laten liggen
En was me compleet vergeten ze heeft haar verontschuldigingen aangeboden
En komt nu over 2 weken... beestje is dan wel al ondertussen 5 maanden..
Ach ja als ze dan maar komt... tussen wis en guus gaat het gelukkig goed..
Guus drinkt steeds minder bij wis.. uier is ook echt minder... en ze staat maar enkele malen
Per dag bij moeders in de buurt...
Ze zijn zelf aan het afspenen volgens mij...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:27

Ja hier is het net zo. Ik zie ze minder lang en minder vaak drinken. Uier stelt ook niet zoveel meer voor. Gelukkig want is nu wel aan de merrie te zien dat veulie er gauw afmag

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:29

Oh, chique! Die vrachtwagen met die 3 erop!

Whis, lekker dat ze je vergeten waren, hier wordt ook steeds minder gedronken.

Vandaag had ik vrij, dus Sjol weer van de Hepsi en Toobs afgepakt.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:51

Leuke foto zo met de 3 merries op de vrachtwagen.
Bij mij begint de stress toe te nemen straks brengen we lady voor een maandje weg ik ben benieuwd hoe jewel seffens zal reageren

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:20

sjolvir: alle veulens op de laatste na zijn los vervoert in de trailer. Alleen sun dancer hadden ze vast gemaakt maar wel verdoofd. Ik ben voor los vervoeren.

kelly: succes!

Babousca is tot nu keurig in haar stal gebleven. Morgen mag ze in de wei. Ik ben benieuwd of ze niet door de heining gaat. Pff ik ben nu al zenuwachtig :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:01

Ti wordt ook morgen afgespeend. Dat zal een hoop paniek en drama opleveren, ben ik bang |(

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 19:43

cynthia ik denk dat t wel meevalt hoor. Komt echt wel goed. Peeps was echt in love me kyra maar was echt heel rustig ookal was kyr weg. Kyra stond vast aan veiligheids touw. Hoorde van een bokker dat kyr lekker op de wei stat. Eigenlijk zouden ze morgen pas gaan. Morgen op auto jacht. Hopelijk dus morgen een auto.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:23

Ha, lekker Kyra in de wei!

Morgen is het Hepsi naar Hunnebed dag.
Ben benieuwd, ben nu filmpje aan het laden van gisteren, 2e x met Sjolvir weg naar de vereniging om rondje te lange leidselen, kom hier net terug.
En wandel richting wei.
Zo als te zien, nergens panier, meer geintresseerde belangstelling.

Hopelijk morgen ook zo. (maar dan andersom)

Aan begin van filmpje roept Toobs naar Sjol.
Even later Hepsi ook, moest Sjol wel beetje aan moedigen om door te lopen, anders was ze daar blijven staan. :D