[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:25

CP gefeliciteerd! Dat ging heel snel. Nou straks hopelijk naar binnen!

Evelien, spannend, voor jou komt het ook dichterbij. Wat heeft ze met haar been (roze bandage)?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:25

CP: snelle dame! Ik dacht even dat je een grapje maakte, maar het is serieus!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:26

Ze liet me er goed bij gelukkig. Beeb bij kop en kont gepakt en toen liep moeders wel mee.

Het is een hengstje.
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:29

Knap ding. Fijn dat ie binnen is, wordt nog best koud vannacht!

Us2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:40

Cp gefeliciteerd!!

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:45

Setteli schreef:

Evelien, spannend, voor jou komt het ook dichterbij. Wat heeft ze met haar been (roze bandage)?

Ze is laatst met de sneeuw zo’n 2 maandjes geleden? Gevallen in de stal met naar binnen gaan :( wond tot op de pees. Super schrikken. Gelukkig geen pas kreupel gelopen. En met het veulen tot nu gelukkig alles goed. Wond is gehecht en ben het nog steeds om de dag aan het verbinden. Maar gaat gelukkig de goede kan op.

CP112 gelukkig staan ze binnen!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:48

Gefeliciteerd CP, mooi dat je ze binnen hebt gekregen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:51

Van harte CP!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:55

Evelien_MG schreef:
Setteli schreef:

Ze is laatst met de sneeuw zo’n 2 maandjes geleden? Gevallen in de stal met naar binnen gaan :( wond tot op de pees. Super schrikken. Gelukkig geen pas kreupel gelopen. En met het veulen tot nu gelukkig alles goed. Wond is gehecht en ben het nog steeds om de dag aan het verbinden. Maar gaat gelukkig de goede kan op.

CP112 gelukkig staan ze binnen!

Oh ja, dat had je ook wel gezegd. Fijn dat het de goede kant op gaat!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:56

Gefeliciteerd CP!

Fotsy

Libera schreef:
Fotsy schreef:
Spannend cp succes

Marjolein ik begrijp dat je wereld nu klein wordt maar je bent toch zeker dat er wat inzit en het nog leeft? Hoe is haar uier nu? Want als die nu nog steeds niks doet zou ik echt wel de da eens laten komen. Zo lange dracht is zo uitzonderlijk dat het wel gevaarlijk kan worden.

Mijn merrie had destijds ook helemaal geen uier tot dag 388… dat kan best en hoeft helemaal niet te betekenen dat er niks in zit of dat het gevaarlijk is…

Ik heb ook niet gezegd dat het niet kan. Ik zeg alleen dat dit uitzonderlijk is en je toch alleen maar zeker wil weten dat er nog wat inzit. Zou niet de eerste zijn die zit te wachten op een veulen dat nooit komt. Merries kunnen namelijk ook verwerpen en schijndrachtig zijn wat niet ongevaarlijk is maar ieder doet er mee wat ze willen natuurlijk.

Marjolein idd in gang zetten doen ze sowieso nooit daar was ik ook niet op aan het stoelen.
Maar als je het regelmatig ziet bewegen zeer goed. Je hoort soms ook van veulens die dood blijven zitten en al bijna gemummificeerd zijn. Das ook niet ongevaarlijk voor de merrie. Ik stel alleen maar dingen voor omdat ik ongerust ben. Een scan of nog maar eens opvoelen kost toch twee keer niks en bespaart je misschien hoop miserie achteraf. Maar idd transport zou ik niet meer doen. Ik hoop dat het dan snel komt.

Gefeliciteerd cp stiekem deze

Jet

CP gefeliciteerd! Snelle merrie en snel hengstveulen! Nu lekker binnen, beter voor de nacht!

Marjoleine Ik hoop echt voor je dat het binnenkort komt en dat je niet tot over de 400 dagen hoeft te wachten!

Evelien, wat naar van die val van je merrie en de gevolgen ervan. Wel verstandig om het nog steeds in te pakken als het nog open is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:57

Gefeliciteerd CP! Je moet ook niet knipperen hè :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:58

Wij hebben Tanita toen ook laten opvoelen, even voelen of het er in zit en dan voelt een veearts ook wel of het leeft: beweegt..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:05

Gefeliciteerd cp!

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:08

inge dat is opzich wel al voorzichtig positief nieuws, hopelijk zet dat door komende dagen

greeneyez is dr uier wel al wat voller?

Balko hoe zijn je weides afgemaakt? Een enkele wolf overigens pakt niet zo heel snel een paard uit een kudde ( zeg nooit nooit uiteraard), maar een groep wolven wel. Maargoed blijft idd een lastige afweging. Als ik ze niet 24/7 buiten heb staan ze echt veel te veel op stal naar mijn zin.

DDDaraDie uier ziet er toch een flink stuk voller uit als een paar dagen geleden hoor.

goldenarrow dat is ook wel een erg leuk veulen idd <3 dat zal idd wel weer een veulen worden vannacht :D

AM_horse 1x heb ik meegemaakt dat de paarden hyper nerveus waren 3j geleden. Booster was echt dagen uit zijn doen. Heel angstig, nerveus, springerig op elk geluid en wantrouwig. Paar dagen later liep er achter door de weide een wolf, een van de welpen die het nest verlaten had en was gaan zwerven bleek later. En nog iets later is deze ook dood gereden. Erna hebben we de buitenkant volledig opnieuw omheind :+ Sindsdien nergens meer gemerkt dat de paarden nerveus zijn.

kiki1976 traag maar gestaag wordt de uier van Bo steeds voller. Ben zo benieuwd naar haar veulen, kijk ook altijd eerst in jouw topic of er nieuws is als ik wakker wordt :D

EllyC Ik vind het voeren ook lastig maar dan de andere richting uit :+ Yula heeft tijdens de dracht niet veel kunnen eten door eerst tandwisseling en erna omdat ze last had van haar veulen. Dus ik geef haar nou veel bij zodat ze beter op gewicht komt. Ik heb gelukkig een hele lieve vriendin die studeert voor voedingsdeskundige, zij geeft mij advies hierin en waar ik tekorten eventueel kan aanvullen. Ik vind je merrie er overigens prima uitzien.

cynthia82 wat naar dat ze zoveel last had :(:) Deejay had dit ook dit jaar. Blijft echt een naar gezicht om ze zo te zien. Gelukkig is ze nu beter. En wat een knap meisje is ze <3

marjoleine89 ze zal toch wel voor 14 mei bevallen zijn hopelijk he :')

Luna2006 is dat perse zucht als je niet kunt testen? ik heb hier ooit een merrie gehad die pas de dag van de bevalling getest kon worden :+

dagmar11 mooi buikje heeft ze zo :D en mooie foto zo met zijn 3tjes

us2001 jouw merrie moet toch ook wel haast een veulen krijgen dees week niet :=

shadow33 Ben benieuwd of je deze week ook een veulentje hebt. Wellicht dat volle maan voor veel merries wat doet :+

evelien_mg Wat een glimworm is je merrie *D

cp112 gelukkig heb je dr binnen gekregen. Ben benieuwd naar de naam :D

Gisteren nog even na het voeren bij lola in de stal gaan zitten. Ze komt ook meteen knuffelen <3 Ze heeft ontdekt dat kont kriebelen wel erg lekker is. Toen ik stopte liep ze verder achteruit naar mij en gaf een klein bokje, ze keek mij vervolgens meteen aan alsof ze wou zeggen enne? Door kriebelen baas :') klein karaktertje haha.

Ik heb de test net aangevraagd om te zien of ze smokey black is of gewoon zwart. Morgen maar haartjes trekken :D Ben wel heel benieuwd overigens of iemand dit weet. Ze is normaal E/E W20/W20. Maar ze heeft een 2 kleurige vulva. Is dat dan gewoon het w20 gen wat zo doorloopt? Ze heeft ook 2 witte achterbenen die doorlopen tot de buik en heeft een buik vlek over heel haar buik :D ook dr liezen zijn iets witter. Heb nog nooit een zwarte gezien met 2 kleurige geslachtsdelen vandaar haha. Ben nu al benieuwd hoe ze is onder dr veulen vacht.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:09

CP gefeliciteerd *\o/*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:10

Cynthia82 schreef:
Gefeliciteerd CP! Je moet ook niet knipperen hè :+

Ja dat zeg je nú -O- :')

Nou alles compleet, meneer ligt nu lekker knock out. Kan ik lekker optijd naar bed vanavond. Bertje maakt nog geen haast gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:10

Gefeliciteerd Cp!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:17

CP: fijn dat je ze binnen hebt gekregen! Pas op, straks verrast bertje je ook nog }>

nieky: lola is wel mooi zilver van kleur lijkt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:22

CP gefeliciteerd! Ook al zo'n stiekemerd :') Toch best wat merries dit jaar die de baas weten te foppen.
Fijn dat alles goed is en je ze binnen hebt weten te krijgen.

Qua wolven, dat is toch 1 van de dingen waardoor ik tegenwoordig erg blij ben om op Texel te wonen. Lijkt me doodeng als je ze in de buurt hebt.

Cynthia, wat sneu dat ze zo'n last had, gelukkig weer beter. Wat een prachtige foto's al van het mooie stel!

Goldenarrow, succes met waken!

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:35

@nieky haar uier is wel ietsje gegroeid, maar heel minimaal. Het lijkt in de verste verte niet op die enorme units die hier voorbij komen. Maar er komt wel melk uit, dus hopelijk vult het voor/tijdens de bevalling nog.. Maar ze draagt ook echt bescheiden, dus ik gok op een rank veulen met giraffe stelten :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:46

CP, ja sorry, volgend jaar zal ik het eerder zeggen.
Wat een bekkie, heerlijk!

AZ, als Fi het kan, kunnen jouw merries het ook hè +:)+

Fotsy, je kan jouw knappe meisje rustig in je wei laten staan. Ik kom haar niet inruilen voor mijn KopFietje <3
Afbeelding

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:50

Gefeliciteerd CP, dat is wel heel makkelijk gegaan.

Nu nog Marjoleine, jouw veulen mag nu wel komen

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:33

Hengstveulen voor Valetta :)
Afbeelding

1 beentje leek wat verder terug te blijven liggen, maar met een beetje hulp was hij er zo uit.