Oeii ik had ook even gemist dat het dus toch mis was gegaan..... Wat enorm triest zeg!! Pretty heel veel sterkte!! Heeft haar koliek dan iets te maken (gehad) met deze vroeggeboorte? Is het eigenlijk wel een vroeggeboorte? Was het veulen al dood? Ik snap er niet veel van wat er nu eigenlijk mis is gegaan In ieder geval nogmaals heel veel sterkte!! gelukkig voelt Karin zich nu wel oke....
Cemlys
Geplaatst: 22-02-17 11:51
Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 22-02-17 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
pretty
Geplaatst: 22-02-17 11:52
De DA denkt dat de koliek en stress die de merrie ervaren heeft door de pijn ervoor gezorgd hebben dat de placenta ging loslaten. Een drachtige merrie in grote stress en pijn zal altijd als eerste haar veulen aborteren,wetten van het lichaam.. Dat gevaar leek geweken omdat het nu beter leek te gaan,maar toch niet dus. Door de stress zullen er waarschijnlijk teveel toxines (giftige stoffen) vrijgekomen zijn. Het veulen is gestikt,doordat de placenta losliet en dan geboren.
Zij was echter nog niet echt klaar om te veulenen hoewel het wel de laatste loodjes waren. Ze had nog geen uier gisteren en ook nu nog geen uier na de bevalling,dat wilt ook wel wat zeggen want Karin is normaal een wandelende melkbar. Had ik maar? Maar de DA zegt dat niks had kunnen helpen. De reden van de koliek? Sjah...wie zal het zeggen? Soms weten we het gewoon niet.
Met Karin lijkt het nu goed te gaan,toen ik haar stal opendeed ging ze meteen gaan wandelen en eten en ze lijkt het helemaal goed te doen nu. Dat is wel een troost. Hopelijk blijft het nu zo.
Dit zijn van die dingen waar je niks aan kunt doen pretty, achteraf denk je wat als... maar in dit geval is die optie er niet. Is de natuur, hard maar aan de andere kant kiest die voor de merrie natuurlijk. Balen ziet er een mooi veulentje uit. Sterkte. Scheelt dat de merrie niet teveel treurt, want als je dat er ook nog bijkrijgt
bedankt voor je verhaal Pretty! leerzaam! Heel verdrietig allemaal maar het klinkt inderdaad een beetje als domme pech! Waar je dus niets aan had kunnen doen. Koliek kunnen ze altijd allemaal oplopen... Het zet ons weer met beide benen op de grond; 300 dagen veilige zone voor mini's? wat een onzin! het is pas veilige zone als merrie en kind er klaar voor zijn...... Sterkte
Fotsy
Geplaatst: 22-02-17 12:05
Was helemaal niks aan te doen, je hebt gedaan wat je kon en ook je da. Wat de reden van haar acute koliek was, zullen we nooit weten, pech of was er toch iets anders mis met veulen? Alleszins zie je duidelijk dat het verkeerd gekomen is en de placenta is losgelaten. Veel sterkte nogmaals, gelukkig Karin ok
pretty
Geplaatst: 22-02-17 12:09
Dankje allemaal. Sorry voor al het gemekker nu in het topic nu. Tijd weer voor gezonde veulentjes en vlotte bevallingen! Maar het blijft leerzaam en ik wou het wel even delen.. Het zal iets spannender weer zijn nu tot de volgende merrie. Vera is er ook eentje om goed in de gaten te houden en zeker bij de bevalling te zijn.
Vanmorgen deed Karin alles om er leven in te krijgen,ze slingerde het gewoon in de lucht,trok het aan een been... ging er hard op gaan stampen. Eenmaal buiten haar stal was het over. De andere merries zijn er nog gaan aan likken om te kijken of het echt dood was en gingen toen ook hun gang. Mooi om te zien.
Heel veel sterkte pretty! Fijn dat het met Karin redelijk goed lijkt te gaan! Domme pech gwn dit
Skaay en ice, gefeliciteerd met de knappe man! Was leuk om helemaal mee te kijken Jullie hebben ze wel steeds op schappelijke tijden! daar teken ik voor
skaay gefeliciteerd met je veulentje, altijd prachtig nieuws.
Pretty, wat ontzettend naar, hier kun je inderdaad niets aan doen. Jullie hebben er alles aan gedaan, maar het blijft zo verdrietig. Heel veel sterkte voor jullie en hoop dat Karin snel opknapt.
Met Jazzy gaat het beter dan gisteravond. Ze was een stuk frisser en ze was heel blij met het eten wat ik voor haar had meegenomen. Ze was zelfs boos toen het op was. Dus volgende keer neem ik weer wat voor haar mee. Hechting bij de wond had wel iets losgelaten, maar DA laat het zo. Er was aan de onderkant al iets open gelaten om het wondvocht af te voeren, maar nu dus een extra gaatje. Wond is wel gevoelig, maar goed dat is ook niet verwonderlijk. Tot nu toe ben ik er blij mee. Elke dag is er eentje
pretty
Geplaatst: 22-02-17 12:23
Dankje Setteli. Ik zou bijna zeggen,het zijn altijd dezelfden die pech hebben hé Ik meen toen je de tweeling had,dat ik hier ook net een dood veulentje had. Fijn dat Jazzy beter gaat. Elke dag is er ééntje zoals je zegt. Eten meenemen deed ik ook toen mijn merrie in de kliniek stond,het is voor hun vaak een stukje herkenning.
Rowan met Karin gaat het gelukkig wel. Ze was even flink verdrietig maar zodra de stal openging was ze weg.. Lekker in de gang en de stallen rondwandelen en eten zoeken terwijl ik de stallen mestte.
Vulina inderdaad,op de foto kun je het zien. De placenta hing nog aan het veulen,omgekeerd. Ze had ook geen alarm om want mja...de merrie was nog lang niet klaar om te veulenen. En doordat alles zo super leek,de merrie rustig was en verder geen uier had, en ik de nacht ervoor constant gewaakt had, had ik geslapen als een roosje.
skaay
Geplaatst: 22-02-17 12:24
Pretty, wat ontzettend verdrietig! Wat een mooi veulentje was het! Heel veel sterkte Zo zie je maar weer dat dood en leven echt heel dicht bij elkaar ligt.
Setteli, hoe gaat het met jazzy?
Inowa, pepper begint op te schieten!
De bevalling van lenthe ging heel goed, en ze is een goeie moeder! We dachten vanacht te zien dat hij champagne was, maar hij lijkt nu wel gewoon een valk Maar hij doet het super goed! Echt een schatje is het!
pretty
Geplaatst: 22-02-17 12:29
Gewoon een valk is toch ook heel bijzonder! Fijn dat alles goed ging. Wat een schatje.
Geen gemekker Pretty, voor ons (mij) is het juist heel leerzaam. Maar wat een verdriet. Was wcht een mooi veulen. Lijkt zo af te zijn. Inderdaad Linda die veilige dagen zeggen niets. Al zit Harm nu wel op de 320 dagen. Verdriet en blijdschap wisselen elkaar wel af. Heel fijn dat we er kunnen zijn voor elkaar.
Skaay en Ice, hij is prachtig. Ben er benieuwd naar de droogfoto's. Vind de kleur echt heel mooi
Faline
Geplaatst: 22-02-17 12:58
Wat liggen vreugde en verdriet hier toch dicht bij elkaar.
Heel veel sterkte Pretty! Ik hoop dat je merrie weer goed hersteld!
Ik krijg hiervan toch weer extra kriebels voor de bevallingen hier
Nou Pretty, dat hoop ik toch niet want dan staat mij ook niet veel goeds te wachten Krijg er nu al bijna stress van. Het is en blijft hard en naar maar gelukkig heb je je merrie nog en kan ze je nog mooie veulentjes geven.
Wat een prachtig kereltje Skaay. Inderdaad geen champie maar wel een prachtig valkje
Wat een prutweer zeg. Gisteren was het nog zo lekker en nu... Wel nog even van het mooie weer genoten met een buitenritje