[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:17

Sorry dames, ik beloof dat ik degelijk bij lees en reageer vanavond (of morgen) maar het is hier gigantisch hectisch. Ik zie de foto's en de geboortes trouwens wel... Maar altijd op mijn mobiel 's avonds in bed dus dat reageerd niet zo makkelijk...

Rêve nog steeds last van diaree en ze heeft een erg gevoelig huidje blijkbaar want ondanks dagelijks (schoonmaken heeft ze open plekken. ) Nu wil ze natuurlijk niet meer laten schoonmaken want dat doet pijn! Hier nog iemand tips om zo pijnloos en makkelijk mogelijk toch die billen proper te maken?
Heb helaas geen stromend water op stal... Kook wel water hier thuis en mee in een thermos dat ik wat lauw water kan maken voor haar...

Heb zo met haar te doen. -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:19

met water en dan met calendula zalf insmeren, is hele vriendelijke zalf maar werkt super.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:22

calendula heb ik niet en vandaag is er ook niks open in belgie (feestdag hier. :x )
heb wel Acederm of bepanthen heb ik hier ook nog liggen normaal...

Kwa losweken; met gewoon water wil het niet loskomen... :x de DA heeft gisteren helpen wassen (incl het staartje) dus ze wordt écht proper gemaakt en nog zit het er zo in geplakt dat we het amper los krijgen..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:53

ayasha: reve toch even behandeld, goed zo, beter wat sneller erbij dan haar laten afzien!

cathyenbeau: welkom terug! mooie dame met een flinke buik :j

carola: aaah knappe meid! en blijf verliefd op de naam :+:

sintra die het spannend maakt!

foss: dat mag nou onderhand wel he dit weekend een veulen!

DL: zo nog twee te gaan dus :D

die uier van zonie is echt ni normaal :wow:

paard89 nee geen ervaring mee pffff lijkt me zwaaaaaar frustrerend!

tammiebels: gefeliciteerd!!!

dries: gewoon een drup melken ;)
bijna veilig dus! +:)+

tjinta: nee dat lijkt ni alleen maar zo :P ik wil oooooook nog een merrie, of eigenlijk twee... pfff

euforio alweer een maand :oo wat gaat dat snel! en top hoor zo lekker samen +:)+

alyel: zo die montana groeit zeker :wow: buik!!!

ayasha: ik denk juist dat het veelvuldig schoonmaken en pulken het er niet op verbeterd
tenzij het extreem is, was ik dat bij de veulens niet af, dan droogt het gewoon op en brokkelt uit de vacht
nu het haarloos is is dat natuurlijk moeilijker :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:55

Mja als het niet extreem was zou ik het ook met rust laten want idd alle wrijving irriteert nog meer natuurlijk. Maar helaas is dat echt geen optie... :(:) Vanaf morgen zou ze duidelijk beter moeten zijn dus ze zal nog even 1 dagje moeten doorbijten... :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:00

ayasha misschien beetje raar maar met olie? beetje in laten trekken, wordt het zacht van. beste is kokosolie of lijnzaadolie maar olijf of zonnebloem moet ook kunnen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:05

Ik heb maisolie staan denk ik. :j Dat hebben we er vanmorgen op gedaan en zo veel mogelijk proper gemaakt (ze was zo goed als proper op een paar stukjes na) dus hopelijk heeft dat het straks (ik ga zo terug) wat meer los geweekt en krijgen we haar zo helemaal proper en netjes... :(:)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:07

Het lukt nauwelijks om naast me werk en de paarden, dit topic bij te houden _O- . Allemaal gefeliciteerd met de veulentjes, ik ga proberen vanaf nu 2/3 per dag bij te lezen nu wel heel veel bij te lezen :')

MIjn merrie nu op dag 309 en de uier begint wat voller te worden. Ik hoop niet dat ze er een olifanten dracht van maakt zoals ik bij andere lees, maarja we hebben er weinig over te zeggen
Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:26

mooi uier al!

hier ik weer... pfff en zucht... angel houdt me voor de gek :+
2x vals alarm vannacht

Afbeelding

uier vanmorgen meer druk op, maar waardes weer achteruit...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:33

Ayasha schreef:
Sorry dames, ik beloof dat ik degelijk bij lees en reageer vanavond (of morgen) maar het is hier gigantisch hectisch. Ik zie de foto's en de geboortes trouwens wel... Maar altijd op mijn mobiel 's avonds in bed dus dat reageerd niet zo makkelijk...

Rêve nog steeds last van diaree en ze heeft een erg gevoelig huidje blijkbaar want ondanks dagelijks (schoonmaken heeft ze open plekken. ) Nu wil ze natuurlijk niet meer laten schoonmaken want dat doet pijn! Hier nog iemand tips om zo pijnloos en makkelijk mogelijk toch die billen proper te maken?
Heb helaas geen stromend water op stal... Kook wel water hier thuis en mee in een thermos dat ik wat lauw water kan maken voor haar...

Als het dan schoongemaakt is een mooie dikke laag bepantene opsmeren verkrijgbaar bij plaatselijke winkel ( supermarkt ) enz. Tussen de baby afdeling. Wondjes en kapotte stukken zijn echt binnen 1 a 2 dagen weg. Gebruik het altijd bij de billen van me dochtertje.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:35

Net alle drogisten en kruitvat afgegaan maar geen navelklem. Daarna nog langs de apotheek en zorgwinkel maar ook daar hadden ze het niet helaas :(
dan toch maar langs de dierenarts vragen of ze daar er een hebben. Helaas zit die in belgie dus moet er wel een stukje voor rijden.

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:37

Ik heb er volgens mij nog op zolder in me baby doos zitten. Maar weet niet of je daar iets aan hebt.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:46

yoda schreef:
Ik heb er volgens mij nog op zolder in me baby doos zitten. Maar weet niet of je daar iets aan hebt.

Nou als je hem gewoon in een evolop zou willen opsturen graag :D
als ik hem nl ergens moet bestellen rekenen ze gewoon pakket tarieve terwijl het makkelijk in een envolop past.

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:59

Dat is voor mij prima hoor stuur je je adres even via pb dan ga ik even op zolder kijken of ik hem nog heb in me baby doos.

Edit: heeft gekeken en ja wel hoor! Een blauwe! Hoop niet dat de kleur iets toevoegt :D

Edit 2: ik zal hem vanavond nog wel even voor je op de post doen dan heb je hem morgen of overmorgen.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:24

yoda schreef:
Dat is voor mij prima hoor stuur je je adres even via pb dan ga ik even op zolder kijken of ik hem nog heb in me baby doos.

Edit: heeft gekeken en ja wel hoor! Een blauwe! Hoop niet dat de kleur iets toevoegt :D

Edit 2: ik zal hem vanavond nog wel even voor je op de post doen dan heb je hem morgen of overmorgen.

echt supper :D !!!!!!!

Heb je een pb gestuurd yoda!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:30

Buitenfoto van gisteren. Vandaag in de grote wei geweest en dat ging super, ook al op een nette manier kennisgemaakt met de draad. Mama was blij in de wei te staan en wilde zich niet zomaar weer laten vangen. Toen de kleine lag te slapen mama maar snel aangeklikt :)

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 17:50

Zo spannend Frenia!

Nicole die wordt vast niet wit, knap veulen!

Mijn merrie is nog steeds obsessief naar de liksteen.. Ze likt ook mijn handen af. Ik geef de steen nu elke dag een minuutje en haal het dan weg want ze bijt echt stukjes af. Wat kan dit nou zijn, een tekort? Kan het me bijna niet voorstellen.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:07

Even een update van de bijrijdster van Zjie's the One (ofwel Znoes) van PonyParadijs :)
Znoes is vanmorgen (verrassing!) bevallen van een heel knap bruin merrie veulen :)
Genaamd: Zjie's Aurora!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cindyy_1993 op 01-05-14 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:08

slank veulentje van een slanke mama! gefeliciteerd!

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:10

Van harte gefeliciteerd! Mooi veulen, weer een merrietje :P Er blijft er geen meer over voor de rest!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:17

Gefeliciteerd!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:21

Mooi slank paardenkind gefeliciteerd!

Ik heb vind het niet erg als de merries op zijn. Net zo lief een stoere man :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:22

bewaar maar 1 merrie tot augustus! :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:22

Ayasha schreef:

Wij gebruiken microvezel doekjes, zijn super zacht. eerst goed nat maken, even laten 'weken' en dan met het doekje poetsen. Is zo zacht dat je ze niet gauw schuurt.

Pony is vanmiddag naar de hengst gegaan. Beide hengsteneigenaars waren heel heel heel erg te spreken over Taartje :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:38

Blijft ze daar lang staan Lisa? Fijn hoor die positieve reacties op je baby!