[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:20

Firenza x ZK Kuray - 14 juni - 265 dagen drachtig (hengst merrie)

A.F. Shanaya x S.A. Tawfiq (torsio op 238 - mastitis L op 257 +/- 1 week) (merrie) - geboren 3 januari na 343 dagen dracht - merrieveulen - S.A. Mishkaljiyah (trouble maker) - [KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah - [KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah op de wei - [KS-ITP] S.A. Mishkaljiyah in de sneeuw - Eerste BOKT-veulen 2013!

Ramaylla E.S. x S.A. Djamal (hengst) - geboren 13 januari na 349 dagen dracht - hengstveulen - S.A. Moushtaher (one of significance, famous) - Aleeneh @ [KS-MK] De volgende merrie onder de camera en hartslagband - [KS-ITP] S.A. Moushtaher in de sneeuw

S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq (acute oedeem of hernia op 296 LA klein "lendewervels" +/-10-14 dgn + RA klein op 355) (merrie) - geboren 21 januari na 360 dagen dracht - hengstveulen - S.A. Na'ïl Ibn Tawfiq (one who attains his desires; a winner - son of tawfiq) - [KS-ITP] S.A. Na'ïl Ibn Tawfiq in de sneeuw Helaas overleden op 18-02-2013

S.A. Emira Arabia x ZK Kuray (merrie) - verworpen op 321 dagen dracht (navelstreng blokkade) - 23 januari - merrieveulen - S.A. Malakeh Hazineh (angel to be grieved)

Njadien x ZK Kuray - (merrie) - geboren 2 maart na 357 dagen dracht - merrieveulen klik

Xenah x ZK Kuray - 9 mei - 298 dagen drachtig (merrie)
Hartstikke hengstig. Was ook wat we verwachtten toen haar buik zo achterbleef en niet harder werd. Wrs geresorbeerd of verworpen in de eerste helft.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:26

ai,das jammer SA. :(:)

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:47

Dubbel post
Laatst bijgewerkt door gblover op 05-04-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:51

Hier de eerste foto's van Glücksklee GLH, geboren na 358 dagen
Vandaag spannend voor het eerst met mams naar buiten. Brrrrr zo koud. In tegenstelling tot mijn half broertje blijf ik heel dicht bij mams.

Afbeelding

Ik vind de drink bak zo leuk. En water is lekkerder dan melk.

Afbeelding

Ik kom eens kijken, maar ik mag niet dichterbij van mams.

Afbeelding

Dan toch maar aan de melk bar. Met het licht erop zie je dat ik toch zwart zal worden.

Afbeelding

Hier blijven jij. Niet voorkruipen.

Afbeelding

Wil je rennen of spelen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan maar wat rennen. Kan je volgen? Ik wijk niet van je zijde.

Afbeelding

Dan maar de laatste, maar ik kom zeker terug. Nu gaan mijn eigenaars eerst skien en je zult zien dat ik heel flink zal zijn en goed zal groeien.

Ik weet niet wat er met de foto's gebeurt, maar ze zijn nu weer zo klein. Ik denk als je dubbel klikt op de foto je ze in het groot kunnen zien. Hoe laden jullie foto's op?

Balou_lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:09

Leuke foto's GBlover!! Wat een dotje!! Ik upload foto's via mijn album!!

Iedereen met veulens gefeliciteerd!! Waaat een babyboom!! Heerlijk!! Ik wil veeeeeel foto's zien!!

Laantje :(:) Dit MOET gewoon een super gaaf, mooi en lief veulen worden!! Mama doet er zooo lang over...

Pretty, mij is verteld, dat als de buik zakt, ze aan het "indalen" zijn... Dus dan kan het nooit meer heel lang duren...

SA balen...

Dais heeft opeens giga buik.... EN TIETEN *\o/*

Whis-serada gefeliciteerd!!

Lieke-lianne Gefeliciteerd met je moeder!! Top dat de verassing zo leuk was!!

Leuke foto's van Nicole dr beebjes gezien!! Wat een racekeesje... En Gino is uuuber koddig!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:18

SA ach wat jammer, dat zijn geen leuke verrassingen! :(:)

Liekelianne fijn dat je kunt genieten thuis en gefeliciteerd met je moeders.

Whis_Serada ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Maak er een leuke dag van!!

gblover wat een mooie... lange stelten zo te zien!
dubbelklikken levert idd een grote foto op.
ik gebruik zelf photobucket.

Pretty dat ziet er zeker heeeeel goed uit.
Mooie uier hoor.
Ik weet niet hoe lang het in doorsnee nog duurt als de buik 'verdwijnt'.
Tja... merries.....

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:31

@Nicole, gaat het al beter met opstaan?
Wat een schatjes en rijkdom met jullie veulens!

@gblover, Gefeliciteerd!! *\o/* gelukkig is alles goed gegaan.
Wat een droppie <3

@VDS, Gefeliciteerd!! *\o/* 3 merrietjes super!

Tjinta en draaakje willen dit weekend een veulen, jullie dames wachten op beter weer :P

@Whis_Serada, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

@Liekelianne, gefeliciteerd met je moeder, heerlijk zo`n verassingen.

@pretty, wat een heerlijke pony`s <3 voor zo`n kleintjes zijn ze toch al aan het overdragen of niet?? Hopelijk snel veulentjes.

@Laantje, Ocharm :(:)

@SA, zit jullie niet mee dit jaar zeg..

Morgen gaat Deluxe naar haar kraamstal, ze gaat voor te bevallen naar een vriendin van mij, zij hebben de stallen aan huis en een camera *\o/* onze d-pony mag ook mee, in 40 jaar staan er dan geen pony`s/paarden op mijn terrein, ik ga wel gewoon mijn dieren verzorgen zoals normaal.
Een hele geruststelling dat ze bij hun terecht kan, omdat ik niet bij stal woon en niet 24/7 op stal kan zijn, krijg maar 1 week vrij van werk, zie het dan nog gebeuren dat het overdag gebeurd als er niemand is, moet er niet aan denken zeg..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:12

dat moet raar doen Monique,om dan ineens geen paarden meer op je erf te hebben!
Maar fijn dat ze bij je vriendin mag bevallen!
Neehoor,ze dragen echt nog niet over. Ik reken gewoon 340 dagen,zoals iedereen. En dan valt het ook hardstikke mee :)

Tjinta dat is net het spannende aan elke dracht weer...Dat je het nooit 100% zeker weet,dat je soms wacht op iets wat niet gaat komen (en dan bedoel ik dingen als kegelen,indalen,harsen..) dat ze je ineens kunnen verrassen.
Maar voor controlfreakjes is het soms behoorlijk stressen dan :+
Hoe staat het met Tenna??

gblover aaah wat een schatje! <3 En jullie vertrekken nu morgen op verlof?? Oh mijn gedachten zouden er niet bijzijn,ik zou niet eens willen vertrekken denk ik :')
Zo ooit een veulentje gehad hier en 3 dagen later moest ik bevallen,hier in Belgie ben je 5 dagen weg...maar doordat de start niet zo fijn ging,was ik een poos niet bij de paarden geweest...Resultaat,een heel angstig veulentje dat geen mensen gewoon was...nu is ze 5 jaar en het blijft een schrikkepietje! Ik blijf het mezelf kwalijk nemen,dat het door mij (mijn afwezigheid) komt.
Maar naar wat ik begrijp blijft jouw veulen helemaal niet verweesd achter en wordt er heus wel wat ingeprent! +:)+

BL laten we het hopen dan! Hoe is het bij Izzy?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:14

Whis gefeliciteerd met je verjaardag.

Laantje jou baby vind het te koud die wil voorjaar.

Lieke wat was reactie van jw moeder? En top verassing.

Sa wat jammer zeg.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:17

Iedereen van harte gefeliciteerd met de veulentjes!
Je ziet nu alle soorten en maten voorbij komen, echt leuk, en des te meer vraag ik me af hoe de veulentjes eruit zien die nog geboren moeten worden!

Balen SA van je merrie, maar nu ze hengstig is kun je toch weer dekken? Of is het de bedoeling niet dit jaar.. :)

Wish: Happy birthday!
Heb je ooit weleens zo'n koude verjaardag gehad? Het is hier 3 graden...brrrrrr!

Morgen clinic van Marlies van Baalen! Jihoeeee!!
Ben erg zenuwachtig en heb er onwijs veel zin in!
We maken veel foto's dus dan kan Mexx d'r buik ook weer voorbij komen! :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:01

Gefeliciteerd Petra!

Och wat jammer SA..

Leuk dat paarse halster, en dekje straks voor de veulens :)

Mooie fototjes van klavertje :)

Fijn dat ze bij je vriendin kunnen staan Monique.

usamontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:28

VDS en gblover geveuliciteerd met de kleintjes!

SA :(:)

Alle mensen die nog in spanning zitten te wachten op hun mooie veulentjes, veel succes, en weet, wachten duurt lang, maar wordt uiteindelijk rijkelijk beloond! :j

Hier gaat het super. Jazzy is nog niet buiten geweest. Ik moest werken vandaag en wil eerst even goed de omheining checken. Dit moet wel veulenproof zijn! Morgen ermee aan de slag en dan plaats ik ook even nieuwe plaatjes van mijn grote dame! <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:38

Hier nog steeds hetzelfde uiertje als gister. Op de speentjes zitten van die witte korreltjes, kan dit wat betekenen of is dit wel vaker zo. spenen steken nog niet onder de uier uit. en ze zit nu op 325 dagen :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:41

Mexxuna schreef:
Balen SA van je merrie, maar nu ze hengstig is kun je toch weer dekken? Of is het de bedoeling niet dit jaar.. :)

Ze wordt herdekt. Buiten dat het enorm balen is, waren zowel het verworpen veulen van mira als deze van xenah voor iemand anders, die waren al besteld....

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:27

Iedereen nog gefeliciteerd met de geboortes als ik de verhalen zo hoor en de foto's van de kleintjes zie kan ik helemaal al niet meer wachten! Morgen nog 3 weken tot de datum.

Ook hier al een weekje ofzo witte korreltjes op het uier Cemlys is redelijk normaal volgens mij.
Gelukkig is hier alles weer rustig banden worden wel steeds slapper uier weinig verandering eigenlijk.
Morgen dag 315 dus dat word al een betere tijd om het veulen te krijgen. Nu nog mooi weer!

Balen SA in ieder geval succes weer met dekken.
Raar dat je veulen nog moet komen en er alweer zoveel mensen bezig zijn met dekken!

Roos_Doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:50

waaaauwww bijna niet meer bij te houden hier!

wat een babyboom maar wat een knapperds allemaal!
alle mama's en pleegmama's van harte gefeliciteerd met de kleine wondertjes <3

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:22

Uier van Althena vandaag... Lijkt weinig te veranderen aan het uier de laatste 2 dgn
Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:33

Geveuliciteerd!!!

Peet van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

SA dat is balen zeg! hoe los je zoiets dan op willen de mensen dan alsnog een veulen aankomend jaar?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:41

Ik zag dat mijn Flemmingh al best veel uier heeft. Wat mij betreft iets te veel :+ Moet nog wel even wachten!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:03

Dankje lieve mensjes

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:20

pretty schreef:
dat moet raar doen Monique,om dan ineens geen paarden meer op je erf te hebben!
Maar fijn dat ze bij je vriendin mag bevallen!
Neehoor,ze dragen echt nog niet over. Ik reken gewoon 340 dagen,zoals iedereen. En dan valt het ook hardstikke mee :)

Tjinta dat is net het spannende aan elke dracht weer...Dat je het nooit 100% zeker weet,dat je soms wacht op iets wat niet gaat komen (en dan bedoel ik dingen als kegelen,indalen,harsen..) dat ze je ineens kunnen verrassen.
Maar voor controlfreakjes is het soms behoorlijk stressen dan :+
Hoe staat het met Tenna??

gblover aaah wat een schatje! <3 En jullie vertrekken nu morgen op verlof?? Oh mijn gedachten zouden er niet bijzijn,ik zou niet eens willen vertrekken denk ik :')
Zo ooit een veulentje gehad hier en 3 dagen later moest ik bevallen,hier in Belgie ben je 5 dagen weg...maar doordat de start niet zo fijn ging,was ik een poos niet bij de paarden geweest...Resultaat,een heel angstig veulentje dat geen mensen gewoon was...nu is ze 5 jaar en het blijft een schrikkepietje! Ik blijf het mezelf kwalijk nemen,dat het door mij (mijn afwezigheid) komt.
Maar naar wat ik begrijp blijft jouw veulen helemaal niet verweesd achter en wordt er heus wel wat ingeprent! +:)+

BL laten we het hopen dan! Hoe is het bij Izzy?

Ja we vertrekken inderdaad. DA nog eens geweest en alles is ok. De stalhouder heeft zelf veel ervaring, dus dat komt wel goed voor dat weekje. Ja de rest van de familie wil ook wat buiten de paarden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:33

weinig tijd gehad om bij te lezen, iedereen gefeliciteerd met alle knappe kinderen!

Balen SA

Verder gaat het met Arie erg goed. Heb hem ingeschreven voor de Amateur keuring, voornamelijk omdat we niet denken dat hij goed genoeg is maar wel graag een keer willen laten zien aan de wereld :)

wuyts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:46

_Patrick_ schreef:
SA dat is balen zeg! hoe los je zoiets dan op willen de mensen dan alsnog een veulen aankomend jaar?

Ja ik wacht gewoon weer een jaartje... Vind het wel *****... Maar er zit niets anders op...
Zelfde combi's en hopen dat alles deze keer wel op rolletjes loopt!!!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:52

Bedankt voor je reactie, er zijn er ook die er dan vanaf zien denk ik of zichzelf bedenken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:08

Afbeelding

Dit is Utica haar uier nu ziet dit er uit alsof ze snel gaat bevallen? Zag toch weer wat vochtige puntjes aan het uier.
Ik heb namelijk s'nachts geen bewaking op haar staan s'avonds laat word ze nog gecheckt en gelijk in de ochtend vroeg weer tussendoor vind ik het wel spannend dat er niks gebeurd maar ja dan had ik er nu al een week voor niks bij gelegen haha.
Banden zijn niet extreem slap geen verandering van achter.