[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:43

Wat ziet Kyra er goed uit!

Fahkour lijkt echt veel op mama!

Balen dat de verhuizing van Babousca is mislukt... Hopelijk vind je snel een oplossing!

Mooie foto van die dolfijn! Zo'n foto heb ik vorig jaar april in Egypte ook gemaakt. Dat is zo mooi om in levende lijve mee te maken!

Ti gaat aanstaande zaterdag op kamers. Daisje gaat uit rijden met verzorgster. Ik ga Ti wegbrengen en blijf bij hem tot hij wat rustiger is. ]
Na het rijden gaat Dais op stal. Hopelijk is ze zondagmiddag weer aan het idee gewend (het is natuurlijk niet haar eerste keer) en dan gaat ze nog twee weken het land op (mede om uierontsteking te voorkomen)

Zo moeder, zo zoon
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Artistiek met blauwe lucht en veulen :D
Afbeelding

Afbeelding

Het mooiste paardenneusje <3
Afbeelding

Sjolvir

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:46

Die bovenste twee van Ti en Dais!!! die zijn leuk en de tong uitsteek foto ook.
Zie al dat jij het probleem, onderwerp komt te dicht bij camera ook wel eens hebt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:53

Mijn kleine meid.. gisteren..

Ontvoerd bij haar mamma weg, nou ja ze liep zelf de wei uit en Sjol had niets door. Mijn kans dus!
Eerst eens vast gezet en uitgebreid gepoetst, niet dat dat hielp, want verse poepvlekken krijg je er niet uit.
Daarna even gewandeld en in Toobs zijn stal geparkeerd.

Baas wat moet ik nou in Toobs zijn stal??
Afbeelding

Hallo lekker ding!
Afbeelding

Maar die kuif.....daar moeten we nog eens wat aan doen.
Afbeelding

Hmm, de emmer van Toobs heb ik al leeggelikt, zal ie nog kliekje kuil hebben?
Afbeelding

Zo! Al het eten is op!!
Hallo baas?? mag ik nou terug!!?? vind het nu wel weer welletjes!!
Afbeelding

Mamma, mamma, mamma!!!
Weet je wel wat ik net allemaal gedaan heb? Mamma, mamma??
Afbeelding

Ja, liefie! Leuk dat je er weer bent, mamma niet storen he? Ze staat te eten, ga jij dat ook maar doen.
Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:22

Sjolvir schreef:
Adana is echt al heel paard zo te zien moest ze even je emmertje nakijken wat je erin had.

Die oortjes.. (so lovable!!)

ja mama had uiteraard lekkers bij zich in die emmer *\o/*

whahaha die laatste foto van hepsi :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:31

Adana is echt al paard ja :)
Hepsi met haar mooie fjordenboogje.
En stoere Ti, ben benieuwd hoe die hetgaat doen zonder mama.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:40

jennyk wat jammer dat de verhuizing mislukt is.
Ik hoop dat het hier zaterdag ook goed gaat gaan jewel is maar een paar keer gescheiden geweest van lady, maar kon haar altijd wel zien.
Cynthia zijn weer mooie foto's van Ti en Daisy.
Sjolvir wat was hespi precies braaf zo alleen in de stal, heeft ze niet te lastig gedaan;

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 15:43

haha die hepsie toch wat een leukerd is het! En Ti blijft ook zo gaaf!

Gister kwamen ze Sun halen.
Die kreeg een sedatie middel en dat moest een uurtje in werken. Dus de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of we dan even Babousca naar mijn vader konden brengen met de trailer. Dat was geen probleem.
Ze ging er redelijk makkelijk op en in een paar minuutjes waren we op het juiste adres.
Babousca op de wei gezet en ze liep lekker te draven en de boel te verkennen.
Ging super!
Wij weer naar huis en koffie gedronken. Toen Sun gepakt en terwijl die op de trailer moest kon ik kijken naar Babousca En hopla zo over een heining van ruim een meter hoog gesprongen en toen onder de volgende heining door stond ze bij het paard van de buurman.
tja die was natuurlijk naar de kerk en mijn ouders ook dus konden we even niets uitrichten.
Wij moesten zelf even naar een verjaardag en toen we terug kwamen was babousca al weer bijna thuis. Slechts 1 draadje nog tussen haar en een grote wei die aan de onze grenst.
Larouscha had haar al in de gaten dus die op stal gezet en naar Babousca en de merrie van de buurman gelopen. Die had haar al geadopteerd, heel leuk allemaal maar niet de bedoeling.
Maar we hebben ze gepakt en Babousca in de wei bij de andere 2 pensionpaarden van mijn vader gezet.
Ze ging gelijk weer over 2 heiningen en onder de 3de door en toen stond ze dus weer bij de buurman.
Haar weer opgehaald en nu staat ze bij mijn vader op stal voor een paar dagen. Even afwennen.
Over een paar dagen mag ze weer naar buiten, hopelijk gaat het dan wel goed!
Gelukkig heeft ze totaal geen wondjes aan de ontsnappingen over gehouden.

Over sun kreeg ik een mailtje, gaat super. Staat alleen op een wei met een pony er naast. Heeft daar geen interesse in en komt steeds knuffelen. Heb ik nu toch de verkeerde gehouden????

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:04

Jeetje, wat balen dat het allemaal zo lastig gaat zeg met Babousca. Eerst niet willen verhuizen, en nu zelf weer terug komen. Ik duim voor jullie dat ze na een paar dagen binnen wel gewoon op haar nieuwe adres blijft.

Wij zijn vandaag met Hala en Rahnanah naar de kliniek geweest, omdat ze beide maar niet helemaal goed wilde gaan lopen. Met Rahnanah gelukkig alles goed, maar van Hala minder nieuws. Ze is in ieder geval afgeschreven voor onder het zadel, gelukkig werd ze de laatste jaren al eigenlijk alleen als fokmerrie gebruikt, omdat ze om verschillende redenen (achteraf waarschijnlijk allemaal dezelfde reden) steeds niet goed liep. Ze blijkt ergens in het verleden hoefbevangen te zijn geweest, hoefbeen was iets gekanteld en een 3tje op haar straalbeen rechtsvoor.. Heel erg balen dus, al had ik ook wel verwacht dat er echt iets aan de hand zou zijn. Had haar wel gekocht als fokmerrie, maar daarnaast ook om recreatief met haar te gaan rijden, dat zal dus niet meer gaan.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:57

A_Z: ah wat vreselijk sneu voor Hala, hopelijk heeft ze niet al teveel pijn.

Net weer bij Babousca geweest. Mijn vader belde, ze had haar stal gesloopt en liep in het gang pad. Over een fiets gekomen maar die was nog heel en Babousca ook.
Hij kon haar ook zo weer een halster om doen en terug in het stalletje.
Het is een omgebouwde paardenbox. Nu staan er in de winter bokjes in dus is de box voor de helft afgezet met planken. Ze is tussen de planken en een dikke balk door gekomen en had daarvoor eerst een touwtje los gemaakt.
Het kleine monster!
Nu hebben we al het hout weg gehaald en heeft ze een box van 6 bij 6 schat ik. Zoek het veulentje haha.
Gelukkig vind mijn vader haar wel lief en zijn ze al vriendjes zei hij.
Pff ik ben nu al bang wat ik morgen aantref.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:32

AZ, wat zonde van Hala...

Oh, JennyK, wat een geboefte! Heb je daar toch gehouden, maar later zijn dat wel de leukste.
Maar goed dat je vader al vriendjes met haar aan het worden is.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:50

Het is er wel eentje zeg Jenny! Alweer ontsnapt! Ben heel benieuwd of ze vannacht wel braaf in haar stalletje gaat blijven.

jennyk schreef:
A_Z: ah wat vreselijk sneu voor Hala, hopelijk heeft ze niet al teveel pijn.

Ja, het is echt sneu, en ook jammer dat we er pas nu achter kwamen, omdat ze de afgelopen 1 á 1,5 jaar heeft lopen tobben met de White Line Disease, maar dat dus achteraf waarschijnlijk niet de echte reden van haar kreupelheid was. Al weet ik ook dat we er weinig/niets aan kunnen doen, en in de afgelopen 1,5 jaar dus ook niet. We houden haar goed in de gaten, mocht ze in de komende jaren slechter gaan lopen/veel pijn krijgen, zullen we zeker zo eerlijk zijn om haar te laten gaan.. Al hopen we natuurlijk dat die dag nog heel ver weg is. Hoop nu wel nog meer op een merrie van haar.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:18

Jenny, wat een gedoe met Babousca, maar tot nu toe zijn het wel dingen waar je later om kan lachen :)
Hopelijk blijven haar ontsnap-pogingen zonder gevaar..

A_Z, wat erg :(:)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:20

sjolvir: ze is ook zeker leuk hoor. Nu was ze ook aan het knuffelen met mijn dochter. Er zit totaal geen kwaad in. Ze verveelde zich alleen denk ik. Ik zei al tegen mijn moeder neem haar gewoon mee in huis, kun je haar met mes en vork leren eten :=
Maar dat ging haar toch iets te ver :P

Ik hoop ook maar dat ze nu in de stal blijft. De deur de stal in is heeft een groot glazen raam en ik moet er niet aan denken dat ze daar door heen gaat.
En dan kan ze ook gewoon weg lopen, nee ze moet maar braaf zijn!

Hoe oud is Hala? Idd hopen dat je een merrie van haar krijgt!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:37

Hala is nu pas 12 jaar, DA op de kliniek heeft ook aangegeven dat ze zoals ze nu is gewoon lekker op het land kan blijven lopen. Maar de kans dat het uiteindelijk erger wordt is wel zeer aanwezig. In 2012 een merrieveulen van haar zou in ieder geval zeer welkom zijn.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:44

A_Z wat een treurig nieuws. Hopelijk kan Hala nog heel lang zonder pijn bij je blijven en zal ze je nog een merrieveulen brengen.

Jennyk, wat een woest veulen heb je! Hoop dat ze snel went in haar zoekhetveulenstal!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:41

A_Z is niet zo'n leuk nieuw om te krijgen, hopelijk kan ze nog zeer lang zonder pijn leven.
Jennyk wat een ontsnappingsmonster heb je daar, ik hou mijn hart ookal vast voor zaterdag met jewel.
Zit ook redelijk de kans in dat ze de box zal afbreken.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:40

nou ik ga er zo weer heen. Nog geen telefoontje gehad dus ze zal de nacht wel goed door gekomen zijn

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:17

wat een ondeugdje die Babousca :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:24

Inderdaad een ondeugende Babousca..

AZ wat erg zeg.. Hopelijk krijgt ze niet meer last.. En kan ze lekker mama blijven :)

Wij hebben ook nog eventjes voor de zekerheid gekeken of fab nog wel drachtig is en gelukkig is ze nog steeds drachtig.. Gisteren foto's gezien van Gerano en wat is hij weer gegroeid zeg..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:45

Positieve en minder positieve berichten gelezen..
Kyrtje doet het goed zo te zien..
Hepsi die zo langzaam aan mooi op eigen ontdekking mag..
Babousca die heimwee heeft naar huis..
Hala die niet goed is, hopelijk een gezond merrieveulen in 2012..
Ti ziet er ook goed uit,,

Hier niets speciaals..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:48

marjolein: lach er maar om :(

Toen ik vanmorgen kwam was mijn vader buiten bezig. Dus ik zeg hoe is het met babousca? Ik ben er nog niet geweest zei hij. En toen een hele harde hinnik :+: Ze had me gehoord, tot ik wat zei had ze zich nog niet laten horen :+:
Ze stond nog keurig in haar stal en liet zich de brokjes goed smaken.
Nu hopen dat ze braaf blijft, gister was het ook overdag dat ze de boel sloopte.
Toen ik weg ging hinnikte ze weer heel hard, ze wil vast dat ik bij haar blijf maar dat gaat niet :(:)
De uiers van Sjanty en Larouscha zijn al mooi aan het slinken, dat gaat de goede kant op!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:57

Wat een boefje jenny, maar is ook niet niks natuurlijk bij mama weg zijn en ineens alleen staan.

Hier niet veel te miepen.

In het weekend paard verhuizen en de dagen dat girlie weg gaat komt nu wel erg snel dichterbij en daarna zal ook Monchique naar haar nieuwe stal gaan.
Zodat ik Mon en Cyp weer op een stal heb staan en dan is de rust weer wat terug.
Dan gaat voor mij de tijd komen door hard trainen en wedstrijd met Mon der zoon.
Voor Mon is dadelijk de tijd aan gebroken die mag tot rust komen en het voorjaar gaat ze lekker het land op.

* Gaat Girlie erg missen * laatste veulen van Monnie * Wel raar nu dat ik weet dat Mon niet drachtig is maargoed zolas ik nu Mon zie is Mon met mijn keuze eens * :)

Tijd van fokken is hier nu afsloten en gaat weer lekker wedstrijden rijden met mijn eerste fok :)
Dat is toch ook wel erg speciaal.

Mon en Cyp komen straks naast elkaar te staan en dat vind Cyp een goed plan dicht bij zijn mama alleen vind Mon dat minder :)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:14

zo, gaan er al weer een hoop op kamers :D

Kleine Diem loopt nu nog lekker 24/7 buiten, gaat half oktober eraf.. Blijft lekker in de buurt, gewoon op de manege tussen de andere veulens! Kan ik der mooi in de gaten houden!

Diem is nu 1,20.. ben erg benieuwd hoe groot ze gaat worden. Gezien mams 1,56 (paps van merrie is 1,74)is en paps 1,47!
iemand een idee? :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 16:47

Ti was met 3 maanden al 1.23m. Dais is 1.42 en Sublime 1.54m. Dus Ti is erg groot.

Dit is een quote die ik ergens op Bokt tegenkwam:
Citaat:
Leeftijd ... minimaal-maximaal % van volwassen maat

0 mnd 61-64%
2 mnd 70-74%
6 mnd 83-86%
12 mnd 91-93%
18 mnd 94-96%
24 mnd 96-98%
36 mnd 97-99%

Deze is gebaseert op een onderzoek bij KWPN veulens (eindmaat was gemiddel 166 cm):

leeftijd schoft kruis
(maand) (cm) (cm)

0 101 103
1 111 113
3 124 128
6 135 138
9 143 146
12 149 151
15 153 156
18 156 159
21 158 159
24 160 161
27 162 162

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:49

heidie: je gaat dus met je paarden van stal verhuizen begrijp ik?