draaakje: Heel veel sterkte, ben benieuwd wat de DA zegt.
Mabon: Maaike is nogsteeds gigantisch. Vervelend dat ze nou een longontsteking heeft!

Bonnie ziet er super uit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
toeka schreef:firenza is lekker smeriglekker buikje heeft ze gekregen!
draaakje schreef:pff. wacht nog steeds op de dierenarts... syl heeft knoert harde uiers, er drup nog steeds melk uit, haar buik maakt allemaal rare geluiden, ze heeft 38,1 graden verhoging want normaal heeft ze 37,5 of 37,6... mak me echt zorgen, alles duid op een baarmoeder ondstekking... hopelijk komen ze vanavond nog, heb net weer gebeld... maar volgens hun kon het ook tot morgen wachten....
ze komen over 1,5 uur, met zn tweeen.... pff vind het maar niets, t is dat het moet, maar ze gaan dan volgens mij wel inwendig scannen, dat is toch ook gevaarlijk?
Citaat:Sommige merriehouders zijn bang dat een rectaal drachtigheidsonderzoek met of zonder scanner door de dierenarts leidt tot verwerpen. Dat risico is uitgesloten, mits het onderzoek zorgvuldig en onder optimale werkomstandigheden wordt uitgevoerd.
Noesie schreef:Vraagje voor de kenners.. ik las van de week iets over een zoutsteen wat slecht zou zijn voor drachtige merries..
Mijn merrie moet nog ongeveer 2 maanden en heeft ook een zoutsteen in haar box hangen waar ze nog gebruik van maakt.. Haar benen zijn momenteel keurig droog dus vocht houd ze nog niet vast. Is het dan verstandig om de steen te laten hangen? Heb namelijk altijd geleerd dat een paard bij zout moet kunnen wanneer ze hier behoefte aan hebben .
Of is het toch beter om de steen nu al te verwijderen?
frenia schreef:vorig jaar had geen een van de 2 harsjesjaar ervoor bij chenoa bij tinkerbell van die mini dingetjes