Bedankt voor de complimenten op mijn merrie! Ik ben er ook echt wel blij mee dat ze er nog fit uit ziet, zeker omdat ze al 2.5 jaar niet meer aan het werk is door blessures, die hopelijk na een hele tijd rust verholpen zijn.. Anders mag ze lekker met pensioen en misschien nog eens een veulentje op de wereld brengen
Stalmilgro, zoals pretty zei inderdaad. De vulva van mijn merrie is ooit waarschijnlijk eens dicht gehecht/gezet bij een vorige eigenaar. De opening is namelijk erg klein nu, dus wanneer ze zou gaan bevallen is er een grote kans dat ze open scheurt. De dierenarts komt het vanmiddag dus open knippen, weer open zetten dus. Voor mij ook iets heel nieuws hoor, dus ben benieuwd..
jolandje
Geplaatst: 29-03-18 11:12
welkom niieuwelingen met prachtige bonte merries
julie glowy heeft hier drie( levende) hengstveulens gegeven , en dat ze allemaal zo verschillend zijn komt waarschijnlijk omdat ze van drie verschillende vaders zijn
CP112: doet mij zo'hengst die alleen vrouwen maakt! Ik wil zo enorm graag een merrie uit Pris. Hopelijk dit jaar dan eindelijk een wijffie. Castreren van je grote liefde sucks, wij gaan Zaraar ook ontmannen zodra het weer goed is.
Ik heb de bevalling gemist, ik trof een dood veulen aan. Ik heb haar vaak gecheckt en ze toonde niks. Voel me zo machteloos en schuldig. Echt vreselijk dit. Met Sun gaat goed gelukkig.
Om te voorkomen dat ze lucht trekken na insemineren waardoor ze dus jirt drachtig worden of verwerpen heb ik me laten vertellen.. Maarja daarom vraag ik me dus ook af waarom ze ooit is dicht gezet omdat ze al 2 veulens gehad heeft bij de eigenaar waarvan ik haar gekocht heb... Dus het is mij een raadsel of ze ooit dicht gezet is, de vorige eigenaar wist het ook niet meer te vertellen aangezien het laatste veulen in 2011 geboren is.. En tja ik loop dan liever geen risico dat ze uitscheurt bij het veulenen.. Ook bij de hengstenhouderij nagevraagd en hun arts gaf ook aan dat open zetten geen probleem zal zijn, mocht ze nooit dicht gezet zijn..