Suffie oeie veel sterkte en hopelijk vinden ze vlug wat er scheelt
suffie
Geplaatst: 28-06-17 14:16
Mijn werk zit erop, helaas nog niets gehoord vanuit Lienden. Mijn man is inmiddels ook weer thuis, dus ik wacht eerst het telefoontje af van de eerste onderzoeken. Bedankt voor jullie medeleven, al gaat het niet om een drachtige merrie. Het doet je goed om even van je af te kunnen kletsen.
Faline
Geplaatst: 28-06-17 14:17
daisyjazz, dat is ook wat zeg! Hopelijk krijgen jullie haar nog schoon en wil je haar ook weer vol hebben?
Ze hebben net gebeld. Geen alledaags beeld in ieder geval. Jill reageert voorlopig goed op de medicijnen die ze heeft gekregen. Hartslag is weer normaal, ze zweet niet meer en eet/drinkt goed. Nog wel moeite met mesten. Bloed was niet helemaal goed, verlaagde bloedplaatjes. Ze hebben haar voorlopig in quarantaine gezet tot morgenavond de uitslag van de GD binnen is. Ze hebben haar op alles laten onderzoeken, Rhino (waarschijnlijk niet omdat ze geen koorts heeft (gehad) en ik er al jaren voor ent en Jill haar entingen ook al heeft gehad, EIA (waarschijnlijk niet omdat ze geen koorts heeft (gehad), WestNijl Virus, ziekte van Lyme en nog een paar andere. Voor alsnog lijken de andere paarden nog prima in orde, bij enige vorm van verandering meteen bellen. Dus tot morgenavond blijft alles nog een groot raadsel.
suffie
Geplaatst: 28-06-17 17:10
hinte schreef:
Suffie, Duimen draaien hier dat het mee valt!
Wij moeten om half 6 bij De Lingehoeve zijn voor hopelijk goed nieuws. Hinte wordt gescand...
Suffie, gelukkig lijkt ze het nu goed te doen, nu duimen voor de resultaten.
Liaan
Geplaatst: 28-06-17 20:27
Gefeliciteerd Hinte!
Suffie, pfff heftig. Fijn dat de medicijnen aanslaan. Dat EIA heeft een paar gevallen vlak over de grens. Woon je daar dichtbij? Hopen dat het iets kleins is en goed te behandelen en snel over.
Baudy, wat worden ze al groot. Jammer dat de keuring er waarschijnlijk niet in zit.
Cynthia, wat een joekel wordt Deja! Alles weer goed bij jou?
Andrea, knap hoor dat je steeds blijft reageren.
Silly, hij staat echt een stuk beter op zijn voetjes. Wat fijn!
Mystique wordt ook al groot.
DIVA2
Geplaatst: 28-06-17 22:26
Hinte, gefeliciteerd! Op naar een prachtig veulen!
Die veulens groeien allemaal als kool, inmiddels baby af en peuters/kleuters geworden. Soms mag het best iets minder snel gaan.
Wij zitten hier weer met een andere dikke babybuik, Summ die de laatste dagen dracht thuis doormaakt. Dit is het eerste toompje van Summ dus we zijn heel benieuwd! Buik hangt nog net niet op de grond.
Oohhh Hinte gefeliciteerd!!!!! Tot DBT2018 dan weer Ik probeer ook hier nog actief te blijven. Maar momenteel staan beide topics bij mij even op een laag pitje
Fotsy
Geplaatst: 28-06-17 23:08
hinte gefeliciteerd wat goed zeg en knappe combi
suffie voorzichtig positief dus, hopelijk geen ziekte ofzo en enkel een reactie op iets
kirja is helemaal normaal, drachtig zijn is ook heel vermoeiend, zijn tekenen van wat buikpijn als ze gapen en schuren doen ze allemaal bijna vooral einde dracht
oh varkens, ik zou er ook graag hebben maar de belgische wetgeving maakt het allemaal niet zo evident als particulier en dan zeker niet als je ermee wil fokken
Fotsy, ja, die regelgeving bij jullie is streng he? Maar het is wel mogelijk hoor! Een biggetje van Flo(andere zeug) is geëmigreerd naar België. Was 'n hele uitzoekerij, bloedtesten, exacte route beschrijving, nummers die in België aangevraagd moeten worden, vaccinaties en gezondheidsverklaring. Echt gedoe! Mocht je het willen dan kan ik je in contact brengen met de mensen die onze Guus hebben opgehaald. Zij weten van de hoed en de rand.
Fotsy
Geplaatst: 28-06-17 23:24
das lief diva, als het nodig is dan pb ik je er eens over.
momenteel ben ik begonnen met schapen, ook al een gedoe met nummer aanvragen en oormerken endergelijke en ik mag er max 5ooien hebben maar ca va nog, varkens was een andere materie pffff belgië, big brother is watching me
pretty
Geplaatst: 29-06-17 10:08
Wat een gedoe in België hé Evelyne bah.
Diva wat spannend,bevallen varkens doorgaans goed?
Hinte zo hoe leuk zeg! Mooie combi is het toch ook.
Liaan wat een gras daar nog en wat is ze knap in haar donkere tintje!
Suffie dat is nog een beetje vaag allemaal,ik duim dat het geen enge ziekte is en je snel meer weet!
Kirja ze ziet er op die foto wel bezweet uit of vertekent het? Hoe is het nu met haar?
Vervelend Daisyjazz. Ik heb er hier één die van gans het jaar nog niet hengstig geworden is pfft. Leeg gescand maar dan ga je toch weer twijfelen.
Faline komt steeds dichterbij!
Clio had beduidend meer uier vanmorgen,even gekeken,ze zit pas op dag 309. Maar met Ella die op dag 307 ineens al ging hou ik toch mijn ogen maar open. Misschien ook weer een merrieveulen hé.
Ibbel
Geplaatst: 29-06-17 10:15
Hier gaan er ook nog twee richting de eindsprint
Damour is min of meer uitgerekend, maar die uier kan nog wel voller:
En Folly moet nog een paar weken, daar begint nu eindelijk voorzichtig iets zichtbaar te worden:
Ik hoop dat Damour dit weekend gewoon lekker gaat bevallen. Zou makkelijk zijn qua werk en zo...