[HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: [HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:09

Ik heb er anders gisteren slecht van geslapen maar ik heb de foto,s gezien en vond het toch ook erg fijn om te weten wat de merrie op de wereld heeft gezet en waar ze zo voor gevochten heeft.

Vind niks mis mee als mensen na vele trannen en bezorgheid hier hebben zitten kijken tot diep in de nacht dus nee Vue ik deel jou mening niet sorry.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:15

Zijn we dan niet allemaal 'sensatiezoekers'?? Live bevallingen via cams volgen? Dat ís toch sensatie op een bepaalde manier?!

Voor velen ook een soort van 'verwerking'. Zo heb ik Chevy sindsdien constant aanstaan op de cam, en gelukkig gaat het al stukken beter met haar, en dat vind ik dan érg fijn om te zien, nadat het gisteren zo kritiek was. Na zo'n rampenbevalling ben ik altijd wel een paar daagjes wat van slag, dat heeft wel echt een impact, en ondanks dat je de merrie en de eigenaren niet in het echt kent, leef je wel heel erg mee. En ja, dan vind ik het vrij normaal dat je het dan ook 'fijn' kan vinden om die foto's te zien. Als eigenaresse niet gehad gewild dat men deze foto's zou zien, had ik dat wellicht jammer gevonden, maar had ik dat gerespecteerd.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:22

Misschien wel en misschien niet.

Ik zit hier nu ook al 4 jaar naar die cam,s te kijken en je leert er een hoop van.
Ook de eigenaren vragen als wij wat zien dat wij het willen melden terwijl ze ons ook niet kennen.

Van deze eigenaren zoals gisteren kan men een hoop van leren alleen op een moment zet ik het af omdat ik kwa gevoel er niet tegen kan.
En als deze mensen met vol trots na afloop het veulen willen laten zien heeft iedereen zelf de keuze wel of niet kijken.

Buiten dat zullen er ook bokkers zijn die link gevraagt hebben die hier niet eens zitten of zich nooit melden maar ja is dat niet vaker op Bokt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:36

Maseike schreef:
Misschien wel en misschien niet.

Ik zit hier nu ook al 4 jaar naar die cam,s te kijken en je leert er een hoop van.
Ook de eigenaren vragen als wij wat zien dat wij het willen melden terwijl ze ons ook niet kennen.

Van deze eigenaren zoals gisteren kan men een hoop van leren alleen op een moment zet ik het af omdat ik kwa gevoel er niet tegen kan.
En als deze mensen met vol trots na afloop het veulen willen laten zien heeft iedereen zelf de keuze wel of niet kijken.

Buiten dat zullen er ook bokkers zijn die link gevraagt hebben die hier niet eens zitten of zich nooit melden maar ja is dat niet vaker op Bokt.

Leren, genieten van mooie en goede bevallingen, helpen in de gaten te houden....
je kijkt naar cams omdat je het leuk en interessant vind, en omdat je graag wil 'helpen'. vind ik op een bepaalde manier ook 'sensatie'.
en imo is er niets, maar dan ook niets sensationeels aan om foto's van een dood veulen te bekijken.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:40

Sensatie is in mijn ogen een groot woord ...

Maargoed ik gaf een reaktie op wat Veu melden in het topic en vond dat erg overtrokken.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 03:26

Weet je, ik kom hier nooit zo lang, maar er word altijd over sensatie zoekers gepraat. Wat ik best krom vind, iedereen is nieuwschierig, en daarom kijken we toch??We vinden het allemaal spannend als er iets goeds, of iets fouts gebeurd.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 07:20

wat een rare reactie van Vue, sensatiezoekers? je kijkt naar marestare omdat het leuk en leerzaam is om bevallingen te kijken, en als het dan zo afloopt is dat voor niemand leuk en leeft iedereen mee.

natuurlijk is het geen sensatie om een dood veulen te bekijken, wat een rare opmerking is dat

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 07:49

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:02

Colt! There was a positioning problem, but Shannon got him out.

She is back in the barn now, and she does give permission to have the camera turned back on, I am not sure if she has her phone on her to call and get a definate answer to have the cam turned back on, but this is what she told me.....""you can have them turn the cam back on and yes the foal is alive and well""

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:15

Nieuwe info over hengstje van rivendel
More details later, but the little guy could use a ton of prayers right about now.

No, he isnt on cam right now.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:17

Gelukkig goed afgelopen zag het net staan op marestare .

cam gaat zo weer aan .

oliebol zie laatste post dat het toch niet best gaat

gaat duimen voor de kleine
Laatst bijgewerkt door Hope2012 op 14-04-11 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:17

Zou ik misschien ook de link mogen ?
Ben een stille mee lezer

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:19

camera is al weer aan echter gaat het niet goed met het veulen zoals ikj eerder poste. Merrie die nu te zien is op cam is niet darlin die net een veulen heeft gehad

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:19

karina1977 schreef:
rivendell heeft high
http://www.marestare.com/fcam.php?alias=rivendell

het veulen ligt denk ik niet goed baasje moet flink meewerken .

camm is nu off.

hoop dat alles goed gaat ..

wat een bevallingen de laatste dagen zeggen ;(

greetgibo13 schreef:
Zou ik misschien ook de link mogen ?
Ben een stille mee lezer

We hebben het over een geboorte van de high alert die hier net boven staat. Maar nogmaals merrie en veulen zijn niet te zien omdat het niet goed gaat met het veulen ;(
Laatst bijgewerkt door fenja op 14-04-11 08:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:20

de cam staat op een andere merrie nu .

we kunnen het veulen ook niet zien .

de link staat een aantal posten hierboven .

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:31

Ik zag het al daarna maar evengoed bedankt

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:00

Nog geen nieuwe update over de merrie van rivendell Moet gaan nu als ik terug ben kijk ik wel voor nieuwe updates.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:20

Ohh wat sneu om te horen dat die arme paint merrie het zo zwaar heeft gehad, vandaar dat ze zo onrustig was en de weeen niet doorzette. Hopelijk knapt ze snel op. Wat ben ik blij dat ik het ent gezien heb. En zo te lezen vanmorgen weer en zware bevalling, gelukkig met goede afloop. Wat een rampjaar dit jaar.

En sensatie kijken nee ik denk voor de meeste mensen niet zeker niet voor de mede drachtige merrie eigenaren, ik kan me niet voorstellen dat die voor hun plezeier moeilijke beallingen gaan kijken.

Ik probeer juist cams in de gaten te houden zodat eventueel eigenaren gewaarschuwd kunnen worden. En zie ik een bevalling dan is dat fijn om te zien hoe een nieuw leventje geboren wordt. En ik zit zeker niet te wachten op probleem bevallingen, die zet ik het liefst gewoon uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:48

http://www.marestare.com/fcam.php?alias=borderline

high alert merrie is bezig pootjes zijn er al uit.

Edit schiet niet op, merrie komt niet verder en lijkt niet echt veel persween te hebben, baas is er nu bij.

Duimen voor een goede afloop.

Edit veulen is er met veel getrek bijna uit, alleen de achterpootjes moeten nog maar merrie trapt veel met haar achterbenen, veilig werken is het dus niet, baas 2 ernu ook bij.

En het veulen beweegt gelukkig.

Veulen is vrij fors en heeft heeeele lange benen en is een hengstje.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:20

update rivendell

Thank you all so much for the prayers. The little guy is not doing well, so please keep the prayers coming. I can not get a hold of my vet at this point. I will do my best to get him through the night until morning when I can get her out to see him.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:26

He bah ik dacht dat het juist wel goed ging met dit veulen, maar niet dus, heel hard duimen dan maar weer.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 10:35

Ik ben hier ook niet zovaak.. Maar kijk zo af en toe mee en vooral om te leren en kijken wat andere mensen doen omdat mijn merrie ook binnen nu en ??? moet bevallen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:00

Ik heb Chevy ook gevolgd en hier meegepost. Heb de foto's niet gezien (hoeft ook niet), maar wat een onzin om het sensatiezoekerij te noemen. Er werd hier ontzettend meegeleefd en ik kan me voorstellen dat je dan toch wilt zien wat we moeten missen. Het is heel triest geweest, maar ook heel leerzaam.

Vue, ik snap je bedoeling best maar je kunt het imo ook overdrijven. Als de foto hier openbaar werd gepost, dan was het wat anders geweest. Fijn dat je het al 7 jaar volgt, maar dat maakt voor de nieuwe volgers helemaal niets uit en geeft ook niet het recht over anderen te oordelen alzijnde sensatiezoekers.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:23

Dames trek het is niet zo op jezelf allemaal gelijk. Ik heb het niet over de mensen die meekijken en volgen en zo'n bevalling hartstikke meemaken, maar de mensen die hier nooit in het topic komen en even komen vragen of ze ook die foto's mogen terwijl ze die hele bevalling niet gevolgd hebben.
Niet zo miepen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:24

karuna schreef:
Ohh wat sneu om te horen dat die arme paint merrie het zo zwaar heeft gehad, vandaar dat ze zo onrustig was en de weeen niet doorzette. Hopelijk knapt ze snel op. Wat ben ik blij dat ik het ent gezien heb. En zo te lezen vanmorgen weer en zware bevalling, gelukkig met goede afloop. Wat een rampjaar dit jaar.

Hopen dat er vanaf nu weer veel goede gezonde bevallingen te zien zijn. De laatste dagen veel ellende.. :(:)