[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:30

Wat een buiken allemaal :oo

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:33

AR gefeli met je verjaardag!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:34

vandaag is ze 278 dagen drachtig *\o/*

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:28

Wat een bolle buiken komen er weer voorbij :D
Amandake, ze liggen daar echt uit te buiken he? :=

Vandaag ook maar eens Dynamic op de foto gezet, op dag 300 dus vanaf nu mag het komen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het uier is gewoon diep triest :')

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:29

Avond :wave:, Heb even bijgelezen weer.

Judith, ik heb je topic gezien en wat een schatje zeg.

Marije _O- _O- _O- Wat een filmpje zeg. Ze schopt hem gewoon tegen haar eigen hoofd :D

AR gefeliciteerd met jezelf en wat een knappe dikke buik foto's! (Dan valt mijn merrie gelukkig nog wel mee ;) ) Leuk ook om weer foto's van de knappe Prins te zien. De prins VAN het witte paard :D

Saffier is bezet :D

Amandake heeft een rot begin van de dag gehad. Hoop dat de rest van de dag wat vlekkelozer is verlopen. Ik zie dat je je paarden in ieder geval flink uitgeput hebt ;)

En dan kom ik een hele knappe Westpoint tegen :9 Wat leuk een vos, zullen de eigenaren gezegd hebben :D.

En Jeanines merrie in schaamte :') Ze ziet er eerlijk gezegd ook wel lekker tevreden uit, dus of ze zich schaamt >;) En wat een uiers al zeg. Dat zal geen maanden meer duren :D

Bijlezen is leuk zo :D Kom weer een leuk topic van Al-zawraa tegen met hele leuke foto's. Vooral die laatste *D

En mooie buiken van Pauk en Marije, die mogen er wezen zeg! (Uier mag nog wel wat groeien inderdaad)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:39

Leuk om al die uiers te zien van jonge merries! Ik denk dat ik binnenkort mijn caravan maar ga installeren! Ik zag verder een link voorbij komen dus ik ga even een veulentje bekijken :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:40

Ik durf het bijna niet te zeggen maar mijn merrie heeft een net zo dikke zo niet nog dikkere buik als Dynamic, en mijne moet nog 3 maanden, oeps.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:42

Dynamic heeft een mooi buikje! Uier stelt niet veel voor nee. :=
Wat is Amy al groot geworden zeg!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:43

Saffier wat leuk!!

Silketje: Hoe bedoel je suggestie, wel f niet laten ruinen? Hoe gedraagt hij zich en wat wil je er mee kunnen doen?

Amandake: pony’s uitgebroken :oo En dode konijntjes, wat zonde :(:)
Joh wat is Chloe al groot!

Mnonn: Wat een lief snoetje! Het is al lang geleden dat hier een vosje is geboren, zou het juist ook wel weer eens leuk vinden (alle bruintjes van de afgelopen jaren waren ook heel knap, maar voor de variatie :) )

BG: Een speelkameraadje voor Vorst, leuk!

Marlijn: Oh jee, hoe komt ze daar nu weer aan?

Pauk: Ah Aura, jee die is ook al groot! (naast wie staat ze daar?)

Marije: Buik ziet er prima uit maar dat uiertje is idd nog niet van plan om mee te werken :)

Mooie buiken komen er voorbij en mooie maidenuiertjes (die van regina was wel flink voor een maiden die nog 5 dagen moest lopen)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:50

@ Nicole288.. Ze staat daar naast Vienna
Die wordt dit jaar 3 en is de volle zus van (helaas veel te vroeg overleden) Nevil van vorig jaar..
Vienna is helaas niet meer van mij (Vind haar zo'n geweldig paard maar heb ruimte tekort) maar staat nog een tijdje bij mij in pension en daarna gaat ze bij m'n instructrice op stal, lekker dichtbij dus

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:16

Wat een dikke buikjes zie ik voorbij komen.
Gaat voor sommige mensen nu ook wel opschieten..

Vandaag ook maar foto,s gemaakt.
Ze is vandaag 302 dagen drachtig.
Ze is niet gepoets hoor.
Afbeelding

Afbeelding

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:18

Niet gepoetst zegt ze dan..ze glimt me bijna tegemoed :+

Mooi buikje!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:26

:o

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:32

nicole: ik heb hem voor mn zoontje gekocht en is 8jaar, superbraaf maar het is en blijft een hengst, de DA zegt dat we er ooit problemen mee gaan krijgen, hoe braaf hij ook is maar 8jaar en nu nog ruinen...

trouwens... de DA is net weg en jaja,er zat nog maar 1 mooi eitje dus morgen is het zover *\o/* duimen!!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:37

mooie foto's :)

ik heb heerlijk gereden op mijn dikkiedik, ze rijdt nu echt heerlijk zonder zadel. en kan de ukkies mooi bij houden, heb bij de kleintjes als koppaard gereden, zie je het al voor je een dikke zwarte zonder zadel :P en al die kleintjes erachteraan.
vind haar wel wat mager worden, ondanks de bergen voer die ze krijgt. hooi krijgt ze niet meer zo veel naar binnen, gelukkig hoeft ze nog maar 47 dagen :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:39

Pauk: Naast een (bijna) volwassen haf dus, dan is ze best groot al toch?

Maseike: Mooie buik al hoor!

silketje: Wij hebben er een die geruind is toen hij 5 was, dus ook al volwassen. Waarom vind je het oud dan? Voor de ingreep zelf? Omdat hij nog altijd zo braaf is?

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:43

nicole: ik heb al verhalen gehoord over depressies na het ruinen op oudere leeftijd, dat je speciaal voer moet geven enzo, de DA lacht het weg

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:50

Speciaal voer? Dieetvoer dan misschien? (zoals honden en katten dikker worden na castreren?)
Onze Nillis is niet depri geworden, mss hebben andere mensen er nog andere ervaringen mee?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:54

Nicole288 schreef:
Pauk: Naast een (bijna) volwassen haf dus, dan is ze best groot al toch?

Maseike: Mooie buik al hoor!

silketje: Wij hebben er een die geruind is toen hij 5 was, dus ook al volwassen. Waarom vind je het oud dan? Voor de ingreep zelf? Omdat hij nog altijd zo braaf is?

Vienna is niet heel groot vind ik, denk rond de 1,44, had haar graag wat groter gezien
Aura groeit dus wel al flink door :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:56

Marije: mooi buik hoor :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:11

op oudere leeftijd castreren heeft volgens mij iets meer risico's al een jong dier castreren, maar als hij gewoon gezond is, in goede conditie, en 8 is toch niet echt heel oud?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:20

Ik heb vorig jaar een 10 jarige laten castreren en die heeft nergens last van gehad, is ook niet depressief geworden.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:21

idd, ga morgen als de DA hier is een afspraak vastleggen, hij is niet oud en in goede conditie ja, arm ding, wakker worden en zijn grote trots missen :+
Laatst bijgewerkt door silketje op 16-02-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:21

KootMiraDrum schreef:
Jeetje :wow: wat een geweldige buik!
Wat is Mira al goed door haar vacht heen zeg, daar kan Tess iets van leren, kijk maar....
http://i180.photobucket.com/albums/x300 ... gen002.jpg
Borstelen met een gewone boprstel gaat niet, de staartborstel moet eraan te pas komen :P

Mira heeft een zijde-achtige structuur qua vacht, dus dat ziet er nooit echt mega uit, maar er komt nu inderdaad heel veel los. "t Is wel zo dat ze al een week of 2 niet geborsteld was, doe ik niet als het 's nachts vriest. Voor de grootste lading hebben we tegenwoordig deze trimborstel, maar de Fjord is er niet blij mee. http://www.atorka.nl/ij-artikel.php?cat ... 197.233.19
Staldeur staat altijd open, dus ze staat echt een 23/24 uur buiten, vanavond ook weer, in de regen... Tess ziet er mooi uit! Mooi bescheiden buikje zo van de zijkant.
Heb vanavond weer een mooi KADO gehad, baby was een paar weken goed hoorbaar (blubbbbbbbbb zoals onder water in een zwembad), maar voelen zat er niet bij. Vanavond was ik op een ander tijdsitp dan normaal, en Mira stond net in een uitrekhouding, had een harde buik, en ik gaf een duwtje en kreeg een paar goed zichtbare duwen terug, daarna schudde de buik even heel kort heel heftig. Zo mooi......
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 16-02-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanessa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:26

Zo weer eventjes bijgelezen..
Gefeliciteerd allemaal met de baby's, het zijn echt plaatjes allemaal :D !!

Carly is nu 281 dagen en het gaat hartstikke goed. Rij nog steeds met haar en dat gaat prima, zelfs buigen gaat nog steeds soepel. Dat had ik een paar maanden terug niet verwacht, aangezien de singel toen in een paar weken tijd 2 gaten losser moest :o.
Jemilla onze andere merrie gaat ook hartstikke goed, zij is nu 269 dagen en ook haar berijden we nog steeds en dat gaat haar gemakkelijk af.
Ben trots op mijn dames! :D