[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:58

paardenmelkerij?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:06

ik denk gewoon dat hij niet drinkt van de buikpijn Hiboune ..de DA zal wss een spuitje ontsekingsremmer geven en wat AB ..als ie reeds uitgedroogd is bovendien om de paar uur een baxter !!
Na een dag of twee voelen ze zich beter en gaan vanzelf terug drinken

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:08

Dana01 schreef:
oeh Balen Hiboune ...

wat schuift het Youngster Schijnheilig
hihihi

Veulen knuffelen? Tong uitsteken

Veulen van Model is ook nog te koop Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:09

hiboune schreef:
Komt nou echt geen melk meer uit dus valt niks te melken..
Hiba is trouwens wel hengstig kan dât ook nog een bepaalde invloed hebben op bent?

Je veulen is toch nog hardstikke jong? Dat is niet goed hoor als ze geen melk meer geeft.
heb je haar al getempratuurd? Misschien heeft ze wel uierontsteking.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:11

DA is al gebeld zie ik. Vreemd dat ze vanmiddag misschien wel komt. Verward
Besita wat geef jij de veulens standaard na de geboorte voor de darmen?

Oh ja Noon heeft het heen en weer gekregen vanmorgen! Dussss wie weet vannacht!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:13

Aaah toen ik dus wegfietste vond ik dr al onrustig. Hield dat aan toen jullie er nog waren?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:18

youngster schreef:
Oh ja Noon heeft het heen en weer gekregen vanmorgen! Dussss wie weet vannacht!

Wie weet wacht ze helemaal niet op vannacht of is het er een die niet rustig buiten zal willen gaan liggen?

Hiboune: Hengstigheid kan ook zorgen voor diarree bij het veulen, maar denk dat het nu toch vooral door te veel water drinken komt. Sloom is niet oke, met die warmte van de afgelopen dagen is het zo foute boel als ze diarree hebben en hiba geen melk, toch echt tijd voor een DA bezoek!

Bel91: 339 dagen, dan is ze nog niet eens overtijd Knipoog (als de gemiddelde draagtijd 340 dagen is)
Op het mooie weer wachten ging hier 2 keer niet op, het was steeds lekker weer en op het moment dat het afkoelde en wat ging regenen gingen de merries prompt neer om te veulenen (en die staan ook 24/7 buiten) de meeste van die paarden hebben niet zo’n boodschap aan warm weer, die vinden het wat koeler veel lekkerder

Hoorde net ook een vreemd verhaal over een DA die geen tijd had. Eigenaar belde de DA dat zijn merrie aan het veulenen was en ze zagen alleen een neusje, geen voetjes. DA zei dat ie niet kwam en dat ze het maar terug moesten duwen en de voetjes moesten zoeken (nog geen eenvoudige klus). Die eigenaar is ik weet niet hoe lang bezig geweest om de voetjes te zoeken die helemaal terug lagen en uiteindelijk heeft hij het eruit gekregen (veulen staat ook heel krom nog). Waarop de DA de volgende dag doodleuk alsnog op de stoep stond om een veulenprik te geven Gestoord Ben ik nou gek of moet je dan geen DA worden, als je niet weggeroepen wilt worden..
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 11-06-08 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:18

Ja het was alleen maar erger geworden Ja

Je vader had de neiging al om haar naar binnen te halen. Heb maar gezegd dat hij de stroom even moest controleren. Ze zou zich zo door het draad drukken Nagelbijten / Gniffelen

Maar normaal als je naar haar toe gaat stopt ze bij je om te kroelen. Nu liep ze in 1 rechte lijn naar de uitgang om vervolgens daar te gaan zenuwen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:19

Nicole, ik denk niet dat ze buiten zal bevallen. Die wacht tot ze binnen staat denk ik.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:20

En dat is dus nu Clown
Ze is dus niet gestopt met drammen buiten.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:21

jeetje hiboune, vreemd dat de DA vanmiddag pas komt, zou gewoon weer bellen als je het niet vertrouwd.

Pavo verkoopt ook veulenmelk !

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:22

Staat ze op stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:23

nicole..
ik weet t maar vrijdag leek het erop dat er iets gaande was...
nu dus totaal niet meer..
ik hou haar goed in de gaten en zie vanzelf als er wat actie in komt..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:26

Sjoert schreef:
Staat ze op stal?

Jep!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:29

Zo wilde Upona iedere avond best braaf mee het afgezette stuk in voor de nacht, tot de avond van de geboorte, toen werd ze erg boos in die cirkel en bleef ze maar heen en weer rennen, ze wilde eruit, naar de achterkant van de wei. Toen ben ik er maar bij gebleven, ik denk jij nept mij niet mop Haha! En een kwartier later komt ze voor mijn voeten liggen en begint

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:31

hiboune schreef:
Help!

Trof vanmorgen een niet zo fitte bentley aan.. Verschrikkelijk aan de diarree en sloom.. Nou kwam ik er dus achter dat hiba haar amper tot niks laat drinken.. Pijn in der uier?
Zo te zien aan de waterbak heeft bent veel water op zou dat een reden van haar diarree moeten zijn? Toen ik wat melk in mijn hand had gemolken at bentley mijn vingers er zowat bij op!
Wat moet ik nou doen??

Ik weet niet hoe oud je veulen is maar in de eerste twee weken krijgt moeders ook allemaal hormonen door haar lichaam waardoor de meeste veulend de eerste twee weken aan de diaree zijn.. Ons veulen had vorig jaar helemaal een kale kont van de diaree..
DA bij gehaald en bleek normaal te zijn door de hormonen en het weer hengstig worden van de merrie..
Mijn veulen drinkt ook soms water kan je toch niet tegen houden ze doen de moeder na. net zoals gras eten en hooi.
Die van mij is nu 1 week oud

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:37

Ja pff, dilemma.. ik moet het spul hier buiten gaan doen, maar als ze nu doorzet mis ik haar zometeen alsnog! (youngster of Sjoert willen jullie mij laten weten als ze in de tussentijd begint?)

*gaat opschieten*

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:37

Water drinken kan je wel tegenhouden hoor! Zeker als ze teveel water drinken, gewoon zorgen dat de merrie de drinkbak nog aankan, maar de kleine niet meer!!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:38

Lindy die diarree in de eerste twee weken heeft te maken met verandering van ten ed en dus de darmflora die zich aanpast ..je veulen is dan niet ziek !!! als je veulen ziek toont en sloom dan is er meer aan de hand

Youngster ...ik geef de biest bijna standaard met de fles ..niet iets voor de darm flora ...veulens aan de diarree heb ik Diarsanyl voor liggen ..dat geef ik dan een keer of drie en dan moet het beter zijn ..anders moet de DA erbij gehaald worden

ik wil Noon zien Vork Clown

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:38

Nicole288 schreef:
Ja pff, dilemma.. ik moet het spul hier buiten gaan doen, maar als ze nu doorzet mis ik haar zometeen alsnog! (youngster of Sjoert willen jullie mij laten weten als ze in de tussentijd begint?)

*gaat opschieten*

ik moet straks werken Koe
Ze is nu rustig hoor.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:40

Lindy1982 schreef:
Ik weet niet hoe oud je veulen is maar in de eerste twee weken krijgt moeders ook allemaal hormonen door haar lichaam waardoor de meeste veulend de eerste twee weken aan de diaree zijn.. Ons veulen had vorig jaar helemaal een kale kont van de diaree..
DA bij gehaald en bleek normaal te zijn door de hormonen en het weer hengstig worden van de merrie..
Mijn veulen drinkt ook soms water kan je toch niet tegen houden ze doen de moeder na. net zoals gras eten en hooi.
Die van mij is nu 1 week oud

Dit veulen dronk wrs alleen maar water en geen melk, dat is wat anders dan een paar slokken met moeder meedrinken.
Als de merrie nu al geen melk meer geeft is er iets aan de hand, dus ik zou zeker die DA nog eens aan haar jasje trekken

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:41

@hiboune, wat vervelend zeg, ik zou ook bezorgd zijn, kan toch niet alleen aan de hengstigheid liggen dat hiba bijna geen melk meer heeft, ik hoop dat de DA snel bij je is.

@youngster en sjoert, oeh spannend!!

@Nicole, lekkere DA dan zeg.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:45

besita schreef:
Lindy die diarree in de eerste twee weken heeft te maken met verandering van ten ed en dus de darmflora die zich aanpast ..je veulen is dan niet ziek !!! als je veulen ziek toont en sloom dan is er meer aan de hand

ik heb ook nergens staan dat hij ziek was maar dat dat normaal is..
dit is mijn ervaring..
kijk is kan het veulen niet vanaf hier zien als het anders is zou ik de DA gewoon laten komen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:48

tjonge jonge..... Het is maar goed dat hij niet mijn DA is.. Ik had hem aan zijn haren hierheen gesleurd!!

Nee, dat kan niet volgens mij... Het zou wel kunnen dat je veulen een wormen infectie heeft. Maar we kunnen aan alle kanten speculeren, die DA moet gewoon komen!! Hoop dat ie nu wel komt Hiboune!! Arm veulen!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:52

arm veulen ,hoop dat de veearts snel komt !!

PVD : heb je nog eens naar men foto's gekeken ? (bloost) Knipoog