[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:33

SA wat weet je toch veel, geloof wel dat ze het zo noemden maar de DA heeft niet gezegd dat ze niet meer als rijpaard gebruikt kan worden.....maar eens navragen dan.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:36

jennyk schreef:
Cindy: het veulen van vorig jaar was idd van dezelfde vader, is verkocht. Voor het veulen van dit jaar heb ik ook al weer een zeeeer geïntresseerde!

*LOL* die wordt van mij Haha!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:42

Poeh, die buikhernia klinkt erg pijnlijk. Ik ben ook even op het internet aan het zoeken geweest en kwam bijzondere foto's van een rund tegen met een hernia abdominales http://www.livet.lv/16_05/truce.htm Ik hoop dat je paardje heel snel een veulentje gaat krijgen, zodat haar veel pijn bespaard zal blijven.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:44

Toen reindert hier zondag was is hij ook even gauw het weiland in geslopen om de inmiddels 2 maanden oude veulens van Shanaya en Njadien op de gevoelige plaat te leggen (had ik het van te voren geweten dan had ik ze ff schoongemaakt Clown ) er zit een leuke serie tussen van Djamal waarop goed te zien is wat een enorme draak hij eigenlijk is Knipoog ik zal ze zo eens in een topic plaatsen...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:45

Martine_m schreef:
jennyk schreef:
Cindy: het veulen van vorig jaar was idd van dezelfde vader, is verkocht. Voor het veulen van dit jaar heb ik ook al weer een zeeeer geïntresseerde!

*LOL* die wordt van mij Haha!

Haha! ik hoop het, dan is ie in goede handen!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:46

Nicole288 schreef:
fokfanaat: Dus na de bevalling meteen een wormspuit erin?

[***]: Dan verplaats je haar dus de dag van de bevalling naar een voor haar nieuwe plek? Daar heeft ze dan toch ook geen antistoffen tegen in de biest?

yashilha: Die is dan weer ongeveer aan de beurt. En later ontworm je moeder en kind toch ook steeds tegelijk?

Wie er aan de beurt is die krijgt Nicole
Ik heb een kalender hangen in de wc en daar schrijf ik alles op Haha!
Ik dacht alleen dan komt?het toch ook in de melk?vandaar mijn vraag Knipoog
Draaakje ik duim voor je dat het niets ernstigs is Ach gut
Rian fijn dat het zo goed gaat en laat je lekker verwennen hé!!!
SA weet ook alles Haha!
Martine wat leuk dat jij het veulen koopt van JennyK
Spannend voor je dus Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:49

Pauk schreef:
M'n merrie had vanmiddag 1 dik oog en vanavond 2 dikke ogen..
Niet buiten gestaan met die wind.. Is ook niets geks te zien.. komt alleen veel vocht uit..
Kan dit met de laatste loodjes te maken hebben?

icoliene heeft dit ook sinds enkele dagen....vandaag echt erg..maar ze zit vandaag precies op 9 maanden

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:49

SA kom maar op met die foto's!!!!!!!! Go jij! Go jij!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:51

Lavendel had daarnet toen we haar op stal zetten een klein harsdopje!!!! *LOL*
Haar uier is vol en sinds vanochtend zitten ook de spenen vol.
Op de camera(ik heb er 1 naast het bed en 1 naast de tv Nagelbijten / Gniffelen ) zie ik onrust ,schrapen.
Dus ik ben benieuwd!!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:52

Ik kan me hier nu officieel melden.
Ik vermoede het al een paar weekjes maar de veearts heeft het vanmiddag bevestig sara is drachtig! Ze is uitgerekend halverwege juni, alleen het buikje is nog niet echt rond.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:53

eilander schreef:
Lavendel had daarnet toen we haar op stal zetten een klein harsdopje!!!! *LOL*
Haar uier is vol en sinds vanochtend zitten ook de spenen vol.
Op de camera(ik heb er 1 naast het bed en 1 naast de tv Nagelbijten / Gniffelen ) zie ik onrust ,schrapen.
Dus ik ben benieuwd!!

Spannend!!! Kan je niet een beetje van die onrust deze kant opsturen? Ik wil ook graag een veulentje Clown

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:57

spannend eilander! Hou ons op de hoogte hè!

Yashilha: ja komt goed als martine het veulen van me koopt! Ze is nu mijn bijrijder, of eigenlijk rijder van creamer

Vera63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:57

Gaaaap wat een mooie foto van een mooi veulen'tje(Y)

Vera63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:58

oeps Tong uitsteken verkeerde teken erbij gedaan.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:00

Jullie zijn bijna niet bij te houden zeg wat gaan jullie hard.
Iedereen met een veulen gefeliciteerd. MarijeR zou die ontstopper toch gewerkt hebben?
Rian1984 jij ook gefeliciteerd met je zoontje mooie naam.
Harinaatje jij heel veel sterkte en succes met je veulentje lees dat het de goede kant op gaat gelukkig.

Inkepink wat jij daar schrijft over de buikplaten en spieren dat is precies hetzelfde als dat ik te horen kreeg bij mijn shetje Maaike. De DA vermoed dat zij een tweeling draagt of heel veel vruchtwater heeft. Ook jij veel sterktje met merrie en veulen.

Helaas gaat het niet echt denderent met Maaike ze heeft nu weer een licht longontsteking en zit dus aan de anti-biotica. Ook heeft ze echt ontzettend veel jeuk ze loopt al met een eczeemdekentje rond, alleen de buikflap past niet maar het gaat voornamelijk om haar nek en staart die worden wel beschermd met die dekentje. Met Maaike zal ik ook nooit meer fokken.

Maaike
Afbeelding

Afbeelding

Bonnie helpt af en toe mee de jeuk te bestrijden.
Afbeelding

Bonnie
Met Bonnie gaat het goed al begint ze wel humeurig te worden. Vanmorgen liep in met mijn kleine achternichtje de wei in Bonnie komt altijd gelijk op ons af maar nu draaide ze zich om met de oren plat in de nek ik heb haar maar even genegeerd later kwam ze wel gewoon op mij af.

Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:01

even een update van deze kant...

icoliene word het te zwaar denk ik zo...
ze loopt bijna niet meer en als ze in de stal staat is ze al heel moe als ze heeft staan eten....ze ligt ook steeds vaker....arme merrie

nog even volhouden ico,nog maar 8 weken...

op stage ook druk bezig!!
vanaf vandaag is het lammerseizoen volop begonnen..
afgelopen nacht hebben er al 10 schapen gelammerd....dat maakt dus ongeveer tussen de 10 en 15 lammeren

vanmorgen check gedaan met stagebegeleider,vonden we 1 lammetje waarvan de moeder kwijt was.....hebben we ook niet meer gevonden....heeft kunstbiest gehad via een sonde..
daarna is hij opgestaan en heeft vanzelf uit de kunstmatige melkbar gedronken..komt helemaal goed met die

verder nog 3 bevallingen gehad vandaag,smorgens een 2 ling en smiddags een 2 ling en een 3 ling

de 3-ling was totaal onverwachts....leek er nog helemaal niet op dat de schaap zou aflammeren

verder zo,n beetje de hele dag bezig geweest met oornummers indoen en lammetje nakijken en bijvoeren uit de fles....

morgen neem ik mijn camera mee dus dan foto,s van de superschattige lammetjes...

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:03

niemand die wil uitleggen wat de 10-dagen draai is Verward kan het zo ook niet ergens vinden

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:05

Ik denk dat ze daarmee het proefdraaien van het veulen bedoelt, dat meestal zo'n 10 tot 14 dagen voor de bevalling plaatsvindt. Dit kan lichte koliekverschijnselen bij een merrie geven.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:08

ok bedankt, dus dan mag je er rekening meehouden dat ze met 10 dagen komen? gebeurt het dan zo dat het veulen in de positie gaat liggen?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:09

Mabon, wow Maaike is idd heel erg dik. veel succes er nog mee, hopelijk krijgt ze een gezond veulen en komt ze er zelf ook gezond vanaf.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:13

pff. wacht nog steeds op de dierenarts... syl heeft knoert harde uiers, er drup nog steeds melk uit, haar buik maakt allemaal rare geluiden, ze heeft 38,1 graden verhoging want normaal heeft ze 37,5 of 37,6... mak me echt zorgen, alles duid op een baarmoeder ondstekking... hopelijk komen ze vanavond nog, heb net weer gebeld... maar volgens hun kon het ook tot morgen wachten....

ze komen over 1,5 uur, met zn tweeen.... pff vind het maar niets, t is dat het moet, maar ze gaan dan volgens mij wel inwendig scannen, dat is toch ook gevaarlijk?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:24

Meestal merk je weinig van het proefdraaien van het veulen wat zo'n 3 a 4 weken vooraf begint, deze oefeningen duren vaak maar 10/15 minuten per keer, maar vaak is er +/- 10 dagen of korter voor de bevalling een hele serieuze "draai" waarbij ook alle rek en strek oefeningen gedaan worden (reflexen) die ook iets langer duurt, daar heeft de merrie meer last van dus haar temperatuur gaat vaak wat omhoog en ze heeft koliek-achtige verschijnselen. Meestal merk je daarna ook niets meer tot de geboorte zelf op gang komt. Deze is dus vaak het duidelijkst en ook vaak de laatste duidelijke draai, dus vandaar dat we die de 10-dagen-draai noemen Knipoog

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:30

ok, bedankt Knipoog ik herken er wel dingen uit, die ik heb gezien

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:30

Iedereen gefeliciteerd met de veulens!

Ik heb gister voor het eerst Firenza's veulen gevoeld! Echt leuk, nu weten we in ieder geval dat ie het doet Tong uitsteken

Hier een paar foto's van Firenza vanmiddag, nu 253 dagen drachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:31

firenza is lekker smerig Haha! lekker buikje heeft ze gekregen!