[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:59

superpony schreef:
Cynthia, geweldige foto's!!

Toch vraag en de mensen die klein fokken; shet, mini, welsh. Wat doen jullie er verder mee??

Ik ben dol op kleintjes en zou zo graag weer willen, maar denk ook gelijk, het is een plek waar een rijdbaar paard kan staan.
Maar ja, reuma, dus rij best weinig. Fokken? Ik kan geen afstand doen.......Mennen? Gedaan met de shet, lol, maar niet meer kunnen testen met huidige lijf.

Stiekem hoop ik nog steeds tegen ene drachtig shetje aan te lopen :o

Hier knuffel ik er veel mee, doe aan grondwerk, werk in vrijheid met mijn pony, wandel buiten en geniet heel erg van de Shets. De eigenaars fokken er mee en daar help ik dan mee als in veulentjes knuffelen en alles aanleren wat ze moeten leren als in de basis. Zorgen dat ze mensen vertrouwen.
Van de kudde van mijn pony leer ik ook nog eens veel over kudde gedrag en verdiep mij er daar ook nog eens in. Wat dat betreft dus altijd eigenlijk wel met iets bezig hier :)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:00

Moos wat schrikken. Hopen dat de dierenarts alles netjes terug op de plek krijgt

Olga. Wat is dit moeilijk om zo je merrie te zien staan. Ik ga met de voorgangers mee. Ze toont geen vechtlust, eet niet. Probeer het veulen nog te redden. :knuffel:

pradadaan

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:01

Bah wat een nare verhalen ineens! Heel veel sterkte iedereen Y;(

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:02

Moosss heel veel sterkte, hoop dat je merrie het redt. Wat een verdriet

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:02

Oh wat erg Moos! Heel veel sterkte Y;(

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:03

moos: sterkte! Duimen dat het goed komt met de merrie! Hoever was ze?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:09

Och Moos, ook al zo’n verdrietige situatie. Hopelijk kan de dierenarts de merrie goed helpen. Sterke :knuffel:

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:10

Moosss schreef:
Toch even huilen hier, Fajah helaas net opeens bevallen. Veulen dood en Fajah had d’r darm ermee uitgeperst. Nageboorte zit er nog aan. DA is er…

Heel veel sterkte Moosss :(:)

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:13

Ah Mooss wat verdrietig.. Ik was net aan het bijlezen en wilde je feliciteren met je mooie palomino veulen... En dan nu dit... Sterkte... :knuffel:

Baudyh... Ook zulk verdrietig nieuws... Ben je maandenlang aan het toeleven en dan gebeurt er zoiets... Sterkte :knuffel:

Olga, ik wou dat ik je advies kon geven... Het is gewoon een vreselijke situatie waar je in zit. Van te voren weet je niet waar je goed aan doet. Volg je hart... :knuffel:

Eilinora ze is een Glyncoch Kentucky X Frairs Rupertino. Ik ben ook heel blij met haar! <3

De vraag wat we met de kleintjes doen.. Haha! Snap ik wel... :D
Ik heb zelf altijd gereden (kwpn) maar dat kwam op een laag pitje te staan na mijn zwangerschap. Mijn paard heb ik als 2 jarige gekocht en is 3 jaar geleden plotseling overleden toen hij 22 was.
Daarna is er een D pony gekomen voor mijn stiefdochter. Op een gegeven moment begon het toch weer een beetje te kriebelen bij me, maar ik wilde niet meer de verplichting om dagelijks te rijden. Er zijn een paar mensen met welshjes bij ons op stal die ermee mennen en lekker tutten. En aangezien ik nog nooit gemend heb, wordt dat het plan voor komende zomer.
Daarnaast heb ik altijd geroepen, als ik ooit een merrie heb wil ik een veulen! Helaas altijd ruinen gehad... Haha!
Laatst bijgewerkt door Jaydee_WP op 13-04-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:28

Sterkte moos…. Wat dubbel zeg :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:32

Moosss schreef:
Toch even huilen hier, Fajah helaas net opeens bevallen. Veulen dood en Fajah had d’r darm ermee uitgeperst. Nageboorte zit er nog aan. DA is er…

Ach nee, wat vreselijk. Sterkte voor jou en je merrie.

xYaartje schreef:
Hier knuffel ik er veel mee, doe aan grondwerk, werk in vrijheid met mijn pony, wandel buiten en geniet heel erg van de Shets. De eigenaars fokken er mee en daar help ik dan mee als in veulentjes knuffelen en alles aanleren wat ze moeten leren als in de basis. Zorgen dat ze mensen vertrouwen.
Van de kudde van mijn pony leer ik ook nog eens veel over kudde gedrag en verdiep mij er daar ook nog eens in. Wat dat betreft dus altijd eigenlijk wel met iets bezig hier :)

Leuk! Ik heb ook meer geleerd van de paarden zelf, helemaal sinds ze als kudde leven, dan van veel mensen.

Polo97 schreef:
De vraag wat we met de kleintjes doen.. Haha! Snap ik wel... :D
Ik heb zelf altijd gereden (kwpn) maar dat kwam op een laag pitje te staan na mijn zwangerschap. Mijn paard heb ik als 2 jarige gekocht en is 3 jaar geleden plotseling overleden toen hij 22 was.
Daarna is er een D pony gekomen voor mijn stiefdochter. Op een gegeven moment begon het toch weer een beetje te kriebelen bij me, maar ik wilde niet meer de verplichting om dagelijks te rijden. Er zijn een paar mensen met welshjes bij ons op stal die ermee mennen en lekker tutten. En aangezien ik nog nooit gemend heb, wordt dat het plan voor komende zomer.
Daarnaast heb ik altijd geroepen, als ik ooit een merrie heb wil ik een veulen! Helaas altijd tuinen gehad... Haha!

Ik was ooit gestopt vanwege gezondheid en toen voor zoon van 3 een shet gekocht. Daarna is het weer snel anders gelopen allemaal. Hij heeft hem gereden en later is de shet voor de sulky gekomen.
Eigenlijk kan ik echt niet mennen, maar vanwege tijdgebrek van zoon, laatste jaren wel gedaan en vond het met die super brave, enthousiaste shet wel erg leuk. Ik twijfel alleen of ik dat nu nog uit kan zitten. Maar we zijn teveel type, sulky als marathon, dus niet comfortabel.

Ik mis de shet gewoon heel erg. Heb al gevraagd of zoon en schoondochter al aan kinderen willen beginnen.

Zoek dus gewoon een hele goede smoes om een shet te mogen kopen weer :o

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:37

Heel veel sterkte Moos en Olga! Wat verschikkelijk om mee te maken allemaal..
Hoever in de dracht was je merrie Moos?

Hier vandaag toch plots ook wat minder..

Tiara stond met de buik wat opgetrokken en er hing wat slijm aan haar benen. DA erbij en het begin van een baarmoederontsteking. Nageboorte is er wel af, dus wrsl toch een bacterie naar binnen gekropen.. Nu tabeletten opgestoken en ontstekingsremmer toegediend. Morgenvroeg spoelen.. Voorlopig nog geen koorts etc dus hopelijk er snel bij..

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:40

Jeetje moos wat heftig :n heel veel sterkte hopelijk krijgt de da de darmen weer goed mijn. Duimen draaien voor jullie Y;(

Kellykeuh jemig dat is ook niet niets, hopen inderdaad dat je er optijd bij bent en de ab aan slaat

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:59

Moner ik heb wel vaker het gat in de hoorn gehad. Ik heb er nooit echt bij stilgestaan dat dat gevaarlijk kon zijn, want er is verder nooit iets geks met die veulens geweest. Wat houdt het dan in?

Superpony, ik fok en ga naar keuringen en soms shows. De shows zijn gewoon lol met je knol en neem je zo serieus als je zelf wil. Er zijn ook veel plezierreeksen zoals springen aan de hand, obstakelparcours, Liberty, verkleedklasse,…
Ik heb ook aangespannen gereden met de shet en mijn minimerrie Suus, maar helaas te weinig tijd voor om dat verder door de zetten. Heb een paar mini indoor marathons gereden en was SUPER tof! Maar tijd om degelijk door te trainen ontbreekt mij.
Ik geniet van het plannen van de combinaties en ze geboren te zien worden/te zien opgroeien.
Maar ook van uren in de wei naar de kudde kijken, lekker poetsen en manen kammen, als ze zelf naar je komen om lekker te kroelen, te gaan wandelen,…
De kinderen kunnen er ook alles mee.
Ik mis het rijden soms en zou hier makkelijk een groot paard kwijt kunnen, maar er zijn hier 0,0 uitrijmogelijkheden aan de boerderij. En meestal mis ik het niet en ben ik blij op vakantie eens en rit te gaan maken.

Moosss wat schrik ik van je bericht! Heel veel sterkte. Hopelijk komt alles met de merrie goed!

Olga, zo te lezen heeft je merrie weinig zin meer om te vechten… wat hard zeg… hoe *** is dit. Ik zou ook focussen op het veulen. En als Wita er mee doorkomt, des te mooier.
Ik hoop dat op zijn minst 1 van beide het redt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:03

Wat een nare berichten allemaal opeens ;(

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:07

Mooss, heel veel sterkte, ik hoop dat de merrie het gaat redden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:07

Olga ik leef nog steeds met je mee. Ik hoop echt dat ze het redt. Maar je vecht nu ook voor het veulen. Het is moeilijk.

Mooss wat heftig zeg. Eerst de vreugde en nu dan het verdriet van het verlies. Ik hoop dat de merrie het redt.

Baudyh sterkte ook een veulen verloren. Bah.... Sterkte

Hier merrie weer schoon, nog wel 3 dagen antibiotica mee gekregen. Kleine doet het super. Ik mocht ze ophalen vandaag een dus even op de wei gezet. Droog foto's beloofd dus bij deze

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben verliefd.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:14

Oo nee, Mooss, wat verschrikkelijk! Sterkte en beterschap voor je merrie!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:15

Mooss sterkte,hopelijk valt de merrie te redden.

Mer ik vind jouw veulen zo ontzettend gaaf! Zo leuk getekent ook

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:19

Oh nee Moosss, wat verdrietig -O-

Olga: wat moeilijk dit zeg, ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik gedaan had in jouw plaats

Mer: fijn dat ze weer thuis zijn en wat is ze mooi <3

Voor mij graag ook zo eentje :))

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:39

Jeetje wat een nare berichten hier in een keer. Baudy en Moos, Sterkte.

@ Olga wat ik een beetje in je berichten terug lees is dat het eigenlijk volle focus op het veulen wordt nu. Grote kans dat als ze niet dragend was geweest ze opnieuw open was gemaakt en op de tafel ingeslapen. Ik hoop op een wonder voor jou dat ze het beide redden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:42

Jeetje moos jij ook al. Ik voel met je mee.
Hoop op mooie levende veulens vannacht!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:45

Moosss wow heftig. Wat een rollercoaster. Zo ben je blij met je palomino en nu ineens dit.. pfff.. sterkte!!

Kellykeuhh ook al pech. Gelukkig redelijk snel erbij. Hopen dat ze snel opknapt

Olga ook heel veel sterkte voor jou. Wat een dubio... wat is dan goed hé.. :( Veel wijsheid gewenst.

Mer1980 gaaf veulen zeg! Wel veel poetswerk hihi. Super fijn dat ze weer thuis zijn

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:49

Olga , sterkte wat een rollercoaster maak je mee.Ik blijf duimen dat Wits gewoon ongelooflijk veel wilskracht heeft en het nog goed komt.
Luister vooral ook naar je gevoel , welke beslissing ook je maakt hem net de beste intentie! Een nachtmerrie is het wel.

Baudyh , jemig schrikken . Sterkte met het verlies. Wel fijn dat je tegen Gust tarief weer opnieuw mag proberen. Hopelijk heeft je merrie er niet teveel last van.

Mer1980 , mooi veulen en ze staan nu iig op de goede plek om geholpen te worden.

Nicky , gefeliciteerd! Wat een knap ding.

mooss , gefeliciteerd!!! En palomino Ipv champagne als ik het zo zie. Even uit het blote hoofd.

Eilinora , spannend , pepper schiet mooi op.

Sanet , haha die oudere merrie denkt ook pottenkijkers!

Cynthia82 , wat een heerlijke foto's van blue.

Moner , bijzonder zeg . Wat fijn dat veulen het wel goed lijkt te doen

Jessicazz , wat gaat dat hard zeg! Ze is wel knap.

Mooss , och sterkte!

Kellykeuh , hopelijk optijd ontdekt en knapt ze snel op.

Mer1980 , wat fijn dat ze naar huis mogen en merrie opgeknapt is.
En droogfoto's , mooi veulen zeg.

Nou ik heb foto's van vanmiddag 16.15

Afbeelding

Afbeelding

En nu net om 18.45 drupte de melk er gewoon uit nu.Ze eet ook heel weinig , loopt hele dag al met de staart van de kont dus je zou zeggen vanavond /vannacht?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 19:51

Ik zou zegge : Succes vanavond/vannacht Toushie! Maar volgens mij heb ik dat al eens vaker gezegd _O-