[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:40

Gefeliciteerd Keat en Orchidee!

@Keat als de stal zo klein is, kun je ze dan niet beter buiten houden als je echt geen grotere stal kunt regelen? Tussenwand ertussenuit oid?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:44

Gefeliciteerd met de veulens. Ik waak nog steeds maar er veranderd niet veel.
Hier worden ze geboren is 3,5 x 3 maar die 1/2 meter extra is toch erg fijn. We zijn dat wel aan het veranderen. Merrie met veulen loopt nu in 6 x 3 en daar willen we volgend jaar ook de camera boven hangen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:44

Gefeliciteerd Keat! Ik heb ook geen ervaring daarmee.. Onze stallen zijn 5x5 of 8x8. 1 gast merrie D pony bevalt in stal van 3.5 x 3.5 omdat die echt 100% afgezonderd moet zijn ivm aanvallen buren..

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:53

Gefeliciteerd Keat en Orchidee.

Ik heb gelukkig ook geen ervaring met een kleine stal. Wel met een merrie die op haar veulen gaat staan, maar dit is met de nageboorte. Dan heeft ze zo'n last, dat ze niet goed naar het veulen kijkt. Fijne is dat we hem dan in de hoek kunnen leggen en ze nog ruimte genoeg heeft. Kun je de merrie en veulen niet al naar buiten doen/laten?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:03

Gefeliciteerd Orchidee!!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:12

Gefeliciteerd keat. Mijn merrie bevalt ook in een stal van 3 bij 3. Hebben de andere ook gedaan en ik heb er geen problemen mee gehad.

Orchidee gefeliciteerd.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:18

Blij te lezen dat er hier meer gewoon een 3x3 box hebben. Werd in mn eigen topic al bijna afgeschoten omdat ik mn merrie ook in een 3x3 heb

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:21

3x3 zou ik zelf niet durven, maar als t goed gaat prima.. Alleen bij Keat gaat t niet goed, dan vind ik 3x3 wel echt link. Dan zou ik echt wel kijken naar andere opties voordat t wel echt mis gaat.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:25

Hier eerder de merries ook in een 3x3 gehad, nu zitten we op 5.5x5 en ik wil nooit weer kleiner. Zoveel fijner voor merries om in te bevallen en voor jezelf de ruimte om er omheen te kunnen waar nodig.

Gefeliciteerd met de veulens allemaal! Blijft toch altijd weer een opluchting als alles goed gaat !

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:29

Ik snap het wel, groter is altijd beter. Ik heb zelf niet de mogelijkheid voor een grotere box, jammer genoeg. Mocht ik ze ooit aan huis hebben, dan weet ik het wel hahah

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:35

Gefeliciteerd keat & orchidee!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:35

Idd ik vind het vooral handig voor jezelf ook dat de box wat groter is. Je hebt veel meer plaats en beter zicht als ze beginnen. En heb de indruk dat de kans dat ze tegen de wand gaan liggen veel kleiner is. Allez ik heb ze nog nooit tegen de wand weten liggen. Ze maken hier altijd uitgebreid gebruik van hun stal. :')

Afbeelding

Als het niet anders kan dan moet het maar zo. Kan je niet een stukje paddock ervoor dan afzetten? Altijd handiger dat merrie dan kan rondlopen en eten terwijl beebje slaapt.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:42

JPitty schreef:
*Schuift haar mee-lees-steen even opzij*

Al een paar jaar ben ik een zeer stille meelezer hier in het dikke-buiken-topic. Lekker genieten van alle prachtige veulens en hun mama's.

Helaas sloeg de vrolijke sfeer hier afgelopen week om in verdriet, met de vreselijke berichten van Dustinlover en Evelien_MG. Om deze twee dames een hart onder de riem te steken, heb ik voor hen een virtueel bloemetje aangevraagd: [VN] Virtuele bloemetjes. Ik wens jullie allebei heel veel sterkte met het overlijden van de merries en Dustinlover ook met de hele toestand rondom haar zus...

*Kruipt weer onder de steen*

Ah wat lief zeg dat jullie zo meeleven! Doet mij erg goed. :j
Net de dierenarts nog weer gebeld voor On Top. Blijft aan de diarree. Na een AB kuur en een poeder om de poep dikker te maken is het nu niet meer waterdun, maar diarree blijft. Nu al bijna 2 weken dus zit me niet lekker.

Voyou gelukkig gaat het beter! Wat fijn dat ze daar lekker naar buiten konden. Hopelijk vandaag naar huis.

Keat gefeliciteerd met je veulen! Mijn stal is 3,5 x 4m. Merrie kan daar goed om het veulen lopen wanneer deze midden in de stal ligt. Denk dat dat wel belangrijk is. Maar je hebt geen andere keus begrijp ik, dus hopelijk gaat het beter!

Orchidee gefeliciteerd met je veulentje!
Benieuwd naar de droogfoto’s van veulentjes.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:45

Orchidee96 schreef:
Vannacht om 0.50 hier een merrieveulen geboren

Gefeliciteerd!!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:05

Ik heb mijn merrie in een box van (ongeveer) 3,5 x 3,5m maar ze is zelf ook maar 1m :o

Orchidee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:25

Afbeelding

Hier is ze dan wat een gelukje, was het wachten waard

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:34

Gefeliciteerd Orchidee en Keat!

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:38

Keat en Orchidee gefeliciteerd met de veulens!!! Wat een lief koppie Orchidee!
Keat, schrikken dat je merrie steeds op het veulen staat.. Hopelijk gaat het snel beter. Ik zou ze -zeker wanneer het zulk lekker weer is als nu- zoveel mogelijk buiten zetten als de mogelijkheid er is.

Evelien, wat naar die zorgen over On Top erbij. Hopelijk kan de dierenarts helpen van de diarree af te komen zodat je even in de rust komt na alles en lekker van On Top kan genieten...

Ik moet snel weer bijlezen zie ik, het gaat zo hard!

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:43

Ik heb idd geen andere keuze, anders had ik het wel gedaan en met de eerdere veulens ging het altijd goed. Liever zou ik de boxen ook groter hebben hoor!! Ik heb nog een overkapping die ik wel even op kan meten, maar die zal ook ongeveer 3x3 zijn. Misschien een paar cm breder, dus dat doet ook niet veel. Mijn buren hebben wel een buitenbox waar de tussenwand uit kan, dus daar kan ik misschien mee in overleg voor de volgende merrie... maarja dan moeten hun paarden eruit en moet de merrie het maar accepteren in een vreemde stal te staan..
Ik hoop gewoon dat die buiten kan veulenen.
Het veulenen was bij deze merrie en veulen overigens geen probleem hoor en is het ook nooit geweest. Zelfs niet met de naweeën. Het was nu dus echt gewoon lompigheid dat hij steeds tussen haar benen ging liggen. Ik heb de paarden wel aan huis, maar goed, ik heb een bestaande stal combinatie en dan zou ik dus alles plat moeten gooien en iets opnieuw plaatsen. Misschien doe ik dat wel in de toekomst als ik de centjes ervoor heb.

Ik ben vannacht nog een half uur eruit geweest en gaan kijken en hij deed het heel erg goed. Hij drinkt heel erg veel en is levendig. Hij ging nu ook steeds bij haar hoofd in het hooi liggen ipv midden in de stal of onder haar, dus misschien heeft hij er wat van geleerd. De merrie was heel voorzichtig met hem en zorgde heel goed voor hem. Ik hoop dus dat het hele stomme pech is geweest wat niet meer voor gaat komen. Ze staan hier overigens ook gewoon buiten hoor, alleen snachts niet wanneer het nog te koud is. Als het weer snachts ook goed is staan ze dag en nacht buiten, dus met een beetje geluk staan ze bij ons nooit veel op stal.

Foto's zal ik vanmiddag even plaatsen! Door alle zorgen vergeet ik helemaal te genieten en trots te zijn!
Het is een prachtige zwarte royale hengst en luistert naar de naam Olympus Mera!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:56

Gefeliciteerd met de veulens

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:02

Evelien, drinkt je veulen water? Want daardoor kan het komen. En heb je al ontwormt?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:11

Idd water brrr zo een schrik van gekregen. Zit vol bacteriën waar veulens nog niet tegen kunnen. Ik plaats waterbakken direct omhoog van zodra veulen geboren is.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:14

Keat en Orchidee van harte proficiat met de geboren veulens.
Keat wat ellendig als de merrie op het veulen gaat staan. Hopelijk is dit de laatste keer geweest.
Orchidee wat een mooi hoofdje van je veulen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:51

Gefeliciteerd Keat en Orchidee! Dat was het wachten waard!. Mooi snoetje Orchidee!
Ben benieuwd naar de zwarte hengst :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:00

Mijn veulen zag ik ooo al bij de waterbak kijken... Die kunnen niet hoger geplaatst worden. Vervelend nieuwsgierig ding _O-

Heb ze net weer even 10 minuten buiten gehad en vanmiddag nog eens. Hij loopt nu al aardig weg van de merrie, arme merrie is er druk mee om hem te volgen. Ipv andersom.