He he eindelijk aagjes veulen eruit. Iedereen gefeliciteerd.
Veel sterkte sultan hopelijk niks ernstig.
Hier is B'jay flink aan het haren. Niet blij mee.
Muronia
Geplaatst: 05-07-15 18:38
Sultan sterkte ik duim mee!!
Onze blondine is al bijna 3 maanden inmiddels!
sanowa
Geplaatst: 05-07-15 18:49
Ik meld mij ook maar even, zie allemaal leuke foto's voorbij komen van mooie veulentjes.
Mijn merrie is inmiddels 2 weken over tijd en ik vraag mij af of ik mij zorgen moet gaan maken...
op 6 weken is ze drachtig gescant. Een geluk want ze wou eerst niet hengstig worden, aantal weken daar gebleven en uiteindelijk hengstig gespoten, toen is ze 1x gedekt en daarna zou ze gelijk niets meer van de hengst weten. Dus het was een verassing dat ze drachtig was.
Inmiddels heeft ze een mooie dikke buik Tot 1,5 week geleden was ik gewoon bang dat ze helemaal niet drachtig is omdat er gewoon niets veranderde. Een week geleden had ze niet meer uier maar er hing wel wat hars aan, totaal ong. 3 keer gezien, en nu is alles weer als vanouds, dus niets te zien.
Ik maak mij serieus een beetje zorgen dat er niets inzit... maar aan de andere kant er komt toch maar zo geen hars aan de tepels? Vergeleken met mijn andere merrie heeft ze veel meer uier maar die heeft nog nooit een veulen gehad, deze wel maar dat is 10 jaar geleden.
Wat zouden jullie doen, rustig afwachten? of naar de DA en wat zou de DA evt kunnen doen?
sanowa de DA kan je na opvoelen vertellen of ze drachtig is. Schijndracht is ook een optie, dat komt nog best wel eens voor.
Knappe Blondie Murosh!
Oh, da's niet fijn sultan, wat heeft hij?
onley jammer van het bruin, maar dit wordt ook leuk! Een grijs met wit bonte heb je straks
jolandje
Geplaatst: 05-07-15 19:16
karin wat fijn dat het nu allemaal weer goed gaat, hero is prachtig, maar ja ik koop geen hengsten, heb er zelf teveel
sultan sterkte , hoop dat het niks ernstigs is
sanowa, misschien handig en leuk om wat foto's te plaatsen? van de buik, merrie , uier? maar twee weken over tijd kan echt wel hoor, hoeveel dagen reken je? wat voor merrie heb je? groot of klein?
murosch, wat een knapperd is ze toch, ook zo'n zachte blik in de ogen
onley wat een typisch kleurtje krijgt hij, is hij schimmel?
over het hoofd onder de staart......nou ja, Glowy was hengstig en gisteren had ze wat dunne mest, Breeze duikt dus onder haar staart en ze spuit hem helemaal onder, echt een dikke laag dunne stront helemaal van zijn hoofd tot zijn staart, toen maar even afgespoten met de tuinslang
Sanowa, misschien kunnen we wat foto's vergelijken. Mijn merrie is nu namelijk 12 dagen overtijd.
sultan15
Geplaatst: 05-07-15 19:23
Bedankt allemaal!
Hij was vanmiddag erg sloom op het land. Wilde steeds gaan liggen maar deed het niet. Wat vooral opviel was dat hij heel lief was het is normaal echt een boef met bijten en rennen en nu deed hij helemaal niks. Ik heb zijn temperatuur gemeten en deze was 39.9. De dierenarts is gelijk gekomen en heeft hem ontstekingsremmers en pijnstillers ingespoten. Ze kon geen duidelijke oorzaak vinden. De gewrichten zijn niet gevuld, longen klinken normaal en darmgeluiden zijn normaal. Mest ziet er ook goed uit en hij drinkt goed. Eten doet hij ook, maar een beetje met lange tanden. Ik hou hem nu goed in de gaten of er niet meer verschijnselen bij komen (misschien toch koliek of voor als hij moeilijker gaat ademen). Als het morgen nog niet beter is dan krijgt hij ook antibiotica. Dat vond de dierenarts nu nog niet nodig omdat er geen oorzaak lijkt te zijn en het misschien gewoon een 'griepje' is. Hij is ook gelijk ontwormt tegen spoelwormen. Nu even afwachten hoe hij het gaat doen.
Veel sterkte met Kodi, ik hoop dat ie gauw opknapt!
Dotan vandaag, samen met Naughty en een glimp van Phoebe. Jazzy was nergens te bekennen, hahaha. Morgen is Dotan alweer 5 weken! A.s zaterdag gaan we naar de NRPS keuring in Raalte. Heel benieuwd wat ze van hem vinden!
suffie
Geplaatst: 05-07-15 20:57
Lijkt wel of ik Dunja zie staan, alleen dat dingetje onder z'n buik heeft Dunja niet Dotan ziet er goed uit, gaat zaterdag vast goedkomen. Ik ben benieuwd wat ze van hem vinden. Ik was net even aan het kijken in het boekje voor a.s. zaterdag, er doen aardig wat Cremello kinderen mee. Volgens mij kloppen alleen jouw gegevens niet, al doet Dotan volgens jouw verhalen wel anders denken
Dotan HPA 528008150044815 , Geb. 01-06-2015, Palomino v: Don Cremello du Bois 528008070181207 Stb; röntgen v: Der Harlekin B 430665702 m: Phoebe 528008110061711 v: Power and Paint 343 447795293 Stb; prest.sport m: Soijance 99.01100 Stb v: Jazz 91.6398 Stb; pref m: Lesey 93.7545 Stb; ster v: Belisar 83.1251 Stb
Ben lang afwezig geweest hier en heb niet bijgelezen, begrijp wel uit de laatste berichten dat ik Sultan ff sterkte moet wensen. En Maroushka feliciteren, maar dat had ik ook al vernomen via FB. Ik probeer vanaf nu weer een beetje op de hoogte te blijven
Jet4you, dank je wel nog! En pff nog steeds niets bij jou, nu zal haar vulva wel genezen zijn toch, dus kom maar op nu hoor!!! Wat een mooie merrie ziet er toch wel drachtig uit hoor!!
Bonny, ook nog dank je wel he! En wat is hij leuk jouw wachten is zeker beloont heerlijk genieten!! En wat is Royal wijs nu al mee eten met mans dat wordt nog wat komt door de amstel zeker!!!
Sjintoo, dank je wel nog!! Wat een heerlijk veulentje ging toch nog snel bij jou, heerlijk hoor en wat een schatje!! Die foto's , als kinderpony!! Genieten!
Fotsy, ook jij nog bedankt he hij is weer heerlijk thuis! Fijn dat Olafje al veel tammer is nu heerlijk!! En heerlijke foto van veulens samen lief is dat!!!
Cemlys, klopte wat jij schreef dan is de diepe buiger te kort bij bokvoet hier ook de oppervlakkige buiger dus dat vereistte een andere aanpak en stappen moet ik toch de komende 3 maanden dan maar met een zo goed mogelijke prognose aan de slag. Pff heftig met het veulen hoop dat het meevalt.
Astridklomp, dank je wel ook voor de succes wens, en het warme weer goed overleefd, pff echt niet grappig!! Wat is Jaycee toch leuk en heeeel hard gegroeid!! En die foto met badlaken
Neon, [ff de show met de hackneys nog doorgegaan zaterdag? Wat was het heeeeet!!
Euforie, wat is Cookie toch mooi, groot gelijk dat je de keuring verplaatst hebt, suc6 alvast!
Murosch, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent zeg pff.
Jolandje hele goede tip vd action, en ziet er top uit hoor heerlijk!!
Setteli, leuk dat Dotan zo naar phoebe toe trekt, Jazzy heeft dat goed voor elkaar Wat een hals en alvast succes in Raalte!!
Karin, dank je wel nog!! OO wat een heerlijke foto's en zo top dat het met Dora goed gaar nu echt super verdiend je hebt er zoveel voor gedaan!! Jammer van Hero ,aar hij is zo leuk die vind vast een leuk baasje.
Pretty, wat een heerlijke kontjes En die Joey slaat alles he !!!
Polleman, dank je wel nog!! Ooo heerlijke Sunrise wil al lekker douchen dat is echt fijn zo braaf!!
Caesar, proficiat met je nieuwe aanwinst, en op de keuring was het ook al super gegaan zag ik proficiat!!!!
Carika, ooo opfok mag hij blijven top want hij is leuk ,Stal breukelenhof, als het goed is mag het best iets verder zijn toch?
Afwasborstel, wat een lieve foto!!!
Suus elviera, oooo wat een smelt foto wat een lieve Diesel, heerlijk!!!
Zamba, oo die Koko is goed gegroeid zeg!!
Uiltje, hoe is het met de laatste merrie die nog moet bij jou, de hitte goed doorstaan???
Dustinlover, balen is dat he die dazen om gek van te worden arme merrie!! Voor Empty kan het aftellen ook beginnen!!!
Onley, pff 41 graden nofg erger dan hiuer heerlijke douchen is dan wel lekker wat braaf van B jay, ooo ij gaat echt schimmelen maar voorlopig nog bont zo te zien!!!
AZ, Mausi 266 dagen oooo begint schot in te komen!!! Hoe is het afgelopen met de ontsteking bij Aziza?? Aleeya is echt leuk, en die Amir een flinke boef
Tara, Kasanova is echt leuk, wat een mooie foto's in zijn topic die 1e foto geweldig!!!
PearlAzra, klopt vdat Jacobskruiskruid dit jaar weides goed gekalkt en bemest en nu is het bijna allemaal verdwenen, groet vlgs mij vooral op arme gromd/
Inowa, Joy toch drachtig, leuk!!
Gblover, oei die Dotan, gelukkig is hij nog heel!! Cataleya ja veel te warm he hoe lang moet ze het verband omhouden?? En foto's zijn altijd Leuk !!
Inowa, wat is hij leuk!!!!
Myrthee, wat is behalve heel leuk ook heel slim hier wel met het hoofd onder de staart maar niet volledig eronder hoor!!
Murosch, pff alweer 3 maanden geleden , wat ziet ze er top uit en blijft numwel gewoon wachten achter de draad?
Sanowa, idd wat foto's is wel handig, en als je er echt aan twijffeld de da laten controleren.
Sultan, goed dat je het in de gaten had hoor! Door de spuit zal de koorts nu wel even zakken en hopelijk is het daarmee opgelost!! Hou hem nog maar even lekker in de gaten!!
Suffie goed opgemerkt , maar dan willen we ook een Dunja zien natuurlijk!!!
Pfff was beetje veel hoop dat ik niemand vergeten ben!!!
Bedankt allemaal! Gisteravond elk uur wezen kijken. Hij leek steeds wat op te knappen gelukkig. Toen ik het ontdekte was de koorts 39.9 en rond 21.00 uur was het 39.3. Vannacht ook een paar keer wezen kijken. Om 3 uur was de koorts 40.3! maar hij was super actief en at goed. Heel er getwijfeld om de dierenarts te bellen. Omdat hij zo actief oogde besloten het nog even aan te kijken. Net om half 6 was de koorts 38.8. Ik kwam de boer tegen dus die houdt hem nu in de gaten. Ik ga even proberen nog een uurtje te slapen want heb al met al maar 2 uurtjes geslapen
Jeetje Sultan, hoop dat hij een beetje op gaat knappen want dit is niets. Wat een zorgen kun je dan hebben he?
Dotan ziet er super uit, ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen. En hopelijk prettiger weer dan afgelopen zaterdag. Al moet ik zeggen dat we in de schaduw en met een windje prima stonden. Alleen op het terrein zelf bij de ringen echt niet te houden. Merrie was echt topfit, merkte je niks aan. Kon zo nog een paar rondjes mee
Inderdaad Jobamara; het ging super! Ik had erop gehoopt maar dan op kop geplaatst worden en doormogen naar de CK was wel echt best case scenario. Het maakte me niks uit, als ze maar door mocht! Maar ik heb nu ook wel hulp gehad met tips en adviezen om haar er top voor te hebben staan, en dat heeft ook wel geholpen. Als ik op andere adviezen was afgegaan en haar had gelaten zoals ze er toen "top" voor stond, had ik het dit jaar ook niet gered. Dus ik ben enorm blij met de gekregen kansen én hulp en nu moet ik volle bak erbij blijven tot de Centrale Keuring! Nog paar weken de tijd om nog meer te verbeteren.
Mijn nieuwe 3 jarige gaat ook mee naar Heteren eind juli. Dus ik heb er 2 om klaar te stomen Ik weet mijn tijdsbesteding de komende zomer
Sultan, pfff heftig hoor richting de 41 graden niet twijffelen maar bellen hoor, nog iets hoger en er is risico op orgaanschade! Maar gelukkig is het nu iets gedaald! Hoop dat je nog iets hebt kunnen slapen. Beterschap!
Jet4You
Geplaatst: 06-07-15 10:19
Jeetje Sultan hopelijk zakt de koorts nu verder.
Jannie d'r uier is weer wat voller (gisteravond nog wel bijna leeg)