[HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leine82

Re: [HK][Barncam] - Foalcamobsessus Eyespoppingoutus 2011 #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:08

echt een mooi veulen, zonde dat het dan zo af moet lopen.... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:33

Ik hoef de link dus niet, heb gister wel tot de cam uit ging gekeken.
Ik ben erg blij dat ze het zelf overleefd heeft, daar maakte ik me zorgen over. Ze staat er nu vrij rustig bij gelukkig

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:39

Dames ik moet zeggen dat ik veel van jullie een stel sensatiezoekers vind. Iedereen wil die link maar hebben om naar foto's van een dood veulen te kijken terwijl ze de merrie niet eens hebben gezien of de eigenaar kennen. Een beetje misselijkmakend.

Daarbij heeft iemand de link ook in het topic gezet, terwijl ik nadrukkelijk heb verzocht dit NIET te doen. Gelukkig is inmiddels wel weer weggehaald.

Ik mag misschien een zeikerd zijn, maar na 6 á 7 jaar trouw barncammen vind ik dit toch wel bijna over de grens van wat wel en wat niet kan gaan..

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:45

he vue,
ik heb inderdaad de link gepost maar dit was iedereen vroeg er om en de eigenaar had de link naar iedereen op marestare gestuurd.
dacht dus niet dat ze het erg zou vinden daar het een bloedmooi veulen was en anders zelf de link ook niet na iedereen had gestuurd.
heeft er trouwens ma 2 min in gestaan in het topic, sorry daarvoor

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:49

ook zegt ze op marestare dat ze speciaal een pagina voor hem heeft gemaakt zodat iedereen hem nog kan bekijken

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:51

toch denk ik dat de meesten hier Chevy echt wel gevolgd hebben hoor, op een paar na :)

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:52

jua ik ben er vanacht ook hele nacht geweest en er waren veel die gister na haar gekeken hebben

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:57

Ja, iedereen moet ergens beginnen met barncammen en aangezien ik de merrie zo'n 24u gevolgd heb en haar afrekening inmiddels kan uittekenen wilde ik toch wel graag zien wat de wereld gaat missen...

Dat jij het al 7 jaar doet wil niet zeggen dat je zo mag oordelen op deze manier want dat vind ik ongepast en misselijkmakend. Ik moet me bijna aangevallen voelen als sensatiezoeker die graag dode veulens bekijkt? Nou nee, daar.pas ik voor... genoeg dode veulens in het echt gezien.

Misschien was het voor sommige mensen gewoon een afsluiting van een emotionele gebeurtenis en daar is niets mis mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:02

Ik kan me goed voorstellen dat het een soort afsluiting is. Voor mijzelf is de afsluiting dat ik haar nu rustig in haar stal zie staan, maar ik begrijp best als mensen het veulen willen zien.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:04

En als de eigenaar dat niet gewild had dan had ik dat uiteraard gerespecteerd, maar de link was er... dus waarom niet?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:06

Nien1984 schreef:
Ja, iedereen moet ergens beginnen met barncammen en aangezien ik de merrie zo'n 24u gevolgd heb en haar afrekening inmiddels kan uittekenen wilde ik toch wel graag zien wat de wereld gaat missen...

Dat jij het al 7 jaar doet wil niet zeggen dat je zo mag oordelen op deze manier want dat vind ik ongepast en misselijkmakend. Ik moet me bijna aangevallen voelen als sensatiezoeker die graag dode veulens bekijkt? Nou nee, daar.pas ik voor... genoeg dode veulens in het echt gezien.

Misschien was het voor sommige mensen gewoon een afsluiting van een emotionele gebeurtenis en daar is niets mis mee!

Mag je vinden hoor, maak je niet zo druk. :+
Gepaster is dan om de eigenaar gewoon te pmen voor de foto's ipv te verspreiden via via.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:09

eigenaar heeft het al druk zat die had al meer dan 200 pm binnen vanacht

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:10

ik bedoel dan had ze nog 100 pm erbij...

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:12

I have 200 e-mails for this request so this is basically a form letter..lol
Thank you all so much for your prayers and support and here is Chevy's colt. He was good size for a first foal and had his Daddy's pretty head. I was so looking forward to this foal since he was the last one by my stallion whom I lost in November and our only foal this year. First time we have ever had something bad happen during a foaling so that is a blessing as we have had so many healthy ones en dan hier de link

dit was trouwens de standaar reactie die iedereen kreeg
Laatst bijgewerkt door jetwii op 14-04-11 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:12

Leuk ja, Vue, ik wilde het ook graag zien, maar ben geen Marestare member, maar heb wel de hele nacht tot tegen 3:00 zitten kijken, voor mij (ook) een soort van afsluiting, >;)
Om heel eerlijk te zijn voel ik me ook wel aangevallen.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:13

Ok zal me niet meer druk maken... maar volgens mij deed jij dat ook...! Ik heb wel een paar eerdere berichten van je gezien die ik niet zo aardig vond... Iedereen doet het op zijn of haar manier en ook jij als doorgewinterde barncammen mag gewoon begrip hebben voor de nieuwkomers.

De link doorsturen is goed bedoeld en het staat gewoon openbaar op internet dus niets crimineel of respectloos aan.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:15

Vue schreef:
Nien1984 schreef:

Mag je vinden hoor, maak je niet zo druk. :+
Gepaster is dan om de eigenaar gewoon te pmen voor de foto's ipv te verspreiden via via.

Bovendien vind jij dat gepaster... Ik vond het gepast om de eigenaar verder niet lastig te vallen...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:37

weet iemand wat ze aan het doen zijn met het veulen van Big Sky Farm????

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:40

Nadesh schreef:
Een ding snap ik alleen niet.
Op de foto's zie ik een heel veulen.
terwijl ik op marestare het volgende las:
Citaat:
Both the vet and I were aware the cam was on the whole time and had thought of it, there was a point when we had to get the rest of the foal out that we needed it cut. For people who have been watching her and saw how she kept going down the last 24 hours..know that was because the foal was breech and anytime she would try to go into labor it was a no go.

Of lees ik nu iets verkeerd??

Dat 'cut' slaat volgens mij op de cam.......
'DA en ik waren er van op de hoogte dat de cam steeds aan was en daar hebben we ook aan gedacht, maar er was een moment waarop we de rest van het veulen eruit moesten krijgen en de cam af moesten sluiten'.
volgens mij bedoeld ze met 'that we needed it cut' dus de cam, en niet het veulen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:46

Nien1984 schreef:

En daar ben ik het compleet mee eens.
Vue, je komt bijna als een soort mod van dit topic over. Ik vind zelf ook dat er heel voorzichtig en respectvol moet worden omgegaan met foto's, filmpjes en ander materiaal en dat er vooral gekeken moet worden naar wat de eigenaren van de betreffende merrie willen.
Susan heeft zélf op MS iedereen opgeroepen om massaal pb's te sturen als ze haar veulentje wilden zien, ze wilde eerst zelfs nog de cam aanzetten zodat iedereen het veulen zou kunnen zien, maar dat lukte helaas niet. Daarnaast heeft ze een speciale pagina op haar site geopend met foto's van het veulen.

Er zijn vélen die gisternacht intens hebben meegeleefd met het hele drama, en wáarom zou men dan die link niet mogen hebben? Het is raar dat jij denkt dat mensen graag naar foto's van dode veulens kijken, tuurlijk is dat verdorie niet leuk! Maar als jij die merrie (en Susan én DA) uren hebt zien zwoegen op een, naar zeggen, prachtig en bijzonder veulen, wat helaas niet meer leeft, dan ben je nadien wel heel erg benieuwd om wat voor veulentje het dan gaat.
Vind het van jou erg ongepast dat jij mensen zo veroordeelt!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:47

hiphopje schreef:
weet iemand wat ze aan het doen zijn met het veulen van Big Sky Farm????

heb net even aangeklikt weer, kan zo even niet zien, maar niet toevallig helpen met lopen oid? Want dat deden ze nl. wel meer.
Edit; voor nu ziet er gewoon uit als lekker kroelen.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 14-04-11 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:48

zijn ernog cams die jullie vanacht verwachten ?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:49

jetwii schreef:
zijn ernog cams die jullie vanacht verwachten ?

http://www.marestare.com/fcam.php?alias=miniwhinnies
heb deze aan staan, is de enige moment met een low.

maar vraag mij niet naar voorspellingen, ben ik altijd erg slecht in.
(heb dan ook een slecht voorbeeld gehad qua merrie; shetmerrie heeft het ieder jaar weer gefl*kt om net zo lang te wachten tot ik nét weg was).

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 00:51

dankje

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 01:02

Nog een update over Chevy:
Citaat:
I just again want to thank you all for this thread as I had not slept in two days and it allowed me to get some sleep last night. I can say that Chevy is proably out of the woods and does not need to be watched. She just had a nice huge pile of manure about an hour ago,(funny to jump for joy over that act especially when I have to clean it..LOL) She is in very mild pain, is eating drinking and now peeing and pooping well and seems to just progress more and more for the good. The vet will come tomorrow afternoon to flush her and check things out as we needed to give her a day to rest and heal.

The Marestare team is incredible, especially Heather as she is the one I have dealt with the most, and her wisdom to not show the colt was correct in everyway though a lot of you sent me private messages and I made a private page for him on my website. I also think all the people on here and their comments and prayers are a huge help when you have a foal, in a good or bad situation. Again I thank you all for your support, your time, and your prayers.

Susan