[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:49

Meld zich ook weer ff.... nog steeds braaf meelezer, maar niet altijd zin om te reageren.

@ kannie: jeetje wat is ie gegroeid. Was dit nou het veulen die achter eerst zo scheef was?

@ A_D: wat balen zeg van die ringworm -O- Ik persoonlijk zou niet naar de keuring gaan. K zou het niet op mijn geweten willen hebben als er perongeluk toch contact is en hij het dus overdraagt. Maar wie ben ik..

En lees iets over brokken jatten? Wat achterlijk zeg? Als je zelfs dat al bij een ander weg moet halen...

En cartouche heeft nog steeds geen veulen?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:58

Mijn eigenwijze merriemonster, 13 dgn oud en het ego van een 20-jarige
Afbeelding
Afbeelding
Ze wordt al flink lichter, werd zwart geboren.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:04

rowo schreef:
@ A_D: wat balen zeg van die ringworm -O- Ik persoonlijk zou niet naar de keuring gaan. K zou het niet op mijn geweten willen hebben als er perongeluk toch contact is en hij het dus overdraagt. Maar wie ben ik..

Ik heb op de DA verklaring dat zelfs dan het zeer gering is dat er besmetting kan plaats vinden, aangezien het goed behandeld is.

Heb net in overleg met de hengstenhouder (van de vader van het veulen) besloten dat we de merrie wel voor de keuring doen en het veulen terug trekken.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:45

@rowo ja dat is dezelfde. maar daar zie je echt helemaal niks meer van. staat juist supermooi op haar benen! en ja. ze is echt groot. denk dat ze haar moedertje in gaat halen ;)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:51

kannie: wat toch bijzonder dat dat helemaal goed komt!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:21

Joto wat een mooi veulentje wordt ze!

AD wat onwijs vervelend dat hij nu vlak voor de keuring ineens ringworm heeft. Ik weet niet of ik in zo'n geval zou gaan ook al zegt de da dat het kan, ligt eraan hoe zichtbaar het is, niet iedereen zal het je in dank afnemen ook al is het niet besmettelijk/doe je alles om contact te vermijden als je wel gaat.
Sterkte ermee!

Hier wat foto's van Ekaro op 6,5 week leeftijd: (het halster is overigens donkerpaars, op de foto lijkt het heel licht)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ga je bijten mama!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:36

Cody wat een nek zit daarop! Heel mooi kleurtje.

Wat een gave foto's Magic_Ice.

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:36

Cody, de vader van je veulen was een Frederiksborger toch? Welke Frederiksborger was dat?

AD, ringworm wat akelig, maar fijn dat het onder controle is.
Inowa, brokken weg? Vreemd zeg als er verder niemand bij kan (normaal gesproken)
Kannie, wat is die mooi bij getrokken zeg, en groot!
Magic ice, wat een prachtige foto's! Die aftekening bij zijn voetje is heel bijzonder, mooi!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:43

Magic_Ice, wat een leuke foto's, en wat een draakje. En moeders loopt gewoon stoïcijns door. _O-

Cody, wat is ze al flink zeg! 13 dagen oud, zou je echt niet zeggen. Ze kijkt enorm wijs.

Margriet, jammer dat je hem moet terugtrekken, maar Calis zal het wel het beste weten. Roos is nu het belangrijkste. En misschien voor Roos ook wel beter, de eerste keer zal ze toch wat frisser zijn in de baan en zich wellicht beter laten zien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:15

Wat een prachtige foto's van veulen Cody (ben ff de naam kwijt) en Ekaro!
AD: Razz schittert later wel, ik zou nu ook voor Roosje gaan!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:21

Inowa: pas goed op met je auto als er marters in de buurt zijn!!!

Neon: zin om zaterdag naar de CMK te gaan?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:26

@ angelditch: juryleden kijken vaak wel door huidaandoeningen (of bijv. wondjes) heen. Althans als je een goeie hebt. Maar het doet natuurlijk wel afbreuk aan het plaatje.
Maar je merrie kan dus op voor Kroon? Das het hoogste?

@ kannie: Jeetje das wel goed bijgetrokken dan. Niks meer van te zien... alleen maar beter toch?

@ magic_ice: mooi ding is het! En terroriseert moeders dus ook al behoorlijk :D

Frits gaat overigens nog steeds erg goed. Hij groeit echt als kool. Scheelt nog maar een paar cm met onze GROTE C-pony :=

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:03

inge176 schreef:
Cody, de vader van je veulen was een Frederiksborger toch? Welke Frederiksborger was dat?

Salto Vejleby, de valk
Hij staat bij www.moravita.com

Hoe doen jullie de veulens naar buiten? Los of aan een touwtje?
Wij doen haar aan een touwtje naar buiten en meestal los naar binnen omdat ze zich in het land niet altijd laat pakken. Maar los gaat ze de wereld verkennen, moeders blijft inmiddels aardig rustig.

En wanneer lieten jullie de hoefsmid voor het eerst iets met je veulen doen?
Bij ons komt hij morgen, en hij wil iig wel even kijken hoe het ervoor staat met de voetjes (evt standafwijking beoordelen). En als de merrie rustig genoeg is wil ik haar in ieder geval laten doen.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:12

ik laat de hoefsmid het altijd per keer in de gaten houden en meestal voor de keuring gaan ze hun eerste keer naar de smid

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:27

a.s woensdag komt hier de hoefsmid alle veulentjes nakijken en alle moeders bekappen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:15

En hoe oud zijn jullie veulens nu? Dus dat de ze eerste keer bekapt gaan worden?

Toen Frits een aantal weken was, was de smid eenmalig een keer thuis om te bekappen (de merrie). Hij heeft toen ff gekeken en vond hem onwijs recht op zijn hoeven staan. Dus wat dat betreft hoefde die nog niet. Maar ja, ze groeien natuurlijk wel, dus ooit moet het wel gebeuren.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:28

Die van mij is morgen 14 dagen oud en wordt dan even gecheckt.
Moederpaard staat heel beroerd op haar voeten, dus mocht het bij het veulen ook niet helemaal ok zijn (zwarte voetje lijkt iets scheef) kunnen we er maar beter vroeg mee beginnen te corrigeren. Daarom kijkt hij morgen eventjes hoe het ervoor staat.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:30

Cody schreef:
Mijn eigenwijze merriemonster, 13 dgn oud en het ego van een 20-jarige
Afbeelding
Afbeelding
Ze wordt al flink lichter, werd zwart geboren.

13 dagen oud? Jeetje wat is die al volgroeit!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:31

Veulen loopt hier nog gewoon los met de moeder mee :) Bekappen is nog niet nodig, Fernan is nu bijna 2 maandjes

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:54

Ga toevallig van de week even afspraak maken, Tal moet weer even bijgewerkt worden en zag dat Flo toch best lange hoefjes kreeg die onderaan beetje splijten/doorzakkern.

Cody wat een onwijs wijze uitsraling op die eerste foto zeg! Dat wordt nog wat later. Heb toevallig Flo gister voor het eerst op het land halstertje om kunnen doen, die is dus tot die tijd altijd van het land af los meegegaan. Dus er is hoop. (Flo is 3 maanden minus 2 dagen)

Magic wat grappig zeg dat streepje in zn been, heel apart! Hij hang al echt de doerak uit zo te zien.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:04

Gem, klinkt heel verleidelijk.....maar ik heb zondag wedstrijd, moet toch echt 3 pony's wassen en vlechten en tuig poetsen, en 's avonds bbq-en had ik beloofd aan vriendlief. Die gaat het me niet in dank afnemen als ik 's avonds nog alles klaar ga maken. En de vorige keer heb ik het wassen en zo ook al aan iemand anders overgelaten. Kan ik niet maken om het nu weer te laten zitten en aan anderen over te laten.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:41

parouscha schreef:
13 dagen oud? Jeetje wat is die al volgroeit!

Eigenlijk zou ze 4 dagen geleden pas geboren moeten worden :o Ze was dus ook nog eens te vroeg...
Maar madam regelt het zelf allemaal wel 8-)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:42

[quote="gem"]Inowa: pas goed op met je auto als er marters in de buurt zijn!!![quote]

scheelt dat ik geen auto heb :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:04

Neonlight schreef:
Gem, klinkt heel verleidelijk.....maar ik heb zondag wedstrijd, moet toch echt 3 pony's wassen en vlechten en tuig poetsen, en 's avonds bbq-en had ik beloofd aan vriendlief. Die gaat het me niet in dank afnemen als ik 's avonds nog alles klaar ga maken. En de vorige keer heb ik het wassen en zo ook al aan iemand anders overgelaten. Kan ik niet maken om het nu weer te laten zitten en aan anderen over te laten.

jammer :D !

Inowa: gelukkig dan maar ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:22