Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vanini schreef:@suffie Ik zag net in het drachtige merrie topic dat je als uitgetelde datum 2 maart had staan. Hoeveel dagen heb jij als gem. genomen voor de dracht? Als je immers 335 zou hebben genomen, was ze nu nl nog niet zoveel dagen overtijd. Of klopt de datum van 2 maart niet?
inkepink schreef:marije gefeliciteerd!!!!
Ijsklontje FOTO"S!!!!!!!
Hier mindere berichten........
Hoop dat hier folie eindelijk eens doorzet, helaas zijn haar buikplaten niet goed (hernia nogiets), dus de DA is inmiddels kind aan huis....gister had ze 38.7c dus veel ongemak, maar na een pijnstiller ging het vannacht redelijk rustig. Vanochtend is de DA weer geweest en heeft haar ook vaginaal gevoeld, gelukkig was het veulen nu een stuk levendiger dan gister....toen was er sprake om naar utrecht te moeten, waar ik niet stond te wachten met dat weer...
Wel is hetnu zo dat ze niet zelf het veulen op de wereld kan zetten dus ik MOET erbij zijn, wat vrees ik nog wel wat slaapgebrek op gaat leveren maar goed dat hebben we er voor over, als we ze beiden maar behouden.
Wel is het nu duidelijk dat als alles goed verloopt dit folie's laatste veulen is.
Nicole288 schreef:Nee, ik ontworm een paar weken voor de bevalling en de twee samen als het veulen 10 dagen oud is
fokfanaat schreef:Even vraagje: In de SP stond dat je ivm wormen in de melk, de merrie op de dag van de bevalling moest ontwormen, nu had ik daar nog nooit van gehoord, doen jullie dit?
Citaat:Hernia abdominalis, ook wel buik breuk genoemd, is dat het veulen helemaal door de buik wand is gebroken. Dit is een zeer pijnlijk ervaring voor de merrie. De merrie kan de dracht nog wel voldoen met pijnstillers maar is daarna natuurlijk wel afgeschreven als fokmerrie en rijpaard. Deze stoornis komt vaker voor bij trekpaarden, deze veulens zijn veel zwaarder.
ShamalArabs schreef:Citaat:Hernia abdominalis, ook wel buik breuk genoemd, is dat het veulen helemaal door de buik wand is gebroken. Dit is een zeer pijnlijk ervaring voor de merrie. De merrie kan de dracht nog wel voldoen met pijnstillers maar is daarna natuurlijk wel afgeschreven als fokmerrie en rijpaard. Deze stoornis komt vaker voor bij trekpaarden, deze veulens zijn veel zwaarder.
Das de enige hernia die ik ken die met de buikplaten te maken heeft...
Koorts kan ook wijzen op de 10-dagen draai als het eenmalig is, het kan wat lijken op koliek.