[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:03

Voor veiligeheid zijn ze naar het grote land de merrie kan haar jong niet verdedigen of vluchten geen ruimte voor.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:09

Gefeliciteerd Janine! Wat sneu voor het veulen, heb je ze normaal altijd meteen bij elkaar?

Fijn dat jullie geen brilletje zien! :) haar voeten waren bij de geboorte achter echt bruin met wit. Voorbenen gaan van bruin naar zwartgrijzig..

Sultan hoe oud is jouw veulen? Had hij al snel die ring om de ogen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:25

rensju schreef:
Gefeliciteerd Janine! Wat sneu voor het veulen, heb je ze normaal altijd meteen bij elkaar?

Fijn dat jullie geen brilletje zien! :) haar voeten waren bij de geboorte achter echt bruin met wit. Voorbenen gaan van bruin naar zwartgrijzig..

Sultan hoe oud is jouw veulen? Had hij al snel die ring om de ogen?

Jaa maar nu op kleiner stukje en denk dat dat het probleem was. Ze zijn nu op grote wei en kunnen vluchten ze komt niet op voor het veulen tegen over de ponys die boven haar rang staan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:50

Ze moeten hun nieuwe plek leren kennem en dat kan wel eens grof aan toe gaan.
Cashmiro werd flink getrapt eerste keer in het land, schrok mij wild, maar 2 sec later greep Harmony weer het veulen van een andere merrie.
Maar nu heeft alles zijn plekje weer gevonden.

Wat betreft rode oogjes heb ik er geen verstand van, ik zou de da eens bellen als je het niet vertrouwd.

Ik zie ook geen brilletje Rensju

Inderdaad Polleman, wil er gewoon naar toe kunnen wanneer ik wil en hier komen ze in de winter ook buiten dus dat scheelt.
Hij gaat wel met de andere veulens samen afgespeend worden.
Zit hij tenminste niet gelijk alleeen ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:35

Janine, gefeliciteerd!
Wat een knappert rensjuh, denk dat het ook geen schimmel is.
Over schimmel gesproken... ik zie hier ook nog steeds geen brilletje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elliot spam. We zijn er heel wijs mee. Hij is zo leuk en lief. Echt een knuffel.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:52

Wat schattig die 2e foto!

Nee ik zie ook geen brilletje.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 21:19

Ik zat me al af te vragen Juval, of hij schimmel werd, kon ook geen brilletje ontdekken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:12

zou wel gaaf zijn juval moest hij valk blijven

wow Cynthia wat een bonk zeg en jij straalt ook altijd zo, heerlijk om te zien

rensju geen schimmeltje denk ik

janine bel even naar je da, kan die gelijk ook je merrie nog eens controleren, kan nooit kwaad

DL jouw verhaal staat me nog fris in mijn geheugen, had het gelezen toen ik nog geen account had zelfs

mooie keuringsuitslag

igniss ik denk dat ze de 340 wel zal voldragen

fokker tja, zoals al gezegd van zodra je eentje hebt gehad, ben je een fokker en uiteindelijk is er zoveel informatie te vinden nu en zoveel technieken die niet eens veel geld moeten kosten dat ik niet meer zonder zou kunnen. Alleen omdat ik mezelf in de spiegel wil kunnen kijken en vooral ook omdat ik het echt een wondermooi, hemels moment vind. Schept een band met je paarden en het veulen. Ik zou het veel te jammer vinden om er zo naar toe te leven, 340dagen lang en dan uiteindelijk le moment supreme te moeten missen.
Ik heb er tot hiertoe nog maar 4 gehad over drie jaar tijd en heb camera, alarm ook dit jaar en melktesten maar steeds had ik het zien aankomen door nog te waken. Ok ik ben dan echt weken een zombi maar dat heb ik ervoor over. :P al is twee dan wel echt de max om dat te doen :')

Polleman hier ging het alarm eraan rond 320dagen bij Flo en rond 300 bij Elsa.

das dan wel even schrikken toch silly? brrr je mag er niet aan denken dat dit op de sprong zou zijn of zo.
hier hou ik ze de eerste dagen nog wat apart en dan gaan ze samen, Melody was ook gebeten dit jaar maar Elsa is niet zo een goeie moeder dan Flo is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:16

Nou absoluut, dacht echt heel even daar gaat zijn springcarriere, heb hem gelijk helemaal nagekeken, maar nergens een pijnlijke plek gelukkig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:41

Gelukkig niks aan de hand Silly!

Hier gaan ze eerst ook een week of 2 max apart van de kudde. En dan eerst 1 vriendinnetje bij hun en dan de groep in. Inderdaad omdat de anderen het veulen durven corrigeren of de veulens verwarring krijgen en met de verkeerde mama meehollen (man ik hou altijd mijn hart vast als dat gebeurt)

Juval zijn hele kleurslag roept schimmel maar inderdaad,rond de oogjes nog geen brilletje te zien.
Moeilijk. :D

Rensju nee die wordt inderdaad geen schimmel geloof ik!

Polleman Wings is echt mooi rond! Ik doe de melder om zodra ik dat nodig acht,ongeacht het aantal dagen. Sommigen lopen er gerust 3 weken mee rond. Alleen Ella heeft hem nooit omgehad. Nooit had ik verwacht dat ze met een leeg uier en aan 307 dagen zou bevallen. :o
Het jaar ervoor toonde ze wél en beviel ze op 328 dagen. Nu weet ik dat die vanaf 300 dagen het alarm omkrijgt. }> We waren er gelukkig wél bij.

Faline schiet ook al lekker op!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:07

Proficiat Janine! mooi kleurtje en proficiat met nummer 2.
Ging precies wel zeer snel precies een kopietje van de mama in kleur.
Ik hoop janine dat de rust snel terug keert.

Proficiat Ennasil met de premie!

Cynthia wat een zalige foto als hij zo zit. Maar wat een beer van een veulen is met dat al.

Sultan ik blijf dat blesje geweldig vinden.

Rensju ik zie ook geen brilletje

Juval ook geen brilletje te zien

Zondag is er ook 1 van de paarden in de kudde over Ruby gestrompeld terwijl ze lag te slapen. Resultaat lelijke wonde op het achterbeen maar ze heeft er wel weinig last van. Nu proberen proper te houden en goed te ontsmetten. Gelukkig is ze echt braaf.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:23

Ja zo in een kudde staan is hele mooi en natuurlijk, maar brengt ook risico's met zich mee.

Hoe vinden jullie trouwens de stand van zijn beentjes nu?
(Behalve dat hij nu beetje overstrekt staat dan haha de foto is gemaakt omdat hij hier voor het eerst vaststond niet voor de stand eigenlijk.)

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:16

Afbeelding

Laatste tiet fotos..
ben benieuwd wanneer ze gaat.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:21

Silly met die stand lijkt nog weinig mis te zijn,hij ziet er goed uit. Tot zover mijn beperkte kennis. :')

Arme Ruby zomaar een paard over haar.
Ik vergeet het nooit,kleine Vinny lag mooi te slapen toen hij enkele dagen oud was. Vera loopt er naar toe,ik denk nog fijn,ze gaat kennis maken,draait ze zich om en slaat. Naar een slapend veulen. Bitch. %)

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:41

Hoi,

Ik heb eigenlijk wat advies nodig.
Mijn paard is nu al 2 weken overtijd en ik mag hopen dat ze binnekort toch aan de gang gaat uiers zijn wel opmaat maar nog heel slap

Afbeelding

Afbeelding

Nu ben ik er vandaag achtergekomen dat ze waarschijnlijk aarswormen heeft en maak me extreem zorgen.
Stal eigenaar zegt niks doen totdat het veulen er is.
Ook hier maak ik me zorgen over aangezien ze nu al 2 weken overtijd is.
Hebben jullie hier ervaring mee en enige tips?

Sorry voor het ego berichtje

Groetjes

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:48

Ik reageer op iedereen weer als mijn laptop gemaakt is. (stomme ding is er gewoon mee opgehouden _-:( )

Pandora vermaakt zicht wel in de grote stal, en tietjes groeien door. Vandaag ruim een halfuur staan kriebelen en masseren.
Afbeelding

Afbeelding

310 vandaag!

Ook hebben we ein-de-lijk de namen vast voor een hengst en merrie. Over de hengstennaam hebben we ruim 3 maanden gediscussieerd :')

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:08

Donna ik zou gewoon even je dierenarts bellen voor advies!

Ik heb paar nieuwe foto's van Aimee
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:21

Onze oudste is al weer 4,5 mnd. Afbeelding

Het gaat zo snel!

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:47

ja pauk ga ik morgen zeker doen!
onze staleigenaar is erg op tegen drachtige merries te ontwormen zeker nu het ieder moment kan komen.
Dit omdat hij er zelf meerdere negatieve ervaringen mee heeft gehad.
Ik ga zelf toch zeker even haar mest laten onderzoeken, maar na wat ik heb gezien denk ik dat het aarswormen zijn die op zich zelf onschuldig zijn (ze gaan er alleen van schuren met de staart)

Toch als ik al die volle uiertjes voorbij zie komen vind ik het raar haar uier is wel gegroeit maar er is geen sprake van melkproductie, heb wel gehoort van de vorige eigenaar dat haar uier de dag van de geboorte pas volloopt.

ben wat dat betreft maar een stresskip *\o/*

aimee is echt een knapperd hoop dat die van mij ook zo knap word! :o
dankje voor de reactie. :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:53

Donna weet wel dat merries altijd wat kunnen gaan schuren zo aan het einde van de dracht dus een mestonderzoek is misschien handig?
Zie ik nou dat je een Wallenstein veulen krijgt?
De moeder van Aimee is een Wallenstein merrie!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:55

Oooh wat gaan jullie hard. Ik probeer bij te benen, maar het ontbreekt mijzelf gewoon aan tijd.
Maar natuurlijk wil ik iedereen met een jonge spruit van harte feliciteren. Ik hoop dat ik vanaf nu weer meer tijd kan vinden. :o

Vandaag ben ik met gaya naar de direnarts gegaan om te scannen en kijken hoe het met haar cyclus zit. Ze is nu 34 dagen moeder en nog steeds niet hengstig gespot. Er was net een mooi ei weg, maar ze voelde niets als net hengstig geweest. Dus zondag gaan we haar hengstig spuiten en eind volgende week wegbrengen naar de hengstenhouder. Hopelijk is ze dan direct drachtig, Dan zit dat veulen nog mooi een beetje in de buurt van de andere twee drachtige dames. <3

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:14

Zo even een paar daagjes druk en 10 pagina's bijgelezen! :D

Tanjaatjuhh, Gefeliciteerd!

Pretty, Wat een knappe merrie is Clio!

Noisy, Jeetje heel veel sterkte met het verlies van je vriend!

Sultan, gefeliciteerd!

Janinevv, Verdorie wat naar, sterkte nog met het verlies van je veulen.
De wond van je merrie ziet er naar uit, hopelijk hersteld ze snel.

En gefeliciteerd met je andere veulentje, knap diertje!

Vulina, Gefeliciteerd.

MaritB, wat een knap ding die Don!!

Fotsy, ook al van die knapperds!

Ennasil, Gefeliciteerd met de premies!

Diva, wat een geweldig ding die Reuz!

Cynthia, Aah Dejá, ik ben verliefd hoor ;-)

Hier gaat de merrie nog even flink de breedte in! Ze heeft sinds deze week echt een puntbuik.
De tietjes groeien langzaam door maar sinds gisteren zit er voor de uier aan één kant echt een flinke bult..
Nu blijft de fokker vasthouden aan half Augustus als uitgerekende datum maar de hengst heeft er 'even' bij gelopen (ik weet niet hoe lang) en ze is daarna drachtig gescand maar volgens de fokker zou de scan er ook best een maand naast kunnen zitten :7

De eerste tiet foto is van zondag de andere van vandaag (helaas slechte kwaliteit maar de bult is wel te zien zo)
Wat denken jullie hier van?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:15

ja ga ik zeker doen!
Ja klopt pauk had het gezien, echt een super mooie merrie!
vond zelf wallenstein een goede keus was door de hengstenlijst aan het scrollen en werd meteen verliefd!
ik ben natuurlijk geen ervaren fokker en heb niet zoveel verstand van haflingers matchen
:D
als het maar gezond is!

stal_HD hoop dat het meteen raak is! :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:15

Baudy, welke is dat? Wat een leukerd zeg!

Igniss, wat een paleis heeft je merrie! :wow:

Pauk, lief koppie zeg, en wat grappig dat de oortjes nog zoveel donkerder zijn.

Donna, een drachtige merrie moet je juist voor de bevalling nog ontwormen, een maand tot 2 weken daarvoor. Vreemd dat je staleigenaar er op tegen is, hij heeft toch niets van doen met de ontworming van jouw merrie?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:29

Oh wat betreft ontwormen, ik heb al een kuurtje klaar liggen maar voor hoe veel moet ik haar geven?
Ze is 95cm en vrij slank van zichzelf.
De dierenarts zegt voor 75 kilo maar is dat niet erg weinig? :=