Eindelijk een kind voor Aagje! Gefeliciteert!! Is de dierenarts al geweest? Hopelijk voelt ze zich snel beter!
Eilinora
Geplaatst: 05-07-15 10:51
met aagje gaat het nu super,ze is een hele trotse maar erg beschermende mama.
nadat ik haar echt ff moest corrigeren omdat ze dwars over me heen liep toen ik om mijn hurken zat om te controleren was voor haar ook duidelijk dat ze mij gewoon moet accepteren.
Apollo is een heel wakker en nieuwschierig veulen,hij is groot en fors maar met lange benen.
in 1,5 uur had hij gestaan,gelopen,gebokt,gedraafd,gedronken en 4x gepoept. navelstreng is heel netjes afgebroken en bij aagje is de nageboorte er compleet af en ze heeft zo goed als geen last meer van naweeen.
Eindelijk is hij dan daar inowa! Wat is hij ook al "af". Maja lang genoeg de tijd gehad he hahaha.
Gefeliciteerd iig!
_Karin
Geplaatst: 05-07-15 14:17
Eindelijk gaat het weer goed met mijn kudde. Ook met Donna haar neus en met Dora gaat het ook super. Donna en Hero gisterenavond.
Dora op de achtergrond met Bonnie die een koffievos lijkt te worden.
Ik weet niet of ik het hier vermeld had maar Hero is te koop kan helaas geen hengstje houden.
Ik zet ze 's morgens binnen en 's avonds buiten en dit gaat erg goed ook voor Dora. Vanmorgen kwam ik bij de wei stonden de moeders bij het hek te wachten en de veulen lagen erbij.
Ja paar dagen meestal. Ik smeer wel gelijk 2x daags met hydrocortiderm of vetaderm zalf en als het vervellen start dikke laag sudocrem. Dan is het zo weg. Werkt altijd super.
Eilinora
Geplaatst: 05-07-15 15:15
Ze zijn leuk samen karin!
_Karin
Geplaatst: 05-07-15 15:16
Ja ik doe er ook 2x daags hydocortiderm op 's morgens als ik ze op stal zet en 's avonds na zonsondergang als ik ze weer buiten zet. In het begin was het pijnlijk vond ze het echt niet leuk maar nu mag ik het goed doen van haar.
Toen ik het ontdekte had ik mijn schoonzus opgebeld of ik ze daar (bij de vader van mijn schoonzus staan ze op het land) ook op stal kon zetten omdat Donna die verbrandde neus had. Dat was geen probleem mocht ze in de grote stalling zetten alleen zij wist niet wat ik er het beste aan kon doen daarom even de DA gebeld voor advies. Ze toen op stal gezet en de zalf opgehaald (thuis had ik nog een fles staan), dit raadde hij mij aan. Uit de zon en insmeren 2 tot 3x daags met hydrocortiderm. Gelukkig werkt het goed en snel. Alleen toen ik Donna en Hero van het land haalde werd Bonnie gek en wilde door de draden ik was bang voor ongelukken want die veulens zijn zo aan elkaar gehecht dat ik Dora en Bonnie ook maar op stal gezet heb. Heerlijke grote luchtige stallen hebben ze daar 3m x 3,5m. Die pony's willen straks niet meer naar huis
Myrthee_
Geplaatst: 05-07-15 15:44
Don Winchester is al weer 5 weken oud. Hij groeit heel hard en is heerlijk brutaal.
Zijn er trouwens meer veulens die het volgende doen tegen vliegen, of is die van mij de enige idioot? Hoofd dus tussen mama's achterbenen..
Die van mij zie ik wel vaker met zijn hoofd bij de staarten van de andere pony's staan maar nooit zo tussen de benen, is hij ook al wat te groot voor geworden haha, wat een komisch gezicht haha.