[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:56

knolselder beter een minder bescheiden buik dan behaarde tietjes toch :P

peetjjuh ziet de bomen door het bos niet meer _O- geweldig

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:57

Fotsy schreef:
knolselder beter een minder bescheiden buik dan behaarde tietjes toch :P

peetjjuh ziet de bomen door het bos niet meer _O- geweldig

Ik kom niet meer bij :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 00:05

Whahhhahaa Fotsy _O- _O- _O- _O- _O-
Waarom moet ik nu altijd in plaatjes denken hahaha

ivy_power89

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 09:59

Hallo iederee :)
Veels te lang geleden dat ik hier gepost heb.... topic kwijt en te weinig tijd.
(Ook veels te weinig te melden)

Mijn dame is inmiddels 238 dagen drachtig. Voor die 3 maanden die ze nog te gaan heeft, heeft ze nog best een bescheiden buikje haha.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:58

Dat is zeker heel bescheiden! Hoe ziet ze er van voor uit?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:10

Ik ben terug van weggeweest...alhoewel echt weggeweest ben ik niet. Ik heb wel bijgelezen, maar geen tijd gehad om zelf iets te posten.

Nog steeds heel druk hier, maar ik wilde tussendoor toch heel ff een update plaatsen :)

Fijn dat je toch al beeld hebt Pretty, hopelijk binnenkort ook in heel het huis.

Veel beterschap aan alle dames met pijnlijke voeten/benen.

En jeeej Venthe! Super goed nieuws!

Mooie buikjes zie ik voorbij komen. Sommige merries verstoppen hun veulen wel erg goed hoor. En anderen hebben precies een drieling in hun buik _O- :=

Al die harige tieten hihi _O- Hier valt dat haar nogal mee, alleen waren ze duidelijk gezwollen. Ik maak me er toch een beetje zorgen over eigenlijk. Echt vol waren ze niet, maar toch een heel duidelijk verschil met anders.
Aangezien het haar 9de veulen al is, waren haar spenen sowieso wel theezakjes, maar nu waren ze toch beduidend voller. Ik hoop dat het terug wegtrekt, want je zou nu toch nog niet zo veel mogen zien denk ik (vandaag 255 dagen).

Verder is donderdag de tandarts langs geweest. Ik merkte al langer dat ze bij het eten van haar korrels haar hoofd soms in de lucht gooide. Ik had de tandarts al eerder gebeld, maar toen geraakte hij er de eerste weken niet. Nu had ik een meevallertje, de dag nadat ik opnieuw belde moest hij in de buurt zijn en zou eens binnen springen :) Ik was er helaas niet bij, maar blijkbaar waren haar 2 voorste maaltanden in een rare krul gegroeid. Ik kan er me niet echt iets bij voorstellen, maar zo omschreef mijn vader het. De tandarts gaf aan dat hij dat nog niet eerder had gezien. Haar tandvlees zat dus wat ontstoken daardoor.
Probleem was dus dat ze eigenlijk niet meer verdoofd mocht worden (te groot risico voor het veulen). Hij wilde het doen, maar dan op mijn verantwoordelijkheid. Dat risico wilde ik absoluut niet nemen! En hij wilde het risico niet nemen om er onverdoofd aan te beginnen. Na wat zagen is hij er toch aan begonnen in de overtuiging dat het wel snel duidelijk zou worden dat het echt niet zonder verdoving kon... Maar ze was braaf :D Dus heeft hij haar toch kunnen behandelen :j Ik was blij, want anders moest ze daar nog zo lang mee rondlopen (verdoving tijdens lactatie is ook af te raden).
Uiteindelijk leek de tandarts ook tevreden :D

Ik heb ook eindelijk mijn boek ontvangen (Paardenfokkerij) ! *\o/* Ik ben er heel blij mee. Ik heb al bijna alles gelezen (behalve de delen over inseminatie enzo en dan het laatste deel maar oppervlakkig bekeken).

In de Solden heb ik ook nog een mooi veulenhalster op de kop kunnen tikken O:) Een zwart lederen met messing versiering :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:33

Venthe ze is echt nog bescheiden! Maar dat is dan inderdaad vergeleken met onze walrusjes. :')

Luna spijtig,hopelijk heeft ze snel minder pijn.

Inowa wat sneu,haar eetlust is dus ook niet zo...

Tietjes blijven nog onveranderd bij Kim. Oei ik kan me voorstellen als zij trapt dat die wel aankomt ja.

Arianne fijn toch! Wij vrouwen mogen wel eens verwend worden. :+

Toch wel wat verandering in Bo haar uier,al is het miniem. :D

Fijn Fotsy dat Elsa weer kan starten vanaf nul met haar uiertje!

Peetjjuh haha hilarisch. Hier sommigen ook hoor. Maar eens ze groeien komen ze wel vanonder dat haar gepiept. :P

Ivy dat is inderdaad nog bescheiden!

Leuk Crines,leuk boek hé?
Als die uier maar miniem is moet je je geen zorgen maken hoor. Van Clio onze fokmerrie gaat dat ook veel sneller. Zolang het niet hard is.

Ik heb ook Karin haar uier even op de foto gezet.

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:34

peetjjuh schreef:
Zie hier allemaal van die leuke 'tietfoto's', dus ik met mijn telefoon onder mijn shet hangen... _/-\o_
Alleen maar haaaaaaaar hahaha! :D :o
Moet op mijn knieën liggen of eronder gaan liggen om te zoeken, 2 spelden in een hooiberg? :')

_O- :')

Dat is inderdaad een bescheiden buikje Ivy.

Oei Crines, dat is niet misselijk dan. Ik stel het me zo voor als de tanden van een konijn die veel te lang zijn, die groeien ook in een krul. Maar gelukkig was ze braaf en is het verholpen. Wel iets om in de gaten te houden.

Pffff, ik weet niet wat het is maar Joan is al twee dagen zo ongelooflijk heet met rijden %) en stout :oo Ik kon het echt niet ongestraft laten. Ze was zeiknat van het zweet. Hoop dat het geen weerslag heeft op het veulen

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:49

Ja bescheiden buikje..... twijfel toch om nog een keer te laten scannen.....
Aan de andere kant, als je ziet hoe strak ze was en nu.... dan zou het haast wel moeten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:17

Dierenarts is weer geweest,nog geen verandering.
Normaal zou je toch moeten gaan wandelen maar zelfs dat mag ze niet.
Momenteel kan ze nog nauwelijks staan.

Morgen ben ik er weer....ben benieuwd

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:34

Oei Inowa :( Ik hoop dat het snel terug de goede kant uit gaat!
Vreselijk als je ze zo ziet sukkelen en je alleen maar kan toekijken en hopen dat het snel terug beter gaat :(:)

Ivy: is het haar eerste veulen? Als je bijvoorbeeld het buikje van Venthe ziet, dat is ook nog bescheiden, maar blijkbaar toch een duidelijk verschil met haar sportfiguur.
Jij kent je paard het best, dus als ze ronder is dan anders, zou ik me nog niets zo snel zorgen gaan maken, zeker niet als het haar eerste veulen is.

Ik heb zelf ook lang getwijfeld met mijn merrie, maar uiteindelijk gaan ze dan toch echt duidelijker uitzwaren en dan is er toch opluchting :D
Ik las dat het bij maidenmerries niet abnormaal is dat je het pas echt helemaal op het einde begint te zien :j

Noisy: het was blijkbaar niet in de hoogte, dus niet echt een haak erop, maar eerder de vorm van de tand. Zoals ik zei, ik was er niet bij en kan me er ook niet echt iets bij voorstellen. Ik heb ze zelf pas sinds eind september en ik heb geen flauw idee of er ooit eerder een tandarts naar gekeken heeft (ze is 16). In ieder geval zou ze er nu gelukkig toch geen last meer van mogen hebben :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:55

Crines, het is idd een maiden
Dus ze houd het spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:11

Crines, fijn dat de behandeling is geslaagd!
Kwam dit door de dracht of staat dat erbuiten?
En leuk dat je je boek en een halstertje binnen hebt!

Pretty, minitietjes. <3

Noisy, misschien toch last van het veulen?

Inowa, heftig hoor. :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:21

Crines, dat waren wel flinke dan zo te horen.
Onze tandarts doet het ook niet, verdoven tijdens dracht. Of het moet zo ernstig wezen dat het kiezen is uit 2 kwaden zeg maar.
Volgens mij is het niet helemaal goed al het zich nu al gaat vullen. Maar volgens mij was er hier nog iemand (weet niet meer wie) waarbij het ook zo was maar dat trok vanzelf gelukkig weer weg.

Noisy, er mopperen er hier op stal meer dat de paardjes druk waren/zijn. Toch een beetje van de storm denk ik?

Inowa, jee wat balen zeg!!!!!

Ivy, welkom terug! Je dame ziet er nog mooi strak uit.

Vandaag was de da op stal om te enten.
Heb nog even een gesprek gehad. Maar we hoeven ons niet druk te maken! Hetgene wat mn stalgenote gezien heeft was puur van spieren.
Ondanks dat ik Bo zelf te dik vind, vond ze het niet eens heel extreem. En qua voer kreeg ze zeer zeker niet te veel.
Vandaag 254 dagen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:33

Fijn hoor Kiki dat alles in orde is.

Minitietjes worden straks hopelijk mooie grote tieten. :')

Crines fijn dat haar tanden nu toch eens gedaan zijn,ik zou er niet van schrikken als er nog nooit een tandarts bijgekomen is. Pretty is ook nog gevijld geweest zonder verdoving toen ze drachtig was.

Inowa dat is niet best,arm ding,en dan nog met al dat extra gewicht. Al gedacht aan de magnesium?
Hier doet dat toch wonderen. De Puur Podo ook.

Ivy jij kent je merrie idd het best en moet op je gevoel afgaan. Als het je echt niet lekker zit kun je prima nog eens scannen.

Noisy oei wat last van de hormoontjes? Maar het mag geen excuus zijn natuurlijk om dat maar te mogen doen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:53

Ai Inowa, dat klinkt niet best. Ik hoop dat het snel weer een beetje de goede kant op gaat.
Bij ons op stal ook 2 pony's bevangen. Je hoort het veel de laatste tijd. Zo raar ook, in deze tijd van het jaar.

Ik weet niet of het de hormonen zijn of dat ze gewoon fris is van het voorjaars weer maar fijn is anders haha, ongeleid projectiel was het. Vandaag heeft ze rust. Morgen ga ik weer verder, eens kijken of ze dan nog steeds zoveel praatjes heeft. Ze zal van dat gesport best een beetje spierpijn hebben denk ik. Ik in ieder geval wel

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 17:46

Verdorie Inowa, dat is geen fijn nieuws. Hopelijk volgende keer beter bericht.
Petra, Whaha. Heerlijk, zie het helemaal voor me! Doe de link van je camera even en geef een seintje als je het weer gaat proberen; zorg ik wel voor een screenshot _O-

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:49

He bah dat lijkt me echt vervelend als je paard dat heeft. En er zo gevoelig voor is. Veel succes met haar!

inowa schreef:
kiki,daar kan ik je ook niet mee helpen heb het ook nog nooit meegemaakt.

nou dierenarts is geweest, Ylona is zwaar bevangen.
ze krijgt nu metacam en moet of in een dikke laag stro op stal of in de modder en aangezien de grond bevroren is word dat dus de stal.
dat betekend ook dat pepper voorlopig ook op stal moet blijven want die 2 kunnen niet zonder elkaar.

woensdag komt de dierenarts weer (zowiezo voor de koeien) en dan kijkt hij weer even naar ylona.

enige manier om het in de toekomst te voorkomen is haar elk jaar te laten dekken en op dieet te houden.
op zand kan ze niet omdat ze gevoelig is voor zandkoliek.

hopelijk kan ik er snel heen,dan maar even met beide dames gaan wandelen paar x per week zodat ze niet ook nog spierbevangen word.

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 18:50

Dione vandaag echt haar 10de maand in gegaan .. *\o/*
vindt haar nog een heel bescheiden buikje hebben .. Vooral als ik Door die fokker zijn stal loop hebben die merrie s een behoorlijke buik ..
dan steld die buikje van mijn paard niks voor :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

der tietje zijn dan niet zo behaard als de meeste paarden hier ..
het us een beetje een blote bollen gezicht _O-
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:34

Jakkes Inowa, dat klinkt heel sneu. Hopelijk heb je morgen beter nieuws!

Luna, ook voor jouw merrie beterschap!

Hier ook veel verschil in buikjes. De ervaren fokmerries zijn al flink dik en de maiden begint nu pas echt te tonen;

Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:24

Aziza is ziek   -O-
DA komt zo deze kant op, ik hoop maar dat ze het op kunnen lossen..

Sloom, last van haar buik, kwijlen, temperatuur 38.2 dus dat valt nog wel mee, maar het is gewoon Aziza niet en je ziet dat ze pijn heeft. DA denkt aan een overvolle maag, eerst dacht hij (net als ik in eerste instantie) aan last van het veulen, maar dat kwijlen past daar natuurlijk niet bij.

Vind dit toch wel heel eng als ze al zolang drachtig zijn..

edit: sorry voor de ego post..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:28

Jakkes AZ.. Slokdarm misschien?? Beterschap!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:48

Hè bah, sterkte met Aziza. Hopelijk valt het allemaal mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:50

Bah, ik ga voor je duimen!

Cemlys, gefeliciteerd met je verjaardag!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:51

Dankje KBK
Ik heb mezelf vandaag (Hoe penny) een nieuwe poetsbox cadeau gedaan (dag honden die mn spul jatten ), een paar massageborstels, zachte borstel en poetshandschoen. Laat dat verharen maar komen haha. Lekker merries en hengst verwennen