Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moosss schreef:Ketly schreef:Gefeliciteerd Moosss! Is de vader champagne dat het veulen ook champagne kan zijn?De moeder lijkt mij een palomino, of draagt zij dit gen?
Moeder is palomino en vader zwart appaloosa
Moeder draagt waarschijnlijk het gen:)
Olga89 schreef:Oh nee baudyh Wat vreselijk balen.. sterkte
Moss gefeliciteerd
WITA UPDATE
ze hebben vannacht meerdere keren buscopan gespoten. Ze ging vanochtend in de stal liggen, paniek, zal ze bevallen/is ze uitgeput. Maar loos alarm. In de wei ging ze weer een keer liggen en weer ging ze staan.
Ze willen haar voor nu nog niet opgeven. Ze verliest wel wat slijm, ze hopen dat ze snel gaat bevallen. Om 5uur hebben we weer contact.
Hele lieve mensen tegenover Wita hadden esparcette brok en geweekt grasbrok die hebben we ook geprobeerd maar ze wil helemaal niks en draait haar hoofd weg.
Hooi, koeienkuil, hartog digest, wortel, appel ze wil helemaal niks.
Wanneer moet ik de keuze maken om de lijdensweg te stoppen, dan word het inlijden of keizersnee(dit betekend het einde voor Wita want ze is te zwak voor de narcose)
Ze is al zo sterk geweest maar valt enorm in, blijft ze vechten voor haar veulen? Misschien haalt ze kracht uit het veulen als het geboren is. Het is allemaal zo lastig, wanneer doe je het goed.
Setteli schreef:Oh zo moeilijk Olga.
Keizersnede kan ook onder plaatselijke verdoving. Mijn merrie heeft 5 jaar geleden een staande keizersnede gehad. Dus narcose hoeft niet. Misschien is dit een optie.
Maar het blijft moeilijk, want hoever en hoelang blijf je gaan. Heel veel sterkte met beslissingen nemen,
Ketly schreef:Prachtig veulen Nicky! Wat een stelten. Zo te zien beide bruine ouders of niet? Dan is een vosje wel bijzonder.