[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:18

Knolselder: toch een knap veulen!!

Am: hopelijk blijft die nog even zitten!!!

Ook eventjes een tiet foto

Afbeelding
Dag 298!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:32

Ik duim voor je mee AM

Hahaha Vulina tja prioriteiten stellen

Knap veulen knolselder

Het weer is idd niet al te best voor een veulen en koud

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:34

CP, aah dat uier blijft inderdaad nog steeds een beetje zielig tegenover de rest hier :D

AM, ik ga voor je duimen dat het met de ab en ontstekingsremmer goed af gaat lopen. Hopelijk inderdaad wel gewoon 1 :oo Maar wat je zegt, het zal niet de eerste keer zijn dat het gewoon echt niet gezien is.. Heel spannend zo, sterkte.

Knolselder, wat een schatje <3

Vulina haha ja prioriteiten liggen bij die kids soms net even anders :')

Dennenboom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:09

AMH spannend, hopelijk slaat de medicatie aan en houdt ze het nog even binnen!

Knolselder wat een lief veulentje :)

Vulina haha tja prioriteiten

Cp ze nog een beetje een achterblijver met haar tietjes. Wie weet straks een inhaalslag _O-

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:12

Nou ik dacht serieus dat ze de vorige keer te vroeg was maar ik heb het DBT 2019 ff terug gezocht en toen is ze dus op 350 bevallen(1e veulen)... -O-
Ik ga van vakantie terug moeten, ik voel 't :') dag 347 tm 350 zijn wij weg. Jep, dat wordt 'm geheid :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:12

Hahaha Vulina, heerlijk die eerlijkheid van kinderen :))

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:20

Cp ohjee vandaar dat die tieten achter blijven _O-

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:55

AM wat ontzettend k*t zo. Hopelijk niks ernstigs en houd je ze voor de gek.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:55

Wakers succes vannacht weer.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:06

Pff am zorgelijk.. Hopelijk loopt alles goed af!

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:07

AM wat fijn dat ze nu aan de AB zit, hopen dat het helpt. Als alles gewoon goed gaat en er zit echt een tweeling in, moeyen die ook 320 dagen zitten minimaal toch? Zou wel heel bijzonder zijn!
Maar voor nu eerst hopen dat het rustig blijft daarbinnen! Dit haalt de glans er wel af van de laatste weken aftellen, nu vooral zorgen.... Hoe sta je hier zelf in?

Kabayo sterkte!

Knolselder aaaah wat heerlijk pluizig en leuke naam!

Vulina haha, je zoontje die dat van het loonbedrijf zei? Haha!

AnsoDM mooi uiertje al!!! Ze croost nog lekker rond!

Ual knapt je merrie wat op?

CP wij kunnen een kleine tieten club beginnen, Cass is vandaag 323 dagen..... nog geen verandering....
O en dan je geplande vakantie, bummer....
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:10

AM, wat klote zeg. Ik duim heel hard mee voor een goede afloop!

Ual, hoe gaat het met je merrie? Ik kijk elke keer of er al nieuws is.. Ik duim ook voor jullie dat ze opknapt.

Cp, oh jee dat wordt lastig met jullie vakantie! Anders moet je haar mee nemen, kan ze hier onder de camera _O- Nog stalling kunnen vinden?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:10

Jacky, ja, ik heb 3 van die mannen.. Trekkers, trekkers, trekkers. En dan nog mijn man, die 'werkt soort van' bij het loonbedrijf. Dus tsja :\

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:11

Vulina schreef:
Suffie, ja die waren nog thuis. En moesten naar school, maar Wietse was niet thuis O:) Héél handig hahaha. Maar goed, ze zijn wat gewend..
"Kun je straks mooi op school vertellen wat er bij ons thuis was"
"Het loonbedrijf??"
"Uhm nou nee, een veulen..."
Maar net wat je interessanter vindt hè...

_O- _O-

Hier is het nog rustig. Fleurtje, het mini koetje is nu officieel 3 dagen over tijd, hopelijk wacht ze nog even tot het weekend.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:19

Hier gaat het goed met moeders en kind, na een ietswat moeilijke start.
Ook even lekker buiten geweest vandaag 2x een half uurtje.
Oohja sorry, was vergeten halster van merrie af te doen in de wei.. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Am ik hoop dat ze opknapt, en de baby nog veilig binnen houd.

Ual hoe gaat het bij jou met de merrie?

Succes aan alle andere wakers vannacht :))
Laatst bijgewerkt door Michelle5418 op 09-03-21 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:21

Cp, ojeej dat word vast in je vakantie ja :j

Michelle, flink veulen zo te zien! Die lijkt niet zomaar onder moeder door te kunnen :D

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:22

immii_clarr schreef:
Cp, ojeej dat word vast in je vakantie ja :j

Michelle, flink veulen zo te zien! Die lijkt niet zomaar onder moeder door te kunnen :D

Ze probeerd het wel haha, tilt moeders haar been omhoog zodat ze er wel onderdoor kan. Ondeugd is het al <3

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:31

Even een update. Sorry dat ik niet zoveel post, heb het er maar druk mee.

Het gaat heel goed met de merrie! De bulten zijn verdwenen en ze mest goed. Oogt ook veel relaxter.

Met het veulen gaat het op zich ook goed, maar poepen blijft een ding. Ik zie het niet gebeuren, maar haar billetjes zijn wel viezig. Ze heeft 3 klysmas gehad. Hoevaak poept een veulen überhaupt?

Vandaag ook antistoffen laten testen, en dat was dus te laag. Maar goed, dat verbaast me niet, mijn merrie lekte vorige week al melk. Morgen dus aan een infuus.

Ze ligt soms alleen zo merkwaardig te slapen. Met haar hoofd helemaal scheef. Is dat normaal? :') Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:33

Al_Zawraa schreef:
AM, wat klote zeg. Ik duim heel hard mee voor een goede afloop!

Ual, hoe gaat het met je merrie? Ik kijk elke keer of er al nieuws is.. Ik duim ook voor jullie dat ze opknapt.

Cp, oh jee dat wordt lastig met jullie vakantie! Anders moet je haar mee nemen, kan ze hier onder de camera _O- Nog stalling kunnen vinden?

Haha we gaan wel met de vrachtwagen (een 10 paards) dus kan d'r daar gewoon in achterlaten en zelf in de cabine slapen haha. Nee moet maar niet. Ik heb oppas en kan zelf gewoon op de camera meekijken. Als ik denk dat ze gaat rij ik gewoon ff op en neer naar huis. 't is wat 't is.

Ja ben bij het paardenhotel uitgekomen toch :j en gelukkig konden we daar dus ook de vrachtwagen kwijt dus kunnen we naast alle paardenzooi ook onze (bak) fiets etc meenemen wat wel handig is met de kinderen :j
Heb er enorm zin in, ff uitwaaien en met paard over het strand gassen. Heerlijk <3

@jacky ha we kunnen een clubbie beginnen :D :')

@michelle, knap veulen <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:00

Ual, jij hebt gelijk de jackpot... Veulens liggen zo in de baarmoeder :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:22

Jeetje Ual, soms lijkt het bijna vanzelf te gaan en komt de kater later. Je bent er maar druk mee, hopelijk na morgen voor zowel moeder als kind een stijgende lijn :knuffel:

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:25

Vulina gefeliciteerd!

Ual fijn dat het de goede kant op gaat.

AMH wat een zorgen, onzekerheid, sterkte, hoop er het beste van voor jou.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:30

Wat een knap veulen Ual <3

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:47

Rose_Sonny schreef:
Ual wat verschrikkelijk... hopelijk knapt ze snel een beetje op. Ze zal der kracht nodig hebben om die kleine bij te houden.. ik duim met je mee dat alles goed gaat en ze vlot herstelt!

Wat een super knap veulen Michelle! Daar mag je trots op zijn. Hoop niet dat de zwarte merries nu op zijn, want daar wil ik ook wel graag eentje van haha. Al zal die van mij wel een vos worden.

Sannahtris, wat fijn dat het drinken nu goed gaat. Hoe heeft de merrie jou gepakt dan? Is altijd een beetje opletten met de moeders, sommige zijn erg beschermend tegenover hun kroost.. Mijne is nu al zuur en moet nog minimaal 88 dagen, hou mijn hart vast als het veulen er straks is. De merrie is sowieso geen fan van mensen, ik mag alles met der doen, maar hoefsmid/ dierenarts/ osteopaat/ tandarts etc. is een ander verhaal. En dat was voor de dracht al zo, is nu alleen nog erger geworden. Ik zal de chipper aanraden om in harnas te komen als het veulentje eenmaal gechipt moet hahaha

Ik moest natuurlijk om het half uur de merrie vasthouden zodat die kon drinken, eind van de dag ging dat steeds beter en hoefde ik haar niet meer vast te houden. Dus wilde ik even foto maken van veulen dat drinken beter ging. En voor ik het wist greep ze me in me heup..
Heb het terug gekeken op de camera en achteraf heeft ze me eerst een klein knauwtje gegeven maar die voelde ik niet want ze pakte alleen me jas en daarna greep ze me dus echt..

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:51

ual_95 schreef:
Even een update. Sorry dat ik niet zoveel post, heb het er maar druk mee.

Het gaat heel goed met de merrie! De bulten zijn verdwenen en ze mest goed. Oogt ook veel relaxter.

Met het veulen gaat het op zich ook goed, maar poepen blijft een ding. Ik zie het niet gebeuren, maar haar billetjes zijn wel viezig. Ze heeft 3 klysmas gehad. Hoevaak poept een veulen überhaupt?

Vandaag ook antistoffen laten testen, en dat was dus te laag. Maar goed, dat verbaast me niet, mijn merrie lekte vorige week al melk. Morgen dus aan een infuus.

Ze ligt soms alleen zo merkwaardig te slapen. Met haar hoofd helemaal scheef. Is dat normaal? :') [ [url=m/ZT6CeA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zal schrikken zijn als je dan met goed gevoel weg ging.. gelukkig gaat stuk beter met de merrie wat een zorgen heb je dan weer he.. mijn veulen poept best veel en laat ook scheetjes eigenlijk na het slapen gaat die weer drinken rennen poepen soms ook plassen erbij doet die vaak om half uur soms wat langer en soms wat korter echt soort ritme hahah..
Succes en komt vast goed je bent er optijd bij !!