[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:55

Haai Mijnlieverd, bibi schiet inderdaad lekker op zeg, spannend! Parnasse is een paar dagen verder dan Joan. Ik ben zo benieuwd of de veulens wat van elkaar weg hebben. Proficiat met jullie kleintje op komst ook. Verloopt de zwangerschap een beetje goed?

Ze ziet er goed uit Kappiegirl. Mooi drachtig buikje ook. Gelukkig is het hele verhaal goed afgelopen en kun je nu weer heerlijk genieten van je drachtige clown haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:07

mijn lieverd, even geleden toch? maar Bibi ziet er goed uit en al best wat uier, die zal misschien haar veulen wat vroeger dan verwacht laten zien en parnasse volgt haar mooi op de voet.
En jezelf, gefeli, spannend zeg, allemaal tegelijk

kappiegirl ze ziet er goed uit, blij iets te horen dat alles nu weer goed gaat na haar kippenavontuur was het toch :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:12

Mijnlieverd zo we hebben je al een hele poos gemist! Bibi heeft al een fors uier en dan nog zo bescheiden dragen! En voor jezelf ook gefeliciteerd!

Kappiegirl ze ziet er gewoon goed uit hoor nu!

Doe dat Arianne,foto's!! Leuke verjaardag gehad?

Kiki gelukkig leek alles goed,en een levendige beeb.

Luna2006 en wat is er nog uitgekomen?

Khaleesi heeft al een fiks buikje Robynn.

paard091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:35

hallo allemaal,
ik kom jullie ook graag volgen. Mijn tinker is in juni uitgerekend.
ik zal nog wel even foto's plaatsen.
wat een leuke dieren hebben jullie allemaal en wat een spannende verhalen.
Kappiegirl, wat fijn dat met jouw paardje nu alles goed is. was de koliek zo erg dat ze op zondag scannen?
hoe kunnen ze het geslacht zien? ben dan zelf ook wel heel nieuwschierig!!

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:13

Ik zie uier vooruitgangen! Spannend zeg!

Ook een mooie dikke buik van een vieze merrie :P

Verder lijken der hoeven nu ok. Pijnstillers werken goed.
Hoef zonder straal voor bekappen.
Afbeelding

Na het bekappen met rode ontsmetting op.
Afbeelding

Betere foto van 1 van haar hoefjes na.
Afbeelding

Vind het erg dat mijn DA der beter bekapt als de hoefsmid. Ga dus maar een andere zoeken...

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:16

Bedankt voor alle felicitaties! Was ook een hele opluchting, Venthe was gisteren dolblij toen ze door kreeg dat ze mocht galopperen :+

Haha Vientje straks past geen een deken meer bij miep :’) jij fokt een mega pinda!

He bah Inowa wat een narigheid, sterkte!

Loempia wat spannend die uier… Is het al een beetje weg getrokken of nog steeds zo?

Chrisje oh echt? Leuk kunnen we samen waken en in spanning wachten wanneer het bijna zover is :)

Cynthia, stoer hoor het hardlopen en zeker prestaties om trots op te zijn :) En speciaal voor jou zal ik nog even ene foto uploaden van venthe helemaal :P Ik vergeet elke keer ene foto te maken dus soms als ze op de poetsplaats staat denk ik ooh even snel een foto maken! Maar op de poetsplaats kan ik alleen van dichtbij een foto maken omdat er in het midden een balk zit. Dus als ik verder weg ga staan zit die balk ervoor, precies op de hoogte van haar buik ;)

KBK omg.. dat filmpje weer van Kim :’)

Kappiegirl wat een opluchting! Fijn om te horen, kom je weer gezellig mee kletsen? :) Wat een mooie foto’s zo in de sneeuw, lekker ondeugend koppie zit erop.

Kiki wat is bo toch leuk! Leuke foto’s. Wel apart zeg van die hartslag maar zou me er maar niet te vele zorgen om maken. Gewoon goed in de gaten houden

Patrick, he bah wat rot.. sterkte

Al_Zawraa, dankje! Ennuh heb haar geschoren hoor ;) maar moet zeggen ze blijft mooi kort in het haar nu na het scheren, normaal groeit het vrij snel weer terug. Leuke foto’s! staat echt te genieten in het zonnetje. En tjonge wat een haar haha

Azara, ah gut wat een droppie heb jij! Ik ben spontaan verliefd

Luna, fijn dat het wat beter gaat met Luna. Hoe reageerd ze op de medicatie verlaging?

Vrouwke, aah wat een leuk bolletje haar is Kelly. Ze is lekker rond

Mijnlieverd, zo die uier begint lekker te groeien! En gefeliciteerd met je zwangerschap (of was dit al bekend?)!! Spannende tijden voor jou

Welkom paard091!

Ik ga met mijn moeder naar een informatieavond georganiseerd door KWPN Utrecht. Wordt gehouden op de praktijk in Utrecht. Het gaat over problemen tijdens het veulenen en de gezondheid van het veulen in de eerste levensfase. Samen met mijn moeder want we weten er nog zo weinig vanaf! Leek me een goed idee, Dus voor de geïnteresseerden 16 maart begint om 20.00 en het is gratis :) Je moet je alleen even opgeven via de mail.

Oh en hier nog de beloofde foto’s voor cynthia ;) (vandaag genomen op 205 dagen dracht)

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:44

Sara, lijkt wel bijna hetzelfde als wat je laatst postte van dat ene paard.

Welkom paard!

Wat een mooie foto's kappiegirl!

Gefeliciteerd mijnlieverd! Hier zijn het de laatste loodjes ondertussen.

Wat een bescheiden buikje ook Venthe!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:48

Hihi ja he maar in vergelijking met de jonge sportpaarden die we verder op stal hebben staan is ze tonnetje rond :')
En toen ik vandaag keek zag ik haar tietjes wat duidelijk! Normaal zijn het verschompelde naar binnen getrokken tietjes. Nu leek het of ze naar buiten waren geplopt :+ geen uierontwikkeling hoor maar gewoon naar buiten geplopte tepels :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:49

Dies nog slank voor 205 dagen te zijn Venthe!

Op de medicatie verlaging reageert ze goed. Ze staat mooi droog op de weide en zodra ik met maylinn ging trainen ging ze mee lopen, de gekkerd. 's avonds is ze wel wat stijf en gaat ze nog graag liggen, maar gaat al een stuk beter :D

Edit: ja maar hier is wel de oorzaak bekend. Zwaar gekneusd, slecht gekapt langs de stralen en wss begin dit jaar licht bevangen gestaan. Zou wel gekund hebben na de keizersnede, heeft ze enorm veel suikers gehad in de vorm van lekkers

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:45

Sorry hoor, ik wil geen "rellen" veroorzaken ofzo, maar ik kom hier toch eventjes voor onder mijn meeleessteen vandaan gekropen.... Sara je bericht vind ik echt heel erg twijfelachtig maar ik ga niet gelijk oordelen dus ik vraag het eerst;
Waarom trainen met maylinn die nog geen jaar oud is? Je hebt al eens eerder gezegd dat je alleen het opstellen wat oefende, maar ze is nog een baby, waarom zo veel er mee bezig??
En waarom zijn die voeten van Luna je niet eerder opgevallen? waarom onderneem je pas actie als ze letterlijk niet meer kan staan??

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:45

Ff ego berichtje,duik zo mijn bed in want heb een lange dag gehad en morgen weer van 07.00 tot 17.00.

Pepper gaat hetzelfde,groeit goed en geniet van de lekker warme stal.

Ylona nog niet zo,ze ligt eigenlijk alleen maar omdat ze teveel pijn heeft om te staan ondanks de pijnstillers.

Soms gaat ze wel staan maar dan loopt ze nauwelijks.

Hooi eet ze niet veel,stro wel gelukkig.
Ze krijgt nu 2x daags een half plakje hooi van vorig jaar.
Daar laat ze ook steeds wat van liggen.

Pepper krijgt 2x daags 1 plak en die is boos dat dat alles is wat ze krijgt.

Donderdag ben ik daar weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:54

Vrouwke, het schiet al op zeg!
Mooi bol is ze!

Kiki, kan me voorstellen dat het je niet lekker zit.
Ik hoop dat je er nog achter komt wat het geweest is.
Die drukke baby is herkenbaar. :j

Robynn, mooi buikje heeft je merrie!

Luna, fijn dat haar hoeven nu in orde lijken.
Wat zijn die ook klein! <3

Mijnlieverd, die zijn al vol! :wow:

Kappiegirl, erg gaaf dier heb je!

Paard091, welkom! :wave:

Venthe, dat klinkt interessant!

Linda, misschien handig om dat via pb op te lossen. :)

Inowa, arm diertje. :(:)
Hoop dat het snel beter gaat zeg!

Hier ook weer tietfoto's gemaakt. :j
6 Januari: 253 dagen dracht.
Afbeelding

26 Januari: 273 dagen dracht.
Afbeelding

Kimpie is naar ons toe erg knuffelig, maar heeft vanavond [naam] flink getrapt. :x :x
Dit heeft ze werkelijk nog nooit eerder gedaan.
Gelukkig geen schade, maar wel een paar rake klappen volgens mij.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:05

Heb je gelijk in KBK!
sara, wil je me pb doen? Bedankt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:07

@Kbk; ja klein hé! en ze heeft ze grootste hoeven van alle 3 :=

@linda zal je pb doen.

@inowa: welke medicatie krijgt ze nu momenteel? In poedervorm of krijgt ze pijnstilling ingespoten?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:12

Mijnlieverd, gefeliciteerd ook met je eigen zwangerschap. Gaat alles goed? En Bibi schiet dus al op. Heerlijk.
Kappiegirl, wat een heerlijk paard heb je daar, vies of niet! <3
Venthe, klinkt interessant zeg, die informatie-avond. Alvast veel plezier.

Bedankt voor de felicitaties nog. Pretty, zeker een leuke verjaardag gehad, dank je wel. Vooral zondag gevierd, was gezellig en super verwend :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:25

Hahahha Fotsy dat zeiden ze op stal ook al. Beloofd nog wat voor straks.

Luna, niet om banketstaaf te doen, maar ik snap wel wat Linda bedoeld. Dit is niet van vandaag of gisteren zo te zien. Want als ik naar de voor foto kijk dan heb ik het idee dat het al een tijdje geleden was dat ze gedaan was door de smid.
Kijk vertrouwen in je smid is goed, heb ik ook in mijn hoefsmid. Maar ik ben zelf degene die haar hoeven in de gaten houd (ook na het bekappen) en vraagt wanneer ze weer komt. Snap je wat we hiermee bedoelen?

Welkom terug ML.
Jeetje Bibi heeft al mega tietjes!
En gefeliciteerd met je eigen zwangerschap! Hopelijk geen last (meer) van kwaaltjes.

kappiegirl, beetje jammer dat je haar niet even voor de foto gewassen hebt hoor :D
Maar mooie foto's! En dat hoofdje op de foto waar ze dat stokje vast heeft <3 heerlijke uitstraling

Welkom Paardje, benieuwd naar je tinker dame. Door wie is ze gedekt?

Venthe ze ziet er goed uit hoor!

Inowa, wat vervelend dat ze nog zo beroerd is. Is het een idee om nat zand in haar stal te doen?
Hebben bekende van ons toen ook gedaan en hun paard had er heel veel baat bij.
Beterschap!

KBK, oei Kim op oorlogspad, gelukkig goed afgelopen.

Nou vandaag aan Bo niks gemerkt vandaag. Stond toen ik kwam lekker in de relax modus buiten. Hoofdje omhoog toen ze me zag.
Later was ze met haar maatje aan het klooien, storm op komst zullen we maar zeggen (waait hier nu overigens lekker).

Bij Bo is er ook nog niks te zien. Hooguit dat d'r spenen nu iets uit elkaar staan.
08-01-2016
Afbeelding
24-01-2016
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:36

ziet er goed uit KBK en Kiki, uiertjes horen nu ook nog niet veel te doen, bij mijn merrie is dit vorig jaar pas een goeie 14 dagen voor de bevalling echt op gang gekomen en ging dan ook ineens heel snel.
oeie Kimie wordt beetje agressief :=

Hier ben ik blij dat Elsa nu weer theezakjes heeft, haar veulen van vorig jaar sinds 3 dagen gespeend en uier is weg *\o/* hij mocht wel al niet veel meer drinken en nu kan buikje lekker groeien.

welkom nieuweling

venthe, wow die ziet er nog in goede conditie uit.

inowa, das toch minder, hoop dat ze er vlug vanaf is

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:43

Dit is van ongeveer een maand. Vorige maand is ze nog netjes gezet geweest. Dan heb nog een weekje met haar gemend en dan ben ik een week er niet geweest wegens examens en heeft oma der gedaan. Vorige week met het vriesweer wou ze niet op of neer. Kon der hoeven niet uitkrabben en ze waren goed heet. Besloten in samenspraak met DA ze op pijnstillers te zetten tot we er aan mochten komen. Regelmatig isobetadine badje gegeven en gister hebben we ze eindelijk kunnen bekappen.

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:28

Zie hier allemaal van die leuke 'tietfoto's', dus ik met mijn telefoon onder mijn shet hangen... _/-\o_
Alleen maar haaaaaaaar hahaha! :D :o
Moet op mijn knieën liggen of eronder gaan liggen om te zoeken, 2 spelden in een hooiberg? :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:29

Jammer dat daar nu net weer geen foto van gemaakt is peetjjuh *\%/*

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:31

Gekneusde hoeven klinkt zo vaag. Wat bedoelen ze daar dan mee? Hoe komen ze gekneusd? Mij lijkt het ook niet recent.

Al die tietfoto's, haha :D
Daar begin ik nog niet aan.

Ik wou dat ik ook zo een bescheiden buikje had.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 26-01-16 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:32

Luna, haha, nu met ons veulentje is het ook heel raar; waren net poezepootafdrukjes in de sneeuw. _O-

Arianne, fijn dat je verjaardag leuk was!

Kiki, ik zie inderdaad bij Bo dat de spenen iets verder uit elkaar staan. :j
Het ziet er echt bijna hetzelfde uit als bij Kim!

Fotsy, dat gaat vast goed komen!

Peetjuh, hahaha, daar moest ik even om lachen. :D
Hier ook veel haar, je kunt alleen vanuit 1 bepaalde hoek fotograferen. :')

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:36

Zal het morgen nog eens proberen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:41

Hahhhaha wel met iemand in de buurt die dan daar een foto van maakt he :D

Ja is idd bar weinig nog te zien KBK, gelukkig maar

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:50

Gekneusde hoeven krijgen merries makkelijker als ze eens bevangen zijn geweest in combinatie met vriesweer.
Kan zijn dat het al komt van het spelen op de harde ondergrond met maylinn.

Ze is echt pas een maand geleden nog gedaan en wat toen netjes. Niet zo goed als dat ze nu zijn maar wel gewoon netjes geknipt en wat bijgevijld. In de buurt van de straal is er toen weinig gedaan en dit heb ik hem gezegd maar hij vond het goed zo. ze stond vanachter te lang in de tup en dat had hij al deels bijgewerkt maar verder durfde hij niet. En voor moest ze terug wat lager gaan staan.
Dus al bij al iets langer gelaten zodat hij de keer erop beter verder kon met ze in stand zetten zoals hij wou.
Nu heeft de DA ze gekapt en hij zegt stand vanvoor minimaal veranderen. En vanachter heeft ie er een mustang rol (schrijf ik het juist?) gedaan zodat ze niet meer zo ver kan en dit haar bekken nog meer gaat ondersteunen. En een beurt of 2 voor de osteo heeft ie voorgeschreven als haar hoeven weer wat beter zijn want met die koude vond hij haar iets vast zitten.