Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:10

Gefeliciteerd Nicole ! Go jij! Go jij! Haha! Haha! Droogfoto's. Rock-on, dudes! Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:13

jennyk schreef:
En uhh je kunt me toch niet wijs maken dat er maar één veulentje is geboren vannacht Knipoog komop dames meld je!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar:

PALONA HEEFT VANNACHT OOK HAAR VEULEN GEKREGEN!!

Er werd vanochtend gebeld dat het geboren is! We gaan vanmiddag kijken. Weet ook nog niet wat het is! Zal foto's maken als het lukt. Dit veulen was al voor de geboorte verkocht en ze stond daar op stal om te veulenen. Als het veulen er straks af is komt ze weer naar huis.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:16

Nou zeg jij bent goed bedeeld deze nacht he Haha! . Gefeliciteerd!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:17

Nicole, hoe krijg je het voor elkaar. Haha! GEFELICITEEEHEERD. Haha! Go jij! Go jij!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 10:18

Nou Nicole, dubbel gefeliciteerd dan! Wat gaaf zeg, zo twee in één nacht!

Verder.. Jemig, wat is het voor sommigen spannend! Ergens vind ik het jammer dat ik dit allemaal gemist heb.. Hoewel Wild haar verrassing natuurlijk ook helemaal geweldig is! Kleine Catwalk is morgen alweer een week oud en helaas heb ik haar nog steeds niet kunnen opzoeken..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:18

Haha, ja daar heb ik niks voor hoeven doen he, die stond ergens anders. Maar wel gaaf ja, zo 2 tegelijk:) Dan is het wachten nu in 1 keer voorbij, da's ook wel effe wennen.. maar ik wacht verder gewoon mee op jullie veulies natuurlijk Ja

Hes is net een kwartiertje in de bak geweest, door bewegen moest het laatste vocht er uit komen en het veulen stond op stal. Ze kwam gezellig kennismaken en kriebelen en maakte zich helemaal niet druk. Toen mams weer terug was meteen weer drinken en nog steeds in die aparte houding, niet langs de moeder maar haaks erop, ze drinkt dus recht vooruit zeg maar Lachen

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:32

nou ik zal me dan ook maar ff melden hier lees nu toch al de hele nacht mee....ik ben die muts die Nicole288 heeft moeten helpen....ja is ook me eerste....en ja ze heeft een naam : Frangelica Bloos jee heb wel gedult moeten hebben en ben nu ook stuk..na de zoveelste nacht. dacht ik vannacht dus lekker me bed in te duiken i.p.v auto na 3 nachten blijft die na geboorte zitten.deze nachten kosten me 10 jaar van me leven maar ja het wachten waard geweest dat zeker. ben heel trots op heske en Geronimo. Afgod OK dan!
nou mensen nu ga ik echt ff oogjes sluiten en mensen die nog wachen.....STERKTE !!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:34

@Frangelica: Wat zul jij je vereerd voelen dat ze naar jou vernoemd is. Clown

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:49

vanmorgen om kwart voor negen een hengstje geboren van Gerina!!!!

22 dagen te laat Clown
Hij is vos met drie sokjes, en een half witbeen.....
Hij heeft echt onwijs lange benen!!
Ben er de hele tijd bij geweest, en heb nog even geholpen.
De nageboorte is er inmiddels ook af......
Ik mag er gelukkig bij komen, Gerina is meestal niet zo lief.

Ik heb foto's gemaakt, maar moet nog even mn kabeltje zoeken.

Vanochtend dacht ik al wel dat we voor de avond een veulen zouden hebben.
Ik had ze buiten gezet wel zo dat Gerina naar binnen kon als ze wou, ze ging gelijk ook weer naar binnen, was erg onrustig (echt een plekje zoeken) toen ze ging liggen dacht vriendlief dat ze wat koliekerig was.... Vervolgens zag ik het water breeken.......
En de voetjes, en neusje komen.
Gerina is wel behoorlijk moe, en flink uitgescheurd.

Ben er vannacht nog wel even uit geweest, maar toen stond ze erg rustig.

@ Nicole; Gefeliciteerd!!!! 2 nog wel!!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:54

Gefeliciteerd Saffier!!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:54

Nicolle288: 2 nog al liefst deze nacht, nou jouw geluk kan niet op zeg!! (stuur maar eens een beetje hier naar toe dan Knipoog )

Saffier: hehe, eindelijk 22 dagen overtijd, tjee dan mag ik nog niet klagen met 10 dagen over he!
Gefeliciteerd hoor heeft hij ook een naam?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:56

Nicole: Dubbel gefeliciteerd!!
Saffier: Ook gefeliciteerd!!

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:57

ProudJustify schreef:
@Frangelica: Wat zul jij je vereerd voelen dat ze naar jou vernoemd is. Clown

ja is ook mijne lol maar heb haar na me opa vernoemt. Knipoog

gefeliciteerd Saffier snel foto`s want kan er niet genoeg naar kijken naar zo`n nieuw leventje. Bloos

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:57

Nicole en saffier alletwee gefeliciteerd.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:03

Ja we willen wel foto's zien natuurlijk. Haha!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:07

Nicole: voor de tweede keer gefeliciteerd ben nieuwschierig naar de foto's!

Saffier ook jij gefeliciteerd is je wachten eindelijk beloond!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:08

Ja ,foto s!!!
Bij ons niks vanacht.
Voor het eerst sinds een week een rustige nacht gehad zonder vals alarm.
Ze is 1 dag over tijd en het ziet er niet naar uit dat het vanacht gaat gebeuren.

Maseike

@ ProudJustify pas je wel goed op mijn bol, tegen de tyd als die van moet dan moet je even kijken want sinds ik hem uit de raam heb gedonderd, doet die nu wel zijn werk Nagelbijten / Gniffelen

@ saffier gefellie!!!

Jes

Dank jullie....
Had wel gehoopt met de merrie boom mee te gaan, maar ja......
Nog 2 kansen...

Ik ga mn kabeltje zoeken....
Heb er nu nog een staan die 12 dagen over tijd is.....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:13

@ frangelica : Jij ook gefeliciteerd!!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:18

Nuage: Is zo moeilijk te zeggen van 1 foto, je kijkt juist naar wat er anders wordt zeg maar. Hoe vind jij het veranderd? Tegen het eind wordt het opgezet, soms al een paar dagen aan de onderkant wat open, als het in het midden open gaat staan en het wordt daar beter doorbloed, dus donkerder van kleur, dan zit het er aan te komen. Soms zie je ook duidelijk dat er slijm met bloed aan zit, dan is het sowieso tijd om te gaan waken, dan duurt het hooguit nog een paar dagen.
Loola: gefeliciteerd met de mijlpaal!

Joyciej: Ik zou haar zeker buiten laten bevallen. Als je licht hebt kun je al van een afstandje zien of ze onrustig wordt en wij gingen gewoon in het donker controleren, daar wennen ze ook aan.
Ja, je hebt waken en waken, als het nog niet heel dichtbij lijkt slaap ik tussendoor wel, nu het gisteren echt er op begon te lijken zijn we er gewoon bij gebleven.

Muzefee: Wat een plaatje! Apart hoor met die blauwe ogen.

Maartje_h: Ook alweer 12 dagen overtijd.. wordt ze wel al spannend?

Mariska: Nou, dat is mooi gegroeid! En jij bent al gelukkig als ze nu ’maar’ 2 weken over draagt begrijp ik dat goed? Knipoog

Sallysuiker: Carefree! Dat is een hele mooie!

HHenny: Hoe is het verder met banden en kling? Als je vaker vals alarm krijgt is het idd praktischer om op stal te slapen!

Saffier: 3 weken te laat al, maar nu dus harsjes! Zo willen we het horen Gerina Lachen

Savath: Paulientje aan de beterende hand, goed zo!
Ik heb Hes gisteravond verteld wat je gezegd had en zowaar, ze heeft geluisterd Lachen

Dees_daan: Leuke naam Yfke!

Keeva: Upona is bevallen met 2 andere paarden erbij in de wei. Die stonden netjes op een afstandje te kijken, maar upona is dan ook wel de baas van de groep altijd. Ik heb de paarden wel in een ander weitje gezet toen het veulen geboren was, maar dat was eigenlijk omdat de groep in de volgende wei zo druk was en ik upona en de kleine wat rust wilde geven om aan elkaar te wennen.

Pauk: Jee, balen, dat moet toch niet kunnen, daar is zo’n station toch juist voor?

Dreeke: och die Vinga, ze kijkt echt alsof het haar nu wel lang genoeg geduurd heeft Ach gut (is een remedie voor hoor Vinga… Knipoog )

ProudJustify: Haha, ‘frangelica’ heeft haar boktnaam overgenomen van het veulen Knipoog En ze heeft haar zelf zo genoemd, want het is haar veulentje Ja

Frangelica: Doei! Gefeliciteerd meid en nou straks lekker slapen Haha!

Saffier: Aaaah, eindelijk! Gefeliciteerd!! Uitgescheurd ja? Hoe gaat dat verder, gaan ze dat hechten of komt dat zo weer goed? Snel foto’s, hij klinkt zo al knap!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:19

Maseike schreef:
@ ProudJustify pas je wel goed op mijn bol, tegen de tyd als die van moet dan moet je even kijken want sinds ik hem uit de raam heb gedonderd, doet die nu wel zijn werk Nagelbijten / Gniffelen

@ saffier gefellie!!!

Ja ik pas er heel goed op, ik poets hem elke dag hoor. Denk dat ie weer goed werkt door de
klap die die heeft gemaakt. Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:20

Ah zie je wel, nog meer veulentjes vannacht/vanmorgen we zitten al op 3 */o\* hè hè toch een babyboompje enenenen zijn er stiekum nog meer Tong uitsteken Jaja ik krijg er geen genoeg van Haha!

Nicole en frangelica: van harte, nicole dus dubbel haha wat een supernacht voor je nicole!
Saffier: jaaaaa dat is één heeft de andere merrie goed gekeken? Dan volgt de volgende vast snel! Gefeliciteerd!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:21

Frangelica en Nicole: voor de 2x keer: van harte Haha!
Saffier: héhé, eindelijk Lachen Jij ook gefeliciteerd! Lachen Lange wachten is dus toch beloond... Ben benieuwd naar foto's Haha!

p.s Nouja, een kléine babyboom mag dit wel genoemd worden, toch? 3 in 1x? Tong uitsteken

Nicole: Bedankt, heb ook afgelopen dagen snachts rond uurtje of 1/2 nog even hond uitgelaten, dan loop ik langs de weide en schijn even met grote zaklamp om te kijken wat ze aan het doen is etc. Knipoog Denk inderdaad dat ik haar zowiezo buiten ga laten bevallen, dit heeft ze tot nu toe ieder jaar gedaan Knipoog

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:22

Nicole288 schreef:
ProudJustify: Haha, ‘frangelica’ heeft haar boktnaam overgenomen van het veulen Knipoog En ze heeft haar zelf zo genoemd, want het is haar veulentje Ja

Oh ha ha, dan heb ik het verkeerd begrepen. Bloos Maar maakt niet uit, het blijft een mooie naam toch. Haha!