[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:30

Gefeliciteerd! Wat een knappe <3

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:33

Gefeliciteerd suffie!

Alle andere wakers, sterkte ermee.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:39

Gefeliciteerd suffie! *\o/* <3

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:41

Prachtig meisje is het Suffie, gefeliciteerd!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:47

Gefeliciteerd suffie!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:08

Gefeliciteerd suffie *\o/*

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:05

Gefeliciteerd met de knappe veulentjes allemaal! *\o/* Ik lees nog alles mee maar niet altijd tijd om te reageren.

Hier staat ze sinds 1 week in de groep bij derest wat echt super goed ging. 1 paard (op iedere foto rechts) rende wel 1 keer op Fiore af toen heeft Poppy keihard naar achter geschopt en heeft hij het niet meer geprobeerd. :):) op de laatste foto al mijn 5 knappe paardjes <3 (het hoofd van het rechterpaard is niet van mij)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:02

Wat fijn dat het goed ging kvikur!

Gefeliciteerd suffie!
Succes op de keuring AM
Spannend mally!!

Nou ik heb een nieuw alarm kunnen lenen van iemand, super lief <3 wel een singel helaas, maargoed beter iets dan niets denk ik dan! Kan alleen niet helemaal achterhalen of hij waterdicht is, iemand hier die dat toevallig weet? Gebruik hem natuurlijk voornamelijk voor buiten, en de merrie staat wel met ieder weer type buiten. Het gaat om het birth alarm mobile. Op internet werkelijk niks over terug te vinden.

Vannacht was idd wel even wat pittiger idd. Had de camera wel maar die wil heel enkel nog wel eens kort de verbinding verliezen. Maar vervolgens gaat de tablet dan op slaapstand en de camera moet je dan handmatig weer aanzetten zegmaar. Ik dacht zal je net zien, lig ik te snurken en krijg ik niks mee. Dus wel paar keer de wekker gezet. Ze had het rond 3 uur wel even weer pittig. Maar helaas wederom nog niet doorgezet.
Ze is wel mega aanhankelijk en knuffelig wil het liefst dat ik bij haar blijf en loopt mij overal achter de kont aan. Terwijl ze normaal ook wel even komt buurten maar dan al snel meer interesse in het gras heeft. :+

sourcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:27

Gefeliciteerd suffie met je veulentje.

Am: veel succes en we lezen vast hoe het gegaan is vandaag?

Magic_lover: wat fijn dat je een andere birth alarm hebt kunnen regelen.. ik doe hier snachts alleen met een camera, mijn merrie kan geen singel om en aan het halster ging dat ding mij constant bellen snachts dus dat was hier geen succes %) .
Eli is ook enorm aanhankelijk en wil ook niet dat ik bij haar uit de buurt ga maar dit heeft ze nu al een dag of 4, had gehoopt dat dat een teken was geweest dat het veulentje er echt aan zou komen bij haar := .

Mally: dat wachten duurt zo lang als je dan al zulke mooie ontwikkelingen hebt.

Kvikur: wat fijn dat je ze allemaal lekker bij elkaar hebt en dat het zo goed gaat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 14:53

Je kan voor korte tijd je merrie ook gwn onder de camera houden en korter buiten houden.. of een ander type alarm huren.

Hier zo'n birt alarm. Ook n oud beestje. Had ik buiten aan het halster om, maar nooit echt noemenswaardige regen op gehad want dan stonden m'n merries niet buiten. Maat van binnen is die ook niet aangetast, dus ik zou zeggen; drooghouden.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 18:25

Cioccolato schreef:
Je kan voor korte tijd je merrie ook gwn onder de camera houden en korter buiten houden.. of een ander type alarm huren.

Hier zo'n birt alarm. Ook n oud beestje. Had ik buiten aan het halster om, maar nooit echt noemenswaardige regen op gehad want dan stonden m'n merries niet buiten. Maat van binnen is die ook niet aangetast, dus ik zou zeggen; drooghouden.

Jaa heb haar sowieso nu al korter buiten. Meestal gaat ze rond de 'n uur of 9 buiten en ik zet haar ergens rond 6/7 binnen. Vorig jaar stond ze gerust tot half 10/10 uur avonds buiten.

Ik zal nog even kijken wat wijsheid is. Misschien kan ik iets van een regenjasje achtig iets fabriceren voor erom :+
Nou ga ik er voor het gemak even vanuit dat we al zoveel regen hebben gehad dat hét nu niet meer dagen en dagen vol regent maar hier in Nederland weet je het nooit natuurlijk :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 18:30

Ik wou net zeggen, zeg dat niet te hard _O-
De voorspelling is nog wel wat regen weer

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 21:01

Gefeliciteerd Suffie!

Wat een heerlijk veulen heb je Happy!

Mooie collages Mirjam.

Hoe ging het op de keuring AM?

Fijn dat je een ander alarm hebt kunnen lenen Magic.

Jouw merrie houdt het nog even spannend Mallybelly.

nieky1993 schreef:
Joannevz Logisch idd dat je nu ff niet meer dekt als je dochter wilt rijden. Lukt het niet met het paspoort?

Pff, het is nogal een gedoe aangezien deze situatie blijkbaar niet vaak voorkomt. Daarnaast is het Welsh stamboek vrij streng. Alleen DNA onderzoek blijkt niet genoeg te zijn. Om de vader in het paspoort te kunnen registreren moet hij een deklicentie hebben. Dit kun je eventueel wel achteraf aanvragen, maar dan moet het dierenarts rapport eerst boven tafel komen. Nu keuren gaat niet meer, want hij is geruind. Is dit het allemaal waard? Geen idee. Vader heeft wel een leuk papier. Ze kan ook gewoon als part bred ingeschreven worden. Is wel zo goedkoop. Ben nu al lang blij dat ze aangemeld is. Dat moest eigenlijk binnen 30 dagen. Dat is dus mislukt :+

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:42

Mirjamalvaro Dan heb je ook al een mooi clubje fokmerries :j

Magic_lover Grappig dat je dochter ook zo heet :D

Mallybelly Hoe is het inmiddels daar? Kan niet meer lang duren zou je zeggen he.

Am_horse Hoe is het op de keuring gegaan?

JennyK Ik heet eigenlijk Hanne IRL :D . Maar Nieky was mijn eerste eigen paard (overleden door koliek) vandaar de boktnaam. Maar idd beetje speciaal ook dat het veulen van Bonny nu de roepnaam Nikki heeft.

Kvikur wat leuk dat ze allemaal samen staan :j

Magic_lover Fijn dat je een ander birth alarm hebt gevonden. Is de uier van je merrie nog voller geworden?

JoannevZ wat een gedoe zeg om de vader in het paspoort te krijgen :+.

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Imani_Abby - Toffee - 393 dagen
Lonniejj - Rosa - 389 dagen
Sourcy - Elitetty - 350 dagen
Magic_lover - Ivana - 340 dagen
Mallybelly - Mallow - 337 dagen

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:03

Nieky: ik wist natuurlijk niet dat je eigen naam heel anders is, maar vernoemt naar je eerste paard is ook leuk :j

Joanne: welsh stamboek is idd echt streng en werkte bij mij vorig jaar echt niet mee. Daarom gaan alle veulens hier nu bij het NRPS, die werken en denken echt goed mee!

mally belly: hoe gaat het bij jou?

magic lover: hier singel alarm, waterdicht zeggen ze, maar buiten hebben ze hem eigenlijk niet om

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:45

JoannevZ schreef:
Gefeliciteerd Suffie!

Wat een heerlijk veulen heb je Happy!

Mooie collages Mirjam.

Hoe ging het op de keuring AM?

Fijn dat je een ander alarm hebt kunnen lenen Magic.

Jouw merrie houdt het nog even spannend Mallybelly.

nieky1993 schreef:
Joannevz Logisch idd dat je nu ff niet meer dekt als je dochter wilt rijden. Lukt het niet met het paspoort?

Pff, het is nogal een gedoe aangezien deze situatie blijkbaar niet vaak voorkomt. Daarnaast is het Welsh stamboek vrij streng. Alleen DNA onderzoek blijkt niet genoeg te zijn. Om de vader in het paspoort te kunnen registreren moet hij een deklicentie hebben. Dit kun je eventueel wel achteraf aanvragen, maar dan moet het dierenarts rapport eerst boven tafel komen. Nu keuren gaat niet meer, want hij is geruind. Is dit het allemaal waard? Geen idee. Vader heeft wel een leuk papier. Ze kan ook gewoon als part bred ingeschreven worden. Is wel zo goedkoop. Ben nu al lang blij dat ze aangemeld is. Dat moest eigenlijk binnen 30 dagen. Dat is dus mislukt :+

Is het niet mogelijk dat de oude eigenaar het als een dekking van eigen hengst eigen merrie registreerd?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:52

Kom maar op veulen.Afbeelding

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:53

Jenny, van dit alarm kan ik het wel terug vinden en moet geen probleem zijn.

Afbeelding

Alleen is het deze, en daar kan ik echt niks over terug vinden, nergens.

Afbeelding

Ik ga maar even kijken of ik iets met een badmuts ofzo kan fabriceren, meeste regen komt toch van boven dus als hij daar wat tegen beschermd is dan scheelt dat denk ik al :+

Hopelijk is het niet al te lang nodig, maar gister weinig vordering in het uier, en vannacht een relatief rustige nacht, 1x alarm. Wellicht dat het uier vandaag weer iets verder is, het was gister ook even weer terug erg warm.
Ow met dat ik dit bericht post belt ze mij, die zal vast weer proberen te rollen. :Y)

Verder bij de rest ook nog geen vordringen?
Oei zie op de valreep bij mally mooie doppen! Die komt eraan *\o/*
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 30-06-24 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 09:55

We hebben nog steeds een best wel lege openingspost… :j

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 10:20

YvonneV schreef:
Is het niet mogelijk dat de oude eigenaar het als een dekking van eigen hengst eigen merrie registreerd?

Voor wat ik heb begrepen komt de vader dan alsnog als onbekend in het paspoort te staan. Als het een hengstveulen was geweest had ik deze moeite sowieso niet gedaan. Maar als merrie maak je haar toch wat veelzijdiger met volledig papier. Blijkbaar is het bij Welsh verplicht om een deklicentie bij een hengst te hebben om het papier volledig te maken. Enkel DNA wordt niet goedgekeurd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 10:34

Voorheen kwam bij het NRPS het veulen dan in het hulpstamboek compleet met vader en moeder. Ik weet van vrienden dat dat bij het KFPS nog zo is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 10:35

YvonneV schreef:
Voorheen kwam bij het NRPS het veulen dan in het hulpstamboek compleet met vader en moeder. Ik weet van vrienden dat dat bij het KFPS nog zo is.

Bijboek 2 wordt het bij het KFPS. Maar daar krijg je ook niet zomaar een dekvergunning voor een hengst omdat hij toevallig gedekt heeft.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 10:51

Ze inmiddels al aan het kegelen! *\o/*

sourcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:00

Mallybelly: oehhhhh spannend.. ik hoop dat je lange wachten nu beloond word en ze je hier niet ook nog weer een dag of 2 mee in spanning laat :):)

Hier weinig vorderingen >;) zeg maar gerust geen vordering :?
Afbeelding

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:34

Spannend Mallybelly! *\o/*