Amandake: gefeliciteerd met de 2e premie (foto's gemaakt?)
AZ: Wat een mooi meisje!
*is ook benieuwd naar Saffiers date*
ArabianRanch
Geplaatst: 15-02-09 21:01
A_Z (Roma en Menno) super de super blij met dit lieve kleine meisje We spreken gauw af om AR Sinan Shaikyria te komen bezoeken (een hele mond vol hahahaha) Geniet van haar en geef haar een mega knuffeltje
wat een prachtig meisje zeg! nog een keer super gefeliciteerd!
peach2001
Geplaatst: 15-02-09 21:12
2 valentijntjes voor ons dus hebben jullie inmiddels kunnen lezen
Weer 2 van die vlotte bevallingen! Njadien was 's morgens voor ons al duidelijk dat het toch echt niet lang meer op zich zou laten wachten, dus toen ze rond kwart voor 3 's middags in het weiland rondstapte en hier en daar begon te schrapen, waren wij er als de kippen bij om haar direct binnen te halen. We zetten haar op stal, ik ging het hooi in de boxen doen, toen ik daarmee klaar was liep ik naar haar box. Ik hoorde het water breken en toen ik 3 passen verder was en de box kon zien zag ik géén njadien meer, die was al neergeploft... De pootjesblaas was al zichtbaar, diana die nog eens 6 passen verderop stond riep ik gauw naar de box toe en... vlug probeerden we njadien weer in de benen te krijgen! met 10 cm ruimte achter een achterwerk kun je geen veulen geboren laten worden natuurlijk enkele minuten en poses verder hadden we maar liefst 40 tot 50 cm ruimte gecreëerd en dat was net voldoende vonden wij (ze ging toch niet beter liggen). Hij lag nog op zijn zijde maar was makkelijk bij te draaien. Er leek geen eind aan die lange benen te komen! Maar uiteindelijk was hij er dan toch, een vos/schimmel hengstje genaamd S.A. Qismat. Qismat heeft wat hulp gehad met het zoeken naar de spenen maar snapte het niet helemaal, het lukte hem uiteindelijk het zelf te vinden. Njadien stond, ondanks de pyton, toch nog ruim 2 uur aan de nageboorte. Ze heeft pijnstillers gehad 's avonds en vandaag nog eens. Ze heeft na de geboorte niet meer gemest tot laat in de middag vandaag Toen vielen er ineens 2 dikke harde grote mestballen op de grond. Hopelijk knapt ze snel een beetje op!
's avonds heb ik lekker nog even geslapen van 10 tot 11. Diana was thuis even wezen douchen en kwam terug op stal toen ik net naar dromenland was vertrokken. Het leek er 's avond wel op dat shanaya misschien zou doorzetten en dat ze tegen biest aan zat was ook al duidelijk. Maar met 2 dames die ruime tijd met biest hadden gelopen in het achterhoofd, verwachten we nog niet heel veel, op zijn vroegst eind van de nacht. Echter om 11 uur toen ik dus wakker werd, was shanaya weer wat onrustig en we besloten toch even te willen kijken of ze intussen al biest had enz. Eerst even wat drinken en wakker worden natuurlijk en toen naar de box. We zagen de druppels al hangen aan de spenen (doet ze normaal nóóit) en ze voelde wat klam op de borst. Intussen was het even voor half 12 en we overlegden of we nu zouden afwachten tot ze duidelijker aangaf dat ze zover was of dat we haar toch nu gingen invoelen (even voelen of ze ontsluiting heeft) Een antwoord kwam sneller dan we dachten, want ze kromp ineen en het water brak. Omdat ze niet gelijk ging liggen vlogen we de box in en ik voelde gelijk op: nog op de rug, net als vorig jaar... Nu is shanaya best een flinke dame, maar ze geeft nog flinkere veulens en haar buikje valt altijd in het niet bij de buiken van de andere dames, dus dat het veulen laat draait is niet zo gek gezien het ruimtegebrek. Het halster om, even weer lopen met de dame, een paar rondjes linksom, even voelen, een kwartslag gedraaid, een paar rondjes rechtsom, weer voelen; nu lag het veulen goed. Halster weer af en shanaya ging braaf liggen. Tijden het voelen had ik steeds het hoofdje ook gevoeld, echter voelde ik deze ineens even niet meer... Enige momenten van spanning dus waarop mijn hart dus even een slag of wat oversloeg... Gelukkig, ze had haar hoofdje verstopt onder haar benen, ik kon net nog de tandjes voelen... Om half 12 werd een flinke dame geboren die hetzelfde kleurtje heeft als haar halfbroer Aqil (bruin/schimmel) Shanaya iets oppervlakkig wat gescheurd op de nog helende plekken die een maand ervoor kapot geslagen werden, gelukkig valt dat ook erg mee! De kleine-grote meid is volgens mij nog naamloos (weet je het al judith?) en ze maakt het prima! Ze is erg levendig (ik zag haar achterbenen al eens heel dicht langs mijn gezicht gaan toen ik haar staartje pakte). Ze was nog vlotter dan Aqil, stond in 2 pogingen en dronk binnen het uur bij haar moeder (van een flesje wilde ze niets weten, ook enige hulp van mensen met het zoekwerk werd niet zo vriendelijk en toch zeer dringend van de hoef gewezen )
Judith en Pim hebben vandaag foto's gemaakt en de geboortefoto's van beide houden jullie nog tegoed! vandaag doen wij lekker niets meer (behalve dan straks nog een late controle)
ArabianRanch
Geplaatst: 15-02-09 21:16
ShamalArabs schreef:
Judith en Pim hebben vandaag foto's gemaakt en de geboortefoto's van beide houden jullie nog tegoed!
hihi die schatten waren ook nog even hier. Van harte gefeliciteerd met de veulies, gelukkig is alles weer goed gegaan, Pim en Judith hebben jullie al een naam ?
Ik ben vandaag weer bij me kleine man geweest Hij is echt groot geworden en stik eigenwijs Hij is zooo lief en leuk maar wel brutaal en eigewijs Hij heeft een vriendin van mij in dar oor gebeten en sprong tegen dar aan . Verder heerlijk geknuffeld
@AZ : wat een mooierd !!! @snowdon : bedankt ben blij voor Frenia dat het zo goed is gegaan !! @Jennyk : hij is pas 2,5 jaar jong ,dus ben zeer tevreden met deze premie....nog een paar hete zomers en je zal eens wat zien !!
foto's heb ik zelf niet genomen....maar Frenia heeft er zat denk ik
Laatst bijgewerkt door Amandake op 15-02-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
ach wat leuk, nog twee kleintjes! leuk hoor, op dezelfde dag als ik jarig gefeliciteerd!
KootMiraDrum
Geplaatst: 15-02-09 21:32
gem schreef:
Saffier schreef:
Even vreselijk off topic; Heb morgen een date met mn DA
leuk geweest? Of werd-ie opgepiept en moest je mee naar een spoedje ?
Of was ze zelf het spoedje?
Heerlijke foto's van Fiorano, hij was al geen licht gebouwde en hij is duidelijk een stuk zwaarder geworden!
Gem
Geplaatst: 15-02-09 21:46
Mooi verslag SA! Ik weet ff niet of ik nou een veulentje gemist heb, maar toch: wie ik vergeten ben: PROFICIAT ! (Die Arab namen lijken zo op elkaar.... zo ook SA AR AZ, sorryyyyyy )
Gefeliciteerd Amandake! Ik was er ook vandaag, maar heb je niet gezien. Wel je man(?) in de ring, maar heb Romabel nooit met een vrouw erbij gezien.
Frenia heb ik trouwens ook niet gezien! Selwyn is echt een knapperd.
AZ, en SA: Gefeliciteerd!
Judith_VB
Geplaatst: 15-02-09 22:26
Ja hoor SA en alle andere nieuwsgierigen . Ons kleine meisje heeft inmiddels een hele passende naam. Aeshah Noor KKA Wat zoveel betekent als " levendig licht" en levendig is ze Jammer dat ze op bijna anderhalf uur rijden van ons staat, maar ja anders nam je haar zo mee te
Ik zal zo een topicje voor haar maken. Hier een voorproefje:
Marlijn : dat was inderdaad mijn man....ik ga echt niet met 600 kg hormonen de ring in (de hengst bedoel ik dan hè ) Ik heb de hele tijd aan de ring gestaan en in de stal bij men poepie
ArabianRanch
Geplaatst: 15-02-09 22:41
Hey Juut, wat een dotje mooi schimmeltje Mooie toepasselijke naam ook ... Een volgende keer gaan we eens mee om te kijken