Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Relana1984 schreef:Moner, hoe ver is jou merrie..
K vind t vreselijk spannend en doe dit niet meer hahaha ben ineens zo bang dat wat gebeurd
moner schreef:Cynthia gefeliciteerd met een mooi merrieveulen
Inge, voorzichtig positief dus, ik blijf voor je duimen en positieve energie sturen.Relana1984 schreef:Moner, hoe ver is jou merrie..
K vind t vreselijk spannend en doe dit niet meer hahaha ben ineens zo bang dat wat gebeurd
Onze Libby is vandaag 325 dagen, haar moeder gaf het heel goed aan, dus ik hoop dat zij dat ook gaat doen.
Onze Sterre is een ander verhaal die is ouder en maiden.
Als ik de merries insemineer of laat dekken, denk ik altijd alleen maar aan het leuke veulentje dat geboren gaat worden. Dan is het spannend of ze drachtig worden. Tegen de tijd dat ze moeten bevallen denk ik altijd, waarom wil ik dit toch, alleen maar zorgen. Als alles goed is gegaan en het veulen is geboren, enorme blijdschap, maar beginnen de volgende zorgen weer. Gaat het goed met het veulen en herstelt de merrie goed. En dan begint het grote genieten. En denk je nog een keer proberen, zodat je het volgende seizoen weer wakker ligt tegen de tijd dat ze moeten bevallen. Rare mensen zijn fokkers.
Ik heb ook nog twee drachtige Shetlanders, waarvan Gateau zich al enige tijd heel bijzonder gedraagt, het lijkt wel of ze depressief is. Elke ochtend staat ze alleen binnen in de schaapskooi met haar hoofd in de hoek, ik denk dat ze de hele nacht zo staat en weinig eet, ze was altijd te dik, maar nu voel ik haar ribben. Ze is altijd al een beetje op haar zelf, maar nu maak ik me zorgen. Overdag staat ze gewoon op de wei, maar zie ik haar ook geen contact met de andere merries maken. Heel raar.