AndreaB schreef:Hoe zijn de ervaren fokkers hier ooit begonnen met fokken?
Sja... ik kocht ooit een merrie (volbloed arabier) waar ik rijtechnisch niet mee uit de voeten kon. Tegenwoordig zou je zo'n dier eerst helemaal door de molen halen en vervolgens naar Annemarie van der Toorn brengen of zo, toentertijd leek het me wel leuk er een veulentje in te stoppen. De hengstenhouder vond haar zo leuk dat hij haar wel een aantal jaar wilde leasen. Prima, had ik wel de lusten en niet de lasten.
Ondertussen ging ik op zoek naar een nieuwe rij-arabier. Die vond ik, maar de verkoper vroeg er nog al de hoofdprijs voor. Maar daar kon een hoop van af als hij er nog een veulentje uit mocht. Dus die kwam drachtig mee naar huis.
Die twee merries werden mijn stammerries, en zo is het gekomen
Nou ben ik zo eigenwijs te denken dat ik, omdat ik bioloog ben, wel iets weet van genetica, en ook wel van anatomie en voortplanting, dus ik vond van mezelf dat ik in ieder geval de theoretische kennis wel had 
En de praktijk, die komt inderdaad met de jaren. En gelukkig heb ik, touch wood, tot nu toe nooit geboortecomplicaties gehad, ondanks dat ik er ook wel een paar gemist heb doordat één van die twee merries een sneaky type was dat nooit aangaf wanneer ze ging beginnen.