[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:41

Ik haak hier even aan, mijn merrie zit vandaag op 359 dagen en mijn geduld raakt op!!! :oo Helemaal als ik hier die prachtige foto's zie!

Mijn merrie (sport, spr.) is trouwens een damiro x equador x animo en is voor de 2e keer dragend van Arizona (v. Utrillo vd Heftrick x Libero H) :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:42

AZ gefeliciteerd met je knappe hengstveulen! *\o/* Mooie mama is het toch ook :)

@BL, wat een super schattige pups! Geniet er maar van voordat je het weet zijn ze alweer groot!
@Manueeltje, mooie merrie heb je, gaaf hoofdstel ook :)
@Pauk, nog geen veulentje dus? Jammer..
@YSR, leuk zeg dat jullie uitgenodigd zijn voor een fair! Hopen dat het een succes is.
@Foss, gefeliciteerd met de mijlpaal, laat maar komen die kleine :D
@DL, wat een prachtig mannetje zeg. Toch best netjes met maar 1 maand trainen..
@Clara, wat word hij groot!! Gaat snel zeg..knapperd :)
@Muzefee, fijn dat het een succes was :) Ben erg benieuwd naar de versierde stal ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:47

Allereerst Muzefee, Peetje, AZ van harte gefeliciteerd met de beebjes! Wat een knappe dame en ventjes seg!! <3

Voor degene met een mijlpaal, van harte! En wordt nog spannend voor sommige zoals Pauk, Inowa en Bimmetje!

Heb nog paar leuke buitenfoto's van kleine Rico, ga ze er vanavond proberen op te zetten, moet dadelijk nog naar een communiefeest.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:57

Iedereen met prachtige nieuwe veulens van harte gefeliciteerd.

Cya zit op 344 dagen en Peggy-lee op 323.
Ben het waken ook beu.
Peggy's uier kan niet voller en lopen gaat ook moeilijk
Cya is ons danig voor de gek aan het houden zij heeft veel zucht maar weinig uier.
Maar beide moeten voor de eerste keer bevallen dus we waken maar gewoon door.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 17:44

Weet iemand hier nog een goede opfok? Mijn veulen is helaas afgewezen bij anicare :(

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:18

Jolin is woensdag op 320 dagen, uier word steeds groter en harder... Kont begint te drillen en staart kun je bijna op haar rug leggen.

Gefeliciteerd allemaal met de geboren veulens, die ik nog niet had gefeliciteerd! Ik kan niet wachten tot hier de spruit rondhuppelt :')

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:20

JH, hengstveulen of merrieveulen? Hier in de buurt zit wel goede opfok, volgende mij voor hengsten en merries. Aan het stieltjeskanaal zit ie! ( advertentie http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... b9c5b7a618 ) onze veulens gaan er ook heen als we ze dan nog hebben, erg goed geregeld daar!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:30

JastieHorse schreef:
Weet iemand hier nog een goede opfok? Mijn veulen is helaas afgewezen bij anicare :(

Waarom dan?
In ZH: http://www.stalzwetsloot.nl

AZ, gefeliciteerd!!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:33

AZ van harte gefeliciteerd.
Gaaf een bruine en wel heel grappig dat ze blijkbaar weinig schimmels doorgeeft.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:42

Mooi kereltje AZ! :D

Veulen hier is echt een draakje. _O- Ook weer totaal niet bang, ze sabbelt onze gezichten compleet af. :') Zo even wat foto's uploaden! :)

Heaven mocht haar BBP passen, maar eigenlijk lijkt het nergens op met die dikke buik! Ze is natuurlijk ook vrij breed over de rug, dus het lijkt of de BBP niks voorstelt. _O-
Afbeelding
Afbeelding

Stalbaas vond haar uier opvallen, ik heb het natuurlijk dagelijks gezien, maar hij houd er een oogje op, haha.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:26

JastieHorse schreef:

Haflinger he?

Mijne staat bij een haflingerfokker in de opfok, echt een aanrader! Paardjes staan er supergoed en de mensen zijn ontzettend aardig en zorgen er echt top voor!
Hij heeft ook alleen maar haflingers in de opfok staan.

Enne update...

Ja hoor, Heb ik natuurlijk weer.. Ook Orion is aan het harsen.. En ze is ook lekker onrustig bezig, maakt de hele dag van dr stal een nestje en heeft verder veel liggen slapen..
Alonna is bloedje chagerijnig.. Harst duidelijker en dr uier staat op springen..
Zou het dan vannacht wel komen.. Of krijg ik dr gelijk 2..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:29

Spannend Pauk! :)) Als het in de sneltreinvaart zoals Nathalie gaat heb je er zeker 2 vannacht, haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:30

Alonna had gisteren al geen haast.. wie weet heeft ze dat vandaag ook niet :(

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:49

Oeeei Pauk dat zou toch wat zijn... .2 tegelijk.
ik zag dat je gereageerd had en dacht gelijk veulen.... helaas niks minder waar..
Succes.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:25

JastieHorse schreef:

Hofstede de eendracht :+
Super opfok adres.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:29

ik ben niet bijgelezen,doe ik morgen misschien,maar ik wou toch even komen melden dat ons lieve kereltje Fury zonet om 18 ons verlaten heeft..
Het was een lange oneerlijke strijd,en ik ben er nu even kapot van. Voor wie het wil,doe ik later mn verhaal nog wel,maar ik wil de sfeer niet verpesten,er zijn hier ongetwijfeld intussen een hoop veulentjes geboren!
Nu ga ik plat,wij zijn kapot. Rust zacht,lieve kleine man..

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:33

Ooooo pretty...... Kippenvel wat erg
Heeeel veel sterkte en k denk dat we het verhaal wel willen lezen als jij eraan toe bent om het te typen

Nogmaals sterkte

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:33

Jeetje pretty, wat naar! Sterkte!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:37

Agh jeetje Pretty wat erg! Sterkte! Als je er aan toe bent wil ik je verhaal wel graag lezen

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:39

pretty :(:)
sterkte!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:52

Wat een verschrikkelijk naar bericht Pretty... Heel veel sterkte met het verlies. Wat is het toch oneerlijk... dat nieuw leven toch weer zo abrupt afgekapt kan worden.

Verder nog even een ego-post, heb t meeste wel gelezen hier. (Pauk die misschien 2 veulens tegelijk verwacht! Spannend!) Maar nog even niet de energie om er helemaal op in te gaan.
Ik ben zelf vanochtend nog even wezen kijken bij Champie, die staat nog steeds in Wolvega bij de kliniek. Hij oogde gelukkig alweer iets beter, niet meer zo van de wereld. Was ook niet meer zo warm en klam van het zweet, van de koorts. Omdat de DA hem toen nog niet onderzocht had, kregen we later vandaag een update. Het ging weer iets beter met hem, dat klopte dus ook wel met hoe hij er bij stond eerder. De koorts was flink gezakt en het percentage witte bloedlichaampjes was omhoog gegaan. Was allemaal nog niet hoe het hoort te zijn, maar wel beter dan voorgaande dagen.
De DA was er vrijwel zeker van dat het de blindedarm is/was, waarschijnlijk door een bloedprop in de toevoer naar de blinde darm is dat gaan reageren en ontsteken.
Morgen krijgen we weer een update. Hopen dat het de goeie kant op blijft gaan en dat hij er zo weer bovenop komt. Anders zou hij geopereerd moeten worden namelijk.

Goldy houdt zich ineens weer verdacht rustig... Valki zit over een paar dagen ook op 320 dagen... misschien dat ze ook wel synchroon willen bevallen. :+

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:55

@Temptation het geslacht weet ik nog niet..dus zoek wel iets waar zowel merries en hengsten welkom zijn.
@Sannah, ze nemen geen koudbloeden aan..Zwetsloot staat idd op mijn lijstje maar is nogal een eindje rijden
@Muzefee leuk die BBP :)
@Pauk een haflinger idd. Heb je een website of telefoonnummer voor mij? Klinkt wel erg leuk!
En fijn dat je 2 merries tegelijk in de gaten moet houden haha. Succes!
@Pretty heel veel sterkte.. :(:)

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:56

Pretty, heel veel sterkte met dit verlies.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:57

Pretty, enorm veel sterkte gewenst! :(:) Je mag je verhaal doen zodra je er inderdaad zelf aan toe bent hoor. :)

Fijn dat Champie opknapt Faline! Is dus nog wel altijd een beetje gissen wat het was, maar hopelijk was het iets eenmaligs dan. :)

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:58

Ooooohw Pretty heel veel sterkte!!

Wat een mooi mannetje AZ!!

Heaven ziet er super uit! BBP lijkt iid nix met die dikke buik ;-)