[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:57

Afbeelding
Te beginnen met de ezel immitatie :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijk bekkie! <3

Nog ff een edit:

Afbeelding
Lis (Mei) en Ides (April) maand verschil.. :oo

En een hele knappe Lis!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Joto op 19-07-10 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

stunning

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:58

Wat een heerlijke foto's <3
Haha die eerste foto is geniaal :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:00

Wat een knap koppie Joto :)
Op de 2e foto lijkt t een hele bink, en achter mama lijkt ze toch weer inie.. T is een mooie wijsneus zo te zien

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:01

Wat een plaatje Joto!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:03

Was het wachten wel even waard niet? :D

Had hoge verwachtingen van dit veulen, en ondanks alles en de rekeningen dit jaar maakt zij alles goed, had niet beter durven wensen.. En gewoon een merrie he!! Dus erg leuk voor onze fokkerij!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:16

Jaja prent t er maar in..
Hier is alles man.. 3 hengstveulens (waarvan 1 overleden dan) En de hond heeft 4 reutjes.. Geen vrouwenjaar dit jaar (op t pleegveulen na dan)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:18

Ja sorry hoor, zal wel in de lucht hangen :D

Ik ga nu ook gewoon nergens meer van uit voor volgend jaar, als dat beide mannen zijn ben ik ook erg blij, anders hebben we een kopie van Imara.
Maarja merrie van Greta zou ook wel heel gaaf zijn als ze bont is haha.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:29

Hier ook helaas geen merrie. Ergens had ik het toch wel gehoopt stiekem hoor :D Maar ik was al blij dat alles goed is gegaan . En dat terwijl het de merrie haar 1ste keer was.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:34

Mooie foto's Joto! Wat zijn die andere al groot vergeleken dat hummeltje.

Stunning, jammer dat ze met zo'n hengst doen fokken. Want met zo'n dier fokken vind ik eigenlijk vermeerderen en niet fokken, er mankeert toch wel het een en ander aan. Maar goed dat er ook nog merries dan zijn die het een en ander doorgeven, maar je wilt toch altijd de beste aanvulling bij je merrie.

Joto, ik denk dat ik Neon naar jullie breng, ik wil ook wel een keer een merrieveulen. :+

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:06

Joto wat is Iets al gegroeid zeg! Liz mag er ook wezen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:34

Armani ziet er zeker knapper uit dan zn paps, wat een grote jongen wordt het al!

En Joto wat een poppetje is het zeg, echt schattig. Je zou niet eens zeggen dat het een Fries veulen is zo :D (bedoel het dus als compliment maar wete niet of je het zo op kunt vatten als je Friezen fokt :+ )

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:14

ik mag volgend jaar ook weer mee doen in het dbt, sjanty en larouscha zijn beide drachtig van don cremello!
En sun shine is goed gekeurd en nu dus officieel verkocht!
Allemaal goed nieuws vanuit hier!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:22

gefeliciteerd jenny!
En wat een leuke foto's joto, echt een klein poppetje, maar wel een clown volgens mij haha.

Ik mag nog niet mopperen.
Heb 2 veulens gefokt nu.
1 merrie en een hengst.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:44

jennyk gefeliciteerd das altijd fijn!

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:46

Heb t gisteravond ook al in het Dbt 2011 vermeld, maar Latoya is drachtig! Uitgaande van 11 maand dus 2 juni uitgerekend. Lieneke 2 mei, dus kan mooi, maand na elkaar.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:57

ok jij gefeliciteerd lindalieneke

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:07

Neonlight schreef:
Mooie foto's Joto! Wat zijn die andere al groot vergeleken dat hummeltje.

Stunning, jammer dat ze met zo'n hengst doen fokken. Want met zo'n dier fokken vind ik eigenlijk vermeerderen en niet fokken, er mankeert toch wel het een en ander aan. Maar goed dat er ook nog merries dan zijn die het een en ander doorgeven, maar je wilt toch altijd de beste aanvulling bij je merrie.

Joto, ik denk dat ik Neon naar jullie breng, ik wil ook wel een keer een merrieveulen. :+

Ja die boer fokte eerst altijd met die palomino, dat is echt een kruising van een kruising zegmaar :+. Dus bij hem gaat het er ook puur om dat hij het kan verkopen voor een leuk prijsje, dan echt een goed paard te fokken. Maar die palomino staat nu ergens anders om te dekken, want de paarden die hij nu heeft staan (behalve 1 fjord en een bonte) zijn allemaal nakomelingen van die palomino. Het is vorig jaar al perongeluk fout gegaan bij een 2 jarige, (was toen dus 1 jaar!! :oo ) En die loopt nu met een veulen. Dus dat veulen is eigenlijk inteelt en het zijn allebei palomino's, dus het veulen is super licht, hij heeft een blesje, maar je moet wel heel goed kijken wil je dat zien. Daarom gaat hij nu verder fokken met die andere.

Gefeliciteerd Jenny met de drachten! Mooi dat je veulen verkocht is! (neem aan dat dat de bedoeling was ;) ) Wanneer mag ie bij de mama weg?

Gefeliciteerd Lindalieneke met de dracht!!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:13

Haha ik snap hem Talida!

Ze begint nu eindelijk wat te groeien, denk dat halstertje nog een paar dagen mee kan en dan over na een ander.
Erg fijn als we van maatje mini naar fatsoenlijk veulen halster kunnen :D

Hier is jaaaaaaaaaaaren alleen maar hengst geboren, wat nooit problemen gaf, en nu 2 jaar achter elkaar merrie's in totaal dus 8. (3 vorig jaar en 5 dit jaar) Waarvan er dus inmiddels 2 dood zijn, en nog 1 in kliniek heeft gestaan.
Dus of je daar blij van moet worden?

Wil natuurlijk graag voor de fokkerij merrie's, maar heb liever gezonde hengstjes wat dat betreft.

Neon breng maar :D Zal wel aan de Drentse lucht liggen afgelopen jaren haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:26

Hier zijn ook jaren alleen maar hengsten geboren, en 2 merries ergens tussendoor. Neon heeft ook al het 5de hengstveulen.

En volgend jaar wordt het weer gezellig, zijn er weer verschillenden van hier bij lees ik, gefeliciteerd!!!

En ik heb eindelijk die buffel van me op de foto gezet en een topic gemaakt, [KS-ITP] Reedhill's Salt 'n Pepa weer eens vastgelegd.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:41

Even een vraag over het naveltje, we hebben het na de geboorte ontsmet en daarna heeft er 9 dagen een sliertje aan gebungeld dat er gisteren af gevallen is. Toch is het plekje van de navel nog niet helemaal droog en een beetje rood. Is dat normaal of moet ik er iets mee?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:40

Gefeliciteerd met de drachtige merries, inowa, jenny en lindalieneke!

Hier op stal zijn tot nu toe alleen maar merries geboren (3). In 2008 en 2009 allebei 1, niet zelf gefokt maar wel hier geboren (beide merries drachtig gekocht). Dit jaar onze eerste eigen gefokte veulens, Rahnanah hier op stal geboren en dus een merrie, en Shoukran niet hier geboren een hengstje :D . Ik hoop dat de dames hier dit nog even voortzetten :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:51

Cody: hangt er ook nog een driehoekig 'zakje' huid of is die al opgetrokken? Voel eens even boven dat plekje van het stompje, daar voel je een klein strengetje lopen, de buik in. Dit is ongeveer zo dik als je pink en het moet soepel te bewegen zijn. Als het dik/ stug is of er zit zelfs een dikte in, dan is het ontstoken en moet de DA komen.
Is het gewoon dun en soepel en is alleen de huid onder het afgevallen stompje wat rood dan kun je dat nog een paar keer ontsmetten.
(Sowieso ontsmet ik op advies van de DA de eerste week nog het stompje dat er aan hangt, niet alleen net na de geboorte)
Als je toch twijfelt gewoon even laten nakijken, beter voor niets dan dat het toch ontstoken is en langer blijft zitten prutten.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:56

Poosje hier net gereageerd (maar wel braaf meegelezen!!)

Mensen met drachtige merries gefeliciteerd!!
Wij hebben dit jaar niet gedekt dus hebben geen mama in spe voor het dbt 2011 helaas. (moet echt zeggen dat het fokken en het dbt verslavend is ;-) )

Jeetje wat worden alle veulies groot (en knap)

En ik moet zeggen Joto, wat is Ietsje MOOI!! Je andere meiden natuurlijk ook, maar Iets heeft het... :-)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:16

Allemaal bedankt voor de felicitaties!

stunning: ze blijft nog tot zeker eind september. Misschien zelfs nog wel langer als Sjanty dat aan kan.
De da stond er wel van te kijken hoe groot ze al was en dat ze al zo veel mee at.
Maar het is wel de bedoeling dat ze tot minstens 4 maanden blijft.
(ze is nog geen 2 maanden oud nu)

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:22

Ik zal eens voelen Nicole, bedankt voor je advies!