Nou nogmaals succes en nu ga ik echt naar bed, moet nog druppelen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Komop, het is nog geen 500m. van ons huis, heb mob. bij me, ga gewoon lekker in de stal zitten, kan niets gebeuren...
Terwijl ik toch regelmatig om die tijd half brak de kroeg uit kom, op mijn fiets stap en soms nog in mijn eentje naar huis fietsen (kwartiertje)
Achja, ik heb haar maar gezegd dat ik zowiezó op stal ga waken, (kunnen me toch niet tegenhouden...) maar dat het me meer ging om een tuinstoel (zo'n eentje met verstelbare rugleuning) die ik mee wilde hebben, is wat comfortablere 'hazeslaapjes' doen dan een tuinstoel met rechte leuning
Inderdaad, zo zie je maar, iedere merrie is anders, ook daarin. Die van mij geeft ook écht wel aan als ze het ergens niet mee eens is, of als het haar te zwaar wordt, maar vind het nog steeds heerlijk.. natuurlijk is het niet meer dat échte scheuren voor de kar in galop etc. maar gewoon lekkere drafjes met af en toe een stukje stappen erdoor. Lekker met zijn 2en genieten van het mooie weer en de natuur
ProudJustify schreef:@ nicole: ik vind hier een afgedankte glazen bol en volgens mij wordt het voor 11 uur vanavond

Nicole288 schreef:ProudJustify schreef:@ nicole: ik vind hier een afgedankte glazen bol en volgens mij wordt het voor 11 uur vanavond
En wat denk je: om kwart voor elf vanavond geboren
HES HEEFT EEN MERRIEVEULEN!!!

Hes lag een tijdje helemaal uitgeteld plat, maar toen ze haar veulen eenmaal gezien had stond ze zo op de been. Toen hadden wij al gespiekt en gezien dat het een merrietje is. Hes ging in eerste instantie niet likken, maar toen de kleine pogingen deed om te staan en daarbij omviel werd ze ineens bezorgd en was ze ineens 'mama'. 
Nicole288 schreef:ProudJustify schreef:@ nicole: ik vind hier een afgedankte glazen bol en volgens mij wordt het voor 11 uur vanavond
En wat denk je: om kwart voor elf vanavond geboren
HES HEEFT EEN MERRIEVEULEN!!!
dees_daan schreef:idd, ze geven het wel aan, en zelf voel je dat het beste denk ik, vorig jaar ben ik nog wel stukken met haar gaan wandelen, waar ze ook echt van genoot, heb haar dit jaar eerst naast de fiets gehad, vond ze ook heerlijk, maar door de scheuren die onder haar hoef zaten toch maar besloten om haar niet meer op het harde te laten lopen todat het geheeld was, ze komt nu op ijzers, en dan kunnen we weer lekker buitenrijden, en komt ze weer voor de kar na een paar jaar, zij wou ook nog wel werken, maar ik voelde dat ze er moeite mee had, soms ook echt naar haar buik kijken, dus ik vond het zo wel goed, lekker longeren en verder rust. ze begint ook al op leeftijd te komen en dit is haar 14e veulen al, dus het kan ook zijn dat ze het daardoor sneller moeilijk krijgt (ook een reden waarom ik liever niet heb dat ze dit jaar gedekt word, ze verliest behoorlijk wat kracht, kan een lange tijd niet rijden, en het rijden is vaak echt een ramp de eerste keren, terug weg metteen omhoog als ze stil moet staan)

) Op het fototoestel konden we ook pas zien wat voor kleurtje ze heeft, zonder flits was het veel te donker. 
Hier lijkt ze écht wel bruin inderdaad.... Ben benieuwd morgen naar droogfoto's, dan kun je het eigenlijk pas écht zien he 
Ik ga nu fijn eventjes slapen...

Nicole, van harte met je prachtige dame
!! Het is echt merrieveulen-tijd geworden, hé !!
?
. Banden lijken wel behoorlijk slap, maar dat uier moet nog véél voller ...
... of kreeg Nuala dat vorige keer op pas vlak voor de bevalling ?
. Haar dochter van 3 jaar geleden loopt gewoon bij haar in de wei, gaat over 2 weken een tijdje ergens anders logeren om gedekt en ingereden te worden, ik hoop dat Keeva nog zo lang wacht, anders heb ik geen rust, vrees ik, als ze nog samen staan. Hoe doen jullie dat, zetten jullie je merrie (die niet op stal gaat) wel apart van andere paarden tegen de tijd dat de bevalling nadert ?