Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:55

hihihi ja dat ken ik, het is dat ik van de trap aflazerde, anders was ik ook niet gegaan, ben zo'n type van "het is vanzelf gekomen, dus het zal ook vanzelf wel weer weggaan" Erg zijn we hoor Knipoog

Nou nogmaals succes en nu ga ik echt naar bed, moet nog druppelen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:59

ik heb [naam] vandaag weer even rond geslingerd, ging wel goed, heel druk, maar goed veulen stond in de box, behoorlijk zweten na de tijd, toch heb ik maar 10 minuten gelongeerd gewoon aan het halster, morgen maar weer even met zadel op, en donderdag mischien even rijden, we doen lekker rustig aan met haar, heb geen haast, veulen heet voluit Yfke [naam] H.
alle wakers nogmaals succes!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:05

Biancaa: hoorde toevallig vandaag dat een buurman van mij hier ook erg last van had; oorpijn, duizeligheid, hoofdpijn, en dan vooral soort 'evenwichtsstoornis', ligt nu ook hele dag op bed. Volgens zijn HA moest het gewoon 'vanzelf weer over gaan'....

Mooie naam Dees_Daan Lachen

@ de rest: Ben wel benieuwd wie van jullie je merrie nog heel licht laten 'werken', en wat jullie dan precies doen met je drachtige merrie Ikzelf rijd Ot voor de kar meestal nog gewoon door tot aan de bevalling zelf, geeft ze aan dat ze het te zwaar krijgt of geen zin heeft oid, dan zal ik haar niet dwingen. Maar ze vind het juist prachtig om nog lekker voor 't koetsje te lopen Lachen

Trouwens, had alle plannen al gemaakt om waarschijnlijk vanaf morgennacht te gaan 'waken' paar uur per nacht op stal (tot vroeg in de ochtend) begint mijn moeder te *piep*en dat ze niet wil dat ik zo midden in de nacht zomaar daar naar toe ga Clown Komop, het is nog geen 500m. van ons huis, heb mob. bij me, ga gewoon lekker in de stal zitten, kan niets gebeuren...

Ze denkt vast dat haar 19 jarige dochter zich nog niet alleen kan redden Clown Vork Terwijl ik toch regelmatig om die tijd half brak de kroeg uit kom, op mijn fiets stap en soms nog in mijn eentje naar huis fietsen (kwartiertje) Vork Achja, ik heb haar maar gezegd dat ik zowiezó op stal ga waken, (kunnen me toch niet tegenhouden...) maar dat het me meer ging om een tuinstoel (zo'n eentje met verstelbare rugleuning) die ik mee wilde hebben, is wat comfortablere 'hazeslaapjes' doen dan een tuinstoel met rechte leuning Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:09

ik rijd zo lang mogelijk door met [naam], al begint zij snel last te krijgen, en dat merk ik dan ook snel genoeg, normaal knalt ze stoepranden af, en geeft nergens om, als ze dan last begint te krijgen is het voetje voor voetje van de rand af, en alles heel voorzichtig, ik ben dan (vorig jaar ook) al ong een maand, 1,5 maand voor de bevalling gestopt met rijden, ook omdat ze scheuren in haar hoeven had..
ik longeerde haar toen nog wel, tot ong een week voor de geboorte Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:25

Ahja, bedankt voor je reactie Lachen Inderdaad, zo zie je maar, iedere merrie is anders, ook daarin. Die van mij geeft ook écht wel aan als ze het ergens niet mee eens is, of als het haar te zwaar wordt, maar vind het nog steeds heerlijk.. natuurlijk is het niet meer dat échte scheuren voor de kar in galop etc. maar gewoon lekkere drafjes met af en toe een stukje stappen erdoor. Lekker met zijn 2en genieten van het mooie weer en de natuur Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:30

idd, ze geven het wel aan, en zelf voel je dat het beste denk ik, vorig jaar ben ik nog wel stukken met haar gaan wandelen, waar ze ook echt van genoot, heb haar dit jaar eerst naast de fiets gehad, vond ze ook heerlijk, maar door de scheuren die onder haar hoef zaten toch maar besloten om haar niet meer op het harde te laten lopen todat het geheeld was, ze komt nu op ijzers, en dan kunnen we weer lekker buitenrijden, en komt ze weer voor de kar na een paar jaar, zij wou ook nog wel werken, maar ik voelde dat ze er moeite mee had, soms ook echt naar haar buik kijken, dus ik vond het zo wel goed, lekker longeren en verder rust. ze begint ook al op leeftijd te komen en dit is haar 14e veulen al, dus het kan ook zijn dat ze het daardoor sneller moeilijk krijgt (ook een reden waarom ik liever niet heb dat ze dit jaar gedekt word, ze verliest behoorlijk wat kracht, kan een lange tijd niet rijden, en het rijden is vaak echt een ramp de eerste keren, terug weg metteen omhoog als ze stil moet staan)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:46

ProudJustify schreef:
@ nicole: ik vind hier een afgedankte glazen bol en volgens mij wordt het voor 11 uur vanavond Haha!

En wat denk je: om kwart voor elf vanavond geboren Ja

HES HEEFT EEN MERRIEVEULEN!!!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:49

Nicole288 schreef:
ProudJustify schreef:
@ nicole: ik vind hier een afgedankte glazen bol en volgens mij wordt het voor 11 uur vanavond Haha!

Heey Nicole.. wat leuk.. Gefeliciteerd.. en nog een merrie ook!! Foto's!!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:58

Hes is niet van mij, maar ik heb haar mee in de gaten gehouden en ik voel me evengoed hartstikke oma nu Lachen

Om kwart over tien ging ze voor het eerst liggen en hoorden we het water breken. Ze is nog tig keer opgestaan en weer gaan verliggen, we hebben wel even meegeholpen met trekken en mevrouwtje was meteen al bezig haar benen uit te vouwen Lachen Hes lag een tijdje helemaal uitgeteld plat, maar toen ze haar veulen eenmaal gezien had stond ze zo op de been. Toen hadden wij al gespiekt en gezien dat het een merrietje is. Hes ging in eerste instantie niet likken, maar toen de kleine pogingen deed om te staan en daarbij omviel werd ze ineens bezorgd en was ze ineens 'mama'.
Opstaan ging na een paar pogingen heel vloeiend, in spreidstand en van daaruit eigenlijk heel snel behoorlijk vast ter been. Nog 1 keer omgekukeld en toen stond ze ook meteen weer op, zo van, nou dit kan ik nu wel Haha!
Drinken heeft even geduurd, Hes heeft super veel geduld en de kleine mocht meteen overal sabbelen en uiteindelijk bij het drinken ging ze al meteen met 1 been op rust staan zodat ze er beter bij kon. Ze drinkt nog niet als ze vlak langs de moeder staat, maar ze staat er zowat haaks op, vond het knap dat ze het zo voor elkaar kreeg, ze blijft het ook zo doen, heb nu nog 2 keer gezien dat ze dronk en ze slurpt er goed op los.
Nageboorte was er net nog niet af. Zo nog even kijken en als hij er nog niet af is even de DA bellen.

Het is donker in de wei en de flits zal ook wat doen, maar ze lijkt bruin, uit twee zwarte ouders kan dat dus niet.. kleurenmensen, hoe kan dat? Haha!
4 witte benen en een brede bles. Eerste foto's ga ik even uploaden, is het nog een nat hoopje op Lovers

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:04

ben zo blij voor je!!!!!!!jeeeeeh gefeliciteerd!!

hiba staat er rustig bij...
met uurtje weer kijken..
truste

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:08

Nicole288 schreef:
ProudJustify schreef:

Wat mooooooooooooooi! Gefeliciteerd!! Haha! Go jij! Go jij! OK dan! En nog een merrie ook! Ben benieuwd naar foto's!

Misschien vannacht tóch nog de babyboom? Startsein is in iedergeval gegeven Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:10

dees_daan schreef:
idd, ze geven het wel aan, en zelf voel je dat het beste denk ik, vorig jaar ben ik nog wel stukken met haar gaan wandelen, waar ze ook echt van genoot, heb haar dit jaar eerst naast de fiets gehad, vond ze ook heerlijk, maar door de scheuren die onder haar hoef zaten toch maar besloten om haar niet meer op het harde te laten lopen todat het geheeld was, ze komt nu op ijzers, en dan kunnen we weer lekker buitenrijden, en komt ze weer voor de kar na een paar jaar, zij wou ook nog wel werken, maar ik voelde dat ze er moeite mee had, soms ook echt naar haar buik kijken, dus ik vond het zo wel goed, lekker longeren en verder rust. ze begint ook al op leeftijd te komen en dit is haar 14e veulen al, dus het kan ook zijn dat ze het daardoor sneller moeilijk krijgt (ook een reden waarom ik liever niet heb dat ze dit jaar gedekt word, ze verliest behoorlijk wat kracht, kan een lange tijd niet rijden, en het rijden is vaak echt een ramp de eerste keren, terug weg metteen omhoog als ze stil moet staan)

Daarom. En daarom word ik ook zo gék van mensen (meestal leken, maar soms ook paardenmensen) die op beschuldigende toon zeggen dat ze het niet vinden kunnen, een hoogdrachtige merrie laten 'werken'. voor de kar lopen is voor otje geen werk, het is mijn én haar plezier, ze heeft er totaal geen moeite mee. En sommige mensen kun je dan uitleggen wat je wilt, maar ze willen niet geloven dat enige beweging voor een hoogdrachtige merrie vaak nog béter is dan helemaal stilzetten... Koe Sigaar

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:24

Afbeelding

Afbeelding

Wat flits je nou naar me? (oogjes half dicht Lachen ) Op het fototoestel konden we ook pas zien wat voor kleurtje ze heeft, zonder flits was het veel te donker.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:26

jah .. echt bruin!! Met een brede bles.. ooh snoepie.. daar lig je dan.. en wat moet je dan met die stelten he!!

Zal nog wel lichter opdrogen ook hoor. Mooie dame nicole!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:28

Oooh, prachtig mooi veulen! En wat een lange stelten he........ Mooie brede, lange bles, en ook mooi, 4 witte beentjes Lachen Hier lijkt ze écht wel bruin inderdaad.... Ben benieuwd morgen naar droogfoto's, dan kun je het eigenlijk pas écht zien he Lachen

Super mooi Haha! Ik ga nu fijn eventjes slapen...

Welterusten iedereen, en voor de wakers: succes, sterkte, en nog éven volhouden, wie weet komt de babyboom vannacht en vanochtend nog, je weet maar nooit.... Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 01:31

Ga er weer even naar toe. Kijken naar de nageboorte.

Oh, wat ook zo schattig was: Upona kwam al hinnikend kijken toen ze net geboren was. Dat ze dat toch echt wel door hebben he! En er kwam ook antwoord uit het volgende weiland. Het nieuwtje was al rondverteld Lachen

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 03:12

verliefd!!!! wat een schoonheid nicole!!!!!
ben bang dat je de enige bent met een veulen vannacht!
hiba ligt weer te slapen en zie nu niks geks aan haar...
helaas haha
nou k ga weer even slapen tot straks!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 04:36

Ik heb de oplossing van het raadsel al, ze is droog en het is natuurlijk: een vosje! Dat zei ik gisteren als grapje nog tegen de eigenaresse, je krijgt gewoon een vosje ipv zwartbont Lachen

Ze doet het heel goed, drinkt dat het een lieve lust is. Alleen staat mama nog met de nageboorte. Ze heeft al een prik gehad, is ook al een paar keer gaan liggen, maar het schiet maar niet echt op. Als het er om 6 uur niet uit is moet ze gepeld worden.

De kleine dame heeft haar veulenprik al gehad en wow wat is ze al sterk, ze hadden er hun handen vol aan Lachen

Hoop dat Hes straks die nageboorte eraf heeft!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:47

proficiat!!!!!
glazen bol schijnt toch nog goed te werken!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:49

Gefeliciteerd met het veulen!! Wat een plaatje. Ben benieuwd naar de droogfoto's!

Zijn er nog meer veulies geboren vannacht?

Jammer dat niemand op mijn foto's heeft gereageerd, heb speciaal foto van de klink geplaatst...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:53

euhm...waar??? Bloos

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:57

nicole gefeliciteerd met de dame,mooie brede bles!

ik werd vanochtend rond 5 uur zwetend in mijn bed wakker,ojee mijn mobiel niet gehoord.,pfff nee hoor geen bericht...ga zo snel naar stal.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:03

Nicole, gefeliciteerd! Apart, een effen vosje! Ja

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:16

Go jij! Go jij! Nicole, van harte met je prachtige dame Go jij! Go jij! !! Het is echt merrieveulen-tijd geworden, hé !!

Amandake ook nog steeds niks ? Ze maken je het niet gemakkelijk, hé Ach gut ?

Nuage, ik heb de foto's even teruggezocht, kling vind ik altijd moeilijk te beoordelen ... je kijkt in het dagelijks leven ook niet zo vaak onder die staart, vind ik Clown . Banden lijken wel behoorlijk slap, maar dat uier moet nog véél voller ... Knipoog ... of kreeg Nuala dat vorige keer op pas vlak voor de bevalling ?

Keeva gaat OF heel vroeg bevallen, OF me heel lang voor de gek houden ... haar uier begint nu (3 weken voor de uitgerekende datum) al behoorlijk op te zwellen .... Verward Rolleyes . Haar dochter van 3 jaar geleden loopt gewoon bij haar in de wei, gaat over 2 weken een tijdje ergens anders logeren om gedekt en ingereden te worden, ik hoop dat Keeva nog zo lang wacht, anders heb ik geen rust, vrees ik, als ze nog samen staan. Hoe doen jullie dat, zetten jullie je merrie (die niet op stal gaat) wel apart van andere paarden tegen de tijd dat de bevalling nadert ?

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:24

NICOLE: Gefeliciteerd!!!!! Toen je zei 2 zwarte ouders, dacht ik direkt dat kan geen bruin zijn, maar is vos!!!!Ik zag de foto's en dacht direkt , dat is een vos!!!! 4x wit en een bles, helemaal mijn kleur!!!! GEFELICITEERD!!!!Afbeelding