Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:59

Oooh MissSol, het klinkt echt alsof het bijna gaat komen!
Echt superspannend joh!!

@ DunDijk: Gefeliciteerd met je veulentje! Party!!

Odin is nu 2 dagen overtijd *ik kan me onderschrift niet aanpassen Verward *
Maar het gaat nog wel een tijdje duren denk ik, haar banden zijn nog niet super slap en haar uier moet nog even wat voller Ja
Maar toch kom ik elke dag weer in spanning aan op stal Haha!
Je weet het namelijk maar nooit met een maiden Knipoog

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:35

Dundijk: Van harte gefeliciteerd! Haha!

MissSol: Spannend Haha! Het begint er nu echt op te lijken he? Misschien vannacht?

oja, ik heb niet zulk leuk nieuws Bijou is ziek... Ze heeft heel erge diaree en een loopneusje Ach gut Heel zielig, ze is ook zo sloom.. Het komt vast door de melk van Vreya, ze is drachtig, maar ze was precies een maand geleden hengstig dus dat klopt wel. Hopelijk gaat het snel beter want ze poept heel veel en drinkt weinig.. Iemand tips? Vreya's uier zat echt bomvol maar Bijou wilde niet, water dronk ze wel gelukkig Lachen

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:01

Ik kan mijn onderschrift ook niet aanpassen.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:08

Vrijalover, pas op, een veulen met diarree mag nooit sloom worden!
Mijn veulen heeft onlangs ook diarree (heel erg) gehad, de DA zei dat het juist door het water kwam, daar kan de maag nog niet zo goed tegen (maar jouw veulen is wat ouder dan die van mij).
Neem anders voor alle zekerheid de temp op, mag niet hoger zijn dan 38,5 garden. Maar volgens mijn DA mogen ze niet sloom worden, want dat is een teken van uitdroging.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:23

Vrijalover; Ace heeft op het randje van dood en leven gebalanceerd een week lang door uitdroging.. Symptomen waren diarree, sloomheid en niet drinken.. Haal er een DA bij, alsjeblieft! Beter een keer teveel dan een keer te weinig.. Ik wil je niet bang maken, maar houd het heel goed in de gaten! Sterkte Lachen

MisSol; Spannend! Succes, hè?!

Ginger18; Jij ook succes! Klinkt allemaal heel dichtbij!

Ik zag vandaag voor het eerst dat Umeda een beetje aan het kegelen is. Niet veel, maar het is een begin. Zijn jullie merries ook van die ontzettende knuffelkonten geworden sinds hun buik echt aan het groeien is? Ik ben echt helemaal vlieft op Umeda nu, wat moet dat straks wel niet worden als de kleine er is? Volgens mij kan ik alvast wel een verhuiswagen richting weiland huren voor m'n bedje Tong uitsteken

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:38

nou Djesseka Lania was tijdens de draag een schat van paard liever dan normaal!
Nu hoeven we alleen nog maar langs de stal te lopen of ze vliegt al op je af! *fieuw! Gelukkig zit er nog een een deur tussen stal en stalgang...*

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:48

Ok iedereen voor me duimen vannacht. Kom net bij sol vandaan, en de melk loopt er in een druppelstraal uit! Ook haar benen zaten helemaal onder! Ze loopt ook hele tijd met haar staart omhoog en ik denk dat ze al voorweeën heeft!!
Ow dit word echt spannend!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:08

MissSol: Tuurlijk ga ik duimen vannacht. Bij Hon zag het er net zo uit als bij jouw merrie nu. Toen kwam het veulen ook, dus nu bij jou ook alsjeblieft....
Heel veel Succes.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:32

Jippie, morgen een miniSol! Haha! Heel erg veel succes!! Dat gaat spannend worden voor jou vannacht, dit KAN niet lang meer duren!

vrijalover, he bah.. dat is niet leuk! Maar ik sluit me ook aan wat er boven mij staat: je kunt de DA beter duizenden keren teveel laten komen, dan 1x te weinig! Succes en laat ons weten hoe het verder gaat!

Ivanka is ook nóg liever sinds ze enorm aan het groeien is Lovers ! Dat koppie als ik bij haar wei aankom, is zoooo lief! En als ik wegga, dan gaat ze bij het hek staan, ook al ligt er voer in haar bak, zo van: kom nou hier! Ik wil kroelen. En dan ga ik ernaartoe, gaat ze precies zo staan waar ik haar moet krabben Tong uitsteken.
Ik hou van mijn 310-dagen-drachtige-paard Lovers Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:40

@ DunDijk; Daar zijn wij bij Umeda ook wel bang voor, hoor. Ze was altijd licht opvliegerig, naar anderen is ze ontzettend sjag, maar naar ons is ze nu echt sweet! Ik vind de naam Lania trouwens heel erg gaaf, zeg Lachen

@ MisSol; We duimen! Morgen een mini-Sol op Bokt? (Hè verdorie, ik kan pas 's avonds kijken i.v.m. Concours Hippique Hoofddorp)

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:43

Hoi,

@djesseka: ik ga ook naar concour hippique hoofddorp Haha!
is leuk daar he ! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:44

Ik kan ook pas 's avonds kijken, moet morgen de hele dag werken.. en 's ochtends ligt mijn broer nog op bed (waar de pc staat Knipoog )..
Maar ach, morgenavond zullen er dan iig zéker foto's staan Haha!!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:14

@ TJTlover; ben er nog nooit geweest, dus ik ga het morgen meemaken Knipoog

Ow jah, ik heb nog een filmpje gevonden van de pappa van onze minu-Uum, wat een geweldig beest zo! Kon het niet laten het even te plaatsen:

Filmpje UB40

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:17

UB40! Is dat de papa? Die is echt superstoer! Cool

Nou, ik ga naar bed. MissSol, hou vol vannacht! Veel succes en geniet van de bevalling Tong uitsteken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:40

Spannend MissSol, we duimen hoor!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:58

Missol: yes morgen een kleintje erbij Haha! jasmijn ging ook zo en s,nachts kwam het duim mee hoor!!!!!!
Djesseka: leuk dat filmpje van UB 40 vind hem echt heeeel leuk Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 05:34

En En en? Zijn er nog spannende dingen gebeurd?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 08:43

En nog spannende dingen gebeurt Verward

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 08:44

Summie moet nog 30 dagen Hyper!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 09:58

Jaaa eindelijk is ons veulen dan geboren, 8 dagen overtijd, maar ze mag er zijn hoor! Om 10 voor 6 kwam ze eruit en de bevalling is volgens het boekje gegaan. Het is een merrie en nu nog even naamloos! We moesten haar even helpen met drinken maar ze banjerd nu al door de stal heen!

ik zal even een nieuw topic openen met fotos!
Ik ben echt heeel erg blij, mijn geluk kan even niet meer op!

gr. dor

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:00

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:07

Jaa, gefeliciteerd MissSol!! Ga snel naar je topic kijken!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 10:46

van harte gefeliciteerd MissSol!! Haha! Het is echt een prachtig merrietje! Lovers

@ iedereen: Bedankt voor de tips! We wouden het gister al tegen de eigenaar zeggen, maar hij was niet thuis Boos! Vandaag weer proberen en dan komt er vast en zeker een DA bij!! Ik hoop dat ze vandaag al wat opgeknapt is!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:04

Myrdal schreef:
Mijn veulen heeft onlangs ook diarree (heel erg) gehad, de DA zei dat het juist door het water kwam, daar kan de maag nog niet zo goed tegen (maar jouw veulen is wat ouder dan die van mij).
Neem anders voor alle zekerheid de temp op, mag niet hoger zijn dan 38,5 garden. Maar volgens mijn DA mogen ze niet sloom worden, want dat is een teken van uitdroging.

Ja, wij dachten ook meteen aan uitdroging.. Ze was verder wel attend alleen wat sloompjes.. Huilen Ik was juist wel blij dat ze water dronk (heeft ze wel eens eerder gedaan) omdat ze dan in ieder geval vocht binnen krijgt. Want ze poept zoveel... Ik hoop echt dat het snel beter gaat, we brengen de eigenaar in ieder geval op de hoogte en proberen zoveel mogelijk te doen.

Misschien een stomme vraag maar hoe meet je de temperatuur van een paard? We hebben nog nooit echt problemen gehad, dus ik heb zoiets nog nooit gedaan..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:40

vrijalover schreef:
Myrdal schreef:

Ja, wij dachten ook meteen aan uitdroging.. Ze was verder wel attend alleen wat sloompjes.. Huilen Ik was juist wel blij dat ze water dronk (heeft ze wel eens eerder gedaan) omdat ze dan in ieder geval vocht binnen krijgt. Want ze poept zoveel... Ik hoop echt dat het snel beter gaat, we brengen de eigenaar in ieder geval op de hoogte en proberen zoveel mogelijk te doen.

Misschien een stomme vraag maar hoe meet je de temperatuur van een paard? We hebben nog nooit echt problemen gehad, dus ik heb zoiets nog nooit gedaan..

termometer in het poepje steken en twee minuutjes wachten ,het is echt belangrijk om het veulen in de gaten te houden hoor als ze sloom of ziek wordt moet ze vocht via een infuus toegediend krijgen en idd water afsluiten bij de merrie ,alleen de merrie mdrinken geven in een emmer zonder dat het veulen er aan kan