[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:06

Mooie plaatjes sultan!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:14

Sterkte Janine!
Niet leuk zulke ervaringen met het fokken.

Hier is Rose ineens aan het veranderen. Voller uier en slappere banden. Eigenlijk morgen dagje weg gepland en zou dan ook kwakjes in Duitsland gaan halen, maar ik moet nog maar even zien of ik dat aandurf!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:16

Nopp..

Spannend faline!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:19

Spannend Faline! Van welke hengst zou je kwakjes gaan halen?
Hier is net weer een kwakje bezorgd, nu wachten op insemineren, wordt pas na 20 uur want de DA stond er alleen voor en moest op 2 locaties spreekuur eerst draaien.

Sultan, prachtige plaatjes! Zo in de kudde bevallen is ook erg mooi.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:30

Van Rosenquarz, champagne hengst :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:30

Mooie plaatjes Sultan! Ik vind het altijd zo grappig dat de vliezen er uit zien alsof ze uit verschillende stukjes aan elkaar geseald zijn :+

Faline: spannend!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:32

Ach Janinevv, dat is minder leuk nieuws, sterkte voor jou en voor Beauty. Voor de merrie zou ik zeker AB regelen én pijnstilling. Zo te zien is ze behoorlijk ingescheurd, dit kan natuurlijk ook inwendig zijn en je wilt niet dat dit gaat ontsteken. Daarnaast is de nageboorte er niet in een keer afgekomen, dus het is wachten op narigheid :(:)
Ik zou je andere merries zeker onder toezicht plaatsen, ik meende eerder gelezen te hebben dat je de hoogdrachtigen al in het weitje voor de keuken had gezet. Een camera en alarm zijn geen wondermiddelen, maar je leert er wel het gedrag van je merrie door kennen. Daarnaast waren de uiers die je de laatste keer plaatste toch wel serieuze uiers voor mij. 's Nachts op stal geen optie?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:41

suffie schreef:
Ach Janinevv, dat is minder leuk nieuws, sterkte voor jou en voor Beauty. Voor de merrie zou ik zeker AB regelen én pijnstilling. Zo te zien is ze behoorlijk ingescheurd, dit kan natuurlijk ook inwendig zijn en je wilt niet dat dit gaat ontsteken. Daarnaast is de nageboorte er niet in een keer afgekomen, dus het is wachten op narigheid :(:)
Ik zou je andere merries zeker onder toezicht plaatsen, ik meende eerder gelezen te hebben dat je de hoogdrachtigen al in het weitje voor de keuken had gezet. Een camera en alarm zijn geen wondermiddelen, maar je leert er wel het gedrag van je merrie door kennen. Daarnaast waren de uiers die je de laatste keer plaatste toch wel serieuze uiers voor mij. 's Nachts op stal geen optie?

Klopt, was wel serieus uier maar sochtends zette het niet door later dus wel..

Da heeft niks gezegd over AB moest alleen bellen wanneer ze niks wilde eten maar ze eet en drinkt goed.

Denk dat ook erg lijkt door het bloed en de zwelling?
Ja ze gaan zo voor het huisje staan want denk dat de volgende alweer in aantocht is.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:42

Janinevv schreef:
suffie schreef:

Da heeft niks gezegd over AB moest alleen bellen wanneer ze niks wilde eten maar ze eet en drinkt goed.

Ja ze gaan zo voor het huisje staan want denk dat de volgende alweer in aantocht is.

Ga dan aub een paar keer per dag temperaturen! Bij verhoging of koorts meteen bellen. Wanneer je merrie niet meer eet ben je al te laat. Paarden zijn zo hard voor zichzelf
:o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:44

suffie schreef:
suffie schreef:

Ga dan aub een paar keer per dag temperaturen! Bij verhoging of koorts meteen bellen. Wanneer je merrie niet meer eet ben je al te laat. Paarden zijn zo hard voor zichzelf
:o[/quote]

Klopt!
Ze loopt nu wel echt moeilijk door haar uiers arme merrie die staan echt te knappen :(:) :(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 19:44

Afbeelding

Nou ook gelukt morgen maar eens even poetsen.
Smeerkeutels :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:56

sterkte Janine, ook met de komende bevallingen, hoop dat alles goed gaat.

Mooie foto's Sultan

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:01

Hongerlijders. :Y) :')
En ze zien er ook zo uit dat ze zoveel te kort komen. :)) Echte shetlanders. :))

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:21

Neonlight schreef:
Hongerlijders. :Y) :')
En ze zien er ook zo uit dat ze zoveel te kort komen. :)) Echte shetlanders. :))

Hihi ze doen altijd wel alsof ze uitgehongerd zijn maar hun lichaam veraad hen :+

Morgen bel ik voor zekerheid de DA nog even.
Ben nu niet thuis.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:30

Sarona is trouwens vanavond weer geinsemineerd. Ei was er nog niet af maar wel heel zacht en groot. Was eigenlijk verbaasd want was gisteren al groot en had verwacht dat het al gesprongen zou zijn. Dus maar goed dat we vandaag nog geinsemineerd hebben. Nu dus 18 dagen duimen draaien.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 00:14

Och och Noisy, wat 'n verdriet. En wat kwam zijn einde snel. Hopelijk hebben jullie mooie herinneringen kunnen maken in deze laatste weekjes.

Janine, een vast zittend veulen, helaas weet ik maar al te goed hoe je jezelf dan voelt. Gelukkig kreeg ik 't veulen er wel alleen af en heeft Saartje er niets aan over gehouden. Uier op spanning duurt een dag of drie, daarna zal het snel slinken. Bij Saartje is het al héél veel minder. Reuz wilde er gisteren even uit proeven maar die werd snel op z'n plaats gezet door Saartje.

Leuke foto Marit!!

Ik zag nog twee kersverse veulens voorbij komen: van harte!!

Gambler ken ik niet maar Ice, heel sterkte!

Als het weer omslaat naar fris maar droog dan gaan we Franky te grazen nemen.
In principe een afspraak gemaakt voor maandag over 'n week maar we beslissen die dag zelf pas of het door zal gaan. Wil geen gedoe met vliegen in wond dus bij te warm plannen we gewoon een nieuwe afspraak.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:13

Ons laatste veulen van dit seizoen is vannacht geboren :) Een super luxe Fries hengstje :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:25

Gefeliciteerd vulina!!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 08:31

Gefeliciteerd Vulina!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:03

Gefeliciteerd Sultan, gaaf blesje!
Vulina ook gefeliciteerd!

Janine, sterkte. Wijze keus om te stoppen.

Marit, gave foto's en wat is hij inmiddels veranderd zeg! :oo

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:02

Gefeliciteerd Vulina!

Dank je wel voor de leuke reacties over Don. Hij is zeker al veranderd!

Dit is nu:

Afbeelding
Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:24

Gefeliciteerd vulina!

Wat krijgt don al dikke billen!! Je zou m nu toch echt valk geven :p

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:48

gefeliciteerd vulina *\o/* , laatste veulen, kan jij ook weer even je rust nemen :P

jeetje die don is veranderd zeg, amai, mams geeft slagroom

gisteren de twee veulens ook even op foto gezet, Inte lekker aan het verharen, overal kale plekken, Melody is al bijna verhaard op haar hoofd maar de rest wil er ook nog niet echt af, al krijgt ze wel overal zwart doorheen nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:53

Don is knap zeg!! Mama lijkt inderdaad slagroom te geven hihi..

Fotsy, ahh daar zijn ze eindelijk weer. Wat zijn ze leuk zeg <3

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 11:56

Haha ja mam geeft slagroom en zelf is ze ook niet mager ;)

Wat een knappies hierboven !