[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:05

Ocherm, arme Ylona :(:) Wat is er gebeurd?

Luna ook al last van de voeten :(:)

Bolle buikjes in de sneeuw en op paddockheuvels :D

Top nieuws voor Venthe! *\o/* *\o/*

Miepie inmiddels 192 dagen onderweg, en ik mag per dag de dekensingels langer maken :+ Ze past inmiddels bijna dekenmaat 215 ipv haar gebruikelijke ruime 198.... :oo
Vandaag eindelijk de oprit ontdooid dus ben lekker een stukje met haar gaan wandelen na een weekje erfarrest ivm de gladheid. Hoewel het eerder andersom was, ik als vlaggetje achter een stuiterende blije dikbuik aan _O- Denk dat ik er morgen maar op ga zitten, wordt ze tenminste moe van :+ Blij ei!

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:20

Kunnen 2 dingen zijn....

Vorige week zaterdag heeft de nieuwe hoefsmid haar hoeven kwa stand gecorrigeerd dus kans is dat ze daar last van heeft.

2de optie is hoefbevangen,en denk dat dat het wel is.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:06

Inowa en Luna, wat een narigheid. Sterkte ermee, hopelijk zijn ze snel weer de oude.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:42

272 dagen dracht,ylona vanavond.
Behalve pijnstiller kan er niet veel gedaan worden.
Vermoedelijk door het corrigeren van de hoeven aan de voorbenen pijn.

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:54

Ach gut :(:) Ze ontlast ze ook flink idd, arme pony. Hopelijk is het alleen van het bekappen en trekt het dus vlot weer weg. Ze heeft wel een verdikte harde manenkam zo te zien vanaf deze foto, is vandaar de verdenking HB dan?

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 20:59

Ik kom weer even binnenvallen. Vanochtend trof ik mn merrie zo aan:
Afbeelding

Ze zit nu pas op 31 weken, dus ik was lichtelijk in paniek.
Verder eet ze goed, is ze fit en komt niks uit haar vulva. Even goed in de gaten houden, dat worden weer slapeloze nachten voor het vrouwtje :Z

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:04

Vientje schreef:
Ach gut :(:) Ze ontlast ze ook flink idd, arme pony. Hopelijk is het alleen van het bekappen en trekt het dus vlot weer weg. Ze heeft wel een verdikte harde manenkam zo te zien vanaf deze foto, is vandaar de verdenking HB dan?

Ylona is voorjaar 2015 bevangen geweest,en eigenlijk al jaren steeds bevangen.
Daarom word ze ook steeds gedekt zodat we het kunnen voorkomen.
Als ze idd bevangen is dan is dit de eerste x dat het tijdens dracht gebeurd.

Ik denk dat ze flink last heeft vanwege het bekappen.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:13

Wauw das even een verschil als je haar zo van voor ziet. Behoorlijke buik :j

AniekR schreef:
Zo, ik val ook weer even binnen aan het einde van de werkweek.
Nog bedankt voor de lieve berichtjes over m'n enkel. Gelukkig gaat het na een week achter m'n bureau zitten wel weer een stuk beter! Dagje skiën dat voor dit weekend op de planning stond maar wel even uitgesteld, maar ben weer aardig mobiel ;)

Inowa, de stallen maar beter vast klaar hebben inderdaad. Wij moeten hier ook maar eens wat gaan verzinnen.

Venthe, wat een topnieuws! Straks na het veulen dus weer lekker rijden!

Chrisje, wat een mooi buikje heeft ze al!

BonneDionne, knap vosje heb je toch hoor!

Verder ben ik in m'n vrije uurtjes nog bezig geweest met de sneeuwfoto's van vorig weekend. En ik ben er nog steeds niet doorheen :o
Maar wou wel alvast m'n schrikmomentje delen;
[ [url=m/bR6nmQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even slikken toen ik dit buikje zag...

Maar gelukkig kon ik terugscrollen in m'n camera naar het moment dat Lies de wei in kwam lopen:
[ [url=m/zVGfDg.jpg]Afbeelding[/url] ]
:wow: daar was ie dus gebleven :+

Nu lekker m'n bedje in en morgen lekker pony-knuffelen (in de weer teruggekeerde natte drap -O- )

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:18

Wel leuk onze paarden verschillen 2 dagen van elkaar :p
Venthe schreef:
Tijd voor een bijlees na mijn ego post van gisteren ;)

Marije, fijn dat het zo goed gaat met Flexie. En amy duurt ook al niet lang meer, spannend!! Grappig dat je andere drachtige dame zo reageerde op het veulen. Gelukkig is de uier weer wat afgenomen.

Pretty fijn zeg dat je er straks een cam bij hebt, misschien kun je dan wat rustiger slapen :)

KBK als je nu kim ziet snap je bijna niet dat je je zo’n zorgen maakte :+ Tjonge wat is ze gegroeid!

Noisy, mooie buik! Ze ziet er prachtig uit. Ik durf ook niet te veel te voeren bang dat het veulen ook opeens veel gaat groeien ofzo, voor mijn merrie is het ook het eerste veulen.

Inowa wat leuk zeg al dat kleine grut wat jullie verwachten, lammetjes, kalfjes en veulens! Stallen zien er mooi uit.

Chrisje mooie haf ze ziet er goed uit en lekker buikje al

Pretty nog gefeliciteerd :)

Bonnydionne, hihi ze ziet er echt heel tevreden uit op die foto’s. spannend hoor al bijna!

Cynthia, wat leuk van die ladiesrun mooi doel. Welke ladiesrun wil je aan mee doen?

Aniek :’) hahaha kan me voorstellen dat je schrok maar die foto eronder is overduidelijk een dwarsligger haha

Elmars_Floor oooooh die foto van die lammetjes wat onwijs schattig!

Nou Venthe zit inmiddeld op 202 dagen :) Wilde op 200 al foto maken maar was zo druk met mijn scriptie dat het er niet meer van is gekomen. Dus vandaag haar buikje maar op de foto gezet

[ [url=m/4MaWws.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gqtns8.jpg]Afbeelding[/url] ]

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:28

Zo.. Dit gaat snel haha!
Ik ben hier ook begonnen met ferto-lac (laatste 100dg) 1 handje per dag 's morgens eerst maar (shet). 'Savonds krijgen ze hier sowieso in herfst/winter om de dag slobbermash van havens en zemelen met lijnzaad en schepje opkikker. En de andere dag 2 handjes muesli (strucomix Sensitive van cavalor). Ze staan hier nu niet in het gras. Dus mogen wel beetje extra. Doen het hier al 2 jaar super op!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:42

Aniek, jullie hadden echt veel sneeuw! :wow:
En inderdaad, buikkie is foetsie :D

Wat een schattige lammetjes, EF! <3

Venthe, die in Rotterdam, de 5km. Vorig jaar voor het eerst gedaan. Ik ben in februari serieus gaan hardlopen. Ik heb een slechte heup en mijn gewrichten, kraakbeen en bindweefsel zijn niet zo best en hierdoor heb ik vaak pijn in van alles; heup, bekken, rug, nek. Dus ik vond altijd dat ik 'niets' kon. Tot ik eind 2014 dacht: WTF, er zijn mensen zonder benen die de marathon lopen! Ik kan dit ook! En na 5 maanden trainen, liep ik 5km in 38.16 minuten. Helaas was ik die twee weken voor de run verkouden en heb niet veel kunnen trainen. Mijn beste run was 34.12, dus ik was niet heel trots op mezelf, maar toch: ik kon het!
Nu wil ik die 38.16 wel verbeteren. Maar dan moet de vorst weg zijn, want hoe kouder het is, hoe meer pijn ik heb. Binnenkort beginnen met serieus trainen :j

Heb je nog een foto van Venthe waar ze helemaal op staat? Dat vind ik makkelijker om de omvang van de buik beter te kunnen zien :)

Arme Ylona! Hoefbevangen? Enig idee waar dat van kan komen? In het gras zit niets toch nu?
Laten we 'hopen' dat het van het bekappen komt, dat is minder erg. Nog altijd vervelend natuurlijk :(:)

Nog 7 dagen en dan mag ik aftellen van 100 naar... +15 ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:51

AniekR, kan me voorstellen dat je schrok, dit had ik inderdaad ook bij Kim, tot je de voorkant ziet. :))

Inowa, ben benieuwd of je paardjes op tijd bevallen!
Wat balen dat ze kreupel is, hoop echt dat het het eerste blijkt te zijn.

Luna, dat is sneu. :(:) Hoop dat de foto's mee gaan vallen.

Venthe, nou, zeg dat wel! :wow:
De baby heeft zeker in de laatste dagen/weken een groeispurt gehad. :j
Mooi buikje heeft je merrie al!

BonnyDione, dat gaat echt snel inderdaad! :wow:

Vandaag zit Kimpie op 270 dagen!
Ze was lief en knuffelig. <3
En heeft weer flink liggen snurken.
Dit was een paar dagen geleden. :+
Liggen gaat haar niet meer zo makkelijk af.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:08

o god mijn kat zit ook echt naar het scherm te kijken waar dat geknetter vandaan komt hahaha

ja ik hoop ook echt dat het gewoon van het bekappen en corrigeren komt.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:39

Marouschka, snap dat je na twee keer een veulen verworpen zeker schrikt bij zo'n grapje als die van Lies. Hier nog eerste veulens, maar alsnog schrikken.
En nogmaals, arme Ylona :(:) Hopelijk toch door het corrigeren en gaat het snel beter met haar!

Luna ook in de lappenmand :(:)

EF, wat een schattige lammetjes!

Venthe krijgt ook steeds meer een buikje *\o/*

Loempia, dat is wel erg vroeg. Hopelijk geen vreemde voorbode ergens van... :=

Cynthia, bijna aan het aftellen! Hier ook blij dat ze ondertussen (al aardig) onder de 100 dagen zitten. Lijkt hier nu toch iets vlotter te gaan. Misschien komt dat door de druk dat ik nog vanalles moet regelen.
Volgend weekend iig weer naar de eerste hengstendag. Dan twee weken later de Welsh HK en dan zal het maar zo april kunnen zijn :wow:

Haha KBK, die gaat lekker zeg! :+ Een echte dame!
Is dat jouw camera in de stal? Wat veel geluid vangt die op.

Oh en wat voeding betreft, ben ook wel benieuwd naar wat ervaringen.
Had al eerder het idee dat het veulen van Roos nu al aardig wat van haar trekt. Van het najaar al wat muesli bij gaan voeren omdat ik haar wat terug vond vallen. Ook was ze altijd nogal vet aan het eind van de zomer, en hadden we dat deze zomer juist aardig beperkt weten te houden :+ Dus wat ze normaal de winter in aan reserves had, was nu ook minder.
Vind haar nu weer terugvallen. Krijgt een wat iel halsje, puntkontje etc. Ook is Roos erg lui/hangerig de hele tijd, lijkt me ook wel een teken dat ze het wat zwaar heeft.
We gaan maar weer wat omhoog in voer. Kreeg al een halfje merriebrok en een halfje meusli met wat luzerne, sinds kort krijgt ze ook pulp bij en besloten dat we maar naar een kilo merriebrok gaan. Kijken hoe het dan weer gaat. Mensen verder nog aanraders?

En ik had al vaker hangfoto's van Roos geshowt, maar ze heeft weer een nieuw slachtoffer gevonden:
Afbeelding
Normaal gesproken als ik selfies wil maken is Roos een ster in mijn hand met de telefoon wegduwen of gewoon haar hoofd wegtrekken, maar nu had ze iets beters te doen... hangen ^_^

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 02:05

Hier nu echt een veulentje minder, vandaag zijn ze Ster komen ophalen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 03:15

Vandaag het verlossende woord gekregen dat Kyowa Indiana haar veulentje echt voor 100% goed is gekeurd op de scan en echt heel goed op de groei ligt voor de 181dagen dat ze vandaag drachtig is. Ik heb na het drama en de koliek met het kippenvoer niet meer zo zeker durven zijn en hier ook niet meer echt durven lezen omdat ik bang was dat ik weer naast het net zou grijpen maar niets is minder waar... Onze Kyowa is drachtig van een zeer levendig veulen. De dierenarts heeft een geslachtsgok gedaan ik hou het nog even voor me maar als het niet meer lukt zal ik het toch zeggen. Ik zelf hoop nog steeds op een hengst daar er meer zijn die hopen hier op een merrieveulen haha.
We zullen het zien we gaan weer fanatiek mee lezen en leven!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 08:17

Hier het hele weekend aan het werk en geen paarden te zien dus dit weekend. Morgenvroeg wel even vrij tot smiddags.

Ik lees dat sommigen al richting het einde gaan, merrie die al naar de fokker/bevalstal gaat. Volgend weekend wil ik proberen even bij mn andere drachtige merrie te kijken. Even kijken hoe die erbij staat. Thuis zit er al een buikje maar die moet nog lang haha.

Ik lees nog steeds mee maar via mobiel gaat op iedereen apart reageren maar traag. Dus ik lees vooral weer even mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:38

AniekR, ja klopt, dat is onze camera.
We gaan er ook nog een paar buiten hangen. :j
Leuke selfie! _O-
Hoe oud is Roos?

Knolselder, jammer dat ze nu echt weg is!
Ik hoop dat je nog wel op de hoogte gehouden wordt. :j

Kappiegirl, fijn dat alles goed is met het veulen!
En ben benieuwd wat het wordt. :j

Cemlys, geniet van je vrije ochtend. :)

Hier werden we net om 8 uur wakker gemaakt door wekker 'Kim'. :+
Ze vond dat we wel lang genoeg hadden geslapen op onze vrije zondagochtend. :')

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:15

Geniaal, de nieuwste rage: de "hangselfie" :D :D :D

Jammer dat Ster nu echt weg is Knolselder....hopelijk wel update over de beeb :j

Wat een supernieuws Kappiegirl! *\o/* Dat zal wel veel rust geven, nu lekker verheugen op de kleine :)

Ah dat verklaart het kammetje Inowa :j Zal duimen dat het toch idd gewoon van het bekappen is, zou niet best zijn als de HB door de dracht heen zou zijn gekomen :(:)

Ondertussen, bij de audities voor de illustratie bij "Blij ei" in de encyclopedie...

Afbeelding

(Letterlijk én figuurlijk :') :D )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:14

Zo nu weer even tijd voor een bijleespost.
Hopelijk vergeet ik niemand, en anders sorry

AZ, ah dan begreep ik je verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde dat ze veel meer at. Maar dat ze zich niet helemaal lekker voelt is minder fijn.

Pretty, en gelukt om vandaag alles geinstaleerd te krijgen? Maar een super mooi cadeau <3

BD, spannend je paardje al weg gebracht naar de fokker. Hopelijk is ze daar op d'r gemak.

Crines, al weer ontsnapt, wat een boefje :=

MarijeR, Amy heeft al een flink uier. Gaat de goede kant op.
Leuk om te zien hoe andere drachtige merrie's dan weer op een veulen reageren.
Mooi buikjes.

R12312, ik ga hierin toch ook wel met Linda2008 mee.
Op het oog zegt het allemaal niks van de banden.
Merrie bij ons op stal, banden nog niet goed slap (staart kon nog niet naar de rug zeg maar). Melk liep al uit haar uier.
Maar wat je verder al zegt, goed in de gaten houden!

Patrick, hoe is het met Wis d'r knie?

KBK, Kim d'r buik gaat nu wel hard hoor!
Leuk filmpje trouwens, wat een knallen en reutels kan madam laten zeg.

Inowa, oh leuk lammetjes straks <3
Balen dat ze zo'n last heeft van dr hoefjes.
Wat ik van mijn hoefsmid begreep dat te veel corrigeren ook een trigger kan wezen voor HB. Maar hoop dat dit niet het geval is.

chrisje20, ze ziet er goed uit! Mooi buikje

Venthe, super bericht *\o/* *\o/* *\o/*
Ah ze gaat al een mooi buikje krijgen.

Suffie, gaat echt al opschieten!

Cynthia, top dat je het lopen weer oppakt. Jammer dat alleen je lijf niet mee wilt werken.

AniekR, gelukkig gaat het weer beter met je enkel.
Wat een heerlijke sneeuw foto's.
Oh die foto van Lies, ook al een dwarsliggertje.
Leuke foto van jullie hangselfie. Bo mag ook graag lekker op je schouder hangen.

Luna2006, hoe komt het dat Luna gekneudse hoefjes heeft?
Hopelijk loopt ze snel weer beter.
Edit lees net dat het niet duidelijk is waardoor het komt.

EF, oh bij jullie straks ook al van die schattige lammetjes <3 Leuke foto
Ik zou zelf ook een draadje spannen zodat de lammetjes eventueel veilig weg kunnen komen mocht het veulen iets te wild willen spelen.

Vientje. Miep ook alweer bijna op de 200 dagen. Heerlijk blij ei dus.
Gaat ook al flink uitdijen die buik van dr.

loempia93, oh dat is al best een vol uier zo vroeg.

kappiegirl, fijn dat je een fijne bevestiging van de da hebt gehad. Altijd erg fijn om te horen dat alles goed is en op schema ligt.
Ben benieuwd of de da het goed heeft gezien.

Met Bo gaat alles goed.
Vorige week leek har buik weer wat minder maar nu zag je het toch weer duidelijk.
Afbeelding

Vandaag in de bak maar weer eens wat anders gedaan met d'r.
Vind ze normaal erg leuk en word er fanatiek van, vandaag niet. Alles wat leuk en moest gekeurd worden. Iets van puber gedrag _O-
Afbeelding
Afbeelding

Oh baas let je even niet op, mooi dan grijp ik mijn kans
Afbeelding
Sorry sta er zelf een beetje raar op

Maar Bo vond vandaag kroelen prio nummer 1.
En dan krijg je wel weer grappige plaatjes als ze eigenlijk achterwaarts moet
Afbeelding

Haar lieve hoofdje
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:42

ok terug van weggeweest en weer in de realiteit dus wat doet een mens op zondag dan, stront scheppen -O-
ik doe ook een poging :o

R12312 ik sluit me ook bij Linda2008 aan hoor, de banden zeggen hier ook niks, ze heeft zelfs een grotere puntkont van het zogen gekregen dan net voor de bevalling. En inderdaad in de natuur gaat het ook, alleen worden paarden in de natuur gemiddeld niet ouder dan 5 jaar, duurt het jaren tot zelfs nooit tot een hengst een merrie kan bemachtigen, hebben de merrie's ieder jaar een veulen en blijven de veulens tot dan bij de moeder lopen en gaat het in 10% van de gevallen mis. En als het mis gaat, kan je alleen maar hopen dat ze snel worden opgegeten of ze hebben een pijnlijke lange dood. Maar onze paarden leven niet in de natuur ;)
En over helpen, tja is bij mensen net hetzelfde, daar wordt standaard ook klein beetje geholpen terwijl we het evengoed zelf kunnen, maar was ik blij met dat beetje hulp hoor :P

wat een zorgenkindjes hier, sarah, inowa en patrick, hoop dat ze vlug van hun kwalen vanaf zijn.

wow KBK, kan je een plaat van maken :+ de druk wordt duidelijk groter en groter

leuke lammetjes

mooie buikje chrisje20

super nieuws venthe, nu stilaan beginnen opbouwen

pinda zit in een blij ei :P

cynthia alles goed met dais, heeft zij nog last van haar benen?

Aniekr ja is duidelijk dat ze iedereen en alles al gebruikt heeft als leunpaal

loempia ik zou ze wel goed opvolgen, zo een vol uier al en nog vroeg in de dracht, wil je niet bang maken maar opletten voor baarmoederontsteking

kappiegirl wat tof dat je nog een scan hebt gedaan

knolselder wat jammer van Ster maar als ze naar een goed adres gaat dan ben je zelf ook gerust en je zal vast wel nog iets horen van haar veulen, toch?

mooie uitstraling heeft Bo, zo zachte blik, en buikje is duidelijk aanwezig hoor, amai

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:44

Nog foto van Elsa vergeten en haar dikke buik :P

Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:24

Haha, Roos de HangPony :)

Kappiegirl, wat fijn dat alles goed gaat met het veulentje!

Bo ziet er goed uit, lekker buikje heeft ze!

Fotsy, je bent weer terug! Hoe was je vakantie?

Met Keesje gaat het goed. Alleen vanmorgen toen we gingen hardlopen, gleed ze uit en viel ze voor op haar knieën. Rechts alleen wat haar er af, links haar eraf en een klein schaafwondje met wat bloed. Ze liep wel gewoon prima, dus ik ben maar doorgegaan. Bij terugkomst knietjes even afgespoten :)
Voor de start :D

Afbeelding

Elsa heeft ook al een mooi buikje :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:10

Sorry dat ik weinig mee klets... komt er niet van druk met andere dingen.
Heb van de week via mail contact gehad met me eigen da(was op vakantie)
Ze heeft langer medicatie gehad, om nu te zeggen dat het beter nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:37

Kiki, superleuke foto's! _O-
Heel herkenbaar ook!
Je ziet zeker wel dat ze drachtig is. :j

Fotsy, lief, leuk dier is het toch! <3

Cynthia, fijn dat het mee lijkt te vallen.

Patrick, wat balen zeg... :\

Hier hebben we net de baby weer zien en voelen bewegen.
Het is een echt druktemakertje.
Ook viel me op dat de spieren(?) net boven Kim's schouders iets opgezet zijn, iets dikker en harder.
Weet niet zo goed wat ik daar van moet denken, maar we houden het even in de gaten.
Kim is errug knuffelig, vond het erg fijn om even tegen me aangeleund weg te dromen.